Autoga Inglismaale ja tagasi

Soovin perega sõita suvel autoga Inglismaale. Marsruut oleks Läti-Leedu-Poola-Saksamaa-Holland jne. Küsimus selline kas oskate soovitada millistes kohtades ööbida, millistes linnades? Esimene peatus võiks olla Leedus juba kuna reisijateks on ka lapsed, kes tüdinevad kähku. Tänud juba vastanuile ette.

Kui sooviks lihtsalt ööbida, siis pole mõtet mingeid plaane ette teha - terve Via Baltica äär on alates Kaunasest motelle täis, ca iga 5-10 km järel, keerake esimesse sobivasse sisse. Hinnad on taskukohased, ca 25-30€ öö kahene tuba, sealsamas tavaliselt ka mõni restoran. Kui soov ka kohapeal ringi vaadata, siis Augustowi kant on päris kena, paljude järvedega suvituspiirkond.
Euroopas kehtib sama - kui soov lihtsalt uni välja magada, kasutage kiirteede äärseid motelle, kuhugile linna sisse pole mõtet keerata. Nt Etap motellid: tihe võrk üle euroopa, hinnad alates 25€ kahene tuba, kohe kiirteede ääres.

Tänud Buldooza! Veel selline küsimus, mis oleks La Manshe väina ületamise hind auto ja inimesed? Millal oleks kellaajaliselt kõige mõistlikum sinna sattuda?

Laevale oleme meie eelistanud alati rongi, saab tunduvalt kiiremini ja ette ostes hea hinnaga ka. Vaata hindu siit http://www.eurotunnel.com/uk/home/ Päeva esimesed ja viimased sõidud on tihtipeale odavamad.

Kohapealt ostes on nii praami- kui rongipiletid tunduvalt kallimad.

Reis Inglismaale käidud. Kirjutan lihtsalt infoks, et äkki kellelgi on ka plaan minna oma transpordiga Inglismaale. Otsustasime perega (5 inimest – 2 täiskasvanut, 2 teismelist ja 1 laps 1a) oma bussiga Inglismaale sõita. Planeerisime minnes sõidu Rootsi-Taani jne kaudu ning tagasi Poola-Leedu jne kaudu. Kuna polnud ennem käinud siis selleks ka erinevad marsuudid. Reisi pikkuseks 2 nädalat 6-20 august 2012. Sõitu alustasime õhtul laevaga Rootsi suunas hinnaks 310 eur (auto + 5 inimest). Hinnale aitas kaasa ka veidi tutvused. Hommikuks olime kenasti puhanud ning rootsilauas kõhu korralikult täis söönud alustasime sõitu. Kasutasime sõidul ka GPS ilma selleta ei oleks hakkama saanud. Sõit Rootsist Taani väinade suunas kulges mööda kiirteid. Väga korralikud, hästi märgistatud ning iga natukese aja tagant näitab erinevaid puhkamise kohti. Jõudsime üsna kiiresti Rootsi-Taani väinani mis koosnes sillast-tunnelist-sillast ning maksis 32 eur. Sai kaardiga maksta ning maksmine toimus automaadis mis oli väga loogiline (ühesõnaga iseteenindus). Keegi piletit ei kontrollinud lihtsalt sõitsime üle. Kihutasime Taanist läbi Saksamaa poole, ikka kiirteid mööda mis olid väga ok. Saksamaale saada, tuli jällegi väike praamisõit teha. Samuti maksmine toimub automaatides hinnaks oli 80.50 eur kokku 5 inimest+auto. Jõudsime veel enne pimedat Saksamaa pinnale ning võtsime esimese hotelli kiirteeäärest 2 tuba+hommikusöök 198 eur. Jällegi korralikult puhanud ja söönud liikusime edasi. Saksamaa kiirteed vapustavad. Meie sõitsime kuskil 160’ga aga olime ikka nagu post teepeal. Kiirteede pealt mahasõidud väga loogilised kui soovida väike puhkepaus teha nt süüa, wc kasutada, niisama poodelda. Saksamaa oli väga pikk, andis seda läbi sõita, GPS näitas ka pidevalt 200-250 km otse. Õnneks jõudsime ka selle riigi teisel päeval läbitud. Edasi paar pisikest riiki Belgia ja Holland – nendest sõitsime suht kiiresti läbi. Edasi Prantsusmaa mis sai ka kiirelt läbi sõidetud. Jõudsime veidi enne pimedat La Mance väina ületuskohani. Väina saab ületada kahte moodi laevaga ja tunneli kaudu. Kuna oli juba hilja ja väsimus ka kallal siis valisime tunneli, et kiiremini sihtpunkti jõuda. Proneeringut meil ei olnud seega pileti hind oli väga krõbe. Pileti hind sõltus ka sõidukis olevatest istekohtadest, mitte palju inimesi sõidukis kokku oli. Kuna meil oli sõiduvahendiks buss milles istekohti 8 siis pileti hinnaks tuli 220 eur’i. Enne kui tunnelisse sõitsime tuli läbida kaks passikontrolli (vaadati ka kas passis olev pilt läheb reisijaga kokku). Sõit kestis ca 30 min ja olimegi Inglismaal kell 11.30 (aja erinevust arvestades suht hilja meie aja järgi). Kohapeal olime nädala. Kütuse hinnad on suht samad mis meilgi, välja arvatud Inglismaal (veidi kallim). Tagasi ületasime La Mance väina laevaga/praamiga mille pileti proneerisime eelnevalt 5 inimest+auto 55 eur’i. Vahe tunneliga võite ise arvutada. Sõit Prant Belgia kus ka ööbisime hotellis nimega Corsendonk De Linde. Väga priima koht, võtsime jällegi kaks tuba hinnaks 156 eur’i. Jällegi puhanud ning liikusime edasi. Tegime ka Saksamaal suurema soppingu ja ööbisime ka saksa pinnal hotellis Comfort hind 2 tuba 110 eur’i. Edasi suund Poola peale. Siit tähelepanu kõik GPS sõitjad- GPS pakub teekonda läbi Venemaa (väike jupp). Ka meiegi sõitsime suunaga sinna ja kui märkasime et midagi on valesti olime juba pool päeva sõitnud. Aga ei olnud midagi nägime kohti kuhu ei planeerinudki minna. Ööbisime Poolas, kus oli ka kõige raskem ööbimiskohta leida. Lõpuks leidsime mingi kämpingute taolise maja hinnaga 55 eur’i. Maksta sai ainult sulas. Hinna sees oli ka veel hommikusöök. Edasi eesti- kodu. Väga lahe reis oli ning kordame seda kindlasti.