Auto hülgamine idablokis

Plaanis on Eestist ostetud kasutatud autoga Ida-Euroopat avastama minna ning tagasi tulla lennukiga. Ehk on kellelgi kogemusi, kuidas kõige mugavamalt (ja turvalisemalt) autost lahti saada. Ilmselt auto müümine väljaspool EU-d ei ole kõige lihtsam. Anda vanarauaks ja hiljem Eesti ARK-is lihtsalt registrist maha võtta?

Või peaks autost vabanema hoopis EU piirides (nt Bulgaaria, Rumeenia, Kreeka)?

Realistlikud mõtted ja soovitused on teretulnud :)

ARK-is "lihtsalt registrist maha võtta" minu teada ei saa, selleks nõutaks ikkagi dokumente, kas siis müügi või nõuetekohase utiliseerimise kohta.

Idablokki enam ei ole. Veel eksisteerivad "endine idablokk" nagu ka "endine NSV Liit", needki on kadumas.

Registreeri auto mõne kohe registrist kustuva ettevõtte nimele. Pärast lihtsalt astud lennujaamas välja ja jätad võtmed ette ning tervituskirja uuele valdajakandidaadile klaasi alla.

Väga loll mõte! Piiril sisenedes pead täitma deklari auto ajutiseks sisseveoks väljaveo kohustusega. Kui autoga tagasi ei tule saad Kohvri kõrvale kambrisse. Ei viitsi siin rohkem hetkel seletada, idiootsustega pole mõtet tegeleda.

Mees1980, et ka EL kuuluvate Ida-Euroopa riikide piiril täidad tänaseni deklari oma liiklusvahendi kohta (Või peaks autost vabanema hoopis EU piirides (nt Bulgaaria, Rumeenia,...))? Parafraseerides eelkirjutajat- "väga loll jutt!", sinu postituse ülbus on pöördvõrdeline selle sisu kvaliteediga!

Anna vanarauaks, ilma numbriteta. Ja ARK kustutab ta varsti ise ära kui kindlustust ja ülevaatust ei tee. Kui muidu oleks paberite kadalipp liiga tõsine. Loodetavasti ei ole see seadusevastane. Sina vaevast lahti ja pea sada eurot rikkam. Keegi metalli üle rõõmus. Riik ka vastu registri õiguse üle õnnelik.

Palun mitte unustada, et muutunud Liikluskindlustuse seaduses on "5. peatükk Automaatne liikluskindlustus", nii et registris olev olematu fantoomsõiduk võib tekitada märkimisväärseid kulutusi.

Ei näe küll kuidas saab tegemist idiootsusega olla. Mõttes on lihtsalt autoga Ida-Euroopat avastama minna ning võimaluse korral lennukiga tagasi tulla. Kindlasti on mingi mõistlik variant kuidas autost korrektselt ja legaalselt vabaneda.

@urmoo ülbusest on sul küll väga veider arusaam

"Väga loll mõte! ...Ei viitsi siin rohkem hetkel seletada, idiootsustega pole mõtet tegeleda." @nigz - et oled Mees1980 mõtteavaldustega nõus? Mina mitte, seepärast on need minu arvates ülbus, olgu siis minu arusaamine ülbusest veider :p

Loogiliselt võttes peaks venemaal minema kaubaks ka ilma nr masinad, nubrid ja passi võtad Eesti kaasa ja argis võtad maha. Juhul kui venelane tahab autod registrisse võtta, siis saadad teh. passi postiga tagasi.

to hr.huhuu

Allpool viide Venemaa tollimaksude suurusest. http://www.autoamigominsk.com/index.php?option=com_content&view=article&id=28&Itemid=17

Kokkuvõtlikumalt. Kui tahad sõiduki Venemaale müüa siis tee seda Eestis ja vormistage asi kohe ARK-s ära. Ostja saab transiitnumbrid ja ülejäänu on tema probleem. Kui teete tehingu Venemaal pelgalt ostu-müügi tehinguga siis on potentsiaalselt probleemid bumerangina tagasi tulemas.

pouskin74, ma ainult oletasin asja, ei ole nende tehingutega väga kursis, ise alles hiljuti müüsin auto Hollandisse, samma tehinguga, et auto sõitis Riiga, sealt treilale, nr kruviti küljest ära ja saateti Eesti, võtsin arvelt maha argis ja sain passi templi, et masin läks transiiti. Sellest ka oletasin, et äkki toimib asi samma moodi. Tean ka seda, et Venemaal kaovad autod ära, mingi aeg oli teema, et Eestist osteti Länkar ja Venemaale minnes vahepeal muutus auto uuemaks ja realiseeriti sealpool juba hea hinnaga masin maha.

Erinevad riigid, erinevad nõuded. Sõidukiga millega sisened SRÜ riikidesse, pead sealt ka välja sõitma. Kui ei tule, siis on kuri karjas ja ilmselt tuleb maalt lahkumisel pikem jutuajamine tolliametnikega ning päris soolane trahv. Ei oska öelda, mis saab siis kui auto näiteks ärandatakse Venemaal, ilmselt saab sel juhul asjad kuidagi korda politsei kaasabil, aga mina ei hakkaks venes selliste asjadega eksperimenteerima. Võib liiga seiklusrikkaks kujuneda.

Teine teema on EU-sse kuuluvate Ida-Euroopa riikidega. Ükskõik millises riigis võid auto ära müüa/kinkida ja lihtkirjaliku ostu-müügi lepingu alusel saad hiljem Eesti ARK-s asjad korda ajada.

Probleem on ainult selles kuidas sa kodumaal arvelt maha saad. Seda saab teha ostu-müügilepinguga . Müüja saab auto enda nimelt maha võtta veel enne kui uus omanik tuleb autot ümber vormistama. Seega on sul vaja müügitunnistust et oled auto ära müünud. Isik kellele müüsid ei pea olema Eesti kodanik ja omama Eesti isikukoodi. Kui sul on paberilipakas käsikirjaline et müüsid ungaris auto mustlasele nimega see ja too ja allkirjaks varesejalad saad auto arvelt maha. Kui keegi tunneb huvi miks auto vedeleb Pratislavas kõnniteel pole see enam sinu mure.

Tänud, targemaks sai igaljuhul.

@urmo, mõistsin sinu postitust natukene valesti. no harm done :)