Autojuhiload Dubais ja/või Abu Dhabis

Servus,

On plaan lähiajal, õigemini järgmisel nädalal, soojale maale elama kolida. Töökoht asub Dubais ning elukoht saab ilmselt olema Abu Dhabi.

Uurisin autojuhilubade kehtivusega seonduvat ning avastasin, et pärast elamisloa saamist muutuvad Eesti juhiload kehtetuks. Paraku ei ole Eesti ka selles u 35-riigilises nimekirjas, mille kodanike load automaatselt kohalike lubade vastu ringi vahetatakse. Jääb järgi ainult võimalus autokoolis käia ning siis pärast vastavad eksamid läbida.

Oskab ehk keegi asjaga veidi enam kursis olev kosta:

  • kas on kindlasti vaja autokoolis kursustel käia, olen kuulnud erinevat (ja vastukäivat) inffi. Kui jah, siis oleks abiks soovitused, millist kooli valida/mitte valida.

  • kas eksisteerib ehk mõni auk seadustes, mille kaudu saab ehk protsessi lihtsustada/kiirendada.

  • ons äkki kogu see lugu Abu Dhabis lihtsam? (sisimas kahtlen selles)

Tänud.

mina helistasin rta'sse ja seal oeldi, et pean A'st alustama....

kas teema algataja ise täpselt saab aru kuhu ta siis ikka läheb? Ma ei usu, et ta hakkab elama pealinnas ja siis sealt iga päev mitusada km Dubais tööl käima? Ja kas poleks kõige lihtsam tööandjal paluda asja selgitada?

iga paev 3 h soitmise peale kulutada on suht mottetu. a samas elu Abu Dhabis on odavam.

Saan ikka kenasti aru, millise supi sisse ma olen sattunud.

Tööandja kontor asub Dubais ning mul on (või umbes mõne päeva pärast saab olema) Dubai elamisluba. Töö iseenesest aga hakkab suure tõenäosusega toimuma igal pool mujal kui Dubais, seega ei ole Abu Dhabi ja Dubai vahelise maantee igapäevane-nädalane mõõtmine kindlasti aktuaalne.

Sel ning ka mõningatel muudel põhjustel saigi siis Abu Dhabi elukohaks valitud.

Aga et oma elu veelgi keerulisemaks teha, siis minu nime tulevasest üürilepingust ilmselt ei leia, mistõttu on mul siinsetele asjapulkadele suhteliselt keeruline seletada, et mis mind Abu Dhabiga seob ning miks ma seal peaksin oma lube tegema. AD politseigi teatab oma kodulehel (http://www.adpolice.gov.ae/en/?T=2&ID=224), et mu soov vist täitmata jääb. Aga eks ma proovin edasi.

(Q: Can a resident apply for a driving license from the Emirate of Abu Dhabi if he bears a residence permit issued by one of the other Emirates?

A: A resident cannot apply for a driving license unless he has a valid residence permit issued by the Emirate of Abu Dhabi except for local sector employees, university presidents and professors and the like of those who reside and work in the Emirate of Abu Dhabi with their residence permit being issued from another Emirate on condition that an applicant for a license present the following official confirmations:-

  • A valid official certificate that proves he works for a local authority with an office or regional administration in Abu Dhabi.
  • A valid lease contract in the Emirate of Abu Dhabi ratified by the concerned authorities. )

klm - sa tundud kohapeal olevat. Kuidas sa ise lubadega asjad joonde ajasid?

Vaatasin, et siin autokoolid pakuvad ka mingit 'refreshment' kursust - ainult 7-8 tunnis tuleb käia, eelduseks muidugi, et sa nende poolt tehtava eeltesti ära teed. Üritan homme neile paarile helistada, vaatab, kas kodulehel kirjutatu on tõsi ning millised on järjekorrad.

ei ole saanud.pole veel otsustanudki, kas teha lube voi mitte. Samas aga taksod on siin jube kallid ja naisena eriti bussidesse ka ei kipu.

Kusagilt lugesin, et takso hind on 3kr/km. Vastab see tõele või see informatsioon on aegunud?

Valge ja normaalse inimesena on võimalik neid lube ikkagi saada. Ise seda läbi ei teinud, kuna olid eelnevalt olemas load Soome vabariigist ja neid sai otse ringi vahetada. Taksod on ikka odavad, lihtsalt vahemaad on suured - dubai on ju hiiglama pikk linn rannikul.

Kui on plaan elada enam kui aasta, siis tuleks hankida ka load ja auto + on veel see, et selle saad maksuvabalt eesti tuua.

Ilmselt on seadused jallegi muutunud. Paraku.

Kaalusin ise ka, et vahetan Eesti load Inglise omade vastu, aga väidetavalt peavad ümbervahetatavad load olema samast riigist, mille kodakondsust omad ja seetõttu loobusin.

Vaatasin järgi, nii ongi: "You have to be a citizen of the country given below with current resident status in UAE. This means that former residents from these countries who may be holding permanent driver licenses are not eligible and you will have to follow all the steps to get a new license". AD(http://www.abudhabi.ae/Sites/Portal/Citizen/EN/Services/MotoringTravel/driving-license,did=17188.html) Dubai (http://www.dubai.ae/en.portal?topic,transferdrivinglicenes,1,&_nfpb=true&_pageLabel=home)

Buba-Buba, kas said juhiload?

Erinevatel põhjustel on selle asjaga tegelemine natuke unarusse jäänud, aga sellel nädalal võtan asja jälle käsile.

Iseenesest, kui lube saad teha Abu Dhabis, siis on arvatavasti lihtsam. Koolis pead mõned tunnid käima ja kui sõit sujub lastakse kohe eksamile. Kool on kül nõmeda koha peal - Mussafas aga see mõned korrad käija pole hullu. Ise lube ei teinud aga rumeenia sõbrants sai küll lihtsalt kuigi ka nende lube ei aktsepteerita. Tegelikult kõige targem on uurida oma tööandjalt, nii või teisiti on sul nendelt vaja mingi paber selleks võtta ja nende immigration officer oskab juba juhendada ja neil on tihtipeale "käpp" sees. Mina samas sain Abu Dhabis 3 aastat taksoga ka väga hästi ringi vuratud aga töökoht oli ka 7 min. kaugusel kodust (suvel muidugi sedagi maad jala teatavatel põhjustel ei käinud). Dubais aga taksoga jändamine teeb küll vaeseks!

tere kõigile alustuseks. Ise olen Aprillist saadik Dubais elanud ja ja hakkasin autojuhilube juulis ajama. Nagu eelpoolkõneleajad on juba rääkinud ei saa Eesti juhilube kohalike vastu niisma lihtsalt vahetada. Olin kusagilt lugenud et EDI (emirates driving institute) -ga peaks asi kõige valutumalt kulgema kuna nemad on RTA poolt tunnustatud ja RTA kontror on ka EDI peakontoris olemas. EDI-st sain teada et vaja on teha pool kursust, see on siis 20 sõidutundi ja 4 loengut, lisaks veel parking test, signal test ja road test. Panin siis ennast kursustele kirja ja maksin umbes 2000 dirhamit neile ära, muide selleks et teha ainult pool kursusest peavad olema inglisekeelsed juhiload, aga kuna keegi suutis meie meeletu suure 1,4 miljonilise elanikonnaga riigi juhiload ainult eesti keelsed teha tuli need veel ära tõlkida, ja mis te arvate kui lihtne on siit kohapealt vandetõlki leida eesti keelele, ühesõnaga tõlge sai tehtud eestis. Peale kahekuulist ootamist ja helistamist otsustasin ise EDI-sse kohale minna asja uurima, tuli välja et valgest nahavärvist on seal kasu, alustasin kooliga 3 päeva pärast. Hetkel siis käin vapralt sõitmas ja loengutes ja loodan esimese korraga eksamilt läbi saada, eks paistab. Siiamaani sõidan rendiautoga ja ilma lubadeta sest teatavasti kaotavad rahvusvahelised juhiload peale residendiks saamist kehtivuse, niiet kui vahele jään on ilmselt vangi minek, aga mis teha iga hommik tööle 40 kilti ja takso ootamine ajab halliks. Loodan et kellegil sellest pikast ja lohisevast jutust abi..

Edu

Loe lingilt www.epl.ee/fail/2789 avaneva pdf faili lk 8. Ega esimese korraga saa peale kohalike keegi lubasid kätte.

Naine mul suutis eksami yhe korraga 2ra teha, ainuke jama on et kui mina nyyd l2bi kukun siis pean h2bisilmadega koju minema, eks kahe n2dala p2rast paistab..

Mis alal sa ka töötad? Nimelt maabusime hiljuti koos prouaga ka siia maale, et järsku oskad paari asja kohta nõu anda?

Peamiselt olen tegev finantsvaldkonnas. Küsimuste osas: tekita foorumis teema, üritan vastata kui oskan - nii on teistel ka asjast kasu.

Lubade osas suurt edasiminekut ei ole, paberid on sisse antud, ootan, et ehk õnnestub siiski load ilma eksamiteta kohalike vastu ümber vahetada.

J2tkuks kadalipule.. Eksam sai tehtud yhe korraga, ja kindel et valgest nahast on kasu, instruktor luges vead ette ja andis paberid k2tte PASSED kirjaga, aga kui hindu tegi vea siis oli kohe FAILED niiet j6udu k6igile...

Võttis aega, mis ta võttis, aga nüüd olen ka juba ligi kaks nädalat kuldsete UAE autojuhilubade uhke omanik.

Pärast seda kui oli ebaõnnestunult proovitud erinevaid variante lubade saamiseks ilma autokoolis käimata, hakkasin siis detsembri alguses asjaga aktiivselt tegelema. Esmalt oli vaja leida sobiv kool - kõikides koolides, kuhu helistasin oli paari kuu pikkune järjekord. Samas on ka kõikides koolides olemas VIP-pakett, mis on hinnalt kallim, aga kus järjekorrad tol hetkel sõidutundide alustamiseks olid maksimaalselt 10 päeva. Valisin Dubai Driving Centre'i, kuna nende nõudmised sõidutundide osas üle 2-aastase kogemusega autojuhtidele olid kõige väiksemad - 8 teooriatundi ja 7 sõidutundi - ja eks sellevõrra ka hind veidi soodsam kui konkurentidel.

Registreerimine tehtud, paluti kusagil 10 päeva pärast tagasi tulla-helistada, et siis täpsed sõidutunnid ja muud ajad kokku leppida. Detsember läks aga erinevate pühade tähistamise tähe all ning lõpuks juhtuski nii, et enne jaanuari ei olnud aega haridusteed alustada.

Jaanuari esimesel nädalal alustasin siis teoreetilise koolitusega. Eelnevalt olin kuulnud, et 8 teooriatunni asemel tuleb VIP-programmis osalejatel leppida kõigest 2 tunniga. Nii oligi, kuulanud umbes 40 minutit liiklusmärkide tutvustust saadeti klassiruumitäis rahvast uksest välja ning klassi jäid ainult paar VIP-programmi tegelast. Instruktor uuris, kas kõigil on varasem sõidukogemus olemas, ning seejärel küsis kas teeme ikka liiklusmärkidel vahet ning osutas neljale märgipaarile, millest kahe puhul oli peamiseks erinevuseks see, et üks oli ajutine märk ning teine täpselt sama märk, aga statsionaarne. Kuigi me esimese hooga seda olulist vahet ei suutnud talle selgitada, jäi ta siiski rahule ning teatas, et meie oleme teoreetiliselt küpsed ning ladus meie papist õppelehtedele 8 templit. Sellega päädiski meie teoreetiline sõidukoolitus.

Üritasin siis kohe samal päeval peale teooriakoolitust sõidutundidega pihta hakata. Paraku olid kõik sõiduinstruktorid hõivatud. Ometigi leidus üks lahke südamega härrasmees, kes oli nõus oma õppesõiduauto peale võtma kõik need, kes mingil põhjusel teiste autode peale mahtunud ei olnud. Nii me siis neljakesi valges Corollas minema aerutasime. Üsna varsti jõudis ka järjekord minuni ning mul avanes võimalus demonstreerida oma oskusi bussipeatusesse parkimisel, ridade vahetamisel ning tagasipöörde teostamisel.

Pärast umbest seitsmeminutist etteastet teatas vana, et "You can drive, I can see. I am a senior instructor, I will pass your assessment test." Assessment test on nimelt sõidukooli test, ning enne selle läbimist ei saa ennast registreerida RTA teooria- ega sõidutestile. Egas midagi, käisin maksin kassasse testiraha ära ja oligi samal päeval ka sõidukool läbitud. Onu teatas, et kui ma peaksin soovima sõidutunde veel võtta, siis on kõige kasulikum seda teha vahetult enne lõplikku sõidueksamit.

Paari päeva pärast saingi SMS-i, et signal test ehk ametlik teooriatest toimub 20.jaanuaril ning final test ehk sõidutest 3.veebruaril.

Signal testist läbisaamiseks tuleb 10st küsimusest 7 õigesti vastata. Test ise oli arvutis ning peamiselt küsiti erinevate märkide tähendust. Kokku võttis mul testi tegemine aega 4-5 minutit ning tehtud ta oligi.

Olles kuulnud erinevaid lugusid sõidutesti keerukusest otsustasin, et prooviks siis ka paar korda instruktoritega sõita, raha ju ometigi makstud. Mõningate probleemide järel see ka õnnestus (kogu asjaajamine oli veidi kaootiline ning ei olnud üldsegi imekspandav kui instruktor sinule eraldatud ajal kellegi teisega linna peale tiirutama sõitis), kuid tagantjärele võib öelda, et ega sellest suuremat kasu ei olnud. Sõitsin korduvalt Jumeirah Roadˇi pidi edasi ja tagasi ning kui ütlesin, et läheks prooviks mõnd ringliiklust ka, siis selle peale kostis instruktor, et pole mõtet, kuna testi ajal sinna niikuinii ei minda sel lihtsal põhjusel, et läheduses pole ühtegi. Nii palju oli neist sõidutundidest abi, et sai korduvalt harjutada nelja liigutust, mis vajalik teostada enne reavahetust: tahavaatepeegel, küljepeegel, üle õla vaat, uuesti tahavaatepeegel ning siis manööver. Mis seal salata, raske oli.

Jõudiski kätte final testi päev. Ametlikult pidid sõidutestid pihta hakkama kell 7.30, aga kui mina kella 7 ajal kohale saabusin, siis sõitsid esimesed autod juba välja. Andsin dokumendid letti sisse ning u 10 min pärast võtsime ka testiautos istet. Olin esimene sõitja, hoovist välja, parempööre, vasakule reavahetus, reavahetus paremale, parkimine sõidutee ääres, tehtud, järgmine. Varsti saabusime keskusesse tagasi ning paari minuti pärast anti sõitjatele nende testitulemustega paberid tagasi. PASSED.

Selleks, et nüüd lubasid saada oli vaja käia veel umbes 6 erineva leti ääres, võtta mitmeid erivärvilisi templeid ja allkirju, et kõik rahad on makstud, siis väljastati ka superuhke kiletatud sertifikaat (peab teise ilmselt ära raamima, siis hea seina peale riputada ning iga päev uhkusega vaadata). Peale algset tagasilööki, et load saab kätte alles paari päeva pärast, õnnestus siiski jõuda sobivale lahendile ning paari tunni pärast ulatatigi mulle kuldne plastikutükk, s.t. UAE autojuhiload.

Kokkuvõtvalt, ei olnud väga hull, ainult asjaajamine oli tüütu ning arenguruumi protsesside efektiivsemaks muutmisel on vähemalt seal autokoolis küll ja küll. Samas VIP-programm tegi asju natuke lihtsamaks ning põhjusmõtteliselt oleks õnnestunud kogu protsess läbida umbes 3 korra kohalkäimisega (kooli teooria+assessment korraga ühel päeval, signal test ja siis final test).

Palju see jama siis kokku ka maksma läks: Autokool u2400 Assessment test 70 Signal test 80 Final test 100 Certificate 110 Licence 130 KOKKU 2890 AED

Ühe kogemuse võrra jälle rikkam.

... tere! Kas keegi eestlastest, kes käesoleval hetkel elavad Dubais, sooviks osaleda raamatu kirjutamisel? Huvi korral kirjuta tammeann@hot.ee Kirjutan siis asjast lähemalt.