Bali veebruaris - vihmahooaeg, prügi

Tere! Kes käinud veebruaris Bali saarel, palun muljetage oma kogemusi. Kas kõik rannad kannatavad “trash seasoni” all või on nt idaranniku rannad puhtad? Kuidas teie reisi ajal ilm oli?

Meil plaan minna 4.-12.02, 3-4 ööd olla Ubudi kandis ja ülejäänud aja ranna ääres, aga ka ringi seigelda. Praegu mõtleme Nusa Dua randa, kuna see tundub rahulikum ja ilusam ja ehk ka puhtam?

Meie kogemus 2017 veebruaris oli võrdlemisi vihmane. Tõsi, see ei olnud selline päevade kaupa sadu, aga siiski praktiliselt iga päev üks väga kõva sadu, vahel ka mitu korda. Loomulikult oli palju ikka päikest ka, aga jah, see pidev arvestamine, et kui öömajast eemaldud ja kui taevaluugid avanevad, siis oled aluspesuni märg, asjad on märjad, looduses retked keerulised (mudane, libe), söömaaeg rikutud (enamasti ju lasevad katused mõnuga vett läbi :)). Meie tegime seetõttu ka reisiplaanid kohapeal ringi ja pagesime Gilidele, pidavat vähem sadama. Ka seal oli päevas üks raju, aga see oli kuidagi prognoositavam (oli vist nagu aamen kirikus pärastlõunati 14-15 paiku, kui ma ei eksi) ja lühem. Igatahes pooled pildid on mul sellised märja kassipoja stiilis :)

Prügistest randadest meenub põhiliselt Kuta rand. See oli päris rõve vaatepilt. Õnneks veetsime Kutas vaid lahkumisöö, seega selle prügi vahel ujumas ei käinud.

Aitäh info eest, MaeL! Mõtleme veel reisiplaane, meil lend Singapuri ja Balile pole veel ära ostnud. Samas tahaks just sinna väga minna... kus te veel Balil olla jõudsite peale Kuta?

Kui tahate suurema osa ajast olla rannas, siis ärge Balile küll minge. Bali rannad on isegi heal (kuival) ajal täiesti keskpärased. See pole minu hinnangul rannapuhkuse koht.

Me olime saabudes mõned ööd Sanuris, siis tegime plaanimuudatuse ja põrutasime Gili Trawanganile (plaanisime paariks ööks, aga vahepeal paadid enam Bali vahet ei käinud ja jäime "lõksu", kuni saime teises suunas paadiga Lombokile ja sealt lennukiga Balile tagasi), siis olime mõned ööd Ubudis ja lahkudes viimne öö Kutas.

Meenutan taas seda, et laevaga Gilile (eriti Airile) minek/tulek võtab terve päeva. Kui hommikul minema hakata, olete päikeseloojanguks kohal. (Varem jõudmiseks tuleks võtta kõige esimene laev, mille transferid hakkavad inimesi kokku korjama ilmselt 6-7 paiku hommikul - siis jõuab ehk 2-3 paiku päeval kohale).

Kui mina laevapiletite kohta Kutas oma britist airBNB pidajalt uurisin, siis tema ütles, et ei tea neist midagi, ise lendab Lombokile ja käib sedakaudu Gili kandis. Mõtlesin, et eriline frukt, aga ilmselt sedasi on tõesti kiirem ja mugavam, seega tasub kaaluda.

Olin balil  Legiani piirkonnas veebruari teisel poolel. Tugevat vihma saime 9 öö jooksul 2 korda sopsaka...mitte terve päeva. Väga soe oli, hea ilm, päikest sai ja rannas olla ilusti.

Rand oli seal puhas (kuta kandis) 2018 aastal.

Olen ühe teise teema all juba kirjutanud Kuta kandi ranna kohta, aga lühidalt kordan üle- kogu Kuta ja Legiani rand on hommikuti täielik prügimägi. Paremate hotellide juures hakatakse hommikul vara traktoritega koristama ja riisuma ning kella kaheksaks saadakse enam-vähem puhtaks. Nendes lõikudes, kus traktoritega ei koristata, jääb rand kogu päevaks räpaseks ja lained kannavad rämpsu juurde. Mingid inimesed koristavad rehadega küll, aga nad isegi ei jõua terve päeva jooksul neid lõike ainult rehadega päriselt puhtaks saada. Ja need on ikka korralikud prügivallid, millest ma räägin, mitte paar suitsukoni. Vähenõudlikumad turistid lükkavad jalaga rannalina-suuruse platsi puhtaks ning heidavad prügiväljale päevitama. Kes viitsib jalutada, läheb hotellide randadesse. Ujudes saad piimapakkidega vastu pead ja kileribad keerduvad jalgade ümber. Viimane kogemus oli mul tänavu aprillis ja väga masendav mulje jäi. Varem olen käinud Kutas 2016 sügisel ja siis jäi rannast parem mulje, aga tol korral käisin rannas peamiselt peale lõunat ja siis oli ilmselt jõutud kas kõik ära koristada või ei tule sügisel nii palju prügi randa, kui vihmaperioodil.

Beachwalk Centeri ja Pullmann hotelli kandis aitab peale hommikust efektiivset koristamist rannas päevitada muidu kenasti, aga vette ma seal enam ei läheks.

Võib ka teisiti olla.Olen olnud Bali randades kahel erineval aastal.viimati sai seal oldud kolm nädalat detsembris ja äsja tuldud.Päevad kõik päikeselised.Vahel õhtul ja öösel sadas oli ka äikest.Erinevad rannad, ka Kuta, olid puhtad.Ei mingeid kilekotte vees ega prügivalle ka vara hommikul.Legiani kandi randades päikeseloojangu kogemine tulede, melu ja mugava olemisega-ere kogemus.Kogu Bali õhustik on kogemist väärt.

2019 detsembri alguses oma reisi viimased päevad veetsime täiesti rannaäärses hotellis Kutas. Ma ei näinud mitte ühtegi prügi rannas, ilmselt on see prügi teema seal kuidagi periooditi. Sellega peab nõustuma et Bali rannad ei kannata võrdlust näiteks Kariibi või Hawaii randadega, samas ka ei midagi hullu, näiteks Langkawi`l oli vesi tunduvalt sogasem.

Siin vist mängib olulist rolli ka kuspoolt tuul on. Aga olen mingi näinud netiavarustes üsna koledaid pilte prügist seal.

Mina kaaluks ja soovitan ikkagi rannapuhkust Gili saartel, väga chill koht.  Täpselt ei mäleta, aga vist oli Gili keskmisel saarel nii, et kohe põhirannast snorgeldades võid näha suuri merekilpkonnasid (ise nägin mitmel korral). Mõtlen seda saart, kus ka hobukaarikutega saab ringi liikuda,

Bali lõunapoolsed rannad küll eriti paeluvad ei olnud ja  kui sealkandis ööbida, siis juba pigem hea basseiniga hotellis, aga need hotellid on kõik ka suht kallid.

Balilt Trawanganile minekust rääkides, siis kuna me olimegi sel hetkel ööbimas Sanuris ja paadile läksime ka sealt lähedalt, siis ei olnud algpunkti pikk maa minna. Paat ise kulges mu meelest ca 4 tundi või umbes nii. Igatahes olime lõuna paiku kenasti kohal saarel. Sellisel puhul ei anna lennuk erilist ajavõitu kahjuks.

Tagasi tulime üle Lomboki ja meie jaoks sattus see hoopis kõvem kulgemine olema :) Paadiga lühem ots, siis tükk aega taksoga Lombokil ja lisaks õnnestus meil lennujaamas ka lisaootamist saada, seega veniv ja tüütu oli.

Aga eks iga olukord ole erinev.

Minul läks ca 4 tundi - 2 tundi sadamasse ja 2 tundi paadiga Gili saaretele. Ei tundu väga realistlik, et võiks kauem minna kui just pole ootamatu ummik, vms probleem. Olen käinud mitu korda.

Minu kogemuse järgi ei ole Bali rannapukuse koht, Gili saared on palju parem valik. Saab sonrgeldada, sukelduda, näha kilpkonni jne. Ja ei ole seda metsikut müra.

Bali randadesse (eriti Kuta) tuleb pidevalt see prügimass, mis kunagi suure tsunamiga maailmamerre uhuti. See on lõputu õudus, olen osalenud ka prügikoristamises seal rannas, kuid järgmine päev oli nagu poleks koristanudki :(