Bulgaaria, Varna, Golden Sands (Kuldsed Liivad)

Kuna Bulgaarias asuvate Kuldsete Liivade kohta on siin suhteliselt vähe infot, siis natukene minu kogemusest. Käisime Kuldsetel Liivadel ( Golden Sands) 2012. augusti alguses. Eestis olid sel hetkel just kohutavad suveilmad ning kohale jõudes ootas ees täiuslik suvi. Aga olulisemast. Kuldsed Liivad on puhkekuurort, kus kohalikke elanikke väga ei ole, kuna valdavalt on piirkonnas ainult hotellid. Oli ka näha mõnes kohas müügikuulutusi, kus pakuti Apartmenti osta, kuid üldiselt on kõik hotellid. Nii et, kes soovib Bulgaaria eluoluga tutvuda, peab antud kuurordist siiski välja minema. Valisime hotelliks Pliska, millele on antud tärne 3+. Hotellil polnud väga viga midagi. Loomulikult on asju, mille kohta saaks viriseda, kuid kehtib siiski reegel: saad seda, mille eest maksad. Meil oli paketti võetud All-In toitlustus. Seega saime peaaegu terve päeva süüa – hommikul, lõunal ja õhtul ning nende vahele ka näksimist. Ja kella 10.00 kuni 22.00ni oli baaris ka tasuta alkohol (õlu, vein, viin ja Gin). Toit ise ei olnud midagi erilist, täiesti lihtne ja väike valik, kuid kõht oli alati täis. Pirtsakatele reisijatele soovitaks valida mõni kallim hotell. Kuigi jah, vingujad vinguvad ka siis, kui põhjust pole. Seega siis, hotell oli puhas ja kõht alati täis. Hotelli alal asus ka väga kena bassein. Ja mis peamine selle hotelli juures: kell 22.00 oli vaikus majas. Ei kostnud väljas ka mitte midagi tuppa ja toa aknad võis alati kinni hoida, kuna kliimaseade tegi suurepärast tööd. Merega paralleelselt jookseb nö Party Street. Tänav, kus asuvad nii restoranid, baarid, klubid ja tänavakaubandus. Möllu ja tralli seal jagus. Seega, kes soovib õhtul vaikust ja rahu, peaks hotelli valikul arvestama, et mida mereäärsem see on, seda suurem on tõenäosus, et see tänav otse hotelli eest läbi jookseb. Kindlasti tasub natuke eeltööd teha. Nautisime päikest nii basseini, kui ka mere ääres. Mere ääres ei ole kinniseid alasid ning saab igalt poolt läbi minna. Kui aga soovite rannas lamamistooli ja päikesevarju, siis need on tasulised. Kuid ka mitte ülemäära kallid. Me kasutasime vana head rätik liivale varianti. Üldiselt on see koht nagu üks suur festival. Teha annab seal pea et kõike. Tants ja trall on garanteeritud. Endiselt ei soovita sinna minna inimestel, kes peale vingumise ja hädaldamise muud ei oska. Koht sobib ka lastega reisijatele. Lastele on väga palju atraktsioone ja mängimisvõimalusi. Kasutasime ka võimalust ja sõitsime ühistranspordiga Varnasse. Pilet maksis 3 leevi üks ots. Ja buss sõidab seal tihti seda vahet. Varna ise on selline vana nõukaaja linn… Kokkuvõtteks aga seda, et soovitan sinna kindlasti minna. Koht, kus saab lihtsalt puhata. Jalutada õhtul mööda tänavat ja nautida seda siblimist ja möllu enda ümber või siis istuda õhtul rannas ja hinge tõmmata. Hindade poolest on seal odavam, kui Eestis. Nii et, tasub kindlasti minna ja seda ise kogeda. Mitte midagi erilist, kuid siiski meeldejääv ja tagasikutsuv. Läheksime ise esimesel võimalusel uuesti. Kui keegi veel soovib miskit infot, siis võib siin julgelt küsida.

Oskab keegi öelda, kas Bulgaarias saab ka sarnaselt Türgile ja Egiptusele, väikese summa eest passi vahel, parema toa?

selliste pärast siis normaalseid inimesi peedistataksegi, tubli, ja pärast vingutakse, et iga teenuse eest peab altkäemaksu andma.

@ Väikene My

Ikka saab. Kuskohas Sa oled näinud, et raha ei mõju? :P

Jah, ikka mõjub, ainult järgmine kord pead rohkem andma ja võibolla paned liiga vähe ja saad solvamise eest just sitema toa, sest eelmised ahvid panid rohkem.

Rahune maha Norsu ;)

Hooaeg on alles ees.

Olin ka just paar päeva Varnas (21-23 August). Kuldsetele Liivadele ei viitsinud minna, tahtsime just kohalikku linnaelu kaeda. Ütleks, et kokkuvõttes mõnus linn. Kes ei soovi kuurortis aega veeta, julgen soovitada endale mingi korter rentida. Me leidsime vanalinnas mingi "Casablanka Hostel"'i, mis osutus tegelikult apartmentite rendiks - üks apartment 20 EURi öö. Väga ilus, puhas, korralik. Konditsioneer ja suur tuba. Kööki ei olnud, pesumasinat ka mitte. Meie toas oli ööbimisruumi 4 inimesele. Teiste tubade kohta ei tea taaskord midagi öelda. Vaade oli vanalinnale. Seda soovitaks ette broneerida, kuna meil teiseks ööks seal ruumi ei olnud. Teise öö veetsime Yo-Ho-Hostelis. Puhas ja korralik, 12 EURi inimene per öö. Kõik vajalik olemas. Kaasa sai ka linna kaardi koos administraatori poolsete soovitustega, mida vaadata ja kuhu minna. Seal oli samuti õhutl vaikus ja pidu toimus soovijatele rannas. Süüa sai väga head kohalikku toitu Alex'i nimelises restoranis, kus me kõik 3 päeva söömas käisime - kuna see oli lihtsalt nii suurepärane :)

Tsultanja, ega ma polegi ärritunud:P Ega ma ise ka ära ei ütleks, kui lollid mulle niisama raha annavad, mõnus ju.

Novatsiis, eks paljudele tundub sama, et minu vererõhk on pidevalt 160, nagu Sinulgi :P Mul tõueb vererõhk talvel reeglina, aga see on normaalne - muidu mul oleks pidevalt lenduri vererõhk - ülemine alla 127 ;)

Parimatega Norsu.

Ei maksa kohe lolliks sõimama hakata, Norsu!Seda enam, et sa mind ei tunne ju. Siiani ei ole mina kellegile nn altkäemaksu maksnud, et paremat tuba saada ja arvan, et ei tee seda ka sel korral kuna tean millise hotelli valisin ja jään sellega ka kindlasti rahule. Isegi kui satub kehvem hotell, siis sellest ei lase ma oma puhkust tavaliselt segada. Ma ei ole mingi vinguja. Siiani on igal pool magada aidanud.

Lihtsalt uudishimust küsisin. Kuna Bulgaariast on siin suhteliselt vähe juttu olnud, siis oleks võibolla hea, kui räägitakse erinevatest teemadest. Ka nendest, mis kõigile ei meeldi!

Mina konkreetselt sind lolliks ei sõimanud, ära dramatiseeri üle. Aga tegemist on tõsise probleemiga tegelikult. Kui ma õigesti mäletan on sellest ka Veigo kunagi kirjutanud seoses arengumaades ülemaksmisega. Makstes teenuse või toote eest üle, teete sellega karuteene järgmistele turistidele, st sealt tulebki see suhtumine, et kõik valged on ju pururikkad ja raha kasvab puu otsas neil kõigil. Ma ei ütle, et jootraha ei või jätta hea teeninduse eest, kindlasti võib ja söögikohtades paljudes riikides "peabki" jätma, aga suhtumine, et kui jootraha kohe ette ei jäeta, siis me üldse tuba ei korista või anname mingi peldiku toa, ei ole normaalne. Ma olen ise näinud omal ajal kuidas summad, mida soovitakse, kasvavad seda kiiremini, mida rohkem ja kergemini makstakse. Täna paned 10 dollarit passi vahele, homme oodatakse 20 ja siis vaadatakse 30, et mis tulite meid mõnitama või:) Või noh, tegelikult kama, peale meid tulgu või veeuputus, mis siin ikka muretseda:P

Ilmselt saab rahaga nii mõndagi mõjutada, kuid isiklikult vihkan inimesi, kes võtavad paar eurot näppu ja püüavad paremad olla, kui teised. Need inimesed, kes lähevad kuskile odavale reisile ja siis kujutavad ette, et mõni euro teeb nad superstaariks. Olen näinud sellist suhtumist. Aga väike mõttetera: Kui sa lähed reisile, siis kui palju sa reaalselt hotellitoas oled? Mina põhimõtteliselt käin seal vaid magamas. Ja väike soovitus ka: Et saada endale superhea tuba, siis igas hotellis on olemas ka vastavad toad - sviidid vms. Lihtsalt maksa ennem juba natuke rohkem ja korralik tuba on olemas. Mis aga puudutab nüüd hotelli, kus ise peatusin - no seal olid bulgaarlased kivinägudega ning nende mõjutamiseks oleks ilmselt miskit suurt vaja. Tüübid töötavad seal terve hooaja iga päev ning neid väga ei koti mingi tegelane, kes mõne euroga püüab neid meelitada. Ahjaa... selleks, et olla kindel tubade normaalsuses - valige kallim hotell! Ei ole mõtet minna hosteli laadsesse ööbimiskohta, kui tahad saada kuninglikku teenindust. Ei aita ka altkäemaks sellisel juhul. Tippi võite restos jagada, tuleb vast suurem magustoit siis :D

Teemaalgatajale :) Plaan minna juuli lõpus Pliska hotelli (HB toitlustusega) seitsmeste tüdrukute paariga, kel reisikogemust üksjagu. Oskate nimetada sobilikke tegevusi/ekskursioone, mida sellises vanuses lastega ette võtta, et ei oleks lausa rannapuhkus? Igaks juhuks lisan, et Türgis raftimine ei olnud nendele noortele daamidele mingi probleem :) Pigem kulukski ära veidi ekstreemi. Lugesin, et on sukeldumisatraktsioon, aga selleks meie neiud vist aasta liiga noored veel. Kõik, mida kõrva taha panna, oleks väga teretulnud.

Panen siis ka omad tähelepanekud kirja. Olin septembris 2012 Kuldsetel Liivadel hotellis Astoria. Mulle esimese hooga saadud tuba hästi ei meeldinud, no lihtsalt "oleks võinud etem" olla. Küsisin registratuurist siis, et kas oleks võimalik tuba vahetada, ise vaatasin, et kuidas nüüd käitutakse, et kas oodatakse andamit või mis. Ja vastuseks tuli, et ei, nemad ei saa tubasid vahetada, homme tuleb juhataja, peate temaga rääkima. Ise uuriti tõesmeeles oma ruudulisest kaustikust arvepidamist, ehkki samas arvuti oli nina ees täitsa olemas :) Ehk mulle tundus, et seal ei oodatud mingit maksmist, lihtsalt tõesmeeles toimis paikapandud kord ja hierarhia. Hotell iseenesest oli tagasihoidlik, kuid hiljuti remonditud, puhas ja korras, toidud olid väga head. Lisan, et Varnasse ei pea sõitma raha eest, kuna iga päev iga 2 tunni tagant alates kella 8st kuni õhtul 18ni sõidab Varnasse tasuta buss kaubakeskuse Varna Mall juurde. Flaiereid jagati juba lennujaamas. Minu jaoks oli kogu see Bulgaaria selline "meie 20 aastat tagasi", ühtepidi kõvasti püüavad, teistpidi annab veel selgelt tunda mentaliteet, et segad oma kohalolekuga teenindajat, et pidulikes dressides taksojuhid on need vinged mehed, kes ainsatena tegelikult elu jagavad, Istanbuli reisile sattus meile giid, kes just nii käituski ning lausa ebaviisakalt tegi selgeks, et tema on tööl ja ka inimene ning et turistid peavad käituma nii nagu tema käseb. Ühesõnaga kohtab seal tihtipeale seda, mis meil siin ammu juba unustusehõlma on vajunud.

Selline veidi subjektiivne küsimus, aga kui hotelli õhtusöök lisaks hommikusöögile on ca 45-50 EUR nädalas, siis kas on mõistlikum selle kasuks valik langetada või väljas süüa? Suur gurmaan ei ole, peaasi mõistliku hinnaga kõht täis saada. Lihtsalt vahelduse mõttes saab ju alati kuskile mujale sööma minna. Hetkel plaanis olev hotell on ülalkirjeldatud Pliska.

Tulin just Bulgaariast, Nessebarist. Olin hotellis Sol Marina Palace. Meil oli kõik hinnas. Sellest hoolimata sai mõni õhtu- ja lõunasöök mujal võetud. Bulgaarias on ikka hinnad märksa soodsamad kui Eestis. Sööma ei läinud selletõttu, et lihtsalt ei jõudnud söögiajaks hotelli.