Egiptuses 5* hotellis varastatakse

Tere!

Kas kellelgi on kogemusi, et hotellis majahoidjad ja koristajad varastavad?
Oleme minemas 18.02 Desert Rose Resorti 5* Egiptusesse, tuttavad just naasesid samast hotellist ning neil varastati toast riideid ja raha. Hotelli tehti avaldus ja juhatus oli töötajatega suhelnud, kuid need eitasid kõike. Seega asi jäi lahenduseta.
Mis teha?

Riietu odavalt, perekonna ehted ja vanaema kuldmündid jäta koju?

Paljudes lõunamaa riikides varastatakse, eriti võõrastelt, see on seal sotsiaalne norm. Meile ei meeldi, aga meie arvamus ei loe. Lepi selle võimalusega ette ja ära võta kaasa asju, millest hirmus kahju on.

Punkt üks. Palun ära karju meie peale postituses suurtähtedega. Me pole seda ära teeninud.

Punkt kaks. Maailm ei ole üldse nii hull koht, kui võiks arvata. Ma olen Aafrikas ööbinud erinevates riikides kaugelt rohkem, kui 200 kohas ja seni pole veel vargusega probleeme olnud. Võimalik muidugi, et asi on minus.

Lisaks abiks ka näiteks väike tabalukk kohvrile. Endal selline igal reisil kaasas, millega seljakoti lukud kokku tõmmata...küll saaks selle lahti suurema jõuga murda aga vaevalt et hotellis väga tahakse konkrteeselt neid murdma hakata...

Tabalukk kohvril ei aita vähimatki. Luku avamine pastapliiatsiga on igal vargal käpas, kui ta just eile sündinud ei ole. Video, kuidas lukke avatakse:

Mia- tänud lingi eest:)

Ma olen Egiptuses nelja-viietärnihotellides elanud kindlasti oma paarkümmend korda ja tuttavad/kolleegid samuti käivad seal tihti. Esimest korda kuulen, et toast on varastatud. Mul vedelevad dollaripakid ja elektroonikavidinad kogu aeg toas laual lihtsalt, aga pole veel keegi himustanud. Kõige ebameeldivamad on olnud portjeed ja pakikandjad, kes üritavad vägisi jootraha välja pressida.
Aga eks panen kõrva taha.

Olen samuti Egiptuses väga palju käinud, aga vargusega pole kokku puutunud.Kuurorthotellides kasutan toas olevat seifi raha hoidmiseks.Arvutid, fotoaparaat, mobiiltelefonid on alati laua peal olnud.Kord Kairos ühes hotellis kaotas abikaasa teksade tagataskust rahakoti päris suure summa ja dokumentidega.Ta polnud oma kaotust veel avastanudki, kui koputati toa uksele ja toodi see ära.Loomulikult sai hotelli koristaja leidmise eest kena vaevatasu.

Kuram, Mia purustas igasuguse turvatunde nüüd:). kuidagi sellisele võimalusele ei mõelnudki.

Veigo,
200 ööbimist ja ei ühtegi vargust? See on küll üllatav.
Oma reisidest võin ehk varguste suhtes kõige viimast meenutada - ärasõidu hommikul polnud ei sokke, salli, mütsi ja õhemat sorti kampsunit. Tallinnas oli suur lumetuisk, oli päris naljakas.
Jaa päranduseks saadud kuld ja kard on küll alati maha jäänud kuid rahakotist on vahetevahel siiski väiksemaid summasid kadunud.
Nii rikas muidugi pole, et dollaripakid toas vedelevad:))

Ei ole ka Egiptuse hotellides vargustega kokku puutunud. Küll oskavad tänaval kaupmehed sul käest raha niimoodi võtta ja väiksema kupüüri vastu vahetada, et ei saa arugi. Samas on olnud perioode kui hoiatati, et võivad liikuda nn vargad-turistid. Kohalikel lõpeb võimalus turisminduses edaspidi tööd saada kui korra on vargusega vahele jäänud. Keegi ei taha sellega riskida.

Pealkiri on küll natuke liiast ja häiriv, igas riigis, k.a. Eestis võib selliseid olukordi ette tulla.

Veedan u 50% aastast välisriigis ja siiani ainus negatiivne kogemus oli Nepaalis, kui jätsime enda pagasi hotelli hoiule ning paar nädalat hiljem naastes avastasime, et mõned asjad olid kadunud. Üldiselt on lihtne reegel, ära jäta enda ehteid ja raha laokile ning kui tõesti on kahju suur, siis pöördu kindlustusse.

