Kairost Kaplinna 2009

Plaanin 2009. aasta esimesel poolaastal Kairost Kaplinna reisida. Uurin, et äkki soovib keegi kaasa tulla? Plaanin minna sellise overland safarisid korraldava firmaga, nagu Dragoman Overland. Reisi kohta leiab lisainfot: http://www.dragoman.com/destinations/tripdetails.php?cat=CNW

Lähem plaan oleks järgmine:

  1. või 2. jaanuaril lendaks Tallinnast Sharm El Seik-i (TopTours või Novatours, vms). Sealt Bussiga edasi Dahabi.

Teeks Dahabis lõpuni PADI www.padi.com sukeldumiskursused (esimesed kaks päeva on mul juba tehtud ja algaja sukeldumisluba olemas). Sukeldumisteadmised ja luba on abiks hilisemal reisimisel Kairost Kaplinna, sest ka seal tuleb sukeldumise võimalusi. Dahabi http://www.dahab.net/ hotellivalik on suur ja soodsa hinnaga, samuti on seal suurepärased võimalused sukeldumiseks. Kuulsamaks Dahabi sukeldumise kohaks on minu teada Blue Hole http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Hole_(Red_Sea)

Dahabist sõidaks 04.01.2009 edasi Kairosse, kus otsiks ülesse Kairost Kaplinna reisi alguse paiga. Kohtumispaiga aadress saadetakse Dragomani poolt väidetavalt kaheksa nädalat enne reisi algust.

5.01.2009 kuni 31.05.2009 reisiks järgmiselt:

Egiptusest, Kairost - Sudaani Hartumi (27 ööpäeva) http://www.dragoman.com/destinations/tripnotes/nee/nee19.php

Sudaan, Hartum – Etioopia, Addis Ababa (25 ööpäeva) http://www.dragoman.com/destinations/tripnotes/ehs/ehs19.php

Etioopia Addis Ababa - Keenia, Nairobi (21 ööpäeva) http://www.dragoman.com/destinations/tripnotes/twr/twr29.php

Keenia, Nairobi – Victoria juga (5 nädalat) http://www.dragoman.com/destinations/tripnotes/wnv/aes29.php

Victoria juga – Kaplinn (5 nädalat) http://www.dragoman.com/destinations/tripnotes/xvc/xvc49.php

31.05.2009 on orienteeruv kohalejõudmise aeg. Kuna tegemist on Aafrikaga, siis ei pruugi ajakava pidada.

Kairost Kaplinna reisimisel on plaan külastada kokku seega 14 riiki: Egiptust, Sudaani, Etioopiat, Keeniat, Tansaaniat, Sambiat, Malawit, Zimbabwet, Namiibiat, Botswanat, Mosambiiki, Lesothot, Svaasimaad ja Lõuna-Aafrika Vabariiki.

Pärast Kaplinna jõudmist olen varunud mõned nädalad, et veel täiendavalt Lõuna Aafrika Vabariigis ringi vaadata. Samuti oleks mul soov külastada Madagaskari saart. Selgub kohapeal, kas Madagaskari külastamine tehtav oleks.

Eestisse tagasi plaanin jõuda millalgi 2009. aasta Jaanipäeva paiku.

Rahast

Dragoman Overland küsib reisi eest 5617.- EUR-i (millest 10% olen juba tasunud ja seega endale koha kindlustanud), lisaks küsib Draoman Overland nn. ühiskassasse või grupifondi 3080.- USD-d. Selle rahaga tasutakse grupi ühiste tegevuste eest (sissepääsud loodusparkidesse, söök, ööbimine jne.).

Lisaks tuleb osta lennupilet Tallinn – Sharm El Sheik (või Kairo) ja teine lennupilet kusagilt Lõuna-Aafrika Vabariigist (Kaplinn, Pretoria, Johannesburg, vms.) Euroopasse.

Lisandub korralik reisikindlustus, mille saab Belgia firmast Connections www.connections.be 270.- EUR-i või Dragoman Overland’lt 250 briti naela. Mõlemad kindlustused katavad muu hulgas ka organiseeritud ekstreemsporti (sh. sukeldumist, purjetamist, õhupallilendu, kõrbes lumelauaga sõitmist, jne.) ning on mõeldud spetsiaalselt sellistel reisidel osalemiseks. Reisikindlustuse ajaliseks katvuseks on pool aastat.

Lisaks kindlustusele tuleb hankida veel ka viisad. Viisade saamise kohta saab lisainfot Dragomani poolt soovitatud firmast www.travcour.com ja Eesti välisministeeriumi kodulehelt.

Loomulikult tekitab kulusid ka vaktsineerimine (minul kulus 100.- EUR-i). Lisanduvad veel malaaria tabletid (umb. 90 EUR-i), mida küll kogu reisi vältel vaja ei ole ja vee puhastamise tabletid, mida on vaja vaid oma isikliku joogivee puhastamiseks (grupikasutuses olev vesi puhastatakse reisi organiseeriate poolt).

Arvestuslik isiklik rahakulu on väidetavalt 5 – 20 USD-d päevas. Isiklikku rahakulu tekitavad näiteks: riiete pesemine, grupist eraldi restorani külastamine, nt. õhupalliretk Serengeti pargi kohal, kummipaadimatk Victoria joa lähistel, sukeldumine India ookeanis, kingitused kodustele, jne.

Seega, kokkuvõttes olen arvestanud, et raha kulub vähemalt 10,000.- EUR-i, aga tõenäoliselt kulub pisut rohkemgi.

Kui kellelgi peaks olema huvi koos minuga Kairost Kaplinna reisida, siis andke endast märku: [email protected]

Kui kellegi peaks olema huvi mõnda üksikut juppi sellest reisist kaasa teha, siis ka see on võimalik ja loomulikult oleks ka sellest rõõm teada.

Plaanin reisi Kairost Kaplinna kajastada oma reisiblogis (hetkel leiab sealt kirjutise Guatemala reisist): http://tonupihelgas.blogspot.com/ Samuti täiendan aeg-ajalt reisiblogi tripis: http://trip.ee/blog/10374 Fotod plaanin laadida: http://nagi.ee/photos/tonureisid/sets/

1
2

Hind on jube kõrge mu meelest. Sõitsin üksi oma autoga Lääne-Aafrika kaudu, mis on pikem teekond ja kulu kokku tuli väiksem kui see Dragomani paketireis. :) Oleks olnud veel teine inimene, siis oleks kulud praktiliselt poole väiksemad.

Mu reisiks ümbertehtud Defender hetkel müügil, otsi endale reisikaaslane ja minge parem selle masinaga. :) Pärast reisi saad masina maha müüa järgmisele huvilisele. See Dragoman on ju praktiliselt paketireis selles mõttes, et üks inimene eriti ei otsusta midagi, et kuhu minna ja kus kui kaua peatuda.

0
0

Kaalusin sellist varianti kah. Lugesin Sinu reisikirja ja mõtlesin, et see oleks samuti suurepärane viis Aafrika avastamiseks. Vaatasin, et ka Sinul oli raskusi reisikaaslase leidmisega, kui Sa üldse otsisid. Vähemalt reisikirja alguses Sa põhjendasid, miks üksinda reisid. Kaks olulist aspekti oli mul veel meelel mõlkumas: 1. turvalisus, suurma seltskonnaga õnnestub paremini turvalisus tagada, vajadusel kasvõi eskort palgata. 2. aeg, üksinda või kaksinda seigeldes läheb ilmselt tunduvalt rohkem aega. See, et reis tuleks hinnalt soodsam - olen täiesti nõus.

0
0

Sõitsin Vic Fallsist Nairobisse. Meiega koos olid sveitslased kes olid alustanud juba Kaplinnast. Nemad olid lõpuks küll üsna närtsinud. Isegi ei tundnud, et tahaks nüüd Dragomaniga järgmist etappi sõita. Ehk just selle iseenda otsustamise puudumise tõttu. Isegi vabadel päevadel pead arvestama sellega, et kui on Sinu kord toimkonnas olla, siis päev praktiliselt kulunud. Aga toimkonnas oled vastavalt rahvaarvule grupis ehk võimalik et igal kolmandal päeval. Koorid kartuleid, pesed nõusid, paned laudu ära, soetad uusi toiduvarusid jne jne. Aga valik on Sinu. Palju toredat oli ka ning ega ma kahetse.

0
0

Dragomanist. Sõitsime selle firmaga Tulemaalt Santiagosse ja jäime reisiga täitsa rahule. Meie grupis oli ka üks inglise poiss, kes Tulemaalt alustanuna lõpetas Alaskal. Overland reisistiil mõnele sobib, mõnele mitte. On selline spartalik ja väikeses grupist tekkib tahes tahtmata hõõrumisi. Kõik reisitoimetused jagatakse grupi peale ära: söögitegu, shoppamine, telkide pakkimine-püstitus jne. Palju oleneb grupijuhtidest. Meil oli selline kõva ütlemisega vennike, kes pealegi mitmete hellikutest Lääne-Euroopa naistega tülli läks. Mulle temaga suhtlemine klappis ja ta ka veidi soosis meid seetõttu ülesannete jagamisel. Olime eestlastest kolmekesi, kokku oli reisijaid 13. Üldse meenutas kogu see reis vene sõjaväge, kui Sul distsipliini ja korraldustele allumisega probleeme pole, siis sobib Sulle kah. See on tõsi, et ise sel reisil ülearu palju ei otsusta, kuhu minna, mida teha. Kuigi peatuspaikades jääb vaba aega piisavalt ka omapäi ringi vaadata. Samas ei pea muretsema transpordi pärast punktist A punkti B, mis oli meile peamine argument selle reisistiili valikul. Teine soovitus: Loe enne reisileminiekut kindlasti läbi Paul Theroux Dark Star Safari, mis kirjeldab samal marsruudil iseseisvat reisi (tõsi, veidi reisib ta ka koos overlanderitega ja seegi kirjeldus on ka päris muhe:) Igal juhul edu! Tuleks ausalt öelda ise ka heameelega kaasa, kuid nii pikalt töölt ära olla pole võimalik.

0
0

Suur tänu teile kommentaaride eest! Paul Theroux Dark Star Safari on mul olemas ja lugemisel. Soovitaksin omaltpoolt veel sellist raamatut, nagu: George Cunningham Journey to Become a Diplomat: With a Guide to Careers in World Affairs. Euroopa Liidu diplomaat George Cunningham matkas jalgsi Alexandriast Kaplinna (rännak võttis aega 27 kuud). Samuti on Arne Uusjärvel ilmunud mitmeid lugusid Aafrikas reisimisest, minu teada mitmed neist lugudest tal ka siin tripi lehel lugemiseks üleval. Eelistaksin ka ise reisida kohaliku transpordiga, nagu Paul Theroux või Arne Uusjärv, aga paremaks turvalisuse tagamiseks ja aja võitmiseks eelistan ikkagi kasutada teatud organiseeritust. Ka reisikaaslas(t)e leidmine kohaliku transpordi kasutamisega Aafrikat läbivale seljakotireisile on äärmiselt keerukas. Kui mitmekesi koos minna, siis poleks turvalisuse küsimus nii aktuaalne. Olen 2004/2005 üksinda Keenias ja Tansaanias rännanud (3,5 nädalat), mingi ettekujutus on olemas. Samuti olen autoga Maroko Sahara kõrbes ringi sõitnud ja kõik on kenasti laabunud. Kohtusin Keenias ja Tansaanias mitmete ränduritega, kes aastaks piirkonda külastama tulnud, aga enamasti rändasid nad vähemalt kahekesi. Kahekesi on aga turvalisust palju parem tagada, kui üksinda. Seega pole mul hetkel ilmselt erilisi teisi valikuid, kui leppida nende ebamugavustega, mis sellisel overland safaril tekivad. Olen ka ise matkagruppi juhtinud ja erinevates toimkondades toimetanud, see kõik on üleelatav. Selge see, et omal käel reisimisel on omad eelised.

0
0

Olen nüüd oma reisiplaaniga nii kaugel, et ostsin ära lennupiletid Sharm el-Sheikhi. Lendan Easyjetiga 31.12.2008 Tallinnast Londonisse ja 1.01.2009 Londonist edasi Sharm el-Sheikhi. Nii, et uus aasta tuleb sel korral Londonis. Sukeldumust plaanin edasi õppima minna Dahabi. Dahabi lähedal asub paik nimega "sinine auk", kus meeldiv sukelduda. Sukeldumist plaanin firmaga Red Sea Relax http://www.red-sea-relax.com/ Saan aru, et Sharm el-Sheikhist Dahabi saab liinibussiga, samuti saab liinibussiga 4.01.2009 sõita edasi Kairosse.

0
0

Lisasin nimekirja kaasavõetavatest asjadest (elik. Packing List) oma reisiblogisse. Loomulikult on nimekiri esialgne ja vajab täiendamist, muutmist ja parandamist, aga vaadake sellegipoolest, äkki on teil samuti nimekirjast abi oma reiside planeerimisel. Nimekiri on mõneti küll Aafrika keskne, aga kindlasti leidub seal mõtteid ka teiste paikade avastamisel vajaminevatest asjadest. Minu reisiblogi asub aadressil: http://tonupihelgas.blogspot.com/

0
0

...on siis Tõnul pihta hakanud ja saab tema blogil silma peal hoida.

0
0

Tere kõigile!

Olen tõesti teel Kairost Kaplinna. Teele asusin 31. detsembril Tallinnast lennuga Londonisse. Uut aastat tähistasiin Londonis, 1. jaanuaril lendasin Sharm El Sheihi, sealt sõitsin edasi Dahabi, et oma sukeldumise kursused lõpuni teha. Lisaks sukeldumise kursustele sain ka paar vahvat lisasukeldumist teha. 4. jaanuaril sõitsin ööbussiga Kairosse, kus kohtusin oma reisikaaslastega. Kogu detailset kirjeldust ja fotosid saate lugeda minu blogist www.tonupihelgas.blogspot.com

Hetkel istun Luxori McDonaldsis, kus avaneb suurpärane vaade Luxori templile ja on tasuta Internet. Luxori lood on mul veel blogisse lisamata, aga tegelen nendega. Homme hommikul sõidame edasi Aswani Lõuna-Egiptuses. 19. - 20.01.2009 sõidame laevaga Sudaani. Aga sellest kõik juba blogis. Head lugemist ja vaatamist!

Tõnu

0
0

Viimased 10 päeva pole Interneti ühendust leidnud. Viimane võimalus Interneti kasutamiseks oli Egiptuses Aswanis 18.01.2009. Khartoumis leidub siiski paar Internetikohta. Lisasin suhteliselt pika jutu Sudaani kohta oma blogisse, loodan mõned fotod ka ülesse laadida.

Edasi jätkub reis selliselt, et 2.02.2009 suudume edasi Etioopiasse ja seal plaanime rännata 37 päeva. Nii, et uued postitused saavad olema ilmselt juba Etioopiast - sõltuvalt Interneti ja elektri kättesaadavusest loomulikult.

Tõnu

0
0

Head Eesti Vabariigi aastapaeva!

Oleme oma reisiga joudnud Etioopia pealinna Addis Ababasse. Osa reisiseltskonnast on lahkumas, uus veokajuht on saabunud. Seni Etioopias rannatust saate lugeda: www.tonupihelgas.blogspot.com

Edasistest plaanidest niipalju, et ulehomme asume teele Louna-Etioopiasse, et naha tribe, imelist loodust ja erinevaid loomi. 11.03.2009 peaksime uletama Keenia piiri. Huvitav saab olema teekond Keenia piirilt Nairobisse. Pohja-Keenia teed ju tanu Somaalia bandiitidele vaga ohtlikud. Etioopias peaks veel suhteliselt turvaline olema. Eks siis paista, kuidas reisimine kulgeb...

Puuan ka blogi tainedada, paraku on siin Etioopias Interneti uhenduse kvaliteet aarmiselt kehva. Fotode blogisse lisamine on vaga keerukas.

Koike head!

Tonu

0
0

Olen nüüd oma reisiga nii kaugele jõudnud, et olen läbinud 14 riiki Egiptus, Sudaan, Etioopia, Keenia, Tansaania, Malawi, Sambia, Zimbabwe, Botswana, Namiibia, Mosambiigi, Svaasimaa, Lesotho ja Lõuna-Aafrika Vabariigi. Kaplinna jõudsin 30.05.2009. Sealt edasi sõitsin rongiga Johannesburgi, päevake Johannesburgis ja 6.06.2009 edasi Madagaskarile.

Hetkel asun Madagaskaril Antsirabe linnas. Homme sõidan edasi Madagaskari lääneossa, et erinevaid rahvusparke külastada ning paar päeva rannas veeta. 20.06.2009 algab kodutee.

Olen mõned fotod kah siiani toimunust Internetti riputanud. Vaadake www.tonupihelgas.blogspot.com Plaanin kindlasti veel reisilugusid kirjutada. Siiani on probleemiks olnud küll ajapuudus, küll see, et pole olnud elektrit või kohta kus kirjutada. Samas on mul tuhanded fotosid ja märkmeid, millest siis kirjatükke kokku annab panna. Ka praegu ma kirjutamisele pikalt rõhku ei pane, sest igal pool Aafrikas (va. hetkel) on Interneti kasutamine tasuline ja Interneti ühenduse kvaliteet kehvapoolne. Ainuke riik, kus Interneti ühenduse kvaliteet oli tõeliselt heal tasemel, oli Lõuna-Aafrika Vabariik.

Mõnes külastatud paigas (näiteks Mega linnas Etioopias) polnud ei elektrit ega vett. Inimesed istusid tänavate äärde tehtud lõkete ümber, et vähegi valgust ja sooja saaaks.

See selleks. Olen nüüdseks siis õnnelikult läbinud marsruudi Kairost Kaplinna. Tegemist on olnud väga huvitava reisiga, kus läbitud tohutul hulgal erinevaid rahvusparke (Simieni ja Bale mägede rahvuspargid Etioopias, Samburu, Nakuru, Naivasha Keenias; Seregeti, NgoroNgoro kraater Tansaanias; Lõuna Luwangwa rahvuspark Sambias; Hawange ja Matobo rahvuspargid Zimbabwes; Chobe ja Okavango delta Botswanas, Mlilwane rahvuspark Svaasimaal; Malealea Lesothos; lisaks veel Titsikamma ja Addo rahvuspargid Lõuna Aafrika Vabariigis). Lisaks eelpool nimetatud rahvusparkidele külastasime valget kõrbe Egiptuses, Sudaani püramiide, Etioopias Omo orus asuvaid põliselanikke, veetsime aega Diani rannas Keenias, sukeldusime Zanzibaril Tansaanias, sõitsime laevaga Malawi järvel (esimeses klassis :)))) , läbisime kanuuga päris mitmeid kilomeetreid Zambezi jõel Sambias, külastasime Suur Zimbabwe varemeid (Great Zimbabwe) Zimbabwes, snorgeldasime Bazaruto arhipelagos Mosambiigis, päevitasime Morrongulo troopilises paradiisis Mosambiigis, külastasime Mosabiigi vaatamisväärsuseid Maputos. Ronisime mäge Svaasimaal ja ratsutasime ponidel Lesothos, jalutasime Aafrika kõige lõunapoolsemas punktis Lõuna-Aafrika Vabariigis. Külastatud sai Stellenboschi veinikeldrid ja Kaplinna vaatamisväärsused LAV-s.

Nii, et reis on olnud vägev ja loodetavasti saavad allesjäänud päevad siin Madagaskaril olema sama vägevad.

Kõike head,

Tõnu Antsirabe linnast Madagaskarilt

0
0

Lisasin nagi.ee keskkonda terve hulga reisipilte reisilt Kairost Kaplinna. Vaadake: http://nagi.ee/photos/tonureisid/sets Terve hulk reisipilte on plaanis veel lisada...

0
0

Oled juba peas välja arvutanud, kui palju kogu reis kokku maksma läks? Jäi 150 000 piiri? Ise olen poolel teel ära käinud ja päris huvitav oli piltidelt tuttavaid kohti leida :) Nt see täiesti suvaline mošee - Sinu pilt http://nagi.ee/photos/tonureisid/11223779/in-set/141909/ minu pilt http://www.martmyrkel.planet.ee/Sudan/images/mosque.jpg

0
0

Kõik kulud kokku olid 210,000 EEK-i. See "kõik" sisaldas ka reisi Madagaskarile, kõiki lende, sööki, jooki, sissepääase rahvusparkidesse, muuseumitesse, jne jne. Lisaks veel vaktsineerimisi, kaasa ostetud tarbitavat (näiteks ravimid) reisivarustust, kindlustust, viisasid (ainuüksi viisad maksid kokku umb 1350 USD-d), jne. Samal ajal teisi elamisega seotud kulusid ei olnud, nii et Eestis elamisega seotud potentsiaalsed kulud võib reisi hinnast maha arvutada :)

Aga see on kahtlemata vahva, et käisid osaliselt samades paikades reisimas :)

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased