Bussi või rongiga liiklemine USAs

Oleksin huvitatud paarikuise Ühendriikides viibimise jooksul seal võimalikult palju ringi vaatamisest ja kuna reis on pikk ning ega tudengitel pole alati kõige priskem eelarve, siis sooviksin küsida infot erinevate liiklemisvõimaluste kohta, eelistatult soodsamate killast. Olev Remsu kirjutas mingi(d) raamatu(d)taolisel teemal, kuid sealt ei saanud ma ajsalikku ega asjakohast infot piisavalt. Ise googeldasin välja, et megabus.com (siiani olen kasutanud selle firma soodsaid teenuseid UK-s) tegutseb ka pisikeses nurgas Põhja-Ameerikast- Kanada kaguosas ja USA s kirdeosariikides. Kuid oleksin tänulik muude taoliste soodsate firmade soovituste ja nõuannete eest. Et kes teab midagi bussi ja rongiliikluse kohta, oleksin tänulik, kui seda teavet, mugavuse(tuse) hinnanguid ja hinnaklassi infot minuga jagaksite:) marsruut on küllaltki paindlik, eesmärk on võimalikult paljut näha ja kogeda:) Alguspunkt oleks läänerannik (LA) ja lõpp-punkt Idarannikul kas NY või Miami:) Ootan tänulikult igasugu soovitusi ja infot:))!

0
0

Minu arusaamist mööda on USA-s kõige lihtsam ja odavam osta endale auto ja sellega ringi liikuda. Reisi lõppedes auto maha müüa või lihtsalt maha jätta. Kütus on seal väga odav. Ühistranspordi kasuks räägib see, et saad bussis/rongis magada liikumise ajal.

0
0

Olen sõitnud rongiga Richmondist Virginiast Washington DCsse. Vahemaa oli küll sinu plaanidega võrreldes väga lühike kuid siiski. Pileti ostsin otse jaamast, automaadist. Hinda kahjuks ei mäleta. Rong oli suur ja võimas kuid peaaegu täiesti tühi. Istmed mugavad. Üllatus oli see, et rongi kiirus oli väga aeglane. u150 kilomeetrit sõitsime peaaegu 3 tundi. Euroopa raudteedega võrreldes loksus rong päris kõvasti. Umbes nagu meil siin. Piletit oleks põhimõtteliselt ka rongist osta saanud. Kui ütlesime kohalikele, et Dcsse läheme rongiga tegid nad suured silmad. Mitmed ei olnud elu sees rongiga sõitnud. Ühistranspordiga liiklevad seal üldiselt vaesemad inimesed. Nn. keskklassi ameeriklane rendib Virginiast auto, sõidab DCsse ja jätab seal selle maha. Minagi arvan, et odavam oleks siiski auto rentida või osta. Näeksid rohkem, ega rongid Grand Canyonisse või Monument Valleysse sõida. Bussid aga mis sinna lähevad pole mitte liinibussid vaid ikka transfeerid, vastavate hindadega. Auto kasuks räägib ka see, et ööbida saad kasvõi kämpades. USAs rongi või bussijaamades ööbimine võrdub enesetapuga. Pimedas liigub seal igasugust kontingenti. Ja muidugi autoga oled vaba, lähed sinna kuhu tahad ja millal tahad. Sõitsin eelmisel suvel kuu ajaga 10 osariiki Kesk-Läänes ja Lõunas läbi, 5500 km. ning autorent + kütus väga kalliks ei läinud.

0
0

USAs on rongiga reisimine teiste transpordivahenditega võrreldes üldiselt üsna kallis. Tihtilugu on rongipiletite hinnad võrreldavad lennupileti hindadega, või isegi kallimad. Tegin just otsingu - 5. juunil on Boston-Los Angeles ots rongiga $243 ja lennukiga $120. Greyhound bussiga on sama ots $231.

Bussiga reisides soovitan olla ülimalt ettevaatlik, millise firmaga minna. Kõige suurema haardega bussifirma siin kandis on Greyhound... ja kõige jubedam kah. Greyhound müüb pileteid suvalisel arvul (mitte spetsiifilistele istekohtadele). Bussi peale saamine käib "first come, first serve" süsteemil, ehk kes enne kohale jõuab, see saab bussile. Kui on palju pileteid müüdud, siis toob Greyhound välja lisabussid. Aga kui on ainult paar reisijat üle, siis mahutatakse neid suvalises järjekorras järgmistele väljumistele. Bussid on sin üldiselt kõige madalamale ühiskonnakihile ja tihti täis üsna kahtlasi kujusid. Olen ise bussiga USA-le mitu tiiru peale teinud - nägin eksvange, hullumeelseid, haigeid, jäin korra pagasist ilma, ei saanud paar korda bussi peale rahva rohkuse tõttu, veetsin öö mingis kahtlases bensujaamas ümberistumist oodates (kõikides kohtades ei ole bussijaama) jne. Aga samas, kui sul on kõva närvi ja tahtmist näha, mis väljaspool suurlinnu toimub, siis bussiga võib reisida küll. Siin-seal on olemas kohalikke väikefirmasid, mis Greyhoundist osavamad ja puhtamad on (Boston-New York-DC on kohaliku hiinalinna bussiliiniga tunduvalt parem).

Pikemad otsad soovitan igal juhul lennukiga teha - kiirem, mugavam ja tihtilugu ka odavam kui rong või buss.

0
0

Kasutasime Greyhondi piletit, mida müüakse teatud ajavahemikuks ja saad sõita praktiliselt igale poole. Meie sõitsime ligi kuu aega Las Vegasest New Yorki. Peatusime väga paljudes kohtades ja kordagi ei jäänud sõitmata,et bussile ei mahtunud. Bussid polnud just nii mugavad kui Mehhikos või Brasiilias, aga odav tuli see rännak küll.Jäime vägagi rahule. Bussisõiduajad on kõik internetis võimalik välja vaadata ja planeerida. Soovitan julgelt.

0
0

Sõitsime 1997.a. Greyhoundi bussidega Floridast Kansas Citysse. 36 tundi läks ja korduvalt tuli ümber istuda, aga midagi hullu ei juhtunud ja läbitavate osariikide loodusest sai kindlasti parema pildi kui lennukiaknast. Mida põhja poole, seda korralikumaks muutusid bussid ja sõbralikumaks bussijuhid. Hinda ei mäleta, aga umbes 100 dollari ringis võis ta olla. Autorendist oli odavam.

0
0

Rongide kohta saab infot siit : http://www.amtrak.com On jah kallim kui bussiga. Kui pilet varem netist ära osta, siis on odavam.

0
0

Pead vaatama, kuidas sul odavam on. Lühemad otsad (a la Boston-New York) on bussiga odavamad kui lennukiga ja pikemad otsad (nt New York -- LA) on lennukiga odavamad-mugavamad. Iseasi muidugi kui sa tahad uudistada igal pool, siis on jah mõttekam buss valida kui lennukiga sortsutada. Kindlasti tasub bussiga sõites olla tähelepanelik, et kui on bussivahetus, et töömehed su kohvri ikka peale tõstaks (minu kogemus on, et ise oma kohvrit ei saagi bussi alla panna, selleks on neil eraldi inimesed bussijaamas, kuigi ma oleks ise tahtnud seda teha, et siis on kindel). Ise olen sõitnud NY-Augusta(ME) 9h ja 70$. Kui pilet varem ära osta, peaks veidi odavamalt saama.

Aga üldiselt ma vast rendiksin auto, sest ka linnasisene transport pole just alati kõige parem. Väiksemates kohtades pole seda üldse (nt seesama Augusta on umbes Viljandi suurune, kuid ühistransporti neil pole).

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased