Jalgrattaga Baltimaades

Mai lõpp ja juuni alguses on plaan võtta ette üks suurem retk.

  1. Kus kohas ja kuidas on valgas riia rongi peale minek?
  2. Kuidas läti raudteel piletite ostmisega on? Kas saranaselt rongis pileti müüja käest nagu meil
  3. Eestis olen ära harjunud juba uute rongidega. Siin on rattaga peal ja mahaminek väga lihtne. Kuidas lätis.. eriti koos taga oleva varustusega mis ratta üksjagu laiemaks teeb?
  4. Kuidas kura säärel ka telkimisega lood on ja kuidas hinnad..

Ja kas kellegil on üldse kogemusi läti-leedu teedel rattaga sõitmisega. Nu et, kuidas arvestatakse ratturiga jne..

Ja kõik muud soovitused, mõtted ja ideed on oodatud.

Lisan juurde et, eelmisest hooajast on üle 7000 sõidu kilomeetri all ja varustus on suht ok. Kindlasti on küll midagi lisada aga..

0
0

Mõned näpunäited:

  • Lätis reisijaliiklust opereeriva firma koduleht on www.pv.lv. Neil on seal ka suht korralik ingliskeelne sektsioon, kus saab otsida rongide väljumisaegu ja piletihindasid

  • jalgratast saab rongi kaasa võtta, makstes selle eest pagasipileti hinna. Vt http://www.pv.lv/en/transportation_of_bicycles/

  • pileti saab suuremates jaamades osta kassast, väiksemates kohtades peale minnes müüb konduktor rongis: http://www.pv.lv/en/frequently_asked_questions/

    1. aastal tegid lätlased riigihanke uute diiselrongide ostmiseks, mis oma mugavuselt ei tohiks Eesti omadele väga alla jääda. Hanke võitis Ossinovski firma Skinest Latvia ning Daugavpilsis käivat hoogne rongiehitus, detsembris olid 70% töödest tehtud. Viimastel andmetel pidid uued rongid 2016. aasta juuniks liinile tulema, võibolla isegi varem: http://financenet.tvnet.lv/zinas/589222-dizelvilcienu_modernizacijas_projektu_vares_istenot_lidz_2016gada_30junijam.
  • Valga ja Valmiera vaheline raudteelõik on juba mõned aastad remondis ja kahtlane et nad juuniks sellega ühele poole saavad. Kui sõiduplaani vaadata, siis näeb seal et rongidest sõidab Valgast Riiani vaid vaid varahommikune, kl 5.40 väljuv Riia rong, ülejäänud ronge asendavad Valga-Valmiera lõigul asendusbussid, kuhu rattaga vist ei pääse. Samas pole vahemaa Valgast Valmierani pikk, ca 40-50 km, mille saab ka rattaga läbida; omast kogemusest soovitan suure maantee asemel võtta väikese ringiga, ent praktiliselt olematu liiklusega kõrvaltee üle Vijciemsi ja Trikata (vaata google mapsist).

  • Kuramaal on palju turismitalusid, pea igaühe juures peaks saama ka telkida kui soovi on. Kaardi koos majutuspakkujate asukohtadega leiab Läti maaturismi agentuuri kodulehelt: http://www.celotajs.lv/en/geo/map?2

  • ratturiga arvestamine on umbes nagu Eestis, suurt kultuurišokki ei peaks olema. Soovitav on muretseda korralik teedekaart, nt Läti teede atlas mõõtkavas 1:200.000: https://www.kartes.lv/?wp=115&lg=4&p=0&sid=380, selle peal hea rattasõiduks sobivaid kõrvalteid planeerida ja vaatamisväärsusi leida.

5
0

Sõitsin 10 aastat tagasi jalgrattaga Tallinnast Vilniusse. Siis jäi mulje, et jalgrattasõit lõunapoolsetes riikides ei erine jalgrattasõidust Eestis. Rongi kasutasin (jalgratast ühes võttes) päevaseks väljasõiduks Vilniusest Trakaisse. Telkimine Kura säärel (Erinev Kuramaast) oli pikka aega keelatud, et säästa loodust ja toita majutajaid. Pead täpsemalt uurima, kuidas on praegu. Google kindlasti teab.

0
0

Tänud asjalike kommentaaride eest. Plaan võtab juba täpsemad piirid.

0
0

Ja ongi kohe kätte jõudmas minu tripi algus.

Ja kuidas on lood lätis leedus wifi ga? Ja kas oskate soovitada mõnd kohaliku kõnekaarti neti kasutamiseks?

0
0

WIFI seal pea igas kohvikus ja söögikohas. Ega sa ratta otsas telefonis käia ei saagi. Samuti on EL-s andmeside nii odavaks länud, et mina Lätis-Leedus käies seda välja ei lülitagi. Kui päeva jooksul suurt midagi üles-alla ei laadi, siis päeva lõpuks pole hoiatust (et päevalimiit saab kohe täis) tulnudki. Aga kui ikka väga kisub kohaliku kõnekaardi poole: mine suvalisse suurde kaubanduskeskusesse, seal kõikidel kohalikel mobiilioperaatoritel boks, võrdle hindu ja osta ära :)

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased