Bali ei tundu enam atraktiivne :)

Umbes 1,5a tagasi tegin koolis mingid reisibrošüüri ja jagati lehed, kus oli Bali. See tundus unistuste sihtkoht, kuhu minu rahakott minna ei võimalda. Kuu või kaks tagasi ostsin endale soodustusega piletid Balile ja tagasi. Koos abikaasaga, 9 ööd kohapeal. Olin ülisillas sellest, et sain sellise hinnaga need piletid ja elevil reisi pärast. Peale seda, hakkasin infot uurima rohkem - kõige kohta. Mis selgus oli see, et iga teine inimene käib vist Balil, ei olegi see nii nö "kättesaamatu" sihtkoht. Või on asi lihtsalt selles, et trip.ee kasutajad on kõik paksude rahakottidega maailmarädurid :D Minule oli see tegelikult väga suur ost ja kulukas. Bali reis eestlaste seas on täiesti tavapärane ja igapäevane, ei midagi erilist või eksootilist. Lisaks oli juba piisav peapesu, et 9 ööks on üldse maru mõttetu sinna minna, sest alla 2 nädala ei ole mõtet nii kaugele reisida...Väga motiveeriv tõesti! Praegu ma vb isegi ehk kahetsen, et selle reisi endale ostsin- ma ei leia sobivat majutust, kuigi valida on paljude seast. Lisaks närib koguaeg hinges, et ainult 9 ööd (ma ei kujuta ette kuidas TÖÖTAVAL inimesel üldse on võimalik nii kaua kuskil chillida, meil siin tavapärane kuni 2n puhkust korraga). Tripi kasutajad vist tööd ei tee, sest koguaeg käiakse kuskil....raha tuleb vist niisama :) Ma ei oska isegi oma reisi planeerida seal, et see oleks piisavalt põnev ja huvitav ja võiksin sellega rahule jääda...see tundub nii tavaline nüüd. Lisaks olin algselt lugenud, et sihtkohana on seal soodne kohapeal, tuleb välja et ikka väga ei ole küll, täiesti tavapärane, nagu igas teises soojas maas :) Ma juba mõtlen, kuidas reisi tühistada ja valida endale uus sihtkoht pulma-aastapäevaks. Õnneks on meil kindlustus tehtud ja see peaks katma iga põhjuse.

Päris kummaline postitus. Reisiplaan oli äge senikaua kuni arvasid, et oled valinud sihtkoha kuhu naabri-Jüri naljalt reisida ei saa ning end selle võrra erilisemana tunda? Kallis inimene, sellise mõttemaailmaga võta parem Türgi paketikas, mine ja naudi tasuta kokteile hotellis ja puhka veits närvi. Ise lähen Balile 3 nädala pärast. Olen seal 2 nädalat, selle ajaga teen saarele tiiru peale, ööbimist vahetan iga kahe päeva tagant - infinity basseiniga hotellist kuni öko-puumajani. Tavaline töötav inimene, kaks korda aastas reisin 2 nädalat.

Ma ei saa hästi aru. Kas reisi ärajäämise põhiliseks põhjuseks oleks see, et teiste reisisellide jaoks see täiesti tavaline koht? Reis ja puhkus tasub ikka enda jaoks teha, mitte selle järgi mida tuttavad või ka võõrad sellest arvavad. Inimesed kes palju reisivad ei ole tihtipeale mingid rikkurid ja käivad tööl, küll aga oskavad nad reisi planeerida, et enda jaoks parimat saada. Kogemused õpetavad kõikse paremini!

Ise käisin Indoneesias 2 nädalat. Selle käigus tegin ka 3-päevase kõrvalpõike Balile, et saaks ka öelda, et olen seal käinud.

Jah, Bali on suhteliselt kallis, austraallased käivad seal puhakamas on hinnad üles ajanud. Mujal Indoneesia on ca 2x odavam. Aga mujal on moslemid, keda Balil pole!

Indoneesia üldse juba ei sobi hästi Euroopa puhkajatele, kuna vihmaperiood on Euroopa talvel. Pigem soovitan Tai-Kambodzha-Vietnam. On odavam ja on ka kuiv periood meie talvel.

Mis töökohta puutub: äkki tasuks tööandjat vahetada, kui ei lubata puhkusel käia? Kusjuures tuletan meelde, et Eesti seaduste järgi on tööandja KOHUSTATUD andma aastas puhkust vähemalt 2 nädalat järjest. Lisaks peab olema tööl alati inimene, kes suudab sind asendada. Juhuks, kui sa oled haige, puhkusel või jääd trammi alla...

Oma reisikogemuste järgi ütleks, et alla 2 nädala pole puhkus. Aasiasse või Lõuna-Ameerikasse lennates kulub juba 2 ööpäeva reisist lendamisele ära. Vähemaks ei ole mõtet minna, pigem siis nädalane Kreeka, Türgi, Kanaaride või Maroko reis.

Ma proovin 2x aastas ikka ca 3 nädalat reisida. 4 nädalat puhkust, 1 nädal talvepuhkust ja ülejäänud siis juba palgata puhkuse arvelt... Rahakott liiga paks ei ole, ikka üritan odavamaid sihtkohti vaadata. Lisaks hoian ka sellega kokku, et olen pikemalt kohapeal, kulutan suhteliselt vähem raha pikkade lendude peale. Samuti keeran korteris kütte kinni! Juba Eestis maksmata jäänud kommunaalide eest saab Aasias mitu ööpäeva hotellis viibida :D

Tegelikult kadestan ühte tarkvaraarendajana töötavat tuttavat. 9 kuud aastas teeb palehigis tööd. Ja siis 3 kuud puhkab, reisib mööda ilma ringi...

Olen sattunud Balile ja Gilidele mitu korda ning mulle sai peale esimest korda juba selgeks, et see on üks suurem turistikas. Aga ikkagi on olnud tarvis seoses teiste reisikaaslaste soovidega sinna tagasi minna. Ei oma paksu rahakotti ning minu päevabudget (ööbimine+transport+söök) on Indoneesias jäänud kuskil 30€ kanti.

Eks Bali võlu on selles, et sellele on tekitatud "eksootilise sihtkoha" kuvand. Tänu sellele kuvandile on ka inimeste huvi selle saare vastu suurenenud ning erinevad lennufirmad sinna ka lende korraldama hakanud või lendude arvu suurendanud. See viib ka lennupileti hinna alla ning vahepeal on ka nii olnud et Bali piletid on isegi tunduvalt soodsamad kui lennupiletid Taisse. Enamus Balil olevaid turistipiirkondi on majutuse hinnatasemelt parema hinnaga kui nt Tai saared, aga samas puuduvad Balil sellised rannad nagu on jälle Tai saartel. Kui maitseb ka alkohol, siis terves Indoneesias on alkohol üsna krõbeda hinnaga. Ega Bali väike saar pole. Kui tahate puhata ja niisama vedeleda soojas kliimas, siis on 9 ööd sobiv, aga kui tahate ka saart ennast näha või isegi kõrvalsaartele minna siis tundub 9 päeva liiga väike aeg.

Indoneesias on üle 18 000 muu saare kui Bali ning Gilid. Olen käinud ka mitmetel vähemturistikamatel saartel (nt: Togeani saartel, Banda saartel ja Belitungi saarel) ning need on tõesti helgemalt meelde jäänud. Suureks miinuseks on see, et nendele kõikidele teistele saartele jõudmine võtab tunduvalt rohkem aega ning samuti pole need piirkonnad taristu mõttes sellisel tasemel kui Bali ja sealne ümbrus.

Kiku, minu väide oli see, et alla kahe nädala ei ole mõtet, aga see oli mu subjektiivne arvamus. Foorum ongi erinevate arvamuste jaoks. Minul nt Tööandjalt aastane puhkus 35 päeva, eks ma seda siis jagangi vastavalt oma võimalustele....

Tahad minna sinna, kuhu nn naabrimees pole veel läinud: meist enamustel siin poleks selliseks reisiks rahagi! sest mis vähegi populaarne ja taskukohane, seal käiakse ja sinna minnakse.

Ma ise pole Balil käinud, aga nagu kuulnud olen, siis kõik sealkäinud kiidavad. Seega,: rumal jutt suhu tagasi ja minge ilusasse kohta oma pulma-aastapäeva nautima! :) Mida sa põed siin! Paljud ei saa omale sedagi lubada, et sina Balile saad minna, on tegelikult väga äge asi!

Palu siin teistelt sealkäinutelt abi oma ilusa reisi planeerimisel, kõik on nõus aitama!

majutus: tee lahti booking.com vali koht ja aeg ja sorteeri tulemusi hinna järgi ja samal ajal vaata arvustusi, me kõik teeme nii. Ära mõtle üle koha valimisel! Iga hotelli kohta leiad negatiivset ja postiivset, vaata üldnumbrit! Jõudu teile kahele ja ilusat pulma-aastapäeva! P.S. Meil naisega ka järgmne aasta pulma-aastapäev, 25-s! Maldiividel ;)

[[26675]]

Hei, Kui Bali saar enam ei tundu köitvat, siis sellegi poolest ju ei tasu oma lennupileteid raisku lasta. Võta näiteks juurde siselend Balilt mõnele teisele (vähemkülastatud) saarele. Näiteks Sulawesile või Ambonile. Need siselennud väga soodsad ning saad kindlasti kogeda ehtsat ja vahetut Indoneesia elu, olu ja kultuuri.

Tere. Ärge laske ennast heidutada siinsetest kommentaaridest. Nagu algsest tekstist aru saada siis see koht oli midagi kuhu tahtsite ise minna ehk siis Teil oli unistus. Selle täitumiseks olite valmis rahakotiga pingutama ja vahet pole kas nädalaks kaheks või mõneks päevaks . Kui te seda ei tee enda pärast jääb see "kummitama". Aga ärge pange ootusi ja veel vähem selleks, et olete käinud kuskil millega pärast teiste ees uhkustada. Teistele inimestele ei reisita!! Sellisel juhul lugege raha lihtsalt mõttetult raisatuks. Pole hullemat seltskonnatüütust kui enda reisidest kiitleja. Võin öelda enda kogemust seoses Baliga. Istusin 2015a alguses aega parajaks Perthi (Austraalia) lennjaamas ja sattusin lugema sealseid brosüüre Bali kohta . Lihtsalt tekkis huvi et kuhu siit iga tund lennukid lähevad ja eelnevat infot/huvi turismikohana ei omanud üldse. Mulle meeldis idee mida mulle müüdi seal ning 2016 Aasia, Austraalia puhkust planeerides oligi eesmärk Balile jõuda. Tegelikkus ja reisiplaan mõjutatuna igasugu kommentaaridest siin ja mujal tõi asemele Malaisiad,Hong Kongid, Macau, Austraalia jne. Ja tulemusena ma olen ikka alles sinna minemas. Soov seda näha jäi ja kahetsus, et teiste kommentaaridest niipalju mõjutada lasin. Käi ära ja kujunda ise arvamus puhkekohast sinu vajadustele ning vahet pole kui pikalt olla. Näiteks puhkekohana ise kunagi Hispaaniast kaugemale ei lähe, sest pole mina neis eksootilistes paikades seda puhkust lebotamisena leidnud, kuid elamusena on nad kõik vajalikud ja ikka uute kohtadena avastamisel võtan arvesse foorumit ning siinseid arvamusi, kuid mingist enda jaoks huvitavast sihtkohast enam ei loobu sest keegi loeb ta turistikaks.

Igal juhul ära käia. Ja vähem foorumil mõjutada lasta. Igale oma. Mina ka ei saa aru inimestest, kes siin kirjutavad reisitüdimusest, või et kõik on nähtud. Palju õnne ja ehk tasuks Muskilt Marsile pilet ära osta :). Teine seltskond on, kes toonitab, et ainuke õige viis on seljakotireis. Sama inimene arutleb hiljem autorendi võimaluste üle. Kolmandad tüübid annavad lastega peredele nõu Egiptusesse ja Türki minna, samal ajal kui pommid plahvatasid :). Bali on igatahes koht, kus tasub ära käia. Ah jaa, ilkujatele veel niipalju, et tihti "turistikas" ongi ainus võimalus mõni sihtkoht välja kannatada. Tavaliselt tähendab see mingitki kvaliteeti :).

Hei, minu suur unistuste reis ka Bali ! Eestlaste rohkust ma küll ei karda pigem austraallaste . Ja kõige enam momendil tundub ohtlik vulkaan, mis võiks reisi rikkuda. Reisi õnnestumine sõltub pigem ikka endast - tuleb tegeleda sellega mis endale meeldib, mitte mida teised teevad. Kui hotellidega abi vaja, kirjutage oma kuupäevad ja mis oleks hinnapiir. Ma otsin endale ka märtsiks majutust, annaksin teada mis hotellid mulle silma on jäänud. Hotellide valik tundub küll Balil super olema. Privaatbasseiniga tuba nii taskukohase hinnaga ma pole mujal endale lubada saanud.

Ei tahaks uskuda,et reisikindlustus katab " palju eestlaseid ja liiga kallis" juhtumi:) Ma soovitaks ka ikka ära käia ja mitte hakata uut reisi sebima. Enda lemmik koht Aasias on jätkuvalt Tai, kus olen 4x käinud ja ei heiduta mind see, et iga teine v-olla seal juba käinud ja õlle 2x kallim. Lihtsalt meeldib see toit ja erinevad saared ja ei näe põhjus miks ei peaks uusi kohti seal 5x veel avastama minema. Kui tahta end veel erilisena tunda, siis peab Arktikasse või Polüneesia saartele minema, seal vast veel vähe rahvuskaaslasi käinud.

Pooleldi mõistan postitaja muret. Käisime Balil 3 aastat tagasi ja ausalt tagasi tulles oli natuke pettumuse maik suus. Ootasin imeilusaid valgeid liivarandu, lopsakat loodust, uhkeid templeid, head sööki jne. Ükski neist päris elus aga nii suur ja tore polnud kui seda ette kujutasin, sellegipoolest ei saa ma aga öelda, et poleks tore reis olnud ja täna ausalt öeldes läheks tagasi - aga täiesti teistesse piirkondadesse!

Meie veaks oli see (olime siis algajad omal käel reisijad), et valisime valed piirkonnad (Seminyakis ööbisime). Täna valiksin pigem saare põhjaosa ja mingi aja ka Ubudis (ainult osa ajast, sest minu jaoks liiv ja päike on "must be" puhkuse ajal). Või üldse tripiks kõrvale saartele mõneks päevaks!

Meil oli mõnus hotell, kus vahel lebotasime basseini ääres, roller seisis koguaeg maja ees, kui tuju tuli, siis istusime selga ja rändasime ringi (nii said ka enamik templeid külastatud). Ühel päeval võtsime omale auto koos autojuhiga ja lasime viia kaugematesse kohtadesse, kuhu rolluga poleks viitsinud kimada.

Seega ära muretse, maitsed on erinevad nagu ka reisimisstiilid ja reisi teete toredaks ju teie ise! Head nautimist ja pulma-aastapäeva!

Ma arvan, et 9 ööd on piisav.

Mine kindlasti!!!

Bali suurimad plussid on, et, esiteks, vali omale udupeened majutused, saad ennast hellitada ja kuningana tunda, ju täiesti minimaalse raha eest! Teiseks, on vôimalik endale tellida privaatne, 10 tundi kestev tuur, mingi 30 euro eest!!! Kasuta juhust ja avasta nii palju, kui vôimalik, lopsakas loodus ja imekaunid vaated, väärivad seda! Rannapuhkus, kui niisugune, ei ole päris Bali teema, seega, vôta kolleegide kadestamiseks vajalik väike jume peale ja kima lihtsalt ringi! Ja, kôige olulisem on, kultuuri, tavade ja usu, kardinaalne erinevus, küsi ja uuri nii palju, kui saad, et kôike paremini môista. Ja, jälgi kohalikke ning nende tegemisi ja olemist, saad uue teadmise, et maailmas on olemas nurgake, kus on nii tore rahvas, sôbralik, abivalmis ja vahetu, ma arvan, et kôik see kokku, tasub küll, umbes 2 päevast lendamist!

Minu jaoks oli ka Bali aastaid ja aastaid nagu mingi kauge kauge kättesaamatu unistus. Iga kord kui kuhugi reisi ostsin, mõtlesin et oleks ikka võinud Bali võtta. Hullult näris hinge, kui vaid saaks! Sel aastal siis sai ka piletid ostetud. Samal ajal hakkasin vaatama Filipiine, aga jälle see Bali-ihalus näris hinge ja jäi Bali. Nüüdseks ongi seal ära käidud. Käisin nii turistikates piirkondades kui ka eraldatumates kohtades. Ma ei ütle midagi halba, tore reis oli, aga ilmselt ma sinna tagasi ei kipu. Phuketi saarel olen 4 korda käinud, ristipõiki läbi sõidetud ja sinna ma läheks veel tagasi - rannad paremad, toit parem, kuidagi lahedam. Mina olin Balil 10 ööd.

Ma ei saa nagu eriti aru, mis selle postituse mõte või idee on, aga selleks, et reisida kaugele, ei pea olema paksu rahakotiga maailmarändur. Tuleb lihtsalt sattuda õigetele piletitele ja saad lennata üsnagi soodsatel tingimustel Aasiasse või teisele poole maakera. Lisaks peab enne tegema ka eeltööd. Lisaks on ka vahe, kas lähed turismimekasse või tõmbad kohe end kuskile vaiksemasse mitte nii turisti piirkonda..hinnad erinevad üldjuhul suuresti.

Isiklikult arvan, et jah, Bali on sama nagu Tai, kõik käivad seal kuid see mida sa seal riigis koged ja näed, on sinu enda teha. Need riigid ei ole nagu väike Eesti.. seal on avastamist nii mõndagi ja palju. Ja saab suurepäraseid mälestusi ja elamusi.. ja nüüd sellepärast kahelda oma puhkuse plaanides, kuna kõik käivad, noh.. siis mis ma ikka oskan öelda, muretse vähem teiste arvamuste pärast :) Puhkusele sa ju lähed oma mehega ja teie aega nautima... mis see huvitab, mida naabri Jürka arvab..

Mis puudutab puhkuse aega, siis jah, kui juba nii kaugele lennata, siis olenevalt puhkuse stiilist tuleks valida ka aeg. Kui kavatsed kuurortis lesida ja puhata, siis sobib ka nädal aga kui on aktiivsem puhkus plaanis s.t reisida erinevate linnade ja külade vahel ning kaugemale, siis ma arvan ka, et alla 2 nädala ei ole mõtet kohapeal ollagi. Aga see on minu isiklik arvamus. Sinu 9 ööd kohapeal tähendab seda, et võiksid teha väga suure eeltöö ära kuhu mida täpselt vaatama tahad minna ja jäta väike varu, sest teada on, et Aasias ei ole need kellaajad täpselt need, millega me harjunud olema.. seal tihtipeale asjad venivadki. Ära aja plaane lõhki aga tee head eeltööd. Trip.ee on täis neid soovitusi, kuhu minna, mida vaadata jne. Ka ingliskeelsed saidid.. seal on palju neid kes on kasvõi 1 nädal kohapeal.. :)

Eestis on 4 nädalat puhkust aastas, seega 2,5 nädalat sügisele/talvisele puhkusele ära planeerida, ei ole ju mitte mingi müstika.. oleneb prioriteetidest. Mina puhkan Eestis suvel max. nädala, sest ma ei näe pointi siin rohkem puhata, ülejäänud 3 nädalaga reisin kaugele maale ja suusareisile. Tundub ju loogiline.