Ecolines / Lux Express Tallinnast Riia lennujaama

Küsimus ehk neile, kes enam Tallinna (Eesti) ja Riia vahet liinibussiga sõidavad.

Kui graafiku- ja sõidukindlad on Ecolinesi ja Lux Expressi bussid? Kas võib juhtuda, et buss väljub oodatust märgatavalt hiljem? Kas võib juhtuda, et ei välju üldse? Ja juhul kui juhtub viimane, kas on võimalik samal hommikul veel teise bussi kohti saada - ehk kas bussid on üldiselt välja müüdud? Kas bussiga Riia lennujaama jõudmise ja lennuki väljumise vahele peaks planeerima enam kui 2 tundi? (Riiga saabumise aeg jääb varasesse lõunasse ja reisi aeg septembri keskpaika.)

Tuustisin ka vanades teemades, aga suuremat targemaks ei saanud, sellest ka küsimus.

(Remargi mõttes: tervitusi kõikidele teistele üle Riia Istanbuli lennu bronninutele, kes viimase nädala on nädalapealt Türgi lennud lõpetanud AirBalticu pärast hambaid kiristanud ja oma närvid kenasti krussi ajanud.)

Iga päev töölt koju tulles kohtan Vilnius-Riia-Tallinn bussi Pärnus (Simple express) ja hommikul tööle minnes Tallinn-Vilnius (Lux expressi). Üldiselt võib nende järgi kella õigeks panna, pluss miinus 10 minutit tehakse trassil vajadusel tagasi. Samas, kui järgi mõelda, siis mitte iga kord ei ole neid näinud ja täna nägin simpelit tavapärase täistunni asemel alles 17:20.

Mina olen neid usaldanud, kuna bussipark on suur ja üldjuhul bussid väljumata ei jää. Kui trassil midagi juhtub - no selle vastu ei saa, aga saab reisikindlustusega.

Niipalju, kui mina nendega baltikumis ja poolas sõitnud olen, siis bussid on üsna täis. Suvel ja päeval rohkem, talviti ja öösiti vähem. Aga samas ka mitte päris 100%. Ega ma vist väga informatiivne pole ja palju ei lohutanud, aga nende firmadega mina üldjuhul julgeksin proovida. Kui häda väga käes, siis tuleb näpp püsti ajada ja hääletada.

Olen korduvalt sõitnud ja ajavahe olnud lennuga üsna napp, seni jõudnud kenasti kohale ja isegi planeeritust natuke varem.

Sõitsin 17.06 Tartust Riiga ja buss läks Valgas katki, püüti kohapeal remontida tunni jagu ja siis sai ikka liikuma. Riiga jõudsime selle sama bussiga, mis liikus keskmise kiirusega 50km/h ca 2h hiljem. Bussis olid inimesed päris närvis, kes pidid lennukile jõudma - jutust sain aru, et olid endale ikkagi piisava ajavaru jätnud. Nii, et kõike võib juhtuda.......

Igasuguse tehnikaga võib suvalisel hetkel midagi juhtuda. Millal ja kui tõsiselt, teab ainult jumal taevas. Enda Lux Expressi kogemused on siiani positiivsed - bussid mugavad ja puhtad ning väljumised õigel ajal. Ühel korral oli küll juba väljumiseks asendusbuss leitud, kuna juhi sõnul olla ette nähtud buss ära lagunenud. Mis su reisi planeerimisse puutub, siis optimimist ütleb, et 2h bussi ja lennuki vahel on liigagi palju; pessimist läheb eelmisel päeval Riiga ja veedab mõnusa õhtu Riia vanalinnas ning jõuab lennujaama täpselt vajalikuks ajaks ;)

Aitäh vastajatele. :)

Muusik ja Aifu - kas sõitsite Ecolinesiga või Lux Expressiga?

Praegu kaldub vist kaalukauss Luxi poole, sest see maksab küll otsa kohta veerandi võrra enam, aga kui ühe bussiga midagi juhtub, saab EHK järgmise peale end sättida. Ecolinesil on kaks bussi Tallinnas Riia lennujaama sel päeval hommikul: kell 6.30 (üle mõistuse vara) ja kell 8.00, kui osta viimase peale pilet ja midagi juhtub, on hambad. :S (Kindlustus katab küll, aga niigi piiritletud reisiajas kaotab päeva, samuti lisanduvad sassis närvid, et hilisemaid ümberistumisi, kahe linna hotelle, transfeere jms ümber organiseerida.)

Tripadvisoris on ka vastukäivad kommentaarid: soovitatakse küll Ecolinesi, aga märgitakse samas, et nende bussid on vanemad (= teoreetiliselt rohkem tee peale jäämisi). Eipole närveldaja elu lihtne! :)

Olen mitmeid kordi kasutanud Ecolinesi teenust Tallinn-Riia-Tallinn liinil. Üldiselt on nendega kõik sujunud kuigi bussid tunduvad vahel veidi kahtlased ja ettevõtte kommunikatsioon pole eeskujulik. Paar-kolm aastat tagasi oli üks veider olukord (õnneks tagasi tulles). Saabusime lennujaamast bussijaama, meil olid piletid veebist ette ostetud. Buss pidi väljuma umbes 20 või 21 ajal, peatuses ootas meiega koos umbes 10-15 inimest. Kui buss oli hilinenud juba umbes 15 minutit, siis käisin Ecolinesi kassast küsimas, paluti veel peatuses oodata, kohe peaks tulema. Kahjuks polnud väga väljasootamise ilm - üsna jäine tuul vahelduvate vihmasadudega. Lõppkokkuvõttes sai oodatud umbes tund aega kui buss lõpuks saabus. Täpset põhjust miks buss hilines ei selgitatud. Ka ei pakutud võimalust bussijaamas sees oodata, et Ecolinesi töötaja teavitaks kui buss saabub. Veelgi häirivam oli see, et buss ei hakanudki kohe Tallinna poole sõitma vaid seikles mõnda aega mööda Riia tänavaid, jäi seisma, bussijuht läks bussist välja ja veetis umbes pool tundi ühe eemal seisva bussi juures selle juhiga juttu vestes. Päris täpselt ei saanudki aru milles probleem seisnes. Mingi osa bussis istujatest sai juba väga vihaseks ja käis bussijuhilt küsimas millal liikuma hakatakse - varsti oli vastus. Eespool istujatelt kuulsin hiljem, et kuskil oli mingisugune avarii juhtunud, aga ei midagi täpsemalt. Aвария oli bussijuhilt välja pinnitud, rohkem ei pidanud ta vajalikuks selgitada.

Ma olen mõlemaga sõitnud.

PS! Kui järgmine laupäev reisid, siis liigun hommikul autoga Riiga lennule Tallinnast.

Elan Riias ja sõidan pidevalt Riia-Pärnu-Tallinn vahet (korra kuus). Enamasti reisin Ecolinesiga, neil on ajaga ikka bussid ja teenindus kõvasti paranenud. Paar kolm aastat tagasi oli asi jah suht hull, nüüd kommunikeeritakse ka natuke, et mis toimub (kuigi vene keeles). Siiani pole midagi katki läinud ja isegi wifi ja pistikud töötavad :) See muidugi ei välista, et buss just sinu reisil katki võib minna.

LuxExpressi proovisin ka nende mingi naistepäeva kampaania korras, kui oli pilet odavam. No ei saanud aru, miks see teenus kallim peaks olema. Buss oli sama kitsas ja üldiselt suht sama värk. Võibolla jah oli buss veidi uuem, aga...Neil oli veel see haige süsteem, et ostsime piletid a -la 10-11 , mis ei asunud kõrvuti ja süsteem seda ka ei näitand..

Kui buss katki ei lähe teevad hullud läti bussijuhid 10-15 mintsase tekkinud vahe kenasti trassil tagasi (suht kihutamine käib). Oleneb kui suur närveldaja oled :D

Kuna nüüd värskelt nii Lux Expressi kui ka Ecolinesi kasutatud, panen oma kogemused kirja. Kokkuvõttes: ma kasutaksin Riia lennujaama sõiduks järgmine kord kindlasti vaid Lux Expressi, tagasiteel pole see nii oluline (kuid kui soodukas annab pea võrdse hinna, siis valiks ka tagasiteel kindlasti Lux Expressi).

Tallinna bussijaama - Riia lennujaama otsal võtsin Lux Expressi pileti (25 €) koos ümberistumisega Riia bussijaamas, vahele jätsin pooleteisetunnise jalasirutuspausi Riia vanalinnas, mis kohe kõrval asub. Buss oli Tallinnas ees veerand tundi varem, teenindus oli viisakas ja kiire, istmed head laiad, puutetundlik ekraan töötas. Kuuma joogi valik oli tavapärane ehk siis kuuma jooki sai, aga kõik maitsesid tavapäraselt jäledalt. :) Buss jõudis Riia bussijaama täpselt õigeks ajaks. Bussijaamast edasi vedas Nordeka opereeritav mikrokas (nn AirBalticu shuttle), mis hilines 15 minutit, aga jõudis samuti kokkulepitud ajal lennujaama. Muide, kui Lux Expressi Tallinna - Riia lennujaama bussidest sobib just selline ümberistumisega variant, oleks mõttekas osta bussipilet vaid Riia bussijaamani, sest Nordeka mikrokast saab lennujaama sõidu pileti 1 €/in odavamalt.

Riia lennujaama - Tallinna bussijaama otsal võtsin Ecolinesi pileti (19 €), buss pidi viima otse Tallinna. Buss pidi saabuma otse lennujaama ees asuvasse bussi nr 22 peatusse (asub otse üle lennujaama-esise parkla, klaasist ooteputka). Kui väljumisajast oli möödas 10 minutit, võtsin kurja kõne infonumbrile. Lubati asja uurida ja tagasi helistada. Ootasime edasi ja püüdsime kuidagi ooteputka nurga taha varjuda, sest katus oli küll pea kohal, aga tuulega lennutas kogu sadava külma olluse otse näkku. 15 minutit pärast bussi väljumisaega sõitis buss ette, välja hüppasid ümarik bussijuht ja piletikontrolör. Kumbki ei vabandanud ega tervitanud, kontrolör küsis pileteid ja kui ta eeldatavasti jäi ootama, et me ka ID-kaarte näitaksime ning me neid kohmitsedes otsima hakkasime, kaotas lõpuks kannatuse, vehkis käega bussi poole ja tõi kuuldavale "go in!". Buss tegi 20-minutise peatuse Riia bussijaamas. Alles pärast seda võis võtta kuumi jooke (maitse tavapäraselt kohutav). Teenindus oli venekeelne, ka juhid tundusid olevat venelased. Buss hoidis püsivalt 95 km/h ning oli üks ohtlik juhus, kus juht ei pannud tähele (!), et üks parandamisel olev teelõik on katteta, ja tegi pärast sellele lendamist hoogsa äkkpidurduse. Kokkuvõttes - mitte väga meeldiv sõit, aga koju ta meid tõi.

Suur aitäh kõigile kaasamõtlejaile! Ehk on sellest infost abi ka tulevastele pablajatele. :)

Ma olen Pärnust sõitnud 11.55 Simple Expressiga(odavliin Luxexpressi firmalt) üsna sageli otse Riia lennujaama ja mäletan,et vot suvel mõned korrad olid tõesti ummikud,teetööd Riias peale silda(bussijaamast väljudes),mis pani bussi mingi 10-15 min. hilinema,õnneks mu värav(gate) sulgub tavaliselt alles 16.45 nagu alati :) Aga jh ,Riias Bussijaamas,kui ümberistumist pole,siis tavaliselt ikka mingi seisuaeg ca 20 min.(ka Luxexpressil),kui näed,et asi on tõesti kriitiline juba Riia bussijaamas,tasuks võtta takso,et garanteerida kohale jõudmine.Kuigi jh teetööde ajal olid taksod samuti ummikus :))Tagasi koju sõidan ma tavaliselt luksusliku Luxexpressiga,kui võimalik :)kus jah bussijuhid sageli kihutavad ja räägivad vaid vene ja läti keelt,inglise keelne kõne on neil eriti hea arusaamatu aktsendiga(eriti valjuhääldis bussis) ,aga kokkuvõttes ajab LUXEXPRESS asja ära :)..Ecolinesiga ma pole jamanud,kuna olen kuulnud üsna halba selle bussifirma kohta.