Cost cutting ja lojaalsusprogrammid

Minu seisukoht on, et üldjuhul on igasugune „cost cutting“ saatanast ning karta ei tuleks mitte suuri väljaminekuid, vaid väikeseid sissetulekuid. Ega viimaste aastatega ei ole maailmast raha otsa saanud. Ära kadus ainult see osa virtuaalsest aktsiarahast, mida tegelikult mitte kunagi olemas ei olnudki: Küll aga liikus raha ümber ja üldiselt on ka see seltskond, kes on nõus enda heaolu nimel rohkem kulutama ka täiesti alles. Ja siin astub mängu põhimõtteline küsimus: kas on mõistlik katsuda oma äris võtta raha neilt, kellel seda on või neilt kellel seda eriti ei ole. Esimene oleks justkui lihtsam ja rohkem kindla peale minek. Teine tähendab suuri soodustusi ja hinna alandamisi. Aga milleks? Tõsi, selle esimese seltskonnaga on minu arvates õige (ja seda püüan ma ka järjest enam juurutada oma firmas!) – kui Sul juba on preemiumklient, siis tema pealt EI TOHI kokku hoida. Olen praegu reisil ja toon näite: nii lennupiletite kui ka hotelli hinnad ei ole viimase 2 aastaga mitte langenud vaid tõusnud. Samas ei ole enam TLL-FRA lennuki C-klassis enam sooja toidu valikut, vaid on see, mis on. Kauglennu veinilist on kokku kuivanud, Amenity kit samuti. Mõlemad on küll olemas ja antakse ka kenasti lennu alguses menüü, kuid… 2 aastat varem oli seal kõike rohkem. Muidu supertasemega hotelli, mille nime kuuldes öeldakse siinmail tunnustavalt „Oooo“ hommikusöögi valik väheneb ka järjekindlalt. Kuhu see välja viib? Aga sinnani, et raha omanik, klient, hakkab mõtlema, kas ta ikka on nõus andma oma raha sellele, kes tema pealt kokku hoida püüab. Klienti ei huvita karvavõrdki, mida see firma kokkuhoitud rahaga teeb – kulutab raha oma töötajatele ja pakub neile hüvesid või kogub panka. Klienti huvitab ainult ja ainult see, et tema isiklikult oma raha eest võimalikult palju saaks. Ainus, mis taolises äris neid kokkuhoidvaid firmasid veidi päästab on lojaalsusprogrammid. Boonusmiilid ja lojaalsusprogrammid on äriliselt üks geniaalsemaid asju, mis välja mõeldud. Kui mul ei oleks LH MilesjaMore kontol üle 400 tuhande miili (mille eest saame ka teisi privileege kasutades abikaasaga 2 korda Esimeses Klassis Ameerikas käia – letihind oleks sellel asjal üle 42 tuhande euro ehk vanas rahas tiba alla 700 tuhande krooni – raha eest ei ostaks ma sellise hinnaga piletit ealeski aga miilide eest oleme korra juba käinud ja saan kinnitada, et see ei ole mitte lend vaid on elamus juba iseenesest), siis ilma nende üle 400 tuhande punktita oleks ma vast ammu hakanud vaatama Emiratesi või Etihadi poole. Nende poole, kes hoiavad kokku kellegi teise (ja mul absoluutselt ükskõik kelle), kui preemiumkliendi pealt. Ok, mulle ei ole tegelikult vaja privaatstjuuardessi, nagu mul paluti välja valida ühe laheriigi lennufirma Firstis. Aga see, et mul tekib tunne, et minu pealt kokku hoitakse, ajab vihale. Kui mul ei oleks Langhami hotelliketi Voyager-staatuse kaarti (selle saamislugu on omaette ooper ja lühidalt öeldes sattus see minu taskusse alguses 5 aastat tagasi ainult minu päritolu tõttu, mis andis võimaluse hotelliketile öelda, et neil on lojaalseid kliente mitte 49-st, vaid 50-st riigist), kaarti, mis garanteerib mulle nende tipptaseme hotellides tasuta hilise late check-outi kell 18, tasuta upgrade (enamasti satun elama sviiti) + muud püsihüved ja lisaks tegeleb broneeringutega hotelli mänedžer, mis omakorda garanteerib parema teeninduse ja tähelepanu, siis arvestades sama raha eest siiski kahanevat valikut hommikusöögilauas, mõtleks ma võib-olla uuesti, et järsku on mõni teine hotell ikkagi parem. Aga nüüd on mul see kaart ja ma ööbin igal aastal püüdlikult vähemalt 2 korral just Langhami hotellides, et säilitada kunagi saadud privileege. Lojaalsusprogrammid tasuavad end ära. Ja suur tänu siinkohal Lufthansale, kes võlus mulle välja koha päev varasemale lennule HKG-st koju. Lennule, mis oli ja on välja müüdud juba pikka aega. Lojaalse kliendina on mul selle üle hea meel, ma ei tunne huvi, ka tegemist on mingi varjatud reserviga või jäetakse keegi maha (ikka aeg-ajalt jäetakse), kuid ma olen neile selle eest tänulik ja lendan nendega edasi. On küll nirum söögivalik, kuid vähemalt on see kompenseeritud ekstra tähelepanu ja hoolivusega ning tunne, justkui oleks ma petta saanud, on haihtunud. Õnneks on neil siiski olemas veel Important Passengers List ja KUI satub olema asjalik crew, siis oma käitumises ka selle järgi toimitakse. Ja kui ei toimita, eks siis õpetatakse toimima. Õnneks ei ole vähimalgi määral (vähemalt nähtavalt-tuntavalt) vähenenud ka LH Firsti teenus, mida napilt 2 kuud tagasi taas nautida rõõm oli. Aga Business-classi pealt on siiski näha säästmist. Aga ikkagi – kokku ei tohi hoida nende pealt, kes „kipuvad“ preemiumtooteid ostma. Ei ole siin mingit võrdõiguslikkust tarvis! Ja kes teisiti arvab, koligu Põhja-Koreasse või… Soome.

0
0

Ju siis neid preemiumtooteid tarbivaid kliente on vähemaks jäänud, kui need preemiumtooted sisupoolest on kokku kuivanud.

Hiljuti oli artikkel, milles väideti, et tarbijatele on vastuvõetavam koguse ja hinna suhte variant - vähema koguse eest sama hinda, kui sama koguse eest kallim hinda.

Vihje võrdõiguslikkusele on minu arust teemast täitsa väljas.

0
0

Ausalt öeldes arvan siiski, et katsugu mujalt kokku hoida. Kui äriklass on TÄIS, siis ei ole selle preemoiumtoote ostjaid kokku kuivanud. Hoidku parem economy pealt kokku, sest need reisijad toovad lennufirmale oluliselt vähem raha sisse (ei olegi vaja ajada poliitikat, et lendamine peaks kõigile kättesaadav olema -- tehku 10-aasta tagused hinnad tagasi --> lennuk jääb küll veidi tühjemaks, kuid raha tuleb vast rohkem sisse). Mulle aga tundub, et siin ongi Euroopa firmadel justseesama võrdsuse mädanik sees, et kuidas me ikka vaesema kallale läheme. Teine häda on ülemakstud ja ülehoolitsetud töötajad -- seda eriti põhjamaades -> veelkord, mul on täiesti kama kaks, mis tingimustes puhkab stjuardess. Võtku meie eurooplased eeskuju asiaatidest ja araablastest! Selleks tuleks aga vist meil küll need ametiühingud ära keelata, siis hakkaks äri kah ülesmäge minema. Sakslastega on muide selles osas asi parem.

5-tärni hotellil on muidugi üldse raskem -- seal oleks justkui kõik omal moel preemiumkliendid.

0
0

Vaevalt, et lennufirmade hinnapoliitka on tingitud asjaoludest "lendamine peaks kõigile kättesaadav olema", "võrdsuse mädanik sees", "kuidas me ikka vaesema kallale läheme". Võrduõiguslikuse sisu on ikka midagi muud, kui odavad hinnad või vastutulek vaestele. Äri eesmärk on teenida raha. Raha võetakse sealt, kust võtta annab.

Aga sa võid teha lennufirma ilma economy klassita või siis 10 aasta taguste hindadega. Tundub, et nõudlust on.

0
0

Populaarsetel liinidel ongi alati lennuk täis. Paljud lennufirmade töötajad pannakse turistiklassis vabade kohtade mitteolemisel äriklassi, lisaks on lennufirmade töötajatel võimalus väikese raha eest (ca 60 euri) upgrade äriklassi.

0
0

Raul, mina avastasin premiumklassid ja hotellid enda jaoks alles 2007 ja ma pole drastilist kulude kokkuhoidu tähele pannud. Lufthansa pole mulle kunagi mingit muljet avaldanud, isegi nende First Classi teenindus on kehvake võrreldes näiteks Singapore Airlinesi või isegi Thai Airwaysi businessiga, Euroopasisene "äriklass" on muidugi nali kuubis. Okei, võrreldes Estonian Airiga ei võta vähemalt valjusti ropendama.

Mis puutub hotellide hommikusöökidesse, siis kõige muljetavaldavamalt mitmekesisemad on minul olnud seni Tai mitte-just-kõige-kõige kohad, Phuketi Hilton ja Bangkoki Lebua (NB! täiesti söödav sushi). Euroopa tipphotellid Park Hyatt Zürich/Milaano on ebameeldivalt ületanud olematu valiku poolest ja ka Singapuri Capella (kuigi väga kvaliteetne) jäi Tai omadele alla.

Thanks hea vihje eest Langhamile et Voyager seal nii hästi toimib (mis riikides nad eelkõige sviiti upgreidivad?). Kui mu Starwoodi Platinum veebruaris 2012 aegub, proovin äkki enne status matchi hankida Langhamilt.

0
0

Päris ebameeldiv on lugeda, et meil on niipalju võsajänkisi on tekkinud. Kas ikka peab isegi reisifoorumi pealkirjas poosetamiseks ingliskeelseid sõnu kasutama, kuigi on olemas ka eestikeelsed. Huvitav kus on nüüd tripi muidu nii tähenärijatest modede silmad? Ah jaa, nad kirjutavad usinalt teemas ja kõik on nagu korras.

0
0

:) Me oleme siin valvel

0
0

Mina pole moderaator.

0
0

Naabrimees, ma tean väga hästi, kes on mode ja kes ei ole. Ära nüüd selle väikese norimise pärast ennast puudutatuna tunne.

0
0

Ei tundnud. Ma tahtsin lihtsalt rääkida. Kasutasin selleks soodsat võimalust.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased