Jaanuari lõpus Mehhikosse

Tere!Oleme neljakesi minemas Mehhikosse jaanuari lõpus. Plaanis on olla nädal Cancunis ja nädal Tulumis.Kuna enamus postitusi Mehhiko kohta suhteliselt vanad, siis ehk keegi jagaks oma kogemust, mida teha, kus käia, kuhu ööbimine võtta. On ehk keegi autot rentinud seal? Kas liiklus sarnaneb näiteks Tai liiklusega, sest Taisse kohale jõudes matsime me kohe rolleri ja autorendi mõtte maha, meie jaoks liiga segane :D.Tulumis plaanime ilmselt majutuse võtta linna.Kuhu soovitaksite majutuse Cancunis võtta? Vastajatele ette aitähh.

Olen Mehhikos olnud kahel korral, nii Cancunis, Mexico Citys kui Acapulcos. Nii Cancunis kui Acapulcos rentisin auto, midagi hullu polnud. Ainuke pingelisem koht on sõita suuremates linnades, seevastu  Yucatani külavahel tuuritamine on probleemivaba.  Ainus oht on megakõrged tähistamata 'lamavad politsenikud', kust 50 km/h ülesõit võib esisilla õhtule saata, mistõttu tasub eriti pimedas ettevaatlik olla.

Meie käisime see aasta jaanuari lõpus mõlemas kohas. Cancun ehtne kuurortlinn, ilusad valged liivarannad sinise veega. Soovitaksin sukelduma minna veealusesse muuseumisse, samuti seal ilusad korallid sukeldumiseks. Isla Mujeres on väga armas saar, kus meie olime ühe päeva, aga soovitaks seal paar päevakest olla. Tulum meeldis rohkem, vähem turiste, tühjemad rannad, samas seal polnud väga midagi peale päevitamise ja varemete vaatamise teha.. sobis hästi rannapuhkuseks. Võtsime rendiauto ja hakkasime Cancunist alla poole tulema, sòites välja kuni Tulumini ja ka poolsaare sissepoole. Liiklus on rahulik, ei miskit hullu. Cancunis linna vahel politseinikud pidasid pisteliselt kinni, inglise keelt nad ei osanud, saime aru ainult lausest kas õlut oled joonud

Meie läksime kõige pealt Cancuni, korralik turistikas ja melu koht. Ilusad rannad muidugi ka. Soovitan kindlasti minna Isla Mujerese saarele, väga ilus koht. Saab minna otse Cancuni kesklinnast praamiga. Käisime ka kahel korral lausa.Tulum ja Playa del Carmen on veidi rahulikumad kohad, ka väga ilusad rannad valge liiva ja hele-hele sinise veega. Meie leidsime ühe kohaliku kes meid ringi tuuritas, ning viis erinevatesse kohtadesse. Kõiki nimeliselt ei tea kuid eriti jäi meelde Cenotes - Tulumi lähedal, väga vinge koht. Tasub minna. Lisan ka lingi, et saab täpsemalt uurida.https://cenotesmexico.org/gran-cenote/Rendiauto kohta niipalju, et kohalikud rääkisid, et väga turvaline kuskil maanteel ei ole ringi sõita, kuna seal see kartellide võimuvõitlus. Pigem püsida linnades ja ei tasu üksi ringi kuskil kolada. Palju pakutakse ka narkootikume, iga nurga peal lausa, Cancunis küll. Kohalik jälle teadis rääkida, et tehakse koostööd politseiga, et kui vastu võtad  tullakse niiöelda trahvima, ning viiakse pangaautomaadi juurde kus siis kenasti saad trahvi maksta - Äkki mingi külajutt, ei tea :)Muidu oli väga tore, ning ei jõua oodata millal saaks tagasi minna, soovitan kahe käega!

Tänan vastuste eest,Kus rajoonis Cancunis peatusite?

Olen kolmel korral käinud Yukatanil ja iga kord ka autot rentinud.Suhteliselt reegliks on kujunenud järgnev - A: Rendis tekib palju lisakulusid igasugu kindlustuste kujul; B - Politseinikud üritavad päris tihti trahvida, esimene jutt on kohe, et võtavad load ära ja pead tulema järgmisel päeval politseisse trahvi maksma. Iga kord pääseb altkäemaksuga. Kiiremaks liikumiseks sobivad hästi kiirteed (tasulised), muidu külade vahel jäädki sõitma. Cancun minu arvates suht mõttetu koht, Palya on juba lahedam ja Tulum on kena, aga ööbimise mõistes kallis. Väga lahe ja eraldatud koht on Xolboxi saar. Seal pead enne praamile minekut paraku auto Chiquila sadamasse jätma. Võib ka taksoga minna kui raha palju. Kuidas sinna saab - googelda. Tulumi ja Valladolidi piirkonnas on palju püramiide ja veel rohkem igasugu centotesid - neid on palju ja need on megalahedad, Ik Kil näiteks. Aga google aitab taas.

Tere,Kas käinud ja auto rentinud oskavad soovitada rendifirmat? Meie algus ja lõpp saavad olema Mexico Citys. Pakkujaid on palju aga ilmselt ka paljudega on suur hulk peavalu..

Olen puudnud rentida auto kohalike kaest ja on kasuks tulnud. Kui olin Puerto Rico's, siis mitte keegi ei tulitanud meid, ka politsei lasi alati labi ilma probleemidetta.Tuntud valisfirma rendiautodel politsei votab esinumbri ara ja selle saab katte politseist trahvi makstes..... jne. jne.Kuna infot kohalike autorendifirmade kohta on raskem saada- siis olen kusinud lennujaamas reisiinfo neidude kaest. Nad teavad tapselt keda soovitada ja seletavad kuhu minna.

Seattle18 jutt on muidugi täielik jama.

Kindlasti uuri "Red Tide"  voi siis "rohelise vetika" kohta- molemad on toksilised, haisevad ja tervisele kahjulikud. http://everythingplayadelcarmen.com/the-summer-of-seaweed/https://mexiconewsdaily.com/news/tourism-down-30-35-due-to-sargassum/

To norsu-Kui sulle on jama- siis olgu- onn sulle kaasa.Mehhikos rendiautoga esimene kord seal soites - politsei tulitas meid ikka jne. Mulle uks kohalikest soovitas rentida auto kohaliku firma kaest, et juhul kui ka soidadki nats valesti, pargid valesse kohta jne.-et politsei ei tulita omasid. Nii ka oli- lehvitati naeratades ja ei peetud meid kunagit kinni. Monel korral uletasin kogematta kiirust jne. Auto oli ka korralik kohalikul firmal, pidas kenasti vastu.Mina puuan seda nuud alati teha-  kus iganes riigis olen!

Kirjutasid Puerto-Rico kohta ja kommenteerisin seda.  Paljudes riikides on ka tuntud kaubamärkide esindajaks tegelikult kohalikud firmad. Abiks on liikluseeskirju mitte rikkuda ja reegleid järgida. Paraku on osades riikides, eriti Lõuna-Euroopas tihti vastupidi, väldi kohalikke kliendi tõmbamise peal väljas olevaid firmasi.

Mehhikos parkisin Merida linnas ja  see vois olla ainukene koht, kus politsei esinumbri ara vottis, nii et me ei nainud- kuna olime restoranis soomas. Ei olnud mingit trahvi kviitungit jne.Eeskirju ma ei rikkunud, kuna ka teised autod parkisid samal ajal ja me kusisime ule.Hotellis oeldi mulle, et politsei votab autodelt esinumbri ara- juhul, kui oled rikkunud eeskirju, parkinud valesti jne. Olen ka teistelt  Mehhikos kainutelt  sama kuulnud ja ka youtubis nii monigi on hoiatanud sellise politsei tegevuse eest!Onneks, nii eestis kui ka teistes riikides rendiautod on olnud korralikud ja muid apardusi pole juhtunud. Ju siis on lihtsalt vedanud!

Jaanuaris sai üle 10 aasta uuesti Tulumi külastatud ning kogu pildi rikkusid need vetikad ära küll. Lisaks muidugi oli rand ka ülerahvastatud võrreldes kunagisega. Selles võtmes ei ole mõtet esimese suure hooga sinna kallist hotelli , nagu need seal kõik kipuvad olema, võtta ja enne veenduda, mis olukord seal vetikate mõttes on. Õnneks PDC-s veel vetikaid ei olnud nagu siin lisatud artikkel mainis.Esimest korda sai ka Isla Mujeresel käidud ja nüüd soovitaks üldse peale Cancunis maandumist kohe seal mõned päevad aklimatiseeruda enne kui edasi läheks.Meridat koos kõrval asuvate püramiididega (Uxmal) tasub ka kindlasti külastada.

Me käisime 2016 detsembris. Olime kogapeal ainult 10 ööd, seega võtsime rahulikult. Otsustasime erinevate inimeste soovituste ja kogemuste põhjal, et jätame Cancuni üldse oma plaanidest välja, ei läinud otsime seda rahavamassi ja melu, millest Cancuni puhul räägitakse. Ööbisime seal eismese öö ja läksime järgmisel hommikul bussiga kohe Tulumi. Samas oli see vähese eeltöö tulemus, kuna nagu hiljem lennujaamas selgus siis otse lennujaamast oleks saanud ka kohe samal õhtul Tulumi sõita. Meile Tulum väga meeldis - ööbimise võtsime otse mereäärde Playa Kin Ha hotelli. Toas puudus küll konditsioneer, aga muidu oli väga armas koht, selline veidi "rustic". Poole puhkusest oliem Tulumis. Paaril päeval rentisime jalgrattad, sõitsime Sian Kaani (30 min hotellist), kus oli ikka täielik paradiisirand, kus peale meie polnud mitte kedagi. Käisime ka ühe cenote juures, ei mäleta täpselt millise, seal neid üpris palju. Ühel päeval käisime kohaliku bussiga Chichen Itzas. Kohalik transport toimib väga hästi, ainult et hoidke oma asjadel silm peal - mul varastati Cancun-Tulum bussi peal peegelkaamera ja rahakott ära - pärast oli tükk tegemist kohalikus politseis et vajaminevad paberid saada - kõik laabus, aga noh see asjatu närvi- ja ajakulu. Teise poole puhkusest veetsime Isla Mujeresi saarel - ülimõnus pisike saar. Rentisime seal üheks päevaks golfikäru ja sõitsime saare ristipõiki läbi, ülejäänud päevadel nautisime lihtsalt saarele omast eluolu ja niiöelda saareaega. Kes joogahuviline, siis Playa Norte rannas on väga äge joogakoht The Treehouse Yoga - kõige ilusama vaatega joogastuudio! Trennid mäletamistmööda iga päev hommikul ja õhtul.

Kas keegi oskab täpsemalt soovitada vaatamisväärsusi ala templid, kirikud, ilusad külad? Mida saaks mööda minnes külastada, mis ei oleks väga turistikad ja kallid.