Hispaaniast Marokkosse

Hei.Kas keegi on läinud Gibraltarilt Tangerisse praamiga? Kui kallid olid piletid?Tuhlasin netiavarustes ringi ja tundub, et laevapileti eest tuleb kopsakam summa käia kui nt Ryanairiga kuskilt Hisp sinna lennata...Kas tasuks Tangerit 1 päev üldse külastada? Plaan on ööbida seal ja siis tagasi Hispaaniasse minna.

Gibraltarilt minuteada läheb Tangerisse vaid üks ülesõit nädalas, samas kui Algecirasest (odavam) või Tarifast on kümneid ülesõite päevas. Algecirase praamid lähevad Tanger Medi, mis on 60 km linnast väljas, seega linna külastamiseks on parim variant Tarifa katamaraanid. Edasi-tagasi pilet algab ca 70€. Minu hinnangul Tangerit omal käel külastada ei tasu, kui just kogenud rändaja pole: räpane sadamalinn, külgekleepuvad hangeldajad, erilisi must be vaatamisväärusi pole.  Võib-olla kui Hispaania poolel hea hinnaga mõnd ekskursiooni pakutakse, siis võiks kaaluda, näiteks FRSil on päevakruiisid Tarifast, kus 66€ eest saad ühe päeva sees ülesõidud, giidi, ekskursioonid ja lõuna: https://www.frs.es/en/plan-your-trip/excursions-and-getaways/discover-morocco/excursions-1-day-to-morocco/tangier-cultural-1-day

See EI ole hea môte!! ja nôustun täielikult Buldooza arvamusega. 2013 veetsin 2 nädalat Lôuna-Hispaanias ja Gibraltaril ja tekkis sama môte, kahjuks :). Tarifalt sai viisaka kiirkatamaraaniga üle sôidetud plaaniga veeta Tangieris 1 kena päevake. Jama algas kohe laevalt maha tulles - vilavate silmadega nn giidid, kes sind igalt poolt krabavad ja oma teenust pakuvad. Algul keeldud viisakalt. Kui ega need aru saa ja kui peale mitut korda keeldud juba suht tigedalt, siis kuuled sajatusi ja ähvardusi. Ma ei ole noor blond pikajuukseline neiu :), lisaks oli mul kôrval pea 2-meetrine mees. Meil olid seljas môlemal pôlvini püksid ja lühikeste varrukatega särgid, nii et ei miskit meeletult paljastavat vôi solvavat. See kôik aga ei takista, et sind iga kohalik mees kohe silmadega lahti ei riietaks. Kott kaenlas, mina koos kotiga mehe kaenlas, silmad ees-taga-kôrval, aga ikka oli tunne, et sind varastatakse käigu pealt paljaks. Sadamast pääsenud, otsustasime vanalinnas ringi vaadata. Ei jôudnud rohkem pôigelda kaupmeeste "kutsete" eest :). Otsustasime mööda rannapromenaadi liikuda randa. Tänaval ja katustel jälgiti meid pidevalt ja anti teistele märku vilega.  Rannas jalutades kuulsime äkki meeletut sajatamist ja nägime kuidas 1 kohalik kätega vehkides meie poole jooksis. Muutsime suunda, see järgnes. Lähedale jôudes virutas omas keeles röökides minu poole môlema käega kaasa vôetud kivisid ja kui need otsa sai, siis liiva. Mees tormas tema poole, viskas ta pikali, siis kuulsime vilekoori. Taipasin, mis toimuma hakkab - kohe on kogu kamp kohal ja heal juhul meid lihtsalt röövitakse paljaks, hullem juhul aga ei pruugi me Euroopasse tagasi enam jôudagi... Hüüdsin mehele, et kähku minema ja praktiliselt joostes ja kogu aeg taha vaadates me sadamasse tagasi tormasimegi. Seal oli juba ees ootamas meiega samal ajal Tangieri saabunud sakslastest paar. Sônu polnud vaja, pilgud ütlesid kôik - minema siit! Sadamas oli küll ülikeeruline Euroopasse tormavate - sôna otseses môttes! - rätipeade vahelt ise laevale saada, aga laevalt maha saades oli kergendus - nagu kodus. Tangieris oli käidud max 2 tunniga ja rohkem ma sinna (loe siis Marokosse) ei lähe! Tunnistan, et ma ei ole oma pikkade reiside jooksul mitte kunagi nii palju kartnud kui selle tunni-paari jooksul. Ja käinud -näinud ma ikka olen :). Ilmselgelt oli see Tangier väga vale koht alustamaks tutvumist Marokoga, aga nii see läks :)Igatahes môtle ikka väga hoolega, kas sul on sellist jama vaja. Üksinda ära mine sinna mitte mingil juhul! Olen 150% kindel, et nende aastatega (kogu see jama nn pagulastega jm) on see olukord seal läinud ainult hullemaks.

Tangeri ja Fezi kohta olen ka mina õudusjutte kuulnud, ise küll seal ei käinud.Pigem soovitaks Marrakechi ja Agadiri, neid olen ise külastanud.Usuhulludega tundub jah Marokos mingi imelik jama olema, ka suur hulk ISIS-e võitlejaid on pärit just Marokost.

Ma olen neli korda Marokos käinud, kõik korrad perega ja Marrakeshis ning Agadiris - pole midagi hullu, keegi ära ei söö. Aga Tangerit ei soovita sellegipoolest, see on läbikäiguhoov, kuhu kogu Maroko põhjakiht teel pudrumägedele kokku voorib ning kust valge eurooplane tavaliselt vaid autos teel sadamast sisemaale läbi läheb. Või kui ikka suur tahtmine taga, siis organiseeritult grupis ja ametliku kohaliku giidiga.

Eelnev reisikogemus tegi Tangieri kuidagi talutavaks, aga see Hispaaniast tulevaid reise ümbritsev šaakalite bande seal rikub ikka kõik ära. Ükski giid sellest ei säästa. Samas, kui seal nende hulludega hakkama saad, pole mujal üldse mingit probleemi.

Olen ka alustanud oma reisi Tangierist. Küll lennukiga, aga ega lennujaamaski on "sõpru" omajagu. Ainus transpordivõimalus on takso.Aga öelda, et kogu Maroko on piirkond, mida mitte külastada, on karm.Sellisel juhul võiks piirduda vaid Helsingi külastamisega ja mitte rohkem teravusi otsida :)Maroko on väga omapärane ja nõuab pisut teistmoodi meelsust ja ettevalmistust - on see ju ikkagi Aafrika. Aga see on siiski samas ka hetkel üks turvalisemaid ja lihtsamaid sihtkohti Aafrikas, kus on väga edukalt võimalik omal käel hakkama saada.Fez ei ole samuti midagi hullemat kui Marrakech või Agadir. Agadiris pole lihtsalt midagi vaadata.

Ma selles osas muidugi vaidleks, et Maroko on Aafrika. No ei ole.  Araabia on, aga mitte Aafrika. Aafrikas ei tülitata sind iialgi sellises kaliibris. Vanaisa, laena mulle vintpüssi! on Tangieris põhiline mõte. Mustas Aafrikas (Sahara all) seda vajadust ei teki.

jaanusm: Agadir on puhkamiseks, mitte vaatamiseks. Kõige läänelikum Maroko linn.

To jaanusm: Ma ei väitnud, et kogu Maroko peaks olema piirkond, mida mitte külastada. :). Ûtlesin vaid, et MINA sinna enam ei lähe. Ja nôustun Veigoga, et Maroko (ok, vähemalt see Tangier, mida mina nägin :)), ei ole mingi Aafrika, vaid Araabia, ilmselt kôige hullem variant sellest.  Veebruaris- märtsis reisisin Gambias ja Senegalis - need on Aafrika! Ja tôesti - sealsetel rannikualadel vôib must sind tüüdata, aga sisemaal ei tee seda mitte ûkski kohalik. Ja need riigid on turvalised ja lihtsad. Aga eks igaüks räägib ju omadest kogemustest. Minu omad on lihtsalt sellised ja üksikule naisterahvale ma ei soovita iialgi Tangieri minna. :)

Minu jaoks on ka see liivakasti (Sahara) ülemine ots paras araabia paabel. Eks seal Sahara all on ka tüütusi. Gambias ja Senegalis kogesin seda sel kevadel.  Aga see oli veel talutav. Marokosse täitsa plaanin minna, sest enamus soovitusi on positiivsed.

Käisin sügisel päevareisiga Costa del Sol´ist Tangeris. Päevareis oli täitsa ok. Giid ütles, et tegelikult jälgivad tavalistes riietes turvamehed turiste pidevalt, et turvaline oleks. Kuna julgeolek on suhteliselt tugev, siis terrorirünnakuid on olnud vähe tegelikult. Samas üksinda ei oskaks seal Tangeris midagi väga peale hakata (ilma giidita ma mõtlen).

Sandero, kas see oli seesama reis, millest siin eespool kirjutati?FRSi päevakruiis Tarifast,  giidi, lõunasöögi ja ekskursiooniga.Meil on ka plaan minna sellele kruiisile, aga oleme natuke kahevahel ning  mõtlesime, et küsime, äkki kellelgi on veel kogemust, kas tasub või mitte. Tripadvisoris on neid, kes kiidavad, aga on ka neid, kes maha teevad seda. Aitäh vastuste eest!

Me läksime Aurinko grupiga. Muidugi saab seda reisi osta erinevatest kohtadest, kuid eestikeelne reis oli lihtsalt mugavam, kuid kallim. Kui eestikeelne poleks täis tulnud, siis oleks mujalt vaadanud. Ma olen rahul, et ikka ära käisime. Asi selles ka, et ainult Costa del Solis lebotamine oleks lihtsalt igavaks läinud (eks ole ju igal pool mujal maailmas randades lebotatud, mistõttu lihtsalt ei paku ainult puhkus enam niivõrd pinget, tahaks muud ka näha). Isegi mul lapsed olid täitsa rahul reisiga (10, 11 aastane). Lõuna oli väga Ok, omapärased söögid, kuid väga maitsvad. Muidugi eestikeelne reis lisab selles mõttes palju väärtust, et saad kõigest aru, mis giid räägib. Ingliskeelse puhul võib ikkagi midagi jääda arusaamatuks, kui väga hästi ei oska inglise keelt. Koha peal tuli kohalik giid kaasa, kelle jutt tõlgiti. Samuti on turistigrupid hästi turvatud, kuna salaja jälgivad erariietes politseinikud turvalisust.