Trip.ee reisiennustus 2017. aastaks

EESTI

 

* Nii hea, et oma! Kallis jah, aga ikkagi oma! LOT-i ja Nordic Aviationi koostöö on alles uus ja selle esimesi tulemusi näeme parimal juhul 2017. a. suvises lennuplaanis.

 

Ühes asjas saab siiski ka sel aastal kindel olla – Nordica otselennud Tallinna ja Brüsseli vahel tulevad ka sel aastal müüki Euroopa kõige kallimate hindadega. Kas keegi teab mingit põhjendust, miks on täisteenindusega ümberistumisega lend Tallinnast New Yorki või USA Läänerannikule odavam, kui paaritunnine otselend Tallinnas Brüsselisse? Või üldse, miks on enamik Nordica lende kõikjale kallimad, kui ümberistumisega lennud Tallinnast samasse sihtpunkti? Selline äriplaan või mis täpsemalt?

 

Trip.ee loomulikult tervitab sellist üldriiklikku optimismi, kuid tänu igasuguse majandus- ja ärikompetentsi puudumisele ei oska me sellist hinnapoliitikat väga jätkusuutlikuks pidada. Teisalt, ka meil on vaja tulevikus uudiseid kirjutada.

 

* Kas Tallinnasse tuleb mõni uus lennufirma või avatakse uusi sihtkohti? 2016. andis meile juurde päris mitmeid uusi hooajalisi liine (Aegean, Vueling). 2017. avab hooajalise liini British Airways ja selle hooajaga BA kardetavasti piirdubki. Mõni uus liin Rynairlt või easyJetilt? Loodame parimat, aga jääme skeptiliseks.

 

* Kas Tartu lennuväljale hakkab keegi ka peale Finnairi lendama? Trip.ee arvab et Tartust lende ei lisandu.

 

* Trip.ee on endiselt mures, et Tallinnal puudub otseühendus sellise kultuuriliselt ja ajalooliselt olulise linnaga nagu České Budějovice.

 

* Spontaansete reiside hulk aina kasvab ja sellise reisi planeerimine nutiseadmes on aina lihtsam.

 

* Eeltoodu juhtub teatud määral ka tänu sellele, et 2017. aastal leiab Trip.ee lennupakkumiste rubriigist jätkuvalt üllatavalt soodsaid pakkumisi ja veahindu.

 

* Piirid reisimise ja välismaal elamise vahel hägustuvad veelgi. Jutud digitaalsetest nomaadidest on juba vana teema, aga ka Eestis tekib selle järellainena peredega "digitaalseid nomaade", kes harrastavad veidi rahulikumat reisimist, kuid on kodustest peredest siiski kaugelt liikuvamad ja kelle laste lapsepõlv kujuneb tavapärasest veidi teistsuguseks. Kuid leebemas kliimas ja odavamas riigis elamine pakub aina rohkem huvi ka paljudele pensionieas inimestele.

 

* Eestlaste sihtkohavalikuid mõjutab ka 2017. aastal sihtkoha tajutav turvalisus. Populaarseid Vahemereäärseid sihtkohti nagu Türgi, Egiptus või Tuneesia on massidele hetkel veidi raske pakkuda, kuid Trip.ee erinevatest kanalitest on näha, et neil on oma kindel (ja mitte sugugi väike) austajaskond endiselt olemas. Pigem on probleemiks nende sihtkohtade lennupiletite keskmisest kallimad hinnad.

 

* Kas mõni riik muutub eestlastele 2017. aastal viisavabaks? Seoses e-viisade järjest laiema levikuga pole küsimus enam nii aktuaalne, kui veel mõned aastad tagasi, aga tore ju oleks. Valgevene ja Kasahstan on igatahes juba positiivseid uudiseid saatnud.

 

* Trip.ee toimetuse kolleegium on jätkuvalt mures, et Trip.ee reisiuudiste sisu ja pealkirjad ei haaku kuidagi kaasaegse lugeja tegelike huvidega. Näiteks on Trip.ee-s täielikult alakajastatud reisimisega seotud räpased saladused ja 20 tuntud kohta, millest sa midagi kuulnud pole. Paraku pole siin isegi 2017. aastal suurt paranemist loota - sel lihtsal põhjusel, et Trip.ee toimetuses ei valda keegi kusagilt suvalisest internetiaugust leitud artiklite tõlkimiseks piisaval määral inglise keelt. Niisiis jääb see rubriik ka alanud aastal puhtalt meie kvaliteetajakirjanduse kajastada.

 

* Ja veel üks asi siin ilmas, mis ei muutu ka 2017. aastal. Nimelt püsib kaljukindlana osade reisihuviliste arvamus, et kõige odavamad suvereisid tulevadki müüki Tourestil. Lohutuseks ostjatele – ärge muretsege, nii see tõepoolest ongi! Need klantspaberil kataloogid saite ju täiesti tasuta!

 

* Trip.ee-d jätavad igasugused rahvusvahelised edetabelid suhteliselt külmaks ja meie jaoks on Tallinna lennujaam ka 2017. aastal endiselt parim lennujaam maailmas. Aitäh, TLL!

 

MAAILM

 

* Mida teevad 2017. aastal lennupiletite hinnad? Trip.ee prognoosib, et kuigi lennufirmade sooduspakkumiste ajal leiab vähemalt sama häid hindu, kui 2016. aastal, hakkab lennufirmade suur lahkus vaikselt otsa saama. See tähendab, et parima hinna saamiseks tuleb olla piisavalt paindlik nii lennuaja kui väljalennu koha suhtes. Hinnavahe "soodushinna" ja "tavahinna" vahel veidi käriseb.

 

Aga sellegipoolest, kohati näeme me jälle hindu, mis lausa sunnivad koheselt krediitkaardi välja otsima ja uusi plaane tegema.

 

* Kas Euroopa lennufirmade/lennujuhtide/maapealse personali streigid tulevad? Kas keegi tõesti usub, et saame sel aastal ilma läbi?

 

* Lähis-Ida lennufirmadel hakkavad kasvupiirid kätte jõudma. Kõige keerulisemas olukorras tundub olema Emirates, mille lennupark koosneb ainult väga suurtest lennukitest. Kui Hiina ning mõned India ja USA sihtpunktid kõrvale jätta, siis maailmas kipub nappima linnu, kuhu Emiratesi lennukiparki kuuluvate A380 või B777 tüüpi lennukiga majanduslikus mõttes lennata tasub.

 

Etihad ja Qatar on oma lennukiparki hoidnud mitmekesisema ja eriti Etihad võiks Skandinaaviasse laieneda. Paraku on nende senine strateegia hoidnud sihtpunktide arvu Euroopas suhteliselt väiksena ja kasutatakse Air Berlini tunduvalt nigelama kvaliteediga ettevedamisteenust.

 

* Hiina lennufirmadel lisandub uusi sihtpunkte Euroopas.

 

* Mõne lennufirma püsikliendiks olemine ja lojaalsus kindlale allianssile on kasutu vähemalt 4/5 reisijatest. Lennufirmad on selle nimel kõvasti vaeva näinud.

 

* Ka sel aastal leidub maailmas jätkuvalt veel palju lennujaamu, kus pole kuuldud Maslow’ püramiidi alumisest tasandist ja wifi on tasuline või on see tasuta naeruväärselt lühikest aega (15-30 minutit) või on võrku sisselogimisprotsess /ropp serbo-horvaadikeelne sõim/ või on ühendus isegi e-kirjade lugemiseks kaugelt liiga aeglane.

 

* Halb, kuid mitte päris võimatu stsenaarium: USA tühistab ESTA ja hakkab kõikide riikide kodanikelt nõudma saatkonna-viisasid. Erandiks on Venemaa, kellega kehtestakse vastastikkune viisavabadus.

 

* Kuuba avanes senisest laiemalt, kuid infrastruktuur ei tule järgi. Kuuba pole tegelikult kunagi odav reisikoht olnud, kuid uued lennuliinid toovad riiki palju rohkem reisijaid ja hinnad tõusevad mõnevõrra veelgi. Aga minge sellegipoolest! Ja ärge piirduge ainult põhikohtadega!

 

* Haigused ja viirused. Viimasel ajal on kombeks, et igal aastal levib kuskil mõni uus ohtlik viirus.

 

* Noorte reisiharjumused on aina teistsugusemad, kui vanematel põlvkondadel. Pigem valitakse lihtsam ja vähem materiaalsem elu, aga reisitakse see-eest rohkem. Ja ärge süüdistage, et see põlvkond on hukas!

 

* Kuhu reisida nõrga valuuta tõttu? Hea küll, normaalse majandustegevuse nullimise musternäidet Venetsueelat Trip.ee reisisihina hetkel igaühele ehk ei soovitaks, aga 1 euro eest saab praegu palju rohkem osta ka näiteks Egiptuses, kus valitsus lasi 2016. a. novembris kohaliku naela kursi vabaks. Selle tulemusena saab euro eest nüüd umbes 2x rohkem naelasid, kui oktoobris 2016.

 

Ka Türgis saab euro eest aastataguse 3,3 liiri asemel nüüd juba 3,8 liiri. Ja miks mitte reisida Suurbritanniasse, mis on meile nüüd nii 15% odavam. Aga mitte nii palju odavam, kui dollaripõhiselt.

 

Soovitusi kogenud reisijale: praegu on euroriikidele odavamad ka Surinam, Nigeeria ja Mosambiik.

 

ILM

 

* Missugune tuleb Eesti 2017. aasta suvi? Et siis mis üllatust sa meilt nüüd õigupoolest ootad?

 

Head reisiaastat 2017 kõigile tripikatele!

Kas ka Brasiilia pole mitte talutavamaks läinud, eurokursi tõttu?

Ladina-Ameerika (suur üldistus) kukkus dollari suhtes, aga euro on dollari suhtes samuti odavnenud,
Brasiilia tundub olema euroomanikule olema pigem kallim, kui paar kuud tagasi.