Itaalia, Garda järv

Tere!

Koguks pisut inspiratsiooni. Mõtteis mõlgub plaan minna suvel Itaaliasse pikale nädalalõpule ja teha Garda järvele ring peale. Seega, olen väga tänulik kui jagate enda kogemusi eriilmelistest paikadest, mis kindlasti külastamist tasub (ehk kellelgi kogemus täiesti juhuslikult avastatud kohtadega, mis erilisi emotsioone tekitas) ja miks mitte ka soovitusi majutuskohtadest. Olen siin foorumis piilunud ja googles tuuseldanud. Hetkel on kõnetama jäänud Scaligera loss ja Monte Baldo mäetipp kindlasti. Kuskil rendiks võimalusel kaatri mõneks tunniks ja vaataks ka järve pealt ümbritsevat - ka sellekohased mõtted ja soovitused on väga teretulnud.

Ajaliselt siis plaan südaööl jõuda lennujaama ja puhata öö hotellis, hommikul rendiauto lennujaamast ja kaks ja pool päeva ringi reisida ning õhtuse lennuga nina kodu poole.

Tänud, kes kogemusi jagavad! :)

M.

Olen teinud autoga ringi ümber Garda järve, liiklus oli siis väga aeglane, sest juulikuu ning põhiliselt sakslaste matkasõidukite rivi järel liikumine. Puhtalt sõiduks kulus 3 - 4 tundi, aga loomulikult tegin veel vähemalt kolmes kohas peatuse. Oleks tahtnud  Sirmionesse minna, aga aeg surus peale, sest oli vaja õhtuks Firenzesse jõuda. Järvedest veel niipalju, et Como ja Maggiore järve vasakut kallast olen samuti sõitnud. See on mu väikene "kiiks", et sageli sõidan veekogude kaldaäärt või teen mõnele mägisele kohale ringi peale. Itaalia on alati kena, võimalusel lähen tänavu suvel jälle sinna. Kunagi 10 aastat tagasi rentisin auto Bergamost, kuid viimastel aastatel olen teinud ikka täispikareisi Tallinnast alustanud ja lõpetanud. Üheks nädalalõpuks on raske midagi soovitada. Mulle endale on jäänud kripeldama Monte Rosa, kuid sinna on suht keeruline saada. (Võimalik on auto parkida Brig linna Šveitsis) Kaugelt nägin ära, seejärel sõitsin Domodossolast nii kaugele põhja kui oli võimalik. Väga huvitav kant!

Riva del Garda, Sirmione, Salo, Limone. Need on mulle enim meeldinud. Tänaseks 5 puhkust seal veetnud ja see aasta samuti plaan minna.

Riva del Garda meil seekord 6 ööd. See tundus pikemaks peatuseks parim variant.

Gardat soovitan.

Sirmione! Imeilus linnake!

Olen perega Garda ääres korduvalt puhanud.  Päris ringi peale ei ole teinud, pigem selline poolring idakalda Malcesinest alla kuni läänekalda Gardone Rivierani.  Meile meeldis vaata et kõige rohkem Lazise.  Õhtud ja päikseloojang sealsel rannapromenaadil on imelised.  Sealt lõuna suunas leiab mitmeid kohti, kus on hea rannas olla ja täitsa edukalt saab hakkama ilma rahakotti kergendamata, kui just ei taha kindlasti tooli ja varju rentida. Pacengo kandis (Le Palme kämpingu taga) leiab tasuta parkimiskohti, kust randa on vaid paarsada meetrit. Sealsamas rannas saab laenutada päiksevarjuga vesijalgrattaid, millega on mõnus järvel hulpida. Kaatrilaenutus oli ka Pacengos täitsa olemas.

Läänekaldal on palju huvitavat vaatamist Gardone Rivieras.  Seal on mitmeid vaatamisväärsusi. Järve ääres sattusime külastama La Torre di San Marcot, kus oli kunagi ka Duce armupesa.

Mina valisin paaripäevaseks peatuseks Desenzano del Garda. Sealt oli väga mugav teha päevaseid väljasõite erinevas suunas ja õhtul oli ajaveetmiskohti piisavalt. Peatuksin seal kindlasti uuesti. Enamus järveäärseid linnakesi väärivad peatust ja kui koobastest tüdinud ei ole, siis Riva del Garda lähedal on üks kosega. Igal juhul tasub aega võtta ja nautida.

Maarja!

Kas oskad reisilt naastes soovitusi jagada enda reisi põhjal vaatamisväärsuste ja ööbimiskohtade osas?

Viibisime Garda ääres eelmisel nädalal, laupäeval saabusime sealt tagasi. Kuna me broneerisime lennukipiletid vaid kaks nädalat ette, siis soodsa majutuse leidmine oli paras peavalu, samuti autorent kuueks päevaks Bergamo lennujaamast oli üsna kulukas. Lõpuks leidsime siiski viieks ööks järvest pisut eemal mägedes mõnusa mõistliku hinnaga koha, kus majutuse perenaine tegi kõik selleks, et meil seal ülimõnus olla oleks. Tegemist oli siis B&B tüüpi kohaga ja me olime esimesed eestlased, kes seal peatusid.

Hetkel on Garda ääres väga palju turiste liikumas. Kui eelpool mainiti Sirmionet kui suurepärast kohta, siis meile see just turistide rohkuse tõttu suurt muljet ei avaldanud. Ilmselt hooajavälisel ajal ma arvaksin teistmoodi.

Meile meeldis väga Malcesine ja selle ümbrus. Sinna sattusime põhiliselt selle tõttu, et soovisime Monte Baldo mäetippu minna. Aga siit ka juhtnöör, kui soovite mööda köisraudteed sinna minna, siis ostke internetist piletid ette. Vastasel juhul seisate pikkades järjekordades, et piletit saada ja lõpuks saate mäetippu minna alles mitme tunni pärast. Meie ostsime piletid enne kella 12 ja mäe otsa saime startida alles kella 15 paiku. Vahepealse aja me siis sisustasimegi Malcesines ringi jalutades ja Castello Scaligerot külastades. Ja kui lähete tippu, siis varuge soojad riided kaasa, sest seal võib ilm erineda hoopis sellest, mis all Malcesines on. Meil olid autos soojad riided olemas, kuid vaatasime, et Malcesines on nii soe (üle 30 kraadi) ja ei osanud ette näha, et üleval mäetipus võib hoopis väga tugev külm tuul ja vihmasadu olla, nii et läksime suvises riietuses üles ja nii meie visiit seal lühikeseks jäigi, sest külmetasime korralikult. Ja alla tulemine pole sealt ka teab mis kiire, sest üleval tekkis ka väga pikk järjekord, mille pidi ära ootama. Nii et nipp, soojad riided kaasa ja saate kõike rohkem nautida. Muidu vaade sealt ülevalt oli imeline, jälgisime kuidas langevarjurid alla hüppasid ja saime lammaste keskel ringi kõndida.

Lisaks jõudsime käia ka Gardalandi Sealife’is. Lapsele seal meeldis ja õnneks pilet sinna ei olnud ka nii üüratult kallis. Gardalandi enda jätsime mõneks teiseks korraks, kui laps juba suurem on.

Käisime ka Ciclopista del Garda rajal jalutamas ühel õhtul. Jalgrattaga oleks seal kindlasti mõnus kulgeda, kui rahvast ei ole.

Kellele matkata meeldib, siis järvest mitte kaugel on matkarada Ponte Tibetano rippsilla juurde. See rada oli huvitav ka meie 4,5-aastase lapse jaoks, sest ronimist jagus ja mis põhiline, kohtasime tee peal vaid paari inimest ehk siis see ei ole massidele tuttav koht.

Ühel päeval tegime väljasõidu Veneetsiasse ja Buranosse. Burano meeldis meile väga oma värviliste majade tõttu ja seal me ei tundnud, et turiste oleks nii palju olnud, kui Veneetsias oli. Kuid Burano jaoks peab varuma aega, sest sinna kohale jõudmine võtab päris palju aega. Meie Veneetsia külastus jäi selle tõttu üsna lühikeseks, millest me suurt numbrit ei teinud, sest olen kunagi varem Veneetsias juba käinud ka.

Üldiselt meile Garda ääres väga meeldis, sõitsime seal palju ringi ja külastasime veel Bardolinot, Gardat ja Lazise’d.

Reisi kõige meeldejäävam päev oli kindlasti siis, kui sõitsime Lago di Braiest vaatama. Oli väga pikk sõit sinna ja tagasi, aga see vaade oli seda väärt. Kui kohale jõudsime, siis korraks ehmatas ära, sest nii paks udu oli, et järve ega mägesid ei näinudki, kuid udu hajus umbes tunniga ja siis oli väga ilus päikeseline ilm. Rahvast käib seal muidugi väga palju, kuid kuna saabusime üsna hommikul, siis nii suurt rahvamassi veel kohal polnud. Kellel aega rohkem, siis soovitan kindlasti sinna minna.

Kahjuks oli meil Itaalias olemiseks vaid 6 päeva, nii et pidime tegema valikuid, kus käia ja kus mitte, kuid siiski oli meil väga mitmekülgne reis, kuhu mahutasime väga palju. Järgmisel korral läheksime juba kindlasti pisut pikemale reisile ja siis sooviks juba rohkem aega ka Dolomiitides matkates veeta.

Lisan , et Garda järve kagunurgas(samas kus ka Gardaland) on Movieland kaksikpark veepargiga. Movieland on Universal teemaparkide "koopia", aga täiesti heal tasemel. Pilet kaksikparki ka suht odav, 38 €. Meie veetsime 12 tundi ja jäime rahule.

Garda järve ääres on Gardone Riviera's  selline huvitav kompleks:

Vittoriale degli italiani

https://www.vittoriale.it/en/ ; Via al Vittoriale, 12, 25083 Gardone Riviera BS.

Ja risti üle järve saab ka laevaga sõita.

Sõidan üheks päevaks rongi ja praamiga Sirmionesse. Kas keegi oskab soovitada läheduses mõnda tähistatud matkarada või madalamat mäetippu? Vaatan, et eelpool jutust läbijooksnud Monte Baldo jääb liialt kaugele.

Sirmione jääb juba Po tasandikule, seal mäetippe pole.

Sirmionest küll mäge ei leia. Kui veel praamiga liigud. Aga kust tulek- kuhu minek ?

Praamiga saad saad ju järve peal liikuda, et jõuda mingi mäe jalamile.

Monte Baldo on “ida-massiivist” vaid 1 osa. Ka lõuna poole jäävad piisavalt kõrged tipud, kuhu ronida.

Samuti on ju ka läänekaldal sama.

Soovitan mingi matkaraja äpp allatõmmata ja uurida soovikohast piirkonda. Ise kasutan “Alltrails”.

Ma olen ka mõned korrad Garda ääres seigelnud.

Eelkribajatest on mul olnud tiba teistmoodi :kord saabusin järve äärde jalgrattal Lõuna Itaaliast. Tookord sisaldasid mu rattakotid ka ronimisvarustust Via Ferratade jaoks, mida Garda ümbruses on ohtralt. Ronimata jäi ainult Rino Pisetta nimeline rada kuna see tundus raske. Kõik via ferratad ilust Google mapsis üleval koos arvustustega.

Tänud vastuste eest! Liigun rongiga Milano - Desenzano ja sealt praamiga Sirmionesse. Tutkisin kaarti nüüd lähemalt ja paistab, et mäed jäävad 1-päevase tripi jaoks liialt kaugele......ehk mõni lihtsam paaritunnine matkarada?