Eestis seiklemine on KARISTATAV!

Kallid kaasvõitlejad!

Juhiks teie kõigi tähelepanu siinkohal möödunud nädala ühele tähelepanuväärseimale lausekatkele, mis meedias avaldatud.

Nimelt: “Asjaolu, et...seiklemine on populaarseks muutunud, on minu arvates karistamist väärt"
Ütluse autoriks on nahkhiirespetsialist Lauri Lutsar.

Allikas selle ütluse jaoks on siin:

1
2

Saan aru sinu pettumusest ja ärritusest, kuid ise lahmid kah kahjuks üsna valimatult. Kurjategijaks sind keegi ei tee. Väärtegu ei ole kuritegu. Ja mõtle nüüd üldisemalt: mis saaks kui igaüks läheb kuhu tahes kolama? Antud konkreetsel juhul soovitaksin kaitsetaktikana tagasiajamist. Ütle lihtsalt, et mõtlesid kogu loo välja, kõik on fiktsioon. Pildid on tehtud hoopis mujal ja teisel ajal jne.jne. Sellisel juhul peab teine pool tõestama, et sündmus on aset leidnud. Ja seda nad ei suuda.

0
0

Puutusin ise ka nende süüdistajatega kokku kahel korral, kuna olen seotud reisilugude avaldamisega. Mõlemal korral oli telefonis reibas hääl, kes teatas, et kas te teate, et propageerite nende lugude avaldamisega ebaseaduslikku tegevust ja et võite selle eest saada karistada.

Kui aga pakkusin võimalust samas väljaandes avaldada, kuidas siis tohib ja kuidas ei tohi looduses rännata ning mis valesti tehti, siis sellest keelduti. Tundub, et eesmärk oli lihtsalt trahvi teha ja karistada, mitte inimesi looduses käituma õpetada.

0
0

elf-i ja roheliste eesmärk peaks olema õpetama inimesi loodust armastama ja hoidma. sellise juramisega aga ei saavuta nad muud, kui õpetavad inimesi rohelist liikumist napakaks pidama.

elf-is peaks minuteada ka pr inimene palgal olema - miks ta oma tööd ei tee ja asju normaalselt ei koordineeri???

0
0

Ilmselt on probleem ka selles, et Marko & co ei kasutanud Piusa koobastes liiklemiseks võimast dziipi, sest pole nagu kuulda olnud, et keegi dziibimehi karistanud oleks. Aga nojah, dziibimees ju ei kirjuta kah, et näe, kuradi lahe oli Soomaa pehme pinnas segamini keerata.

Tegelikult on antud case muidugi kahepoolne ja ei julgeks ka Markot päris puhtaks poisiks nimetada. Teadmata asja täpset käiku, on siiski jäänud natuke kentsakas mulje, kuidas ELF seda lahendada püüab. ELF deklareerib, et nende üks eesmärke on ohustatud liikide ja nende elupaikade kaitsmine. Antud juhul seda ilmselt ka tehakse. Samas kahtlen ma sügavalt, kas näidispoomine ikka aitab kaasa teisele ELF-i eesmärgile, keskkonnateadlikkuse suurendamisele ühiskonnas.

Kui võtta see juhtum puhtalt mainekujundusüritusena, siis selle põhjal jääb kahjuks ka minule mulje, et ELF soovib endast demonstreerida kui rämerohelisest fanaatikutepunti, kuhu on asja ainult sellistel vendadel, kellel kasvab habemes jõhvikaid. Paljud ELF-i tegemised teles ja raadios on jätnud väga sümpaatse mulje. Seekord on selline keskmine BSA tase - hirmus vajadus mingit punkti kirja saada.

0
0

mul ei kasva habemes j6hvikad. aga mulle ei meeldi habraste looduskoosluste reklaamimine meedias. n2iteks - www.kalale.ee lehekyljel on ammu aru saadud, et heade forellij6gede kohta pole m6tet infot v2lja panna. loevad ka elektriga pyydjad, muidu lagastajad jne.

