Auto kindlustus Euroopas ja volitus

Tere.

Mul on kaks küsimust ning kui see teema juba läbi arutatud foorumis, siis palun vabandust ning piisab kui keegi lingi annab.

Esiteks küsimus kindlustuse kohta. Plaan on minna autoga Horvaatiasse. Autol on tehtud standardkasko kindlustus Swedbankis. Nende poliisil ning ka kodulehel on kirjas, et kehtivusala on Euroopa v.a Venemaa, Valgevene, Ukraina, Moldova, Gruusia, Armeenia, Aserbaidžaan ja Türgi. See kõik viitab ju sellele, et Euroopa all on mõeldud Euroopat kui kontinenti (milleks muidu sinna lisada loetelu eranditest...). Klienditeenindajad aga väidavad, et Euroopa all on mõeldud Euroopa Liitu. Kas tõesti ma pean Horvaatia jaoks tegema eraldi kindlustuse kuigi ometi on ta ju Euroopa?

Teiseks küsimus auto volituse kohta. Auto on liisitud Swedbankist. Mina ja üks inimene veel on tehnilisse passi märgitud kasutajatena. Kuidas toimib kolmanda isiku volitamine? Ja mis veel olulisem - kas kellelgil on tulnud mõnes Euroopa riigis jageleda politseiga teemal, et autojuhil puudub volitus?

Suur tänu kõigile vastajatele.

weltmann-le

Kaskokindlustuse vastu ei ole kunagi keegi huvi tundnud. Küll, aga peab Sul olema kaasas liikluskindlustuse roheline kaart. Seda on küll piiril näha tahetud. Selle võtmisel jälgi, et HR ei oleks läbikriipsutatud. Paar aastat tagasi oli Eesti liikluskindustusega mingi jama ja kiputi endise Jugo riike maha kriipsutama ja pidi neile eraldi ütlema, et on vaja kindlustust ka nendes riikides. Volituse vastu pole küll keegi kunagi kusagil huvi tundnud. Kui oled ise autos, siis ei tohiks sellest küll mingit probleemi olla, et kes juhib, peaasi, et load oleks olemas ja kehtivad. Kindlustusest veel nii palju, et mõistlik on teha tervisekindlustus, sest Sa läheb EU-st välja ja EU ravikindlustus seal ei maksa.

0
0

Ma ise ei kardagi, et keegi kaskokindlustuse kohta küsima hakkab tee peal. Aga kui midagi Horvaatias juhtub, siis tuleb vist ette võtta kohtutee, sest Swedbank arvab, et Horvaatia ei ole Euroopa.

Tegelikult ei tohiks praeguste Eesti seaduste järgi liisinguautoga sõita keegi muu kui tehnilisse passi kantud kasutaja. Sääduse järgi ei mängi ka rolli kas autos istub ametlik kasutaja või mitte. Usun, et see võib umbes samamoodi olla ka mujal Euroopas. Lihtsalt tekitas huvi, et kui pingsalt politsei seda järgib ning kas tee servas küsitakse peale lubade ka passi näha.

Tervisekindlustuse teen kindlasti :) Ja suur tänu ka selle rohelise kaardi info eest!

0
0

Tervitus. Ise elanud ja ostnud ka auto uuena ex- Jugoslaaviast. Kui SWed ei aksepteeri, siis vaheta firmat. Viimane aasta olin BiH-s ja oli mul Seesamis kasko ja kohustuslik ytehtud- probleemideta. Kunagi oli mul kaskot vaja, aga siis oli kohalikja kõik toimis. Üldjuhul aksepteerivad kõik Horvaatiat.Pead arvestama seda, et kõik amentnikud suhtuvad sinusse kui potentsiaalsesse kurjategijasse ja kui sul mõni paber veel puudu või ei sobi nende seadustega, võib asipäris jamaks kätte minna.Sealsetes riikides muideks kehtib vaid notariaalselt kinnitatud volitus.Et pääseda võimalikest jamadest aja paberimajandus korda.

0
0

Notariaalset volikirja on ju vaja ikka ainult siis kui mind ei ole kantud tehnilisse passi kasutajana? Minu nimi on passis ilusti kirjas, nii et ma ei usu, et mul enam mingit volitust vaja on.

Swedbanki klienditeenindajad võivad ju mitte aktsepteerida aga minul on leping milles on selge sõnaga öeldud, et kindlustus kehtib terves Euroopas. Euroopa Liidust kui kriteeriumist pole sõnagi. Ma ei kavatse selles suhtes mingit lisakindlustust enam tegema hakata. Rohelise kaardi tellin ära ja usun, et siis on minuga korras.

Kas ma aga raatsin seda üle 70 eurost notariaalset kinnitust teisele juhile teha on aga teine küsimus. Ju siis sõidan ise rohkem lihtsalt.

0
0

Sry, lugesin esialgu, et sind pole passis, seega pole sul volitust muidugi tarvis.

tegelikult see kasko peab seal ikka kehtima kui ei ole väidetud teisiti ja mu aruste seda tehtud pole. Kasko protseduurid ju suht sarnased igal pool:politsei kohale ja nende poolt teostatavad toiimingud jms. Aega ehk kulub rohkem.Lisaks on pea igal meie firmal euroopas omad agendid, kes asju ajavad lisaks siinsetele. Lisaks tõenäosus suht väike, et sul seda üldce vaja peaks minema ja sinnani ei juhtu midagi. Ja EL-iga poled kaskol tõesti mingit piirangut, vähemalt minu kogemuste puhul.Viimane 1,5a elasin BiH-s ja kasko pikendasin internetis ja küsimusi polnud. Paistab, et siin tegemist rohkem Swedliisingu enda lastetempudega.

0
0

Küsimus tarkade klubile - kas piisab lihtkirjalikust volitusest, kui kavatsen minna Euroopasse liisingautoga, mille kasutajana ma ei ole tehnilises passis kirjas? Või peaks ikkagi tegema ARKis volituse?

0
0

Igal juhul tuleb teha ARK-is volitus,kui tehnilises passis sind kirjas ei ole.

0
0

Pank, kui auto omanik, võib ka kirjutada volituse. Minu tööautole ma lasin oma naisele teha sellise volituse.

0
0

Kui tegemist on peresisese probleemiga-et näit auto on mehe nimel,siis võid ju riskida ka lihtvolitusega. Kui teisiti,siis liiklusekstsesside tekkimisel päästab sind ainult notariaalselt)juriidilisest seisukohast) kinnitatud volitus. Ehk siis kas ARK-i või notari templiga paber.ARK-is saad selle tasuta, notar küsib a`25-30 euri. Tegelikult ei olegi asi selles,kes on omanik-kas pank või ise.Tegu on sellega, kas sindlustusandja lepib sellega,et sul on käsikirjutatud lipik.

0
0

Pank ei anna ka sulle käsitsi kirjutatud lipikut. Tegu panga blanketil oleva ametliku volitusega, milelele on omaniku, ehk siis panga, volitatud esindaja alla kirjutanud.

0
0

Sul on õigus triplekix,ka panga antud volitus on juriidiliselt pädev. See on muidugi oma otsustada-kus keegi teeb. See,et käsikirjutatud volitus liisinguautole ei kõlba, on üks-kui selge.

0
0

Liisingautol peab olema liisingu volitus, lihtkirjalik ei sobi ka Eestis. Jah, eks probleem tekib eelkõige siis, kui midagi juhtub.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased