Finnairi hinnatöus

Sanktsioonide tulemusel majandusraskustes vaevlev Finnair on viimastel päevadel vaikselt töstnud hindu ja vägagi oluliselt. Eesti-Soome suunal ligi kahekordselt.

0
0
1
2

Aga millised lennufirmad siis vastu suve lennupiletite hindasid alla lasevad?

2
0

Avastasin ka just, et Helsingi lennud, mis on tavaliselt on 55 - 58 eurot olnud, on nüüd 118 eurot. Aga teema mõte jääb sellegipoolest ebaselgeks.

1
0

Pigem on probleem juba aastaid sama: peale Finnairi mitte ükski lennufirma Tallinna ja Helsinki vahet ei lenda. See teeb Helsinkist algavad lennud tunduvalt kallimaks.

0
0

Nyx air siiski lendab Helsingist Pärnusse kaks korda nädalas...

0
1

@reisija66

Tallinnast üle 100km auto/bussiga uhada, et Helsingisse lennata?

3
0

@ Reaper

Ilmselt pole Sa Tallinnast läbi Helsingi välismaale kunagi lennanud, sest lennud algusega Tallinnast (läbi Helsingi) on tegelikult tunduvalt odavamad, kui otselennud Helsingist. 

Võta ette suvaline Finnairi reis Tallinn - Chicago ja seejärel vaata Finnairi otselendu Helsingi - Chicago (sama lend).. Tallinnast alustades on reis soodsam ehk Tallinn-Helsingi otsa saad tasuta + veel väikese boonuse pealegi! Tundub, et Finnair sponsoreerib eestlasi, ja seda väga heas mõttes!

Kummaline hinnapoliitika, aga nii on ja nii see ka kogu aeg on olnud. Minu viimane lend Finnairiga oli Islandile, ja siis oli täpselt sama lugu: Tallinn - Helsingi - Reykjavik oli odavam, kui Helsingi - Reykjavik.

3
1

@ Väikelotti

Sa vist ei ole mu profiili vaadanud, kui arvad, et ma pole läbi Helsinki lennanud.

Justnimelt olen korduvalt lennanud ja kirunud Finnairi kõrgeid lennuhindu. Jah, Finnairi endaga lennates on pilet odavam, aga Helsinkisse lendab mitmeid lennufirmasi, mis Tallinnas puuduvad. Näiteks Qatariga sai läbi Helsinki lennatud. Samuti Aurinkomatkade tšarteriga. Nende mõlema puhul pidi enne Helsinkisse kohale lendama. Jah, saaks ka laeva + trammi + rongiga, aga see on talvel üsna ebamugav ettevõtmine, eriti kui oled sooja sihtpunki jaoks riietunud.

PS . Just ostsin Finnairi piletid Tallinnast Küprosele. Sest oli odavam. Kuigi oleksin eelistanud Ryanairi otselendu, aga need tulevad tagasi alles novembris...

1
0

@ Reaper

Jah, ma tõesti ei loe iga postitaja profiili. 

Aga miinuse panid mu kommentaarile ilmaasjata, sest ma kirjutasin üsna selgelt välja, et jutt käib Finnairist. 

Jah, odavamalt saab lennata paljude lennufirmadega, aga artikli teema oli Finnairist. 

Ja ei ole mingi kunst sõita Tallinnast laevaga Soome (reisijapilet ca 20 eurot) ja sealt transfeeriga (väga mugav Finnairi suur buss)  lennujaama (ca 8 eurot) ja kohal sa oledki.  Kas see on ikka ülemõistuse suur kulu?

Kusjuures, Finnair on maailma kõige turvalisem lennufirma, nende viimane hukkunutega  lennuõnnetus juhtus nii ammu, et seda on isegi raske Googlest leida. Igal juhul üle  50 aasta tagasi.

1
0

Kulu pole suur, aga suveriiete ja suvejalanõudega lumes sumpamine pole kuigi meeldiv. On ka varem korduvalt laevaga Helsinki lennujaama mindud, aga enam ei taha.

Aga jah, kui lendude hinda võtta, siis on isegi juhtunud, et Lufthansaga Tallinnast Frankfurti on odavam lennata, kui Finnairiga Tallinnast Helsinkisse. Frankfurtist sai siis juba alustatud pikamaareisi eksootilisema lennufirmaga.

Ajakulu mõttes oli hea variant Aasiasse Moskva kaudu lennata. Sai seda korduvalt tehtud ja ega väga kallis ka polnud. Praegune geopoliitiline olukord välistab selle pikaks ajaks. Hetkel vist parim variant Aasiasse lennata on Türgi Jollariga.

0
2

Vanaks oled siis lihtsalt jäänud.. Mina panin veebruarikuus (!) Tallinnast Vaanta poole teele, laevaga. Sihtpunkt oli Vietnam, kus oli 35 kraadi sooja ja T-särk ja seljakott oli seljas, 5 kilo pagasit kokku. Õues aga oli miinus 5 kraadi külma ja lumehanged. Sain hakkama. 

Ja ma siiani mäletan seda reisi kui üht kõige ägedamat (blogi: "mina ja Vietnam").

Ikkagi jään selle juurde, et Finnair maksab eestlastele Finnairi  kauglendude puhul lendamisel soodustust ehk Tallinn-Helsingi otsa saad tasuta. 

Saad sa vastu vaielda?

Kusjuures, väga häirib, kui eestlane kirjutab "Helsinki", kuigi tegelikult on see Helsingi. Nagu Canada on tegelikult Kanada ja Columbia on tegelikult Kolumbia.

4
4

Jah, nõus. Olen vana, paks ja laisk. Ja eks raha ka natuke rohkem, kui varem. Kuigi mitte liiga palju. Olen endiselt nõus vajadusel lennujaama põrandal ööbima ja hiljuti broneerisin majutuse kapselhotelli.

Finnairi kohapealt nõus.

Aga ka siin lehel on vahel sooduspakkumisi algusega Helsinkist, näiteks:

https://trip.ee/odavad-lennupiletid/edasi-tagasi-lennupiletid-helsingist-sansibari-saarele-alates-461

Kagu-Aasia tiir on siiani ka minu parim reisikogemus.

4
1

@VäikeLotti

AY ei sponsoreeri eestlasi. See on lennufirmade tavapärane praktika, et ümberistumis(t)ega lennud on odavamad, kui otselennud. Sellega haaratakse kliente no "välisturult" konkurentide hambust.

Kusjuures, Finnair on maailma kõige turvalisem lennufirma, nende viimane hukkunutega  lennuõnnetus juhtus nii ammu, et seda on isegi raske Googlest leida. Igal juhul üle  50 aasta tagasi.

U2, FR, QR, QF näiteks pole olnud ühtegi hukkunutega intsidenti, see nimekiri on suht pikk. Mille poolest on nad ohtlikumad, kui AY? (Finnairi viimane surmaga lõppenud intsident oli 1963, Google'ist leitav paari sekundiga).

1
0

Lendudel paneb hinna enamasti paika mugavus, nõudlus jms ning mitte eelkõige läbitud vahemaa. Tallinn-Helsingi lend on selgelt mugavuslend kuna alternatiiviks on päris tihe laevaliiklus. Kui klient ostab ainult Tallinn-Helsingi pileti, siis on talle suure tõenäosusega aeg tähtsam kui raha ja seega võib ka vastava hinna pakkuda. Või siis pole mingil muul põhjusel alternatiivi ja ta on nõus kallima pileti ostma. Näiteks tahab minna Helsingist algavale soojamaa reisile, aga väljas on külm ja vastik seiklemiseks.

Kuna ümberistumisega lend on ebamugav ja võtab rohkem aega, siis võib see vabalt odavam olla. Pakun, et Helsingisse võib vahel saada käsipagasiga lennates soodsamalt nii, et ostad ümbristumisega lennu Stockholmi, Kopenhaagenisse või mingisse täiesti ebaloogilisse sihtpunkti ja jätad Helsingis järgmisele lennule minemata. Katsetama ei viitsi hakata, aga näiteks hommikuste Helsingi lendudega võib nii vabalt soodsamalt saada. Suure pagasiga see variant üldiselt ei toimi.

4
0

Finnair väga rangelt jälgib seda hinnapoliitikat, et kiiresti ja lühikese ümberistumisega oleks kallim, see pole isegi seotud vabade kohtade arvuga Tallinna lennukis.

Tahad Helsingi lennujaamas tunnist transfeeri, maksad rohkem kui seal 2-3 tundi passides. Kui oled nõus 4-5 tundi passima, saad veel odavamalt, kui lausa ööbima oled valmis, saad poolmuidu.

Vaikselt hakkab see hinnapoliitika siiski kaduma - nüüd koroonaajal on siiski paljud "üheotsapilet maksab 2-3 korda rohkem kui edasi-tagasi" kantsid sellest totrusest loobunud, nii Finnair, Lufthansa kui LOT.

Võimalik, et varsti kaob ka see ümberistumistega skeemitamine - igal lennusegmendil on konkreetne hind ja pileti koguhind on lihtne 1+1+1+1 tehe. See aga pigem tõstaks hindu Eesti lendaja jaoks.

Võibolla see Finnairi hoomatav hinnatõus ongi sellest tingitud?

0
0

Jajah, ja tulemas on ka kuupilet, maksad x summa ja lendad valitud tsooni piires nii palju kui soovid.

1
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased