Hääletamine p6hjamaades

Sooviks teada, et kuidas oleks hääletamisega soomes ja rootsis, kas on seal yldse m6tet hakata proovimagi ja kuidas suhtutakse hääletajatesse.

Võimalik, aga mitte just nii hea kui Eestis. "hitchhiking tips sweden/finland" googlisse ja saad igasugu häid nippe ja kohti kus hääletada et linnadest välja saada.

Minu kogemusest: Soomes hääletamine võtab rohkem aega kui Eestis, kuid inimesed on sõbralikumad, vabalt võivad sõidutada sind kohale tehes endale lisatiiru 30-40 km.. Päris mitu korda peatustel sain kahvi+pulla või õlut autojuhi poolt.. Loomulikult väikestel külateedel võtab peale teine või kolmas auto..

Ise olen hääletanud Helsingist Nordkappi ja sealt Stockholmi. Auto peale saamine: Soomes läks keskmiselt pool tundi, Norras 1-2 tundi ja Rootsis olenes kõik hääletuskohast, aga üldiselt ei saa enamus inimesi aru, miks keegi peaks sellisel viisil reisima või mida sa seal tee ääres üldse tahad. Kõige halvemal päeval Rootsis saime 12 tunni jooksul 70 km edasi. Rootsis võtsid üldse enamasti peale turistid:) Need, kes peale võtavad, on loomulikult väga sõbralikud:)

Hääletamisest Soomes on siin Tripis juttu olnud. Aga kui ei viitsi otsingut kasutada, siis meeldetuletuseks - Soome ei ole hääletajate paradiis. Siinriigis suhtutakse sellisesse tegevusse suht negatiivselt. Kui mingi auto peale saad, on sul vedanud, aga ära imesta, kui selle eest raha oodatakse/kysitakse.

Ise hääletasin Rootsis paar suve tagasi ning minu meelest väga ok. Üks autojuht kutsus hiljem ka kohvile, kuid väitsime talle, et ei saa minna, sest sõber juba ootab. Vahemaade liikumise kiirus oli küll väga hea, sest need vahemaad, mida päeva jooksul läbida tahtsime said ka läbitud. Laevas suutsime juba leida ühe Eesti autojuhi, kes meid circa 400 km edasi sõidutas. Mõned päevad oli ka ainult 150 km läbida vaja. Kõige kauem ootasime kiirtee sissesõitude juures (kõige pikemalt 2,5 h). Negatiivset suhtumist küll väga ei mänganud.

Kõik (nii ka hääletamise õnnestumine) sõltub alati ju paljudest asjadest. Aga kui on pealehakkamist ja kannatlikkust ning kui eesmärk silme ees, siis saab see tehtud ja on veel lisaks lõbus ka. Põhjamaad ei ole hääletamiseks küll just parim koht, aga ma ei soovitaks nende kommentaaride tõttu enda reisiideest loobuda. Ise hääletanud (jah, ainult hääletanud)seal 3500 km ja 45 autot kokku ning olime väga rahul. Meie reisist saad lugeda: http://smily6.blogspot.com/2006/08/kuidas-me-kaleviga-skandinaavia.html Edu:)

Hääletasime neiuga eelmisel suvel Soomes ja Põhja-Norras kokku umbes 2800km kahe nädalaga(millest 3 päeva lesisime sugulaste-tuttavate juures). Maanteede peal on bussipeatuste taskuid üsna tihedasti ja ega teeserva leiab igal pool, olude sunnil pidime kohati hääletama ka näiteks enne sildu ja ei olnud ka probleemi. Tarisime kogu vajaliku tavaari kaheks nädalaks kaasa, ööbisime telgiga metsas, süüa tegime priimusega ja suurem osa söökigi oli kaasas. Kui minna sellise mõttega, et see kõik on üks tore seiklus, siis nii see ju ongi :) olenemata sellest, et maksimaalselt ootasime tee ääres 3,5h. Enamasti üle poole tunni ei oodanud ja polnud harvad ka korrad, kui piisas mõnest sekundist pöidlahoidmisest. Edu teile ja ilusat matka! T&H.

Ise hääletasin nüüdseks küll 10 aastat tagasi juba läbi (Euroopa) lõpetades Taani-Norra-Rootsi. ja siis küll kurta ei saanud, et ei võtaks peale. Enamasti need, kes peale võtsid, ütlesid - ega siin kergelt peale võta, ma sellepärast võtsin su ise peale. Samas ei pidanud ma seal üldse mitte kaua passima. :D