autoga Ukrainasse

Plaanis on suve lõpus minna autoga Ukrainasse Berditševisse. On kaks varianti- kas Baltimaad, Poola ja Ukraina või Venemaa ja Ukraina. Läbi Poola tuleb reis pikem jne aga kuna pole viimasel ajal oma autoga Venemaad väisanud siis, ütleme nii- on kõhklusi.... Valgevene läbimine ei tule kõne allagi. Ja plaan on oma autoga minna ja tulla, lendusid mitte pakkuda. Kas kellegil on personaalseid kogemusi viimasel ajal Venemaal oma autoga seiklemisega? Kõik nõuanded on teretulnud!

Mis sellel Valgevenel vörreldes Venemaaga viga on? Nii puht huvi pärast küsin. Kaarti vaadates tundub ju läbi Venemaa minek täiesti mõttetu, kõige otsem on just Valgevenest läbi.

0
0

Pole küll teemaalgataja, aga arvestades seda, kui palju Valgevenes nende tasuliste teede piiksutajatega (mis mõnikord lihtsalt ei piiksu) välismaalasi kotitakse, ei ole ka mina viimasel ajal Valgevenes sõitmisest vaimustatud, kui see pole just eluliselt vajalik. Iga piiksumata jäänud piiks tähendab politsei poolt kinni pidamisel 100+ eurost väljaminekut ning see, kui piiks jääb tegemata, ei sõltu sugugi sõitjast, vaid nende süsteem kipubki selline olema - kas on transponder vigane või tasukaare signaal nõrk, kes seda teab. Sealne tasuliste teede süsteem on röövimine kuubis välismaalase jaoks. Ja kotitakse MÕNUGA, kusjuures summad on täiesti teisest dimensioonist. Küllap nad arvavad, et igal välismaalasel on raha jalaga segada ja mis see mõnisada eurot ikka ära ei ole. Jaksasid oma autoga Valgevenesse sõita, järelikult oled rikas ja need mõned sajad trahve ei tee sulle ju midagi. Kusjuures - piiksutamisega kogutavad summad lähevad erafirmale, kes süsteemi püsti pani (neil on 5 aastane leping, hiljem hakkavad tulud minema riigile), aga trahvid lähevad riigile. Ilmselgelt on juba seadistustes sees selline olukord, et mõni trahv välismaalasele ikka tuleb, kes juhtumisi ei märka, et transponder ei piiksatanud.

4
0

Meil on plaanis jaanipäeva paiku Ivano-Frankivski sõita. Viimati sai Ukrainas käidud 1989.a. Plaan minna läbi Poola, Valgevene jätame välja. Oleks väga tanulik igasuguse info eest piiriületuse kohta ja muidu soovitusi, millega tasuks enne minekut arvestada.

0
0

Venemaal ei ole autoga hullu midagi, maanteed enam-vähem korras...siin-seal mõni löökauk. Liiklus maanteedel samuti suht ok, aga peab siiski jälgima, et keegi veidral moel möödasõitu ei tee, nagu näiteks vasakult teepeenart kasutades,või mingilmuul moel ei ürita kolmandat sõidurada tekitada, aga see siiski suht harv nähtus. Suuremates linnades (üle 1mln inimese) liiklus muidugi pisut "elavam", aga kes suudab ümbrust jälgida saab hakkama. Ma ei tea, kus see sihtkoht ukrainas asub, aga olles ukrainas alates 2007 üle 10 korra käinud tean, et mida vähem ukrainat sõita, seda parem, kuna teed on ikka VÄGA HALVAD. Suuremate linnade vahelised magistralid on nagu läti kehvemad maanteed ja kõrvalmaanteedel võib mitukümmend kilomeetrit läbida teise käiguga, kuna pead valima,millistest aukudest läbi sõita, mitte kuidas aukudest mööda sõita. Seega soovitan valida ukrainas vaid väga suurte linnade vahelisi magistrale. Näiteks Lvivist Ivano-Frankviski minnes on Lviv-Stryi tee enam-vähem, aga edasi tuleb juba 50-60 km/h keskmise kiirusega arvestada teeolude tõttu. Valgevene kohta ei oska küll midagi halba öelda. Siiani pole valgevene piiksutajaga probleeme olnud...alates eelmise aasta märtsist. Teed ja liiklusolud samuti ok, kuna tasulised teed suht tühjad

2
0

Piiriületus Ukr-Poola on iga aasta sujuvamalt läinud, arvatavasti tuleb läbi Poola minnes soovitada Helm / Dorohusk juures piiripunkti, sealt tee Kovelini, edasi Kiievi poole on üks väheseid häid Ukraina läänepoolse osa teid. Koveli juures vaja rangelt 60 km/h märki jälgida, seal on tulnud ka endal kuulsusrikka ukraina liiklusmiilitsaga pistmist teha.

2
0

Ma olen mõnikord sõitnud Ukrainasse, läbi Venemaa ja Valgevene siis. Kõigepealt, mõlemi riigi jaoks peab Eesti kodanikul viisa olema - see maksab ka natuke kui just mitmekordset juba taskus pole. Me oleme sõitnud Lõuna-Eestist Venemaale, sealt läbi Valgevene Ukrainasse. Kui teemaalgataja tahaks sõita Venemaalt Ukrainasse, peaks sisenama kuskilt Harkovi suunalt või lausa Donbassist:) Need piirkonnad on hetkel "rahutud" ja milleks seiklusi otsida? See ei tähenda, et midagi juhtuks, aga seikluste all mõtlen piirivalvurite kõrgendatud tähelepanu ja võib-olla tuleb oma kolu kõik laiali pakkida ja lasta koeral poriste käppadega seal peal trampida.

Valgevenel pole häda midagi, Venemaa ja Valgevene vahel piiri pole - õigemini on see nagu Euroliidu sees sõitmine. Seal võidakse kinni pidada ja dokumente küsida kuid tõenäoliselt keegi ei vaevu autot kinni pidama.

Mõned tuttavad sõidavad läbi Baltikumi ja üle Valgevene-Leedu piiri. Nad on kurtnud, et bensiinivedajad on piiri umbe ajanud ja mõnikord võib seal ennast segaseks oodata. See tee oleks Kiievisse kõige otsem, kuid ma olen alati seda ootamist kartma hakanud. Eesti-Vene piiril seevastu sõiduautodele üldjuhul järjekordi pole ja hull on ainult teelõik Eesti piirist Pihkvat läbiva Peterburg-Minski suure maanteeni.

Nii Vene kui Valgevene piiripunktides on suured sildid FSB (ja selle Valgevene analoogi) "usaldustelefonide" numbritega. Need on korruptsioonivastase võitluse eesmärgil sinna pandud ja igasugustest altkäemaksu nõudmistest saab neil numbritel teatada. Need tasuks oma telefoni sisse toksida - siis on hea liigaktiivseid politseinikke hirmutada, et üks sõna veel ja kohe helistan Lubjankale:) Jälle - mitte, et seda kunagi vaja oleks läinud, aga ega ta telefonis leiba ei küsi. Videoregistraator on ka hea asi, Venemaal on see pea igaühel autos. Aitab igasuguseid situatsioone lahendada ja politseinikke nägijamaks muuta. Endal pole küll kunagi vajadust olnud seal pilti tagasi kerida.

Ukraina piirivalve on minumeelest Eesti, Vene ja Valgevenega võrreldes selgelt korrupeerunud. Kui auto liiga hea on või särk seljas liiga puhas või muidu ärimehe välimust, võidakse raha küsida. Neil pole ma "usaldustelefoni" ka märganud, aga võib-olla on viimase poole aasta jooksul asi paremaks läinud. Igasuguseid reisiseltskondi, sugulaste juurde sõitjaid ja muidu jooma minejaid nad tavaliselt ei puutu. Tasub seega selline ilme ette manada.

Ühed sõbrad on mõned korrad läbi Poola sõitnud, sest pole viitsinud viisadega jamada. Nad ka eriti ei kurda. Viimane kord olevat Poolast Ukrainasse järjekord pool tundi, Ukrainast Poolasse seevastu 5 tundi, aga Ukraina poolel saab ennast 200 grivna eest järjekorra ette osta. Valgevene ja Leedu piiril võib samuti selline kaubareisijate järjekord olla, seal enda ette ostmist ei oska kommenteerida.

Teed on Vene-Valgevene-Ukraina võrdluses kõige paremad Valgevenes ja kõige hullemad Ukrainas. Venemaal on põhimagistraalid OK, suurte linnade ümbruses isegi "nagu ameerikas". Kui hakata kuskilt väiksemaid teid pidi otse lõikama, võib täiesti tähistamata löökauke ette sattuda või igati normaalne tee olla kuskilt ootamatust kohast ära vajunud. Lubatud kiirusega ja silmad lahti sõites need eriti ohtlikud siiski pole. Ülalpool mainitud Valgevene "piiksutajatega" minul probleeme pole olnud

8
0

Ahjah, nende piiriületuste kohta ka (ossu71) Mina pole Poolast Ukrainasse sõitnud, sõbrad-tuttavad kes seda teed eelistavad pole kurtnud vaid vastupidi. Ütlevad, et mis sa kolisted seal Venemaal, tule läbi Poola nagu valge inimene. Nad käivad Lääne-Ukrainas. Ma olen jälle Kiievisse sõitnud. See tähendab, et Poolast tulles peaks läbi kogu Lääne-Ukraina sõitma ja kasvõi Kiievi-ümbruse teemajandust nähes väga ikka ei tahaks.

Ukraina piirivalvet pean ma küll üheks kõige hullemaks neist riikidest kuhu üldse sattunud olen. Seda siis kui neile hammaste vahele jääda. Hammaste vahele jääb väga lihtsalt kui nad raha lõhna tunnevad ja neil aega on. Eelmises postituses mainitud rahaküsimise näebki välja kummivenitamisena - hakatakse aegamööda autos tuhnima, vaadatakse seda ja teist, siis peetaksae omavahel aru, et peaks ikka narkokoera ka kutsuma, aga koer magab praegult õiglase und. Pole nagu sünnis äratada kah ja aeg aina läheb ja läheb. Lõpuks ütledki vihaselt, et võtke oma 20 või 50 eurot ja laske koeral magada. Öelda tuleb kõige nooremale toimkonnas, kes nagu juhuslikult auto läheduses jõlgub. Küll ta ise edastab neile, kellele vaja. See on piiripunktis väljakujunenud skeem ja altkäemaksu võtmises osaleb alati terve toimkond.

Teine variant on , et autost leitakse midagi, mis väidetavalt keelatud on. Täitsa tavalised esemed võivad seal järsku hakata huvi pakkuma ja mängitakse selle peale, et turist nagunii Ukraina seadusi üksipulgi ei tunne. Nn. kunstiväärtused on üks märksõna. Kui kohapealt suveniire osta, võiks ikka vaadata, mida võtta ja tsekid alles jätta. Paljud ostavad ikoone, neid maalitakse tänapäeval samuti. . Siis oleks hea võtta tsekk kirikust või kloostrist kust see osteti. Neid tsekke antakse, mungad on sellega harjunud. Võimalik, et hakatakse seletama, et taskunoa, millega tee peal vorsti lõigatakse, tera on liiga pikk ja see on keelatud külmrelv. Või muud sarnast. Hirmus pika jagelemise peale lõpuks ikka selgub, et kõik on korras, aga 10 eurone rahatäht kiirendab seda vaidlust oluliselt.

Sellistest vaidlustest pääsemiseks ei tohi välja näha nagu "biznesmen" , sest neil eeldatakse raha olevat jalaga segada ja auasi poolmuidu töötava tolli toetamine. Need, kes igapäevaselt , pagasnik kingakarpe ja muud sarnast kaupa täis sõidavad, maksavad oma obrukit minuteada ilma küsimatagi. Neid, kes niimoodi tulevad, et üks mees juua täis olekus tagaistmel magab, suurt ei pinnita, sest mõttetud joodikud ju ja kust nendel raha? Perekondasid ka minuteada mitte ja neid kelle piiratud reisieelarve juba näkku vaadates aru on saada.

Väga sant variant on ka öösel piirile ilmumine, sest siis on inimesi vähe, tollil igav ja nad teavad, et piiriületajal kuhugi abi saamiseks helistada nagunii pole. Vene ja Valgevene piiripunktides ongi sellise asjade vältimiseks need infonumbrid kõigile nähtavalt seintel lugeda. Toll ja piirivalve teavad, et inimene helistabki sisekontrolli ja kaebab ja kellel seda jama siis vaja. Seepärast pole mina nende riikide piiridel Ukrainale omast pistise lunimist kunagi näinud. Venelased on pigem isegi lõbusad, Valgevenelased umbes nagu Eesti piirivalve - ametlikud ja asjata ei nori. Ukraina piiril paistab seevastu iga nurga tagant mingi õieli käsi.

Ukraina piiril saab ka muidugi helistada. Minul on näiteks Ukraina Eesti saatkonna number - las ajavad SBU jalule, las need tulevad ja mõõdavad noa tera pikkust jne. Selline bluff läheb läbi ainult tööajal, sest isegi kui helistada, vaevalt, et saatkonnas keegi öösel vastaks. Küll aga tõmbab see tolli indu kõvasti vähemaks ja jäävad uut lolli ootama. Või sellist, kellel paras raha juba valmis on pandud.

Täiesti eraldi kontroll, vähemalt Valgevene poolt tulles oli veel sõjaväe blokkpost, aga nende kohta pole minul küll ühtegi halba sõna öelda. Vaadatakse, et EU pass ja soovitakse head teed.

3
0

Minu viimane kogemus Ukraina piirilt on aastast 2010. siis oli seis selline:http://trip.ee/node/52401?page=1

1
0

Tere! Küsin igaks juhuks, kas on kellelgi nüüd viimasel ajal värsket infot Lääne-Ukraina kohta? Tänud igal juhul.

0
0

Tulin just eelmine nädal Ukrainast ja seda siis Poola kaudu. Käisime Bukovelis sõpradega suusatamas. Ukraina piirivalvega polnud mingit probleemi, nii kui lõõtsa nägid meie autos, muutusid väga sõbralikuks. Ukrainasse minnes olime piiril 2h ja tagasi Poola minnes 6h. Järjekorda tekitas Poola, ette ei õnnestunud osta, politsei tsillis juures ja kui keegi ette trügis, siis saadeti kohe tagasi.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased