Kogemus LuxExpressiga

Eriline hädakraaksuja pole, aga sellest seigast jäi halb mulje. Sõitsin Tallinnast Riia bussijaama. Elus esimest korda. Buss jõudis sinna peale kl 2 öösel ja sealt pidi minema transfeer lennujaama kl 3. Olin bussipiletid paberile printinud ja seal oli selges eesti keeles kirjas, et takso väljub saabuvate busside ala kõrvalt. Plats on suur ja ristkülikukujuline, bussitaskute ja jõe vahele jääb küllaltki lai ala. Küsisin kahelt kaasreisijalt, kas nad saavad ka nii aru, et siiasamasse tuleb ka takso. Nemad said ka nii aru. Jäin sinna üksi (väike, blond, naissoost ja kogu oma varandusega). Tänavavalgustus oli hämar ja plats suur, aga mingit liikumist ei paistnud. 25 min pärast sain aru, et tuleb oma jõududega lennujaama jõuda ja ellu jääda. Kahtlast seltskonda liikus sealkandis küll, üks naine küsis raha ka, aga õnneks juhatas üks paar mind kohta, kus leidus üks takso. Sain 25 euro eest lennujaama. Pärast lugesin, et Lux Expressil oli inglise k kirjas õigesti, et takso väljub bussijaama väravast. Selgus, et takso oli asunud kuskil putka taga 200 m eemal. Kirjutasin neile, et eesti k on valesti ja et neist oleks ilus mu 25 eurot ja õrnalt eluohtlik olukord hüvitada. Vastus oli pmst see, et neil on kahju, et ma valesti aru sain. Hmm. Nad tagastasid mulle transfeeri 8 eurot (miks, Läti transfeeri juht ootas ju õiges kohas) ja lõpuks pakkusid mingit reisi, mida ma tõesti ei vajanud. Viisakas puiklev klienditeenindus, aga jäi mulje, et igasugune rahaline kompensatsioon on suur no-no. Ka tagasisõidu piletiraha ei saanud tagasi, kuigi tühistasin mitu päeva ette (lendude tühistamise tõttu). Ei saa, edasi-tagasi pilet. Jah, kuigi nüüd tean, kust transfeer väljub, siis edaspidi valin lennuki.

Jah, kuigi nüüd tean, kust transfeer väljub, siis edaspidi valin lennuki

Muqu,

Palun täpsusta, kuidas saab lennukiga Riia Bussijaamast Riia Lennujaama?

Tõesti segaselt väljendatud mõlemas keeles. Ma ei kujuta ette, kus on seal bussijaama värav. Eesti keeles saan aru, et busside alale (platsile) takso ei tule, ta on ala kõrval.  Selge see, et autosid platsile ei lubata. Aga kuspool kõrval siis? Kas sealpool, kus bussijaam, niisiis bussijaama hoone ja trammitee vahel, seal on pirukaputka. Või täpselt platsi teises otsas, kust bussid jaama sisse sõidavad, Daugava poolses otsas. Seal on tõkkepuu ja natuke ruumi autodele tõkkepuu ja tänava vahel. Ka väravaputka on tõkkepuu juures olemas. Arvatavasti on seda mõeldud. Väravaputkas on ehk valvurgi kogu öö? Suure platsi korral peaks väga üksikasjalikult ja kasvõi skeemiga  selgitama asukohta. Tallinna bussijaamaski ei teaks, kuhu joosta, kui  öeldakse, et auto ootab väravas. Hea, et sa kirjutasid,  järgmised reisijad teavad valvsad olla.

https://luxexpress.eu/taxi/riga

Kas varem oli seal mingi muu info:

Taksotransfeer Riia bussijaamas

  • Riia on jagatud kolmeks tsooniks ja teenuse hind sõltub sihtkoha kaugusest.
  • Üks taksokupong kehtib kuni 4-le samasse sihtkohta sõitvale reisijale.
  • Sõidu eest tasumine toimub Lux Expressi kodulehel bussipileti ostmise juures.
  • Baltic Taxi taksopeatus asub Riia bussijaamas peasissekäigu ees, Riia bussipeatuses.
  • Bussi saabumisel palume suunduda otse taksopeatusesse.
  • Taksosse sisenemisel tuleb taksojuhile esitada väljaprinditud kujul taksokupong.
  • Taksoteenust pakub Riias Baltic Taxi, kellega saab vajadusel ühendust telefoninumbril: +371 20008500.

Siin tekstis on küll selgelt öeldud - bussijaama peasissekäigu ees ja telefoni numbergi olemas. Üksik lause piletil jättis otsad lahti. Saime targemaks.

Täpsustan, et kasutaksin lennukit Riiast Tallinna saamiseks. Mõtlesin lihtsalt, et sõidaks natuke bussiga,

Ma täitsa usun, et Lux Expressi kodulehte uurides või kasvõi elektroonset piletit uurides oleksin leidnud rohkem infot ja otsad kokku viinud, aga ega seal üksi seistes väga telefoniga lehvitada ei tahtnud ja nii oligi mul vaid see eestikeelne lause, mis oleks võinud sisaldada "väravat".  Tõe huvides peab ütlema, et piletil on skeem ka, aga väljaprindil on see must tumehallil ja valgeski üsna halvasti nähtav. Ma arvan siiski, et kui piletil on eestikeelne lause, siis see võiks olla õiget infot sisaldav. Soovitasin neil vähemalt see lause ära parandada. 

Minu jaoks on ristkülikukujulisel platsil kaks otsa ja kaks külge, ja noh, üsna pime oli ka. Ehk oleks muidu ka taksojuht mind ehk kohvriga naist näinud. 

Selle Läti numbriga, mis piletil.oli, ma ühendust ei saanud, polevat kasutusel.

Minu kogemus näitab, on kahte tüüpi inimesi, selliste probleemide puhul. Need kes hakkama ei saa ja need kes leiavad olukorrale lahenduse. See ei ole mõeldud solvanguga või muudmoodi halvustavalt. 
Endale tuleks selgeks teha, millist tüüpi me oleme ja vastavalt sellele eelnevalt eeltööd teha.

Turist, millise lahenduse? Ma tean, et ilmselt Tarbijakaitse võtaks mind kuulda, aga ma ei viitsi selle asjaga rohkem tegeleda, lihtsalt jagasin siin kogemust. Tõesti oli esimene reis üksi, aga tahaksin arvata, et kuna jõudsin ka sel ööl kenasti lennujaama ja sealt paari riiki veel, siis ma äkki olen see, kes saab hakkama ega pea solvuma? Või olen see, kes ei saa hakkama, aga kel on lihtsalt õnne ja asjad sujuvad. Teeb lõppkokkuvõttes üsna sama välja :)

Pole mõtet vast loota post soviet riigi bussijaamast Singapuri taset. Tundsin end Karachi bussijaamas ebameeldivalt, tarbijakaitse palun aidake, umbes selline jutt teema autorilt.

Kui jutt käib Eesti.bussifirma piletile trükitud eksitavast eestikeelsest infost, siis komm võiks ju ka tegelikult teemasse jääda või midagi sellist :))

  Isegi kui oleks õige koha üles leidnud, poleks selle transfeeriga eriti kuhugi jõudnud, kuna lennujaam asub tsoonis 3 mis maksab 12 .- EUR-i.  Esimeses postitutuses oli  juttu ka kahtlasest seltskonnast, raha nuiamisest ja eluohtlikust olukorrast, mitte ainult sellest mis piletile trükitud. LuxExpress on suhteliselt mõistlikult võrreldes lennufirmadega käitunud. Isiklikult olen tagastavate piletite eest raha tagasi saanud ja mittetagastatavad piletid ümber vahetada saanud.

Isaac, see transfeer oli mul Tallinna bussijaam - Riia lennujaam LuxExp piletihinna sees, n-ö ümberistumisega. Kui oleksin lugenud inglisekeelset lauset, oleksin transfeeriga kohtunud, aga kuna lugesin eestikeelset lauset, sain seikluse. Olen elus väga paljudest ohtlikest olukordadest elusa ja tervena välja tulnud, lihtsalt polnud minu valik kell 3 öösel kogu oma varandusega keset Riia linna jääda. Koroona tõttu oli ööelu välja surnud, taksosid polnud, see üks õnneks oli. Aga miks mina pidin selle 25 eurot lisaks maksma, kui mul oli bussipilet ostetud?

Mul vastupidi - lennufirma oli väga vastutulelik ja püüdlik, bussifirma puiklev. No ma tõesti ei vajanud seda pakutud piletit, ei sõida ju muidu bussiga.

Muqu, erinevalt  teistest , sooviksin hoopis infot Riia lennujaama kohta naasmise ajal. Kas keegi kuskil küsis ka kuhu edasi minek? Endal on järgmine reedel reis Portugali Riiast ja no ei saa kuskilt täpset infot, mis ees ootab! Plaan Riia lennujaama minna autoga ja jätta sinna parklasse.

Oleneb, mis kell lennuk Riiast väljub, kuidas praegu Tallinnast väljuvate lendudega on  kas sinu lennu ajaks soodsat hinda on ja kus sa ise elad, aga muidu soovitaksin Airbalticust Tallinn-Riia lennu võtta. Vahel satub just mõne kirsiga sooduka peale.

Vaatasin üle, praegu on 64 euri, mitte just väga soodus, aga kiirem.

Ma mõtlesin pigem Portugalist naasemise kohta, et kas on mingeid piiranguid ja kas seal Riia lennujaamas uuribkeegi kuhu sealt edasi lähen ja millega.Ma alustan reisi Pärnust.

Inimene soovis infot naasmise ajaks, Tallinn-Riia lend pole Portugali minekuks naasemine. Hetkel pole olnud Riia lennujaama saabumisel mingit kontrolli. See kiirem on subjektiivne nähtus, Eriti Tartust või Pärnust reisi alustavale inimesele kes oskab lisada reisi kogukuludele ka parkimishinna.