Ka seifidesse pääsevad vastava hotelli majahoidjad ja koristajad sisse, seega see ka kahjuks ei aita.

Kuidagi sinisilmne arvata, et kui endalt pole varastatud, siis ei varastatagi..
Pole enne reisides vargustega kokku puutunud, aga üllatav on see, et maksad hea ära olemise eest 5* hotelli eest aga koristajad ei hooli uksel olevast sildist mitte segada ning käivad toas luuramas. Hommikul päris tore ju ärgata selle peale, et uks tehakse lahti ja joostakse ruttu minema kui nähakse, et inimesed alles sees.

See, et keegi on maksnud hea äraolemise eest rohkem ei välista vargust. Üllatuda pole siin millestki. Varastatakse nii 5 kui ka 1 hotellides. Pigem arvan, et kuna 5* hotellides peatuvad ennekõike jõukamad inimesed on seal varguse ohvriks langemise võimalus suurem kui pisikestes tärnita võõrastemajades või kodumajutustes. Muidugi oma osa mängivad siin ka suured ja anonüümsed majutuskombinaadid mis majutavad tuhandeid.
Seetõttu tuleb ikka eelkõige ise hoolitseda selle eest, et kellelegi midagi silma või näppu ei jääks. Siis on ka varguse ohvriks jäämise võimalus oluliselt väiksem.
Vargus hotellis on siiski üpris haruldane ja pigem seostan seda halva õnnega. Olen ööbinud sadades hotellides kuid mäletamist mööda ei ole kunagi vargusega kokku puutunud. Aga eks ma püüan ka alati riske minimiseerida. Olgu peatuskohaks Hilton või mõni uberik kuskil vaeses kolkas. Turvalisus algab alati iseendast.

Värske kogemus Hurghadast. Riietest ei kadunud midagi, ka mitte ostudest laua peal. Küll aga kahanes kahtlaselt kiiresti kaasa võetud kohvipakk - ja seda just ühe päeva jooksul. Aga kohvrid hoidsime ikka lukustatuna. Toateenindus pressib raha välja sama edukalt kui nad kõik - kui jätad ühel päeval raha andmata võid näiteks tuppa tulles avastada, et tuba haiseb mingi eriti jälgi lõunamaise lõhnaga. Ja tugevaga sealjuures. Maksad - ja seda "puhastusvahendit" ei lasta. Halvem kogemus on hotellis oleva juveelikauplusega. Ikka kohe väga üritati petta - tellitud kahest kartuššist üks oli silmnähtavalt väiksem. Küsimusele, et miks - oli hea vastus: vähem tähti :D Ja erinevalt kõigist saadaolevatest kartuššipõhjadest ei olnud tehtud töödel hõbedamärgistust. Ka kohalekutsutud hotellitöötaja arvas sama mis meie - kaks kena plekitükki. Õnneks ei maksnud ette ega ka pärast selliste toodete nägemist. Hotelli endaga jäime rahule. Toitu oli piisavalt, maitsetu nagu eurooplaste jaoks vaja - no mõnikord lipsas soola vähe rohkem sisse. Aga nälga ei näinud ja ei mingeid kõhuhädasid ka ei saanud. Loomulikult hoidsime kotis desinfitseerivaid vahendeid ja lappe ning igal võimalusel ka pesime käsi. Hotelliks Titanic Palace - ja julgen täitsa soovitada. Reisiteenuse pakkujaks teztours - ja see on seal kohapeal omaette ooper. Neil enam eestikeelset esindajat seal pole, kogu asja ajavad ära vene keeles (omast arust) kõnelevad kohalikud. Tundub perebisnisina. Nende infotund on ainult ja puhas müügiaeg - ei mingeid kohalike olude tutvustamist, isegi mitte kontaktisiku telefoni andmist. Ainult müük. Ja nad pole sugugi varmad teavitama, et tegelikult neil siiski ka on eestikeelne giid (Veiko - absoluutselt super!) - seega seda tuleb täitsa neilt nõuda. Novatoursiga selliseid probleeme pole - nende infotunnist saime kõik vajamineva info ja nende esindaja (üks neist) Jelena on väärt ainult kiidusõnu.

zira (ja teised) mis seal Titanikus selle mere rannaga on? kusagil kirjutati ja ka google kaart näitab,et meres nagu vett õieti polegi kuni korallideni. mingi mõõna teema? kas ongi nii, et veeni peab mööda silda vantsima? lähen veebruaris ja vaatan järgi.
Veiko eelmine aasta ütles ,et läheb Hurghadast ära. kas siis ei läinudki?
pole just eriline usuteadlane, aga vargus olevat neil väga rangelt keelatud, aga uskmatu tüssamine lausa auasi. ise sellega pihta saanud ja pärast enda üle naernud kui loll võib üks inimeseloom olla.
toateenindajale andsime eelmisel aastal mõned dollarid ja tahvli sokolaadi ning tegime viisakalt selgeks ,et ei soovi kui minu elamises võõrad inimesed kakerdavad. õnneks pole ma ka nii räpane inimene ,et iga jumala päev peaks lapi ja harjaga minu järelt kasima.

Vargused hotellis on ja ei ole teema. Kuidas kunagi.

Minu ekstreemsem mälestus sellest ooperist on Istanbuli Hilton Garden Inn. 2015 juunis tulin Sitsiiliast ja ööseks veeti meid lennujaamast sinna hotelli. Tuba oli teisel või äkki hoopis kolmandal korrusel. Teel liftist oma tuppa möödusin 6-8 uksest. Ja kõigil nendel ustel oli luku kohal kaugele nähtav kangiga murdmise jälg.!!! Kõigil!! Suht vastik tunne oli küll. Jäi mulje, et majas kord ikka lonkab täiega või käisid oma töötajad koos sõpsidega ringkäigul.

Mingi pildi hotellis annab ehk ka personali suhtumine. Kuigi vabalt võis olla ühe konkreetse mehe suhtumine ja see oli küll täielik saast. Öösel polnud miskit joodavat peale fuajee automaadis oleva õlle. Münte polnud. No problem!! Ulatasin paberraha. Maksin selle õlle eest automaadi kirvele lisaks ka mitu korda rohkem. Enamasti sellistel juhtudel antakse viisakalt märku, et väike jots kuulub asja juurde. Ja kuulubki! Aga see Nossov viskas raha sahtlisse ja keeras kohe selja. Õlle pidin ise välja urgitsema. Küsimus oligi sitas suhtumises. Selge see et tema kohustus pole mu paberit müntideks konverteerida aga SUHTUMINE!!!! Meenus nõukaaegne teeninduskultuur. Kes mäletab, saab aru.

Seda rahavahetust on minupeal ka tehtud paaril korral. Ühel korral maksin hotellis nende 50 puondise rahatähega ja järgmine hetk öeldi, et sellest rahast ei tule välja. Näidati, et andsin nende 0,50 paberraha. Teinekord tahtsin maksta 200 poundiga, siis näidati, et andsin nende 5 poundise. Sel ütlesin, et nägin kuidas raha ära vahetas ja sain raha tagasi.
Keegi soovitas, et näidata raha oma käes müüale ja öelda summa, et ta me mõlemad teaks millega makstakse.

Minu siiani õnneks ainuke varastamise kogemus puudutab Leedut ja jääb krooniaega. Jätsin pahaaimamatult T-särgi tooli peale. Õhtul hotelli naastes seda omal kohal ei olnud. Ei olnud ka kuskil mujal. Teised asjad olid alles. Varguse teeb koomiliseks see, et särk oli mul nn. kaltsukast ostetud ja ei näinud ka kõige uuem välja. :)

Minu ainsad kogemused on Radissoni hotellidega. Mõlemal juhul unustasin ise oma asjad maha. Esimene oli Stockholmi park inn hammarby. Sinna jäi "kosmeetikakott". Kuna ööbisin seal hotellis väga tihti ja olin paari päeva pärast naasmas ja üldse ei tulnud selle pealegi, et Rootsis peaks selliseid asju jälgima, siis võtsin teema üles järgmisel visiidil paar päeva hiljem. Ei leitud midagi. Suure lamendi peale ilmus paar nädalat hiljem kott "ühest teisest toast leituna" üles, aga kallimad lõhnad olid sealt kadunud. Nii jäigi. Teine kord unustasime naisega Radisson Latvijas mõlemad oma jakid kappi. Leiti aga ainult naise jakk...

Kas sa nagu päriselt eeldad, et hotelli personal on kohustatud välismaalase poolt mahaunustatud kraami (mille vastu ta pealegi mingit huvi ei ilmuta), igaveseks ajaks hoiustama? Inimesed jätavad kogu aeg asju hotelli- nt ostetakse uued riided või jalanõud ning vanad jäetakse tuppa; käsipagasiga lennuki peale minnes ei võeta vedelikke kaasa ning need jäävad vannitoa peeglilauale jne. Loomulikult viskab personal need ära või jätab kobedamad asjad endale. Kust nemad teavad, et sa kahe päeva või kolme nädala pärast tagasi tuled ja kõik kohtusse kaebad.