Eurotrip

Plaanis minna 2009a. suvel eurotripile kambaga, umbes 4 inimesega. Meie reis näeks välja selline: Tallinn-Läti-Leedu-Poola-Saksamaa-Holland Tagasitee pole meil veel paika pandud. Nüüd on kaks varianti: a) Tagasi lähme sama teed mööda ehk pöörame Hollandis otsa ringi. Erinevus selles, et läheksime läbi enne Leedut ka Venemaalt. b) Hollandist edasi- Belgia-Prantsusmaa-Saksamaa-Austria-Slovakkia-(Tšehhi)-Poola-Valgevene-Läti ja Tallinn.

Millist tagasituleku varianti soovitaksite? Kas mingi maa piiri ületamisega võib tulla ka probleeme? Näiteks Valgevene, kuidas seal olukord on piiril? Kui palju võiks tulla matka pikkuseks km edasi-tagasi variant a ja variant b järgi? No väga-väga umbes oleks vaja teada, siis teaks, kui palju kulub raha bensiini peale. Kus maades on kütus ja toit odavam? Kui palju oleks vaja 1 inimese kohta taskuraha kaasa võtta? Ööbida plaanime kõige odavamates kämpingutes mis leiame või Saksamaal, selles kallis riigis üldse autos. Mis oleks selle reisi soovitatav aeg? Ise planeerisime 1 kuu umbes, kindlalt mitte kauem. Kust leiaksime infot vaatamisväärsuste kohta? Googeldades? Ja kuna koer kaasas, siis see paneb kindlalt osadele asjadele piirangud ette. Pole kunagi Soomest kaugemale reisinud, niiet igasugune info oleks väga teretulnud.

"selles kallis riigis" soovitan ööbida Formule 1 hotellis, alates 28 EURi, peldik ja pesemine küll koridoris aga muidu selle raha eest rohkem kui piisavalt . Tuba mõeldud selle raha eest kolmele, aga kui te pole just sumokad, siis smugeldate vabalt neljanda ka sisse ja saate normaalselt magatud.

Mul on ka need Formula-1 ja Etapi kogemused täiesti olemas. Magamiseks sobivad, kuid valige siiski pigem juba Etap. F-1 sanitaarsüsteemid on pisut liiga imelikud. Kui hind mängib nii olulist rolli, eelistaks mina juba mÕnd hostelit.

Teine variant tagasitulekuks sobiks ehk paremini. Ise eelistan alati erinevaid teekondi minekul ja tulekul, sest sõit niigi pikk ja tüütav. Ei saa aru, miks on lihtsalt läbisõiduks vaja valida Venemaa või Valgevene. Ikka läbi Leedu ja Poola on kõige mõistlikum. Teekonna saad kokku panna www.viamichelin.com abil. Vaatamisväärsuste kohta infot otsides võiks alustada riigi ametlikust kodulehest. Edasi googeldades. 1 kuu on pikk aeg. Jõuate küllastuda. Ise üle 3 nädala autoreisi ei plaaniks. Neljakesi te autos ei ööbi. Poolas ja Slovakkias on odavaid kodumajutusi.

Venemaa ja Valgevene jaoks on ju eraldi viisat vaja?

1 kuu on tõsiselt palju, ma soovitaks Venemaa ja Valgevene asemel hoopis Horvaatiat, Bulgaariat ja üldse rohkem seda kanti.

Lihtsuse huvides soovitan mitte-EL maid vältida, eriti autoga sõites. Tagasisõiduks on ikkagi huvitavam kasutada erinevat teed, kui just ei ole eesmärgiks rutem koju jõuda. Terve kuu tundub tegelikult nagu palju, isegi nädala-kahe pikkune roadtrip on väsitav aga sõltub muidugi mitu autojuhti.

Kütus on üldiselt igal pool tiba kallim kui Eestis (Tšehhi ja Slovakkia kohta ei oska päris kindlalt väita) ja nii pikal reisil seda ikka kulub. Aasta tagasi sai tehtud ring Tartust Varssavi kaudu Prahasse ja edasi Slovakkia keskosasse ja tagasi. Juba siis tuli pea täpselt 4000 km. See talv on plaanis umbes sarnane üritus, ainult vähem sõitmist ja rohkem puhkamist. Kui tagasi jõuan, jagan värskemat infot

Tegelikult f1 ketil on Saksamaa kohta siuke reegel, et tuba on hoopis 2'le inimesele ja see ülemine nari koht on kuni 12 aastasele lapsele. Niiet neile kes soovitavad sisse presside neljandat siis teadmiseks et tegelikult tuleb sisse pressida hoopis kolmas inimene. Oleneb muidugi administraatorist ka mõned näiteks ütlevad kohe ära et kolme sisse ei lase.

Administraatorit saab ka vabalt vältida, kui jõuad hotelli peale 23.00, siis toimub kõik automaadi vahendusel. Suvel, kui Saksamaale tiiru peale tegime, jõudsime me enamustesse hotellidesse peale südaööd. Ruumipuudust polnud kuskil. Esmaspäeva ja teisipäeva ööl on need odavad hotellid tavaliselt odavate autode ostjaid täis, väga kirju rahvusvaheline seltskond. Selle registreerimisauromaadiga on ainult see häda, et ei anna valida, kas smoker või nonsmoker, meil "õnnestus" enamasti smokeri tuba saada - aroom toas polnud just suurem asi. Muidu on F1 hea ja puhas.

Vene ja Valgevene lisamine teekonda pole just tark mõte. Eriti just tänu viisale ja muus osas lokkavale korralagedusele. Aga see sõltub juba konkreetse inimese valulävest. Mina ei viitsiks küll puhkuse ajal mingi vene miilitsaga vaielda teemal, kas rikkusin eeskirja või mitte. Vähemalt vanasti oli mul kaasas peenraha, et siis miilitsale paar doolarit pihku suruda. Siiani tõmbuvad käed rusikasse, kui meenutan Leedu-Poola piiri. Kolm nädalat on paras aeg, kuu aega ka pole veel hullu. Mõnel inimesel tekkib selle aja jooksul tappev kojuigatsus ja tüdimus. Teekonna umbkaudsel planeerimisel on viamichelin esmane abimees. Siis saate mingi pildi ette mitu kilomeetrit tuleb, palju läheb raha kütusele ja palju on sõiduaega. Eesti hinnad pole sugugi enam odavad. Saksamaal saab juba odavamalt hakkama. Austria peaks kallim olema. Koer võib tegelikult suureks probleemiks osutuda. Ei oska kohe soovitada, kes oleks pädev abistama. Aga loomadele on terve rida igasuguseid nõudmisi ja pabereid. Parem leidke koerale Eestis sobiv hoidja.