Ecuador

Soovin kirjutada siia foorumisse oma viimasest reisisihtkohast, mis üllatas mind väga positiivselt- see riik on Ecuador. Ma soovitan väga eestlastel kaaluda Ecuadori talviseks reisiks, leidmaks midagi uut ja huvitavat nt Aasia riikide asemel. Kuna oleme Aasiasse mitu korda reisinud, siis soovisime see aasta külastada Ladina-Ameerikat, kuna see tundus uus ja huvitav. Kaalusime perega (sh 1 laps 6-aastane) alguses külastada turvalist Mehhikot, kuid sattusime Ecuadori odavate piletite peale ja seetõttu valisimegi esimeseks riigiks Lõuna-Ameerikas Ecuadori. Me ootused olid väga madalad Ecuadori suhtes- ilmselt vaene, odavad hostelid, ebaturvaline, defitsiit poodides jne. Kuid olukord oli hoopis vastupidine. Jõime seal vulkaanikraatrist villitud kulla ja hõbedaga  vett ning sõime maailma parimat shokolaadi.

Ecuador on nii külluslik looduse ja kultuuri osas. Olime Ecuadoris 1 kuu, kuid oleks võinud olla mitu kuud, et jõuda igale poole, sealjuures olid vahemaad uute kogemuste saamiseks üliväiksed (vähem kui päevane autosõit). Tundsime Ecuadroris enamjaolt turvaliselt- vältisime suurlinnades loomulikult pimedas liiklemist või kõndisime rahvarohketel tänavatel.

Inimesed on olemuselt väga sarnased eestlastele- sellised omaette, keegi ei suru sulle midagi peale ning naeratatakse sooja maa kohta võibolla vähem kui ootaks. Looduse mõttes on seal väikeses riigis võimalik kogeda kõike: Amazonas, kõrgmäestik (Andid) (ligi 20 kraadi päeval), rannapiirkond (ligi 30 kraadi päeval), Galapagose saared. Kolm esimest osa on üksteisest 1-2 päevase autosõidu kaugusel. See on uskumatu.  Eurooplasel on seal võimalik 20-50 dollari eest  ööbida euroopalikes korterites või hostelites, mille leiab läbi bookingu või airbnb. Kindlasti on võimalik ka odavamalt ööbida, kuid lapsega reisimisel valisime paremaid ööbimiskohti.

Meie reisisime seal ringi rendiautoga, mille rent koos kindlustusega on päris kallis võrreldes teiste riikidega, kuid kui keegi julgeb ilma kindlustuseta võtta rendiauto, siis saab kõige odavamalt auto 20 dollarit päev. Kõige hullem oli sõita Quayaquili linnas koos mootorratturitega, kes võivad oma manöövritega teha kriime autole. Seal ma soovitan taksodega sõita. Kuid kõik on võimalik, ka meie sõitsime autoga selles linnas ilma kindlustuseta. Sealses liikluses tuleb arvestada, et ridu vahetatakse pressimisega, suunatuld seal ei tunta. Quitos võtsime auto lennujaamast, mis asub linnast väljas, seega ei pidanud me selles linnas autoga sõitma. Ecuadoris on vähe turiste, seega tihti olime valge inimesena kaugele näha, kuid see ei tundunud meile ebaturvalisena.

Meie reis oli sellise marsuudiga Quito-Mindo (kosed, linnud, cloud forrest)-Intag valley ( cloud forrest, püramiid, fantastiliselt ilus loodus, kohviistandused, thermal pools)- Otavalo (vulkaanikraater, liustikuga mäed, matkarajad)-Quitost lennukiga Quayaquilli-rannapiirkond (kõige ägedam oli Ayampe külake). Nii et meie reis sisaldas matkamist, rannapuhkust, Ecuadori kultuuriga tutvumist (pre-Columbian aeg), linnapuhkust Quitos ja Quayaquilis. Seekord Amazonasesse ja Galapagosele kahjuks ei jõudnud.

Nii et eestlased, soovitan väga avastada Ecuadori- see on suurepärane riik reisimiseks!

Kuidas ilmaga oli?  Pean silmas seda, et kliimamuutus on mõjutanud paljudes troopika riikides tavapäraseid vihma-kuiva perioode, kas need klappisid või olid nihkes?

Kuna ma pole kohalik, siis ma ei tunne seda ilma värki seal väga palju. Olime valmistunud selleks, et mägedes on külmem, kui sa tegelikult oli. Päikse käes oli liiga palav. Vihma me eriti ei näinud, sest seda sadas tavaliselt öösel. Cloud forrestis tuli muidugi tihedamini vihma, aga see norm, seal on tavaliselt väga niiske ja päikest näeb pigem enne lõunat. Aga samas on seal soe.

Ma unustasin veel öelda, et kui auto rendite ilma kindlustuseta, siis on vaja deposiiti anda suur summa raha, uurige enne autorendi firmast järgi, palju on vaja deposiiti anda. Bussitransport on seal loomulikult väga odav ja enamvähem ok, nii et võib ka nendega sõita, kuid ilmselt ei ole võimalik seljuhul igal pool peatuda ja sõita. Kuulsin, et ühed olid tulnud Mindost Intag Valleysse läbi Otavalo ühe päevaga ja maksid taksojuhile selle eest 70 dollarit. Ka see on võimalik.