Kahe lennu vaheline aeg

Meil tuleb lend Londonist Stockholmi ja Stockholmis peaks istuma ümber Air Balticu lennule Riiga. Air Baltic aga muutis oma lennu aegu 25 varasemaks. See jätab meile aga ümberistumiseks vaid 65 minutit. Selle ajaga peaksime jõudma oma pagasi välja võtta ja end lennule registreerida, kuna American Airlinesi ja Air Balticul pole omavahelist lepingut. Andke palun nõu. Kas see on reaalne või tuleks see kohe unustada? . . . . Trip.ee toimetus tuletab meelde, et koha- ja ettevõtete nimed algavad suurte tähtedega ja parandas vead.

Kui AA lennuk kasvõi natuke hiljaks jääb, siis ei jõua ja peate ilmselt uue pileti ostma, kui teil ei õnnestu Air Balticut ära moosida, et teid järgmisele tasuta paneks. Tõenäosus, et moosimine õnnestub, on väike. Odavate piletite ja odavlennufirmade värk, tead.

Pigem rääkige airbalticuga läbi, et te saaks pileti hilisemaks tõsta. Minu meelest on isegi 90 minutit liiga vähe, kui lendate airbalticuga. Kui tasuta ei saa, siis saab raha eest ikka :)

Air Balticuga läbi rääkida ei andnud...Ja pileti muutmine läheb kallimaks, kui piletid üldse olid. Praegu on meil vaid kaks varianti, mida olen suutnud välja mõelda: 1)vaadata, kuidas kulgeb ja kui juhtub, et peaks maha jääma siis tuleb osta uus pilet (mis tuleb odavam, kui muutmine). 2) Stockholmi lend on American Airlinesiga, mis lubab käsipagasit kuni 18 kg. Ehk õnnestub kogu pagas võtta pardale ja ehk siis 25 minutiga jõuab end sisse registreerida. Või tundub see ulmeline? Meid on kokku neli ja igale inimesele on lubatud 2 ühikut pagasit kaaluga kuni 18 kg.

Ei usu eriti, et jõuab, kui vaja uuesti check-in teha. Check-in lõpetatakse hiljemalt 30 minutit enne väljumist (vahel ka palju varem). Äkki siis jõuab kuidagi, kui kaks jooksevad pagasi järgi ja teised kaks tormavad kohe check-in-i järjekorda. Stockholmi lennujaamas on ka self-check-in aparaadid. Ei tea, kas seal saab registreerida kõikidele lendudele, aga siis saaks üks kõigi pardakaardid välja printida. Uuri ka Air Baltiku lendude käsipagasi kilode kohta.

Mul oli siis täpselt sama probleem. AirBaltic'uga läbirääkimised on küll mõttetu ettevõtmine. Neil on igas asjas õigus ja et nad natukegi liigutaks, tuleb maksta vähemalt 100 EUR per reisija. Ja tõepoolest tuleb odavam osta uus pilet kui ümber vahetada. Samas, serenity04, ma kardan, et juba lennust maha jäädes ja siis uut piletit järgmisele lennule ostes maksad sa mitu korda rohkem. Mina ostsin piletid järgmisele lennule lisaks. Vähemalt kindel tunne. AirBaltic muide ütleb, et neil on ühepoolselt õigus lennuaega muuta kuni 5 tundi!! Seega kui keegi arvestab edasilennuga, aga lennud ei ole ühel piletil, siis tuleks kahe lennu vahele arvestada nii 7 tundi. Ja kui siis AirBaltic suvatseb teisele poole 5 tundi muuta, siis istud terminalis 12 tundi :)) Sellesama 15:25 lennu aeg muudeti ära juba kuskil oktoobris, teade muudatusest saadeti aga paar nädalat enne lendu veebruaris. Eks ikka selleks, et sul poleks enam võimalik ka soodsaid alternatiive leida ja sa selle 100 EUR ikka AirBaltic'u kukrusse poetaks. Muide, olen lennanud AirBaltic'uga viimase aasta jooksul 3 korda ja kõiki aegu on muudetud (sealjuures üks neist lendudest jäeti üldse ära, mille tõttu mu lend muutus 3 tunni asemel 15-tunniseks). Minu kogemuse põhjal on AirBaltic igatahes rohkem 'odavlennufirma' kui Easyjetid ja Ryanairid kokku. Eks igaüks teeb omad järeldused, aga tõesti, vähemalt jätkulendudeks seda firmat küll ei soovita kasutada.

Airbaltic muutis ka meil lennuaegu ja lendude ümbervahetamine ei olnud küll mingi probleem, kuna uus aeg meile ei sobinud. Saime selle mõne minutiga korda Lennujaama Estonian Airi kassas....

edah:

  1. Mis kanalit kasutasid algse pileti ostmiseks?
  2. Kas piletid olid odavaimas broneerimisklassis?
  3. Kui palju muutus lennu aeg algsega võrreldes?
  4. Kas see konkreetne lend oli samal broneeringul jätkulendudega või mitte?

Ostisn online pileti. Lenndu tõsteti 20 minutit ettepoole ehk siis ~1,5 tunnist kahe lennu vahelisest ajast sai 1 tund ja 5 minutit (45 minutit enne lendu peab olema check-in tehtud). Reisikorraldaja kaudu ostsin American Airlinesi pileti kuni Stockholmini. Stocholmist Riiga pileti ostsin ilma reisikorraldajata...

Täpselt sama siin, küsimused olid edah-ile :)

Algselt sai tagasilend Londonist EA kaudu bronnitud, kuna sinna me saime sobival ajal EA-ga aga tagasi mitte. Lennuaeg London-Riia muutus paar tundi ja lasime ümber vahetada Riia-Tallinn lennuajad, kuna muidu oleksime jäänud mõttetult kauaks Riia lennujaama ootama. Võimalik, et seepärast ei olnudki probleemi, et mõlemad lennud olid AB omad ja ühe pileti peal. Piletid olid küll kõige odavamas broneerimisklassis. Samas, kui läksin pileteid vahetama, ei tekkinud küsimustki, miks ma seda teha tahan vms, lihtsalt tõsteti meid sobivamale lennule.

OK, see seletab asja. Esiteks oli teenusepakkujaks EA ja teiseks olid seotud lennud.

Olete te proovinud Air Balticusse helistada ja rääkida oma murest? Mulle tundub küll täiesti mõistusevastane, et kompanii ei vaheta lendu, kui ta ise on lennuaaega muutnud... Mulle on küll alati vastu tuldud erinevate probleemide korral (mitte küll otseselt Air Balticuga, aga siiski).

serenity04, 14.märts edah, usu mind, igasugused variandid on proovitud, nii Eesti osakonnaga kui otse lätlastega. Mõistusevastane - nõus :)

Kusjuures mina suhtlesin ka nii Eesti osakonnaga kui ka lätlastega. Ja mitte miski ei kaitse mind. Isegi tehtud reisikindlustus.

Off topic siia teemasse, aga mina ei ostaks pileteid ka nii, et poolteist tundi lendude vahele jääb kui pean pagasi vahepeal välja võtma. Näide meie viimaselt reisilt: esimene lend Tallinn-London (Estonian Air) lükati 2 tundi edasi. Kuna meil lendude vahe oli piisav, polnud sellest probleemi. Ja tagasi Londonisse me jõudsime küll õigel ajal, kui pagasit ootasime tund ja viisteist minutit, kuna kohvrid tulid umbes sellises tempos, et kolme tükki, siis oli paus ja jälle kolm kohvrit. Meie omad olid viimaste hulgas. Seega viiest lennust kahe puhul ei oleks me liiga lühikese vahe puhul järgmisel lennule jõudnud.

Täiesti nõus, samas kui sul on valida kas 1,5h või 7h Stockholmi lennujaamas, siis selle kaalutletud riski ma endale otsustasin võtta (riski, et eelnev lend hilineb ilmastikutingimuste vms tõttu või et pagasit tuleb kaua oodata) ja ei jookseks siis ma ka järgmise lennu operaatorit sõimama. Kui aga too ise otsustab lennuaegu muuta, siis võiks ikkagi mingi koostöövalmidus nende mõnedega, kellele see muudatus ka reaalselt oluline, suhtlemisel olla.

Silverman, ma sinuga täiesti nõus ju, Airbalticu suhtumine on allpool igasugust arvestust... Lihtsalt jäin selle teemaalgatusega seoses mõtlema, et kui suur on tõenäosus ka pooleteisttunnise vahega lennule jõuda... Võibolla olen just mina see, kellel "veab" eriliselt, kuid ma ei mäleta ühtki reisi, kus kõik lennud oleksid õigeaegselt väljunud ja kust sellele kogemusele tuginedes istuksin ma pigem 7 tundi lennujaamas kui nii lühikese vahe jätaksin. (absoluutselt mitte tänitades ega tagantjärele tark olles, kui mul oleksid teistsugused kogemused, võtaksin ehk ise samad riskid).