0
0

leidsin siis selle loo yles:

kelgitakse sellega, et k2idi "Mitte eeskoobastes, kus turistid käivad, vaid seal, kuhu eriti minna ei soovitata. Kottpime, püsivalt jahe temperatuur, segased labürindid, möödavihisevad nahkhiired," kirjeldab Marko koopaelamust."

ja nyyd ytle, mees, et Sa nahkhiiri yles ei ajanud nende talveuinakust?

hoiule pandud hapukurkide varastamine on samuti tegu, millega leheveergudel kelkida?

Veigole t2ienduseks - hr. Kaldur mainib oma kodulehekyljel: "Pääsemaks kohtadesse, kuhu inimjalg harva satub, on parim vahend korralik maastur. Konkurentsitult kuuluvad esirinda sellisel juhul Jeep Wrangler, Jeep Cherokee ning Opel Frontera"

hr Kalduri tekstidest leiaks taolisi "p2rleid" veelgi...

0
0

Olgem ausad, praegusel juhul saab Marko Kaldur pasunasse eelkõige sellepärast, et riputas teatava jutu kuhugi avalikult välja. Jah, ilmselt oli seal küllalt sellist, mida võiks ja peaks taunima (pole nimelt ise lugenud). Aga ma olen jätkuvalt veendumusel, et sellisel viisi asjade lahendamine pole tegelikult mingi lahendus.

Minu väikese mätta otsast vaadates on tulemus järgmine:

  • võimendati teavet, et Piusa koobastes saab nahkhiirtele kolli teha. Aga sedasama tegi ka ETV võttegrupp, kes täpselt samamoodi pistis nahkhiirele prozektori näkku. Palju ETV trahvi saab?
  • ELF sai maine kui pisikene BSA. Ülehomme viskad nätsu maha, saad tingimisi. Ehk siis seesama mõõdutunne, kuhu see ikkagi jäi...?
  • kellegi keskkonnateadlikkus ka kasvas või? Signaal oli ju pigem selline, et ei ole tervislik vahele jääda.

Ärgu sõber oho mind valesti mõistku, looduskaitse ja keskkonnateadlikkus on väärt asjad ja au inimestele, kes selle eest muret tunnevad ja vastavat asja ajavad. Eelneva jutu mõte oli piltlikult öeldes see, et kui mul laps tapeedi täis kritseldab (kuradi vihaseks võib esimesel hetkel ajada, btw!), siis ei hakka ma talle selle peale kohe triibulisi mõõtma. Sest saab ka teistmoodi.

0
0

...vaid niipaljukest lisaks, et KI on aru saanud, et suurte kaladega (ETV, RMK jt.) pole mõtet rinda pista. Tallinna Sadamaga kistakse põhimõtete, mitte vajaduse pärast. Kuid kui on vaja oma mainet parandada, siis on mõne väiksema tegija liistule tõmbamine selleks parim vahend. Tsirkus nahkhiirte ümber on neile loomakestele niigi kõva tähelepanu tõmmanud - kui nüüd oho soovib veel algatada tsirkust jeepidega metsas sõitmise ümber, siis "hoidke alt, loodusmaastikud!". Maastur-rullnokad kohe metsatukkades möllamas. Ahjaa - niipalju kui ma tähele pannud olen, siis on maastur ka rohelistel. Kuidas seda väikest tõsiasja mõista? irw

er-draug ehk Marko Seiklejate Klubi VANDERSELLID

0
0

...et nahkhiirtele kolli tegemisest küll kuskil juttu polnud. ;)

er-draug ehk Marko Seiklejate Klubi VANDERSELLID

0
0

et suured sulid t6llas jne. aga kogu thread sai ikkagi alguse hr. Kalduri halast, kuidas talle liiga on tehtud. nagu kurtja kodulehelt lugeda v6ib, on suitsu all ka tuld ja vaga jenoveeva - syyta kannataja taastulemisega siiski tegemist ei ole...

0
0

jeep cherokee, wrangler, frontera? kas sa mees üldse korraliku maasturiga sõitnud oled et selliseid saane kiidad:) need ju linnas vahvad, aga raskel maastikul suht prääks autod. aga mis puutub oho kommi siis õigus, ärge kurat reklaamige hapraid kooslusi, kes otsib, leiab niikuinii, eesti on väike ja ise leides on ka avastamisrõõm suurem. kusjuures soovitan korraliku jeebi asemel hoopis korralikku matkasaabast, kuna hr.Kaldur ka ühes matkasaapa diskussioonis siin peris lapsusi räägib, st. on näha et tõesti jeebist astudes max 30 kilti kõnnitakse ja selle järgi saabastest räägitakse, soovitaks mitu päeva ja paarsada kilti kõndida ning seejärel sõna võtta, samuti ka endale korralik auto osta ja siis autodest rääkida. hmh, kukkus vist mürgisem jutt välja kui tahtsin aga s....a kah, ehk tuleb huvitavam vastus:) ja samas, egas ma valetanud:)

0
0

hästi lajatatud... ;)

er-draug ehk Marko Seiklejate Klubi VANDERSELLID

0
0

selge see, et eesti looduse avastamiseks/uurimiseks on vajalikud pigem saapad.

no kahjuks leidub ka ........ (täida lünk), kes "vajavad" suurt autot kuni hummerini välja.

öelge mulle üks koht eestis kuhu peab murdma jeebiga. sihukest kohta pole olemas. kui kusagil on tee või enamgi veel teeta maastik, kust tavaline sõiduauto läbi ei lähe, siis tulebki seal jala või jalgrattaga liikuda, mitte võimsa ja arutu rauaga lõhkuda.

ja muide, kas teate kui äge on 2 x 450 hj kaatriga 90 km/h laidude vahel kütta. ossa raisk! vat see on alles seiklus!

0
0

Toon ainult paar argumenti seoses maasturitega:

  1. Kus on räägitud maasturiga maastiku lõhkumisest??? Kahjuks aga külavaheteedel ja metsateedel sihtpunkti poole liikumine tavalise madala sõidukiga on sõiduki surm. Ja kui selliseid teid on kümneid ja kümneid kilomeetreid, siis saabas kindlasti parim liikumisvahend pole.

  2. Kui ikkagi starditakse mingisse punkti Eestimaa vastasotsast, siis EI OLE saabas parim liikumisvahend. Ja bussi- ning rongiliiklus Eestis on nagu on - paljud huvitavad kohad jäävad lähimast bussipeatusest jällegi kümnete ja kümnete kilomeetrite nüristavatel kruusateedel lonkimise kaugusele. Mingi transpordivahend on vajalik - ning jalgratas ei sobi nt. nädalavahetusel Kagu-Eestiga tutvumiseks, kui Ida-Virumaalt stardid. Eriti talvel...

  3. Eesti teed üleüldiselt on sellises seisus, et tavamasinaga liiklemine tähendab hirmsuuri remondikulusid. Tallinna teed hakkavad aga jõudma seisu, kus isegi maastur enam välja ei vea - sinna peab varsti tankiga minema.

  4. Muuseas - jettidega avamerel on vinge lasta küll. Aga miks kõik jetiomanikud kohe looduserüüstajate hulka arvatakse. Paap Kõlar vaevalt sellega nõustuks.

Kõik need eelnevad kommentaarid maasturite ja jetiomanike vastu pigem iseloomustavad kommentaatorite väikest kadeduseussi selliste liikumisvahendite omanike vastu. Ning üritatakse seepärast kõiki maasturiomanikke automaatselt looduselõhkujateks tembeldada.

Mida teeksite ise, kui sellise pilli istumise alla saate? Aus vastus palun!

er-draug ehk Marko Seiklejate Klubi VANDERSELLID

0
0

...sulle kohe meeldib provotseerida ;) Soovitaks teha uue teema "Maasturi vajalikkusest Eestis vms", sest jutt nihkub nahkhiirte juurest üsna kaugele

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased