Fantaseerime matkaauto ehitamisest

Kui sooviks ehitada ideaalset matkaautot, siis esimese probleemina maabume alati probleemi otsa, et ideaalset pole olemas.

Tegelikkuses on aga see, et ma plaanin kunagi (Näiteks 5 aasta pärast) minna pikemale reisile. Näiteks 1-2 aastat euroopas, siis ameerika ning lõpuks ring peale. Millist autot aga selleks valida, kuidas ehitada või mida silmas pidada?

Fantaseerime koos, millise auto võtaksid ja miks just selle? Mis on sinu jaoks kõige tähtsamad asjad? Kas püsti seismise võimalus või parklasse sisse mahtumine?

Millest aga alustada auto valimisel ja kuhu suunda mina mõtlen? Mõtlen, et on kaks varianti. Kas näiteks midagi MB Sprinteri moodi (Mahutab palju asju sisse ja vajadusel katusele, kõrgem kliirens ja saab ka püsti seista aga miinuseks suurem kütusekulu, naisterahval ebamugav manööverdada, halb parkida lõunamaades ja näiteks itaalias ei mahu parklatesse kuna seal kõrguse piirangud. Lisaks veel kallimad praami ja laevapiletid) ning teise variandina oleks midagi Renault Traficu moodi või VW Transporteri moodi (plussideks eelnevate Sprinteri juures väljatoodud miinuste välistamine ning vajadusel saab kõik asjad katuselt sisse visata, kui on soov näiteks odavamalt laevale saada või kusagilt alt sisse mahtuda. Miinusteks aga vähem sisemist ruumi, peab tegema väga hoolika planeeringu ning püsti ei saa kunagi seista.) Muidugi peab alati mõtlema selle peale, kus on soov reisida aga piiranguid on igalpool ning see ka selle teema mõte on. Aidata leida plusse ja miinuseid, pärast kokku panna ning välja mõelda mida teha.

  1. Tean, et Itaalias on parklate ees kõrguse piiranguga sissesõitmise väravad, kuidas aga mujal euroopas on?

  2. Ehk soovib keegi ise midagi küsida?

Loodan, et minu fantaseerimisel on tulemust ning saan ka ise need asjad käiku lasta.

Planeerin hakata 2015 sügisel 2016 aastaks vani ehitama ning kunagi sellega ka reisima minna :)

1
23

Fantaseeriks nii, et budget on piiramatu aga oleks reaalsuse piirides :)

0
0

Autoga ümber maakera? Pole paha:) Kui oled rikas, kes elab rantjee elu ning igapäevaselt palgatööl ei käi, siis mine salongi ja osta selline auto, nagu hing ihaldab. Siis mine reisima. Kui oled lihtne palgatööline, siis sa ilmselt autoga ümber maakera ei sõida, sest sa pead ju raha teenima. See on kulukas ettevõtmine.

0
0

Fantastiline plaan! Unistan pikkadest autoreisidest juba pikka aega ja mul on tekkinud samad dilemmad :)

3
0

Ma ikka soovitan selliste teemadega matkaauto.com foorumisse ka minna, seal on palju rahvast suurte praktiliste kogemustega. Kõrguse eest maksad igal pool, alates praamidest. Parklatesse mittemahtumise vastu on võimalus auto kuhugi linna äärde jätta ja kaasavõetud rolleriga edasi liikuda, aga pean tunnistama, et ise ma seda proovinud ei ole.

P.S. Kas oled hinnanud, kui palju Su reis maksma läheb? Mul on pisike kahtlus, et auto hind ei moodusta sellest väga suurt osa. S. t., kui raha väga suureks probleemiks ei ole, tasuks kõigepealt ehk valmistoodang üle vaadata.

1
0

Üldiselt elu on näidanud, et tegijad lihtsalt teevad ära, ilma suurema mölata. Need kes valjuhäälselt unistavad ja fantaseerivad, aga jäävadki unistama ja fantaseerima. Reaalsuses pole neil ei piisavalt raha ega pealehakkamist.

Naljakas asi selle juures on veel see, et tihtipeale unistajad / fantaseerijad elavad enda loodud fantaasiamaailma nii sisse, et hakkavad ennast tasapisi täitsa tegijaks pidama :)

5
0

Väga- väga vahvad inimesed, kelle peas kihavad ideed ja kui palju on eestlased ka kasvõi põlve otsas valmis teinud! Palju edu! Paraku ei puudu ka teine seltskond, kellest räägib põrgu anekdoot. Katlad on tulel, ainult ühe juures ei ole valvet, eestlaste juures. Miks siis seda ei ole vaja valvata? Nemad tirivad ise kaaslase katlasse tagasi, kui mõni hakkab välja ronima.

9
0

Olen täheldanud, et kes palju unistavad, neil ka midagi juhtub :)

Üsna oluline on, kes on autos, millised soovid mugavusele jne. Ise kaaluksin hetkel 2 variandi vahel:

  1. Üksi minnes ei ole välistatud pisut parema kliirensiga, ökonoomsem ja töökindlam (linna)maastur, mille kohandaks reisimiseks-elamiseks.
  2. Abikaasaga minnes valiksin 2-kohalise mugavustega variandi. Näiteks üsna mugav, pisut parem kliirens, tõusu/laskumis-nurk jne on http://www.adria-mobil.com/int-en/2015/vans/twin-540/ Üks vinge automatkaja (TT) on arvanud, et 5 m on selline üsna kriitilne pikkus, millega veel vajadusel saab kitsa tee peal otsa ringi keerata jne. 2.variandil 5,4 m ainult pisut ületab seda.
3
0

Lihtsalt üks siin foorumites hästi teada kodumaine näide, et kui piisavalt pealehakkamist, ei ole tarvis miskit erilist sõidukit. http://tarmotamming.blogspot.com/ Veidi nikerdamist ja reis võib alata. Ettevõtlikkuse, majandusliku sõltumatuse ja osavate kätega edeneb asi muidugi lihtsamini.

3
0

Kusagilt mingeid suuri summasid võtta pole, kuid tahtmine on olemas ja olen seda tüüpi inimene, kes soovib enne võimalikud variandid ära kaaluda ning siis vastu võtta otsused, et kuidas ja mis.

Praeguse seisuga olen ka auto valikuga suurelt kahe tule vahel. Euroopas reisimiseks sobiks ideaalselt kaubik aga kui tahaks edaspidi ka näiteks aafrikat ja muid kohti avastama hakata siis peaks kaunis kalliks saanud pereliikme (kaubiku) maha müüma ja soetama mingisuguse 4vedulise maasturi. Võibolla peaks aga seda tegema kohe ning jätma kaubiku üldse välja.

Ära elatamiseks plaanin igakuiselt saada enda korteri väljaüürimisest raha, lisaks saan pisikest pensionit ning ka lisateenimise võimalused on planeeritud. Iseasi muidugi, kas sellest ka piisab. Kui aga liikuda rahulikult ja mitte kiirustada, mitte laristada siis peaks isegi välja vedama.

Enne mainitud "money is not an issue" tähendas seda, et mitte seada fantaseerimisele piiranguid. Tegelikult on ka minupuhul ikkagi tegemist budget traveliga aga pikalt ette planeerimine tagabki võimalikult suures osas laristamisest loobumist ning asjade endale selgeks tegemist :)

Tarmo Tamming on (Y)

5
0

Pikkuse soovitaks sõidukil alla 6 meetri valida(Hymercar 422 pikkusega599cm),sest praamidel algavad hinnad autodele kuni 6 m. Ideede saamiseks külasta nt. http://bimobil.com ,kus on pikc-up variandid. Samuti http://hrz-reisemobile.de ,kus on 4x4 MB variant. Samuti http://reimo.com/de/campingbusse/reimostar_01.html kust saab ettekujutuse sisustuse paigutuse kohta bussis. Ehituse kohta oskan vaid hispaaniakeelset lehte anda http://roulot.es/content/blogsection/7/102/

2
0

Väga head lingid, väga palju saab head infot just Reimo leheküljelt.

Aina rohkem tegelt tundub ahvatlev 4x4 MB või näiteks T5 transporter.

0
0

Suhteliselt huvitav variant reisimisest - http://trip.ee/node/15376

Oma perega reisime lühikese Ford Transitiga, mis on suvel kohandatud magamisvõimalusega matkaautoks. Kui teine istmerida ettepoole lükata, siis on autosse paigaldatud terasjalgadel kahekohaline rullmadrats 200*180. Magamisaseme ettevalmistamine võtab aega autost väljumata aega umbes 5 min. Pikendusjuhtmega saab tavaliselt karavaniparklast voolu võtta, meil on lisaks gaasipliit ja reisikülmik.

0
0

sirle kaks, ma palun väga vabandust, aga kas Teil fraasis "alla 4 meetri" mingit trükiviga ei ole? Tänapäeval kipuvad väikeautod (superminid) teisele poole seda piiri minema, ja autoelamuks ma sihukest küll ette ei kujuta. Laevapileteid uurides olen märganud, et jamad hakkavad pigem teiselt poolt 6 meetrit, mõnes kohas läheb alla 7-meetrine ka veel odava auto alla.

0
0

to olevtoom,vabandan Kunagi sai oma autoga saartele mindud( http://aferry.es )ja siis olid hinnad alla 6m autole kõige odavamad. Üks buss pikkusega 5,99m on minu arust optimaalseim pikkus.Saab kitsastel teedel nii vanalinnas kui ka mägedes hästi manööverdada.

0
0

tere ! kas tohiks huvi tunda , miks peaks autos saama pysti seista ?

0
0
1
23
Lennupakkumised
Reisikaaslased