Autoga Albaaniasse

Tere!

Küsiks ka killikese nõu teadjatelt kuna autoga Horvaatia postitusest sai nii palju kasulikku,

Igatahes on plaanis mõne nädala pärast sõita marsruudil Eesti-Horvaatia-Bosnia-Montenegro-Albaania-Kosovo-Serbia-Eesti.

Aega selleks on 16-17 päeva.

Plaanis on ühe suure jutiga Zagrebisse välja sõita (2 autojuhti) ja sealt edasi mööda rannikut liikuma hakata.

Kas keegi on sarnase reisi ette võtnud või oleme liialt suure suutäie hauganud?

Kuidas on kogemustega Kosovost Serbiasse saamisega? Kas ID kaardiga minnes saab ilma probleemideta üle piiri?

Kuidas on teedega just põhja-Albaanias. Kas on sõidetav?

Muidu on plaanis sõita ja vaadata just seda, mis teepeale jääb. Kui tunne tuleb edasi liikuda või just paigale jääda.

Suur tänu!

0
0

Kõigepealt vaata üle oma roheline kaart (see peab ilmtingimata sul kaasas olema). Kas seal on märgitud selline riik nagu RKS (Kosovo). Kui ei (sellist riiki seal ei ole), siis pead ostma piirilt kindlustuse, mis paar aastat tagasi oli ülemõistuse kallis. Otse piiriületus Serbia ja Kosovo vahel on problemaatiline. Lihtsam on seda teha läbi Makedoonia. Lihtsam on seal kandis piiridel passiga, sest iial ei või kindel olla, kas sind kontrolliv piirivalvur on meie ID-kaartist midagi kuulnud ja kas seal piiripunktis on olemas ID-kaarti näidis. Meil oli niimoodi, et kogu piiripunkti isikkoosseis jooksis kokku vaatama ID-kaarte (passid olid meil ka kaasas) ja siis otsisid oma "läpakast" (kaust A4 paberitega, kuhu olid dokumentide näidised välja trükitud) Eesti ID-kaarti näidise ja vaatasid ning võrdlesid. See oli neil esimene kord sellist plastikutükki näha. Pärast tänasid "tasuta koolituse" eest :). Albaania liiklus on tõsine kaos, aga talupoja mõistus aitab :). Albaania kõrvalteedele jätsin ma maha kogu oma auto põhjaplastiku, aga huvitav oli ikkagi.

Päikest ja avastamise rõõmu!

2
0

Aprillis sai suht sama teekond läbitud, ainult Kosovo asemel oli Makedoonia. Kindlasti pass, sest nad harrastavad seal templite sisse tagumist piiridel, mis ei ole EU. Albaania on tõsiselt lahe koht, kuigi jah, ükskord kulus 250km läbimiseks 8 tundi. No ja odavad on ka just Albaania, Makedoonia, Serbia. Ilusat reisi!

2
0

Ütlen ka, et pass kindlasti kaasa. ID kaart on EL isikut tõendav dokument. Väljaspool ELi on selleks pass. Eelmisel sügisel Frankfurdist Skopjesse (Makedoonia) lennates uuriti Saksamaalt väljudes ka passi olemasolu kohta. Skopje lennujaama piiripunktis näitasin esmalt ID kaarti, kuid piiriametnik soovis siiski passi näha. Templit ei löödud.

2
0

Kõigis neis Balkani riikides (ka Kosovos) saab praegu piiri ületada EL-i id-kaartidega. Mõnes võeti seadus vastu 2010. a., mõnes 2013. a. jne. Otsingut kasutades saab need kõik kätte. Täiesti loogiline on, et väiksemates piiripunktides pole keegi enne meie id-kaardi originaali näinud ja seega läheb asjaga veidi kauem aega. Kogu see info on ka lennufirmade kasutatavas andmebaasis sees. Samas võivad osade EL-i riikide piirivalvetel olla mingid omad tingimused ja nad võivad hakata ikka passi küsima, et EL-ist lennukile pääseks. Näiteks Gruusiasse saab ka ainult id-kaardiga, kuid välisministeeriumi lehel (ja ka selles lennufirmade andmebaasis) on suurelt kirjas, et Eestist otse Gruusiasse id-kaardiga lennata ei tohi. Loogiline oleks, et siis näiteks Riia kaudu tohib jne. Ma võrdleks seda olukorda ajaga, kui Eesti id-kaart oli juba täiesti kehtiv reisidkoment EL-is reisimiseks, aga samas läks aastaid aega enne kui paljude riikide piirivalve hakkas seda seadust tõsiselt ja ilma suurema seletamiseta järgima. Seega ma võtaks sellisele ringreisile ikkagi passi kaasa, aga üritaks ainult id-kaarti kasutada. Ja kui satub ikka eriti juhmi mehe peale, siis otsiks passi lõpuks välja.

2
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased