Ettevaatust autovargad Slovakkias

Tere tripikad Annan teada, et meiega juhtus õnnetu lugu eile. Olime Slovakkias Kõrg-Tatrate piirkonnas väga heas hotellis. Hommikul hotellis check outi tehes aga selgus, et öösel oleme ilma jäänud oma autost (auto oli hotelli territooriumil parklas, kuid parkla ise on hotelli väitel ametlikult valveta). Päeva jooksul kohalike konstaablite juures käies selgus, et meie juhtum oli sel kuul(!!!) juba seitsmes. Selles hotellis, kus me peatusime, oli see esimene juhtum, kuid tatrate piirkonnas on see jah juba seitsmes vargus sel kuul. Ehk siis teete mis te teete, aga loodan, et teiega seda ei juhtu. (Hotelli nime ei taha siia kuulutada.) Edu!

Tere. Just hotelli nime peaks siin kuulutama. Mul sõbrad just kohe, sinna kanti minemas.

Lähen isegi sinna kanti kohe. Nii hotell kui ka auto mark (peal olevad turva elemendid ) oleks teretulnud. Saaks mingeid järeldusi teha.

Olen nädal peale pikka autoreisi tagasi, ca 20 hotellis ööbitud ja hommikuti ise kartsin sisimas, et keegi on öösel autos käinud. Ärandamine ei tulnud pähegi! Kindlasti andke teada vähemalt piirkond, kus selline asi juhtus. Slovaki, Poola, Leedu vahel piir puudub ning on väga tõenäoline, et sõiduk on peagi leedukate käes. Seepärast peaks teatama ka auto tunnuseid, mark, värv jmt. Number ei oma tõenäoliselt enam tähtsust. Keegi sellesse suunda sõitja võib märgata sarnast autot.

Auto margi võiks kirja panna (näiteks VW Passat 2008.a.). Kui vargad on profid, siis ilmselt võivad nad olla spetsialiseerunud teatud marki autode varastamisele. See tuleneb seadmetest, mis on varaste kasutuses ja need seadmed on reeglina mingi automargi põhised. Siis teaks inimesed, kel sarnane automudel, sellest piirkonnast eemale hoida või lisaturvameetmeid kasutada.

Just kogu oluline info tuleb välja hüüda,kuigi on vähe tõenäoline et seal enam midagi tagasi saab...

Väga kahju kuulda :( ... me just jõudsime ka just eile Kõrg-Tatrate juurest tagasi ning peatusime ka heas hotellis... oleks tõesti huvitav teada, kus nii juhtus, teaks edaspidi ettevaatlikum olla.

Mul on kunagi ühel heal tuttaval Slovakkias Audi ära varastatud, ja jäigi kadunuks. Tundub selles suhtes ebaturvaline riik..

Jah just - mis hotelliga tegemist !!! ??? Vastutustundetu on seda varjata, eriti kui hotell ei vastuta !

Hotell asus Slovakkias Tatranska Lomnica vahetus läheduses Stara Lesnas. Automark Audi A6, 2010a. Raske öelda, kas saba pandi külge juba kuskil Poolas (samal päeval tulime sealt poolt) või oldi konkreetse hotelli juures valves (nagu eelpool kirjutajad ütlevad, et teatud margi otsingul). Hotellis ei olnud turvakaameraid ühendatud kusjuures ja parkla oli selles mõttes valveta ja soodustas varaste tegemisi. Kahjuks ei osanud karta ja sellele varem tähelepanu pöörata. Pean ütlema, et hotelli manager oli 100% abivalmis ja vastutulelik, kuid jah, juhtunu osas nad vastutust enda peale ei võta. Nii et valige hotelle kasvõi selle pilguga, et oleks valvega parkla.

Autot kuskil märgata on ilmselt lootusetu. Arvatavasti varuosadeks võetud juba või teab kuhu kaugele ära viidud. Kindlasti on tegemist proffidega, kui juba 7 autot on sel kuul läinud ja polisteil pole aimugi, kellega tegu.

Kirjutan ka siia oma kogemuse eelmisest nädalast. Tulime lapsega kahekesi mööda Poolat kodu poole, tegime ühe pika shoppingupeatuse Varssavis ja planeerisime ööseks Augustowisse hotelli jõuda. Oli juba pimedaks läinud, kui mingi hetk taipasin, et üks auto on meil juba üle 100km sabas sõitnud. Hakkasime siis jälgima, et kas tõesti...ja tõesti. Ükskõik, millise kiiruse ma valisin - kas tiksusin 70-ga või sõitsin 130-ga, "sõbrake" püsis ohutus kauguses visalt kannul. Pimeduse tõttu sain tuledest aru ainult nii palju, et vanem MB ja tumedat värvi, millega seoses meenus, et Varssavist välja sõites möödus meist kaks korda üks vanem matt-must E- või C-klassi MB Valgevene numbritega, jäi meelde, et sees istusid 3 kiilakat umbes 20-aastast kutti, kellest tagumisel istmel istuja meist möödudes vaatas pikalt tagasi. Ilmselt tshekkas ära, et naisterahvas lapsega ja Eesti numbriga, seega varsti peaks kuskile hotelli minema. Augustowisse jõudes otsustasime, et hotelli me ei lähe, tuleb koju välja sõita, sest ei tahtnud kuidagi autost loobuda ja vaevalt need tüübid oma pea 250km investeeringu järel tühjade kätega kavatsesid jääda. Leetu järele nad enam ei sõitnud ja sinna Augustowisse nad meist jäidki. Tänan siinkohal teemaalgatajat, et oma halvast kogemusest kirjutas, olin vahepealsetel aastatel Poola suhtes juba valvsuse kaotanud, aga just tänu enne reisile sõitu siit Trip´st selle teema lugemisele olin natuke tähelepanelikum seekord. (PS meie autoks siis MB GL 2012)