Kogemus Airbus A380-ga

Nüüd, kui esimesest Airbus A380 liinilennust on möödas juba peaaegu poolteist aastat ja hetkel käigus juba 13 seda tüüpi lennukit kokku kolmel lennukompaniil (Singapore Airlines 6, Emirates Airlines 4 ja Qantas 3), siis on ehk mõnel trippijal olnud ka võimalik selle superlennukiga lennata? Oleks tore lugeda teie kogemustest. Mis liinil, mis lennukompaniiga, mis klassis lendasite ja kuidas rahule jäite?

1
2

Võtaks üles vana teema.

Olen lennanud palju kordi, aga põhiliselt tavalisemate igavate lennukitega. A380-ga veel mitte.

Kuidas oleks kõige mõistlikum A380-ga lendama saada, ilma et selle eest ei peaks ennast seaks maksma?

Kuna kõige rohkem A380 lennukeid on Emirates'il, siis peaks vist sinnapoole vaatama?

Lugesin artiklist, et mõnede Emirates'i A380 puhul saab turistiklassis ka teisel korrusel olla?

https://trip.ee/uudised/emirates-kompab-piire-lennukisse-mahutatakse-615-reisijat

Mis liinidel need lendavad? Kuidas käib pileti ostmisel istekoha valik, palju see lisaks maksab?

Kuidas üldse oleks mõistlik Tallinnast Dubaisse saada, otselende vist pole? Või on rahaliselt mõttekam Emirates'i piletiga lendu kuskilt kolmandast riigist alustada?

Veel asjalikke soovitusi, et saaks täiusliku lennuelamuse?

0
0

Õnnestus juba 2009 esimene ja seni viimane lend selle isendiga sooritada, Londonist Singapuri ja firmaks Singapore Airlines. Kusjuures sai sigaodavalt tollal:) Kahtlemata oli ilus ja uus lennuk, ning SA on tuntud oma suurepärase kvaliteedi poolest, kuid efekt on siiski suurem lennukit väljast vaadates. Sees oli tõepoolest kõik veidi moodsam ja mugavam, aga tegu oli ka uue lennukiga. Võibolla äriklassis või esimeses tuleb kontrast paremini esile - sellel kogemusel on kindlasti ka teine hinnasilt. Ise huvitun hetkel Airbus 350 XWB proovimisest, milleks peaks juba lähitulevikus võimalus avanema. Odavalt A380ga lendamisega on tõenäoliselt sama lugu nagu muidu odavalt lendamisega, tuleb sobiv lennufirma ja liin(id) välja vaadata ning head pakkumist oodata.

0
0

Kui sa lendad turistiklassis, siis pole suurt vahet, mis lennuk on. Istud samamoodi oma tavalisel kitsal (aga siiski talutaval) istmel, käid samamoodi lennuki kesk- või tagaosas WC-s, sööd samamoodi jne jne. Seega minu poolt tavapärane tuim eestimaalase reaktsioon "Näähh" :)

Minu jaoks on pikamaalendudel palju olulisem, et multimeediasüsteem oleks kaasaegne. See aitab vähemalt pikka lennuaega paremini taluda. Viimatine lend Finnairi A350-ga jättis selles osas positiivse mulje.

0
0

Lendasin veebruaris/märtsis Frankfurdist Singapuri ja tagasi ning ühe otsa Aucklandist Singapuri. Kõik turistiklassis.

Väga jäin rahule, lennukid olid mugavad ja isegi minusugusel, peaaegu 2m pikkusel kolkel, oli isegi piisavalt jalaruumi. Tore oleks olnud olla muidugi vahelduseks II korruse turistiklassis, kuid ega suurt vahet vist pole. Samas polnud peamiseks elamuseks mitte see lennuk kui aparaat, vaid ikkagi Singapore Airlinesi teenindsutase. Olles lennanud väga erinevate lennufirmadega, siis Singapore on kvaliteedi mõttes ikka päris tipus. Samal reisil olid võrdluseks paaril otsal nii Lufthansa kui ka Air New Zealand (mis pole ka just kehvad firmad), kuid Singapore oli teeninduse mõttes praktiliselt igas elemendis natuke parem.

Mis puudutab seda, et kus saaks kõige odavamalt A380-ga lennata, siis siin arvatavasti on väga lihtne vastus. Piletit hinnastatakse ikkagi peamiselt vahemaa järgi ning A380 on mõeldud pikamaalendude jaoks. Seega misiganes A380 liin on kõige lühem, sealt ilmselt tasub ka kõige odavamat hinda otsida. Samas kui just väga suur lennukifanatt pole, siis mina spetsiaalselt A380 lendama ei läheks (vähemalt turistiklassis). Ega ta niipalju ka ei erine teistest suurtest ja moodsatest lennukitest.

0
0

Endal on kogemus Lufthansaga Frankfurt Delhi lennul. LH on vast ka kõige käegakatsutavam variant. Kusjuures, kuupäevi valides näitas meie kasutatud broneerimissüsteem ka lennuki mudelit ja kuupäevad said just lennukite järgi valitud. Mis süsteemiga tegu oli, enam ei mäleta.

0
0

A350-ga tõesti ei ole lennanud. 787-ga korduvalt lennanud, pole midagi erilist. ei saanud aru, et on puhtam õhk või kõrgem õhurõhk või vaiksem. Pigem oli kehvem see, et aknakatteid ei olnud. Tehti meeskonna poolt aknad mustaks ja midagi välja ei näinud. Ise midagi reguleerida ei saanud.

Multimeediasüsteemist vaatan lennukites ainult GPS asukohta. Meelelahutusmaterjal on mul endal alati läpakaga kaasas (sellepärast hiljuti kehtestatud läpakakeeld USA poole minevatel lendudel üldse ei meeldi)

Väga lühikesel lennul ei ole mõtet, tahaks ikka A380 lendamise kogemuse panna kokku ka järjekordse reisiga!

Kuna olen alla 180cm, siis põlveruum lennukis pole kunagi probleemiks olnud, ka mitte Ryanairi ega AirAsia lennukites. Pigem loodan A380-lt veidi laiemaid istmeid - olen ise ka viimastel aastatel kõvasti laiusesse kosunud! Samuti eelistaks akna või vahekäigu istet, kuna seal rohkem ruumi - sellepärast soovikski istme ette ära määrata.

Lennukite teenindustasemest on siiamaani parimad mälestused Malaysian Airlinesi osas, olen kunagi korduvalt nende 777-tega lennanud... (Aga nendega läks just nagu läks). Teisele kohale paneks Turkish Airlines.

Odavlennufirmadest olen korduvalt AirAsia teenindusega rahule jäänud. Endalegi üllatuseks. Ju ma ootasin Ryanairi!

1
0

Ilmselt parima jooksva ülevaate liinidest, kus A380 kasutuses on, saab Airbusi enda lehelt IflyA380.com. Aga siin tuleb märkida, et lennufirmade ühel või teisel liinil kasutatav lennupark on pidevas muutumises ja mingit garantiid, et sinu valitud lennul on soovitud lennukitüüp, pole. Eriti pikemalt ette ostes.

Lisaks võib soov kindlasti A380 vahemaandumise oluliselt pikemaks venitada. Näiteks Qatar Airways lendab Doha ja Bangkoki vahel vist 4x päevas, aga A380 on seal ainult ühel väljumisel, muidu on B777 (see ei pruugi olla värskeim info).

Kolmandaks sõltub lennuelamus lennufirmast. Üldine teenindustase on üks asi, aga erinevad lennufirmad mahutavad A380-sse ka istmeid küllalt erineval arvul. Mõni topib lennuki viimse piirini istmeid täis, mõni jätab rohkem ruumi. Ka istme laiused ja jalaruum erinevad. Ülevaade siin.

Suure lennukiga lendamine on samas alati kogemus. Kui B747 tekitab õhkutõusmisel korraliku vibra, siis A380-ga ei saa justkui arugi, kuidas õhku said.

Emirates'il on tõesti kõige suurem hulk A380 lennukeid. Aga siin tasub tähele panna, et neil on kasutuses 3 erineva konfiguratsiooniga A380-d. Ma pole küll päris kindel, kas ma Kopenhaagenist Dubaisse tahaks nende kaheklassilise A380-ga lennata. Kohati on Singapore Airlinesil üsna soodsad hinnad Frankfurdist New Yorki olnud, kus samuti A380.

0
0

Olen lennanud A380-tega päris palju ja erinevate lennufirmadega. Erilisi emotsioone ei tekita, lennuk nagu lennuk ikka, lihtsalt peldikud-istmed-peldikud-istmed sektsioone on rohkem üksteise otsas.

Tüütu on ka see, et mõnel pool litsutakse neid sadu reisijaid väga kitsastest väravatest lennukisse. Malaysianiga lennates oli Kuala Lumpuris oma poolteist tundi pealeminekusaba. Üle poole tunni oli "last call", aga lihtsalt ei suudetud rahvast läbi värava suruda piisavalt kiiresti.

Paljud A380-d on nüüdseks piisavalt kaua lennanud, et olla äratrööbatud ja juba poolvigaste ekraanidega ja istmetega.

Parim kogemus on ilmselt olnud Singapore Airlinesiga, kus õnnestus saada koht ülemisele tekile - erilist vahet pole, lihtsalt kaks istet kõrvuti, mitte kolm, ja kahekesi mugavam lennata. See oli küll aastate eest, ma ei tea, kas nad enam lasevad igal suvalisel reisijal sinna broneerida kohti.

Emiratesil minu teada ei saa ülemisele tekile economy kohti niisama - see on tavareisijale check-ini tehes suletud, pead olema nende programmi parema taseme omanik, et sinna kohti kinni panna.

Küll on aga Emirates parim võimalus lennata odavalt A380 business classis. Neil on palju vahemaandumisega lende, näiteks Dubai-Bangkok-Hong Kong või siis vahemaandumised Austraalias Uus-Meremaale lennates. Selle viimase lühema jupi (Sydney-Auckland, Bangkok-Hong Kong jne) täismüümisel võib saada business classi koha economy hinnaga (200-300 eurot edasi-tagasi, aga ainult üks ots on äriklass, mitte mõlemad) - sellistel lendudel suudavad nad müüa äriklassi küll näiteks Dubai-Bangkoki otsale, aga mitte täies pikkuses Dubai-Hong Kong, sest ärireisijad ei taha lennata 3 tundi kauem ja vahemaandumisega. Seega on äriklass pärast vahemaandumist tühi ja nad "kingivad" neid kohti tavahinnaga lendajatele (economy on neil lendudel ka täies pikkuses paremini hõivatud, sest hind on odavam kui otselendudel ja paljud ei saa arugi, et on vahemaandumine ja lend kestab kahtlaselt kaua). See 2-3 tundi pole muidugi pika lennuga võrreldav, aga vähemasti saab A380 äriklassi odavalt ära proovida.

0
0

Seaks ei pea ennast maksma, mina leidsin näiteks eelmine asta oktoobriks Finnairi sooduka TAY-HEL-LHR-LAX ja tagasi 360 raha eest, London-Los Angeles ja tagasi siis A380-ga. Olen palju lennanud ja ka USA-sse oli kolmas kord aga selle mürakaga esimene kord. Minekul sain kohaks 35A (vaata https://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Airbus_A380_new.php ), väiksematel lennukitel olen kuulnud analoogset kohta nimetatavat "nutumüüriks", kuna seal põhiliselt lastega lendavad pered (mähkimislauad ja rohkem jalaruumi) ja olin suht nördinud selle koha üle, kuid kuna oli päevane lend siis mõtlesin et OK. Tegelikkus ületas ootused, tõesti oli jalaruumi niipalju, et mina seinani oma varbaid ei suutnud sirutada (ise ka küll pisike, 177 cm) ja kui pelgasin et puudub aken nagu olin kogenud mõnel Euroopasisesel lennul samalaadsel kohal istudes siis oli see täitsa olemas. Isegi äriklassis lennates (olen lennanud nii Euroopas kui USA-s siselendudel) pole niipalju jalaruumi olnud. Naabriteks juhtus olema tore nelja lapsega pere kes siis hõivasid minu kõrval 2 kohta ja keskmise neljase rea ja kui maandumise ajaks pakkusin oma istet põnnidele (vanuses ca 2-12) siis olin nende silmis populaarsem kui piloot:) Otsustasin tagasitulekuks sama istme sebida, kuid kahjuks ei saanud, isegi raha eest ei olnud võimalik (kuigi poleks raha ka maksnud, maksis mingi 70-80 naela), valisin siis tasuta koha teisele korrusele ja kuna valik oli nadi siis võtsin vahekäiguäärse koha (et saaks tihedamalt oma e-sigaretti vetsus kakkumas käia). Kohaks oli 77J, võrreldes minekuga oli ikka vahe suur, mina oma väikse kasvuga tundsin ennast suht ebamugavalt, aga seekord oli tegu öise lennuga, nii et enamus aega sai nagunii magatud. Kokkuvõtteks nõustun ühe eelkirjutajaga, väljast on see elukas vahvam kui seest kuid elamus ikkagi.

0
0

Lennanud enamus "main stream" lennuki markidega (v.a 787) . Emiratesi A380-ga sai lennatud 2011 alguses HKG-BKK otsal. Oli siis teine suht uus lennuk ja elamus oli vinge. Toit , salongi kujundus ja loomulikult ka pardapersonal olid tasemel. Hind sellel otsal oli igatahes nagu ka eelpool mainiti ca 200 eur economy eest.
Uus lemmik on aga nüüd A350, kus nagu reklaamitult tundub sisekliima(õhk) palju mõnusam ja peale pikka lendu pole nagu väga väsinud tunne (lennu ajal ma üldiselt ei maga).

0
0

Lendasin 380ga kolm aastat tagasi Hongkongist Londonisse. Firmaks British. Koht oli esimesel korrusel lennuki tagaosas. Sinna olid paigutatud lastega pered, seega muretsesime esmalt, et lärm ei lase magada. Aga polnud hullu midagi. Teine vahetult eelnenud pikk lend (Aucklandist Hongkongi) all ka, seega olime üsna kapsad. Korra öösel üritasin minna trepist teisele korrusele, kuid seal oli võre ees. Eredaim mulje on Londonisse saabumisest varahommikul. Ilm oli jube udune ja vahtisime aknast välja, et millal tuled paistma hakkavad. Korraga puutusid lennukimüraka rattad maad nii, et praktiliselt ei tundnudki ja kapten ütles kõlaritest, et kuna nähtavus on halb, siis maandas lennuki automaatpiloot.

0
0

Ei mäletanudki ise, et sellise teema olen teind...aga vaffa, et Reaper selle taaselustas ja juba on päris palju muljeid siia kirja pandud, on huvitav lugeda...tnx guys :) ise pole veel A380ga lennand. Ausaltöelda sai alles 2 kuud tagasi esimest korda üldse Euroopast välja ja laiakerelistega lennatud - Finnairi A330 ja A350 ja Thai B747...nii et ses mõttes oli ikka ägedam nats kui Euroopasisesed propellerid või reaktiivid...eriti Finnude uus A350 muidugi :) Loodetavasti saan ka ise A380 peale millalgi ja siis jagan ka oma kogemust.

1
0

Suhteliselt kättesaadav on helsingist Qatariga lennata läbi Doha aasiasse jne. Helsinki-Doha vahel väiksem lennuk, aga sealt edasi saab kellaajaliselt valida juba kas 380ne või muu lennuki. Me valisime spetsiaalselt, et saaks A380 peale. Hinnasildiks Helsinki-Doha-Bankok tuli 287.-

0
0

Lendasin A380-ga a november 2016 Miami- Pariis turistiklassis ja seda france air-iga see oli minulgi esma kogemus ja ootused olid väga suurde. Selgus, et seest pole mingit vahet va. taga lõpus olev keerd trepp. France air oli vast üks esimesi kes sellise lennuki omanikuks sai ja see oli just see lennuk, sest kõik oli väga vanund, liigend ekraanid ei püsinud üleval ja kui valisid mõne filmi siis esimesed 3 minutit nägid laadimise märkki. Aknad olid vaid seestpoolt suuremad väljapoolt olid ikka väiksed. Ehk spetsiaalselt sebida A380 ei ole vast mõtet.

0
0

Mõni aasta tagasi sai Lufthansa A380 lennatud FRA-SIN ja tagasi. Ootused olid suured....ja väljast vaadates oli lennuk tõesti muljet avaldav, kuid väike pettumus.... Kunagi, kui AirAsiaga Londonist Kuala Lumpurisse lendasin oli lennukiks A340, mis jättis väga hea mulje. Akna all kaheses reas, ruumi ka pikema koivalistele jne. Seega tekkis huvi A380 ära proovida ja oletasin, et see peaks veel parem olema, kuid oli sama või natuke viletsamgi. Jalgadel ruumi oli, kui jah aknapool üle kahe inimese ronida oli tülikas. Ja seest lennuk nagu lennuk ikka. Muidugi lendu tõus ja maandumine oli küll A380 sujuv. Kokkuvõtteks ikkagi hea lennuk ja tasub ära proovida.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased