Kes vastutab, kui pakettreisi lennuajad liiguvad 6 tundi varasemaks?

Täna on teisipäev. Pakettreis peaks algama reedel. Algusega RIIAST. Valisime konkreetse reisi just seetõttu, et jõuaksime ilusti hommikul Riiga sõita ja saaksime sealt ka normaalsel ajal koju tagasi.

Täna teatati, et lennuajad on muutunud - tõstetud 6 tundi VARASEMAKS. Lend väljub nüüd 7-ajal hommikul Riiast, seega on vaja Riiga sõita juba eelmise päeva õhtul ja seega teha kulutusi veel ka hotellile.

Tagasisõit nihutati üldse viimase öö peale (kell 02:00), seega tuleb üks magamata öö, mida oleksin kindlasti soovinud vältida.

Oleme teinud reisitõrkekindlutused. Ühel on see Ergo kaudu, teisel RSA kaudu. Ergo on nõus tekkivad lisakulutused kinni maksma. RSA seda ei soostu tegema, sest tegu on lennuplaani muudatusega, mis nende katte alla ei käi.

Seega, kes sellise jama eest siis vastutab? Kas reisikorraldajal on tõesti õigus 3 päeva enne reisi niimoodi lennu aegu muuta?

Kusjuures huvitaval kombel pole Riia Lennujaama kodulehel selliseid lende üldse lennuplaaniski, mis tekitab eriti kahtlusi.

Kas tuleks Tarbijakaitsesse äkki hoopis pöörduda... Ühesõnaga, igasuguse kommentaarid on teretulnud!

No ma olen tegelikult üpris kindel, et kusagil reisilepingus on punkt, et reisiajad võivad muutuda ja et enne lennujaama minekut tuleb aeg igaks juhtumiks ise üle kontrollida. Lennuplaani võib nii palju asju mõjutada (rikked, avariid, ilm, streigid, ka lennukite täituvus, viimase aja trendina pankrotid), et alati peab lennuaja muutuse võimalusega arvestama ja tuleb olla õnnelik, et reis üldse ära ei jäänud. Õigupoolest ma väga imestan, kui Ergo sellisel puhul tõepoolest on valmis raha välja käima.

No kellel on Ergos tehtud, võtke kahasse üks soodne hotell, kui palju see lisa ikka teeb? Ja kes tegi kindlustuse RSA-s, see kahetsegu.
Kuna reis algab Riiast, on siis tegu Läti reisikorraldajaga? Sel juhul eesti tarbijakaitse vist küll ei aita.
Ja usun samuti, et reisikorraldajal on õigus lennuplaani muuta. Teil on hea et veel 3 päeva varem teada saite, vaat kui oleks see eelneval õhtul juhtunud....
Ära väga põe, võta hotell juurde ja naudi reisi!

(Ja see ei ole esimene kord,kui ma tean et lend varasemaks tõstetakse, ja klientidel on tulnud hotell lisaks võtta, ja kindlasti juhtub seda veel.)

Tegelikult paneb kõige rohkem imestama see, et reisikorraldajal on selles vallas kõik õigused (õigus kuni viimase minutini lennuaega muuta), aga reisijal ei oleks nagu mingeid õigusi... Justkui reisijal oma elu ei olekski, mida on vaja planeerida. Mingi ajalini piirang võiks ikka olla, kuni mis ajani sellised muudatused veel normaalsed on.

Kusjuures meie case'i puhul tuli välja, et seda reisi aega oli tegelikult juba palju varem muudetud, lihtsalt meid ei teavitatud sellest. Juba eelmisel nädalal olevat sama graafikuga reisid toimunud. Seega kaebuse teeme kindlasti, vähemalt reisikorraldajale selles osas. Mingi vastutuse peavad nad ka ikkagi võtma selles osas.

Jah, tarbijakaitse poole võid ikka pöörduda. Vähemalt selguse saamiseks. Jaga siis infot siia ka.

Uskumatu, et inimesed jaksavad niipalju jaurata ja viriseda - oleks sa siis vähemalt reisist maha jäänud muudatuse tõttu.