CSA, käsipagas

Järgmine nädal lähen elu esimesele lennureisile. Tallinn - Belgrad, ümberistumisega Prahas. Mõned asjad tahaks üle küsida, et lennujaamas jamaks ei läheks. Kas Prahas pean ma uuesti turvakontrolli läbima? Või saab lihtsalt ühest väravast teise jalutada? Ja kas Prahas peab passikontrolli ka läbima?

Kaasa võtan ainult käsipagasi. Kui täpselt nad käsipagasi mõõtmeid jälgivad? Kas mõõdulindiga kontrollivad kõik üle? Mu seljakott on paar sentimeetri suurem, aga annab kokku pressida palju väiksemaks.

Matis

Prahas läbid turvakontrolli uuesti siis, kui hakatakse laskma sellesse väravasse, kust juba teisele lennukile saab.. võtad kenasti rihma ja kinnised jalanõud (kui kästakse) ära ja mobiiltelefoni ja läpaka saadad ka eraldi lindi kohalt, siis seljakott lindiga läbivaatusele. mõõte nad ei kontrolli eraldi, kui just silmatorkavalt suur pole. Ja passi või id-kaarti koos pardakaardiga näitad ka uuesti, kui lennukisse hakatakse laskma. Aga enne on ootekoridorides igal pool sellised raamid, kuhu on peale kirjutatud erinevates keeltes, et siin saad proovida, kas sinu pagas on käsipagasile vastavas mõõdus. S.T. et kui sul õnnestub oma seljakott sinna sisse (ja välja ka) toppida ilma probleemideta, on mõõt ok. ja kui ei ole, saad senikaua ringi paigutada asju, kuni kott ära mahtuma hakkab.

Regulaarse Praha lennujaama kasutajana kinnitan Krisse sõnu - kui Su seljakott just märkimisväärselt suur ei ole probleemi ei teki. Täpsemalt jälgitakse nõudmisi reisidel, mida teenindavad väikesed lennukid (ATR'id). Belgradi lendab kas CSA või JAT'i 737 ja reegline seal vaadatakse väikesele üleminekule läbi sõrmede.

Ja kui ainult käsipagasiga lähed, siis vaata, et mingeid vedelikke, geele (nt hambapasta) jm kaasa ei võta. Ja kõik terariistad tuleb ka maha jätta.

Tänan vastuste eest. Üks küsimus veel. Nagu ma olen aru saanud, siis tehakse Tallinnas check-in lõpuni ära. Kas mulle antakse siis kaks pardakaarti (üks Tallinnast Prahasse, teine Prahast Belgradi)? Või saan ma selle ühega ka Prahas lennukile?

Tallinnast saab jah kaks pardakaarti.

Käsipagas: Pisikesed pudelikesed on siiski OK. Lendasin just edasi-tagasi üle ookeani, kontaktläätsede vedelik lennukis kaasas. USA-Euroopa lennule võtsin Subwayst pärit coca-cola pudeli ka kaasa, aga Euroopa sisesele lennule seda enam ei lubatud, ohtlik.

Teoreetiliselt peaksid saama kaks pardakaarti. Minu hinnangul umbes 20% kordadest ei saa, isegi kui järgmine lend on CSA'ga. Kui selline asi juhtub minne lennuväljal transfer deski, mis asub B ja C tiiva vahel, sildid näitavad ka. Seda juhul kui aega on. Kui aega ei ole mine otse väravasse. Eeldan, et lendad Tallinnast välja 8.15 ja edasi umes 11.30? Kui nii on Sul rahulikult aega ka jätkulennu pardakaart Prahast saada.

Mis mõõtudega see käispagas olema peab? Kas mingi väiksem järelveetav kohver annab veel käsipagasi mõõdu välja? ja kas lisaks 8kg raskusele kohvrikesele võib käekott ka olla?

Olen regulaarne CSAiga lendaja. Iga kahe kuu tagant. Kasipagas voib koik kokku olla 12 kilo. Max 56cm x 45 cm. Sugavus max 25 cm. See on piletil kirjas.

Unustasin mainimata, et vaike kohver on ok. Ning tavaliselt kui nad tahavad vaga ranged olla, siis lasevad ainult seda kohvrit kaaluda. Olen lennanud vaga palju ning pole veel kunagi pidanu kaekotti kaalule asetama.

käsipagasit võib olla üks ühik