Aastavahetus Lõuna-Indias

Sooviks perega aastavahetusel puhata India lõunaosas, aga ei suuda valida kumbal kaldal. Ennast tõmbab rohkem vast Ida poole, vähem turiste ja silma on jäänud selline linnake nagu Pondicherry. Kuna lend on Bangaloresse, oleks veel valikus läänerannikul asuv Kochi ja sealt allapoole jääv mandriosa. Viimati käisin läänerannikul Goas kuskil 15 a. tagasi ja, siis tundus sealne asustus minu jaoks liiga hõre. Kolm-neli aastat tagasi käisin Idarannikul, Puris ja Visakhapatnamis, suuremad kohad ja tegevust leidus meie jaoks nagu rohkem. Mida arvate teie, kes te olete viimasel ajal sealkandis käinud?

Minimaalselt viimased 5 aastat pole keegi kurtnud, et Goa oleks hõreda asustusega ning pigemini hüljatakse harjunud paiku ja otsitakse pisut rahulikumaid :p Baga-Calangute-Candolim rannaala on päris üle võlli ning rannamõnude nautimiseks peab otsima mõne vaiksema koha. Vana aasta ära saatmine BCC ribal? Sõltub, kui 4 inimest ruutmeetril sobib, siis küll. Aastavahetuseks sõidavad sinna kokku rahvas üle terve India ning läheb päris kitsaks. Samas on alati võimalik leida mõni vaiksem piirkond nii põhja- kui lõuna Goas, aga sealsetest aastavahetuse pidudest ei oska midagi arvata. Kui soovida aastavahetuse pidu pidada rannal, siis Arambol võiks olla hea koht. Või siis Anjuna. Kerala on tore ja nii kohalikke- kui lääne turiste on vähem kui Goas, samuti on üsna lihtne põgeneda mägedesse rahu nautima, teeistanduste- ja tehastega tutvuma ning lihtsalt ilusat looodust nautima. Alkopoliitika oli sealmail küll mõned aastad tagasi karmipoolne, aga taksojuhid ja giidid aitasid leida õigeid kohti kust oma õhtuse lõõgastava õlle ikkagi kätte said.

Olin eelmine kuu Lõuna-Goas. Palolem meeldis mulle väga, rahvast oli, aga mitte palju. Teised rannad, kus käisin (Agonda, Benaulium) olid väga vaiksed. Ma pole pidutseja tüüpi inimene, aga seal oli isegi minu jaoks liiga vähe rahvast. Samas põhja ja lõuna Goa pidid olema erinevad. Kohalike sõnul on lõuna vaiksem, sest seal käivad peamiselt turistid, põhjas olevat ka palju kohalikke. Sa ei maininud, kui pikk reis on, aga kui see on nt 2 nädalat, siis nii kaua pole küll nt Goas midagi teha. Arvan, et sa võib vabalt kombineerida ka nt Goa+Kerala vms. Palolemi  soovitan.

Valeria, Lõuna Goas pole ehk tõesti, aga Põhja Goas võib jääda kahest nädalaks väheks :)

Me võtsime aasta 2017 vastu Varkala rannas. Lendasime Kochi, liikusime sealt veel lõuna poole ja tagasilend oli Trivandrumist. Kochi vanalinnas olime paar päeva sest ootasime oma pagasit. Hästi äge koloniaalstiilis hoonetega linn, kalaturud, hiina kalavõrgud. Alleppeys võtsime ööpäevase paatmajakruiisi, korra tegime saki ka mägedesse. Aastavahetusel olime Varkalas. Seal oli küll rahvast murdu aga aastavahetus peabki selline natuke elavam olema. Öö muutus küll natuke isegi liiga elavaks ja peale keskööd meie hotelli kõrval asuva klubi juures oli kaklus, peksti aknaid sisse ja keegi sai viga (kaklus oli vene keeles). Aga see oli tõesti ainult ühel ööl nii. Trivandrumis oli küll tunne, et oleme terves maailmas ainukesed eurooplased. Randasid on sealkandis palju, need on ilusad. Kus pole palju turiste, ei käi ka keegi ujumas, päevitamisest rääkimata. Kuna kohalikud on enamjaolt moslemid, siis naljalt ikka igal pool lahti ei riietu. Kerala on palju puhtam ja kultuursem, kui suurem osa Indiast. Kaupmehed pole nii pealetükkivad, julgen seda kanti küll kõigile soovitada.

Kari- väike parandus, elanikud on siiski enamjaolt hindud, moslemeid leidub Trivandrumis umbes sama palju kui mujal Indias- 10-15%, Keralas üldiselt pisut rohkem- 50% hindud vs 25% moslemid. Kui arvasid alkopoliitika tõttu moslemeid olema tüüri juures, siis tegelikult tüürivad osariiki (või vähemalt tüürisid veel paar aastat tagasi) hoopis kommunistid, kes teada-tuntud rahva tervise eest hoolitsejad :P

Lõuna-Goas Palolemi rand kindlasti! Piisavalt palju tegevust, aga mitte nii ülerahvastatud nagu näiteks Anjuna Põhja- Goas.

Ega terves Aasias ongi kombeks riietega ujumas käia, mitte ainult Indias.Aga Goa jääb natuke liiga põhja minu jaoks, otsiks kohta Mangalore, Bangalore ja Chennai joonel või allapoole.

Uurmo, tõesti, õige parandus. Ma isegi ei tea, kust ma seda lugesin või kuulsin... Piinlik.Tänavapildis on ju suht raske aru saada, kes on kes.  Alko oli tegelikult kergelt kättesaadav, omad kiiksud olid ainult juures, õlu savikruusis või poolik pudel laua all. Lehmad ei hulgu tänaval vaid on köidikus karjamaal.

Meie pere (sh kolm last vanuses 9-15a) võtsime 2018a vastu Varkalas. Varkala rannapuhkuseks väga meeldiv koht - üsna puhas rand ja soe vesi:)Enne Varkalat olime eelnevatel nädalatel Keralas ringreisil. Pondicherry kohta infot ei oma. Kerala kant lastega reisimseks meile sobis. Kochi mulle eriti sügavat muljet ei jätnud, meie pere eelistus pigem väiksemad kohad - suur linn on suur linn - paar päeva võib olla ja vaadata. Olime Kochis väga toreda pere juures kodumajutuses, võin jagada infot kui on huvi (üürisid enda maja teist korrust turistidele välja).Munnari piirkond oli reisi suurim elamus - mäed ja teeistandused. Sealt kandist ka üks kodumajutuse kontak, millega väga rahule jäime.Seega on mul üsna värsked kogemused Kerala kandis lastega koos ringi liikumisest, mida võin jagada. Kui vanad lapsed on ja mis on nede eelnev reisikogemus - sellest oleneb muidugi palju, et mida ette võtta, kui pikke sõite (autoga, rongiga) planeerida jne.India on avastamist väärt selles pole kahtlust!

Niipalju uuemat, et otsustasime samuti Kerala kasuks. Lendame Kochi, sealt edasi lõunapoole Trivandrumi liigume ilmselt rongiga. Seal otsustasime ka enamuse ajast olla, rannad mõistlikus kauguses ja ka hotellide valik piisav. Suured tänud kõigile kes oma kogemusi jagasid.