Koh Chang, Tai

Plaan minna mai alguses kaheks nädalaks Koh Chang'i saarele vedelema ja muidugi niipalju kui on, ka ringi vaatama. Kes känud on, siis võiks siia panna majutuskohtade muljeid, mööda külge ei jookse ka muud nõuanded/soovitused maha (mida kohapeal teha/mitte teha, kust toure ja asju tellida jne)

Kas on mingi kindel põhjus miks Changile minna? Minu arust on see küll suht viimane koht, kuhu Tais minna. Saar on suht väike, venelasi täis, rannad on ka nii ja naa. Maa on mägine, punktist A punkti B päris aeganõudev, mopiga peab ka usinalt "tööd" tegema. Kaubandus ainult kohalik praht. minuarust isegi söök polnud päris Tai oma :P

Koh Chang Trati provintsis on minu meelest küll päris tore saareke. 2012 seal küll venelaste horde ei näinud, pigem jäid kohalikud silma...v-olla paari aastaga midagi muutnud. Randu on mitmeid ja majutuskohti laialt, soovitada midagi eriti ei oska, ise sai säästlikumaid variante võetud. Koh Changilt soovitaks käia ka teistelt saartel. Kindlasti tasuks Koh Mak kavva võtta, seal sai Koh Mak restortis ööbitud. Ainuke asi, et Koh Mak-i ei suutnud üle 2 öö olla...liiga vaikne:)

Gloobus, käisime ka 2012. Põhiline seltskond olid venelased ja ukrainlased. Seljakottarite rannas oli jah kuulda igasugu keelt. Valge Liiva Rannas kõik puha vene keeles. Ise asusime Mam Kai Bae Beachil, mis oli 100% venelaste asundus :P

Tervitused Janekile! Mina käisin seal selle aasta alguses ja jäin üldiselt väga rahule. Sai elatud nädal aega ja leidsime, et see oli ka optimaalne aeg, et igasse päeva mingi tegevus leida. Soovitaks ööbimisi otsida agoda.com-ist. Meie olime esimese öö saare lõunatipus, Bang Bao beachil. Suht tavaline kämpa. Seal on aga selline mõnus muul (pier), millele järgmisel päeval ümber kolisime. Seal kõik poed, restod, massaažid jne. Sai võetud ka üks päevane boat-trip, millega võis täitsa rahule jääda. Samas lähedal (1km eemal) sai ööbitud ka ühtede hipide külas, kus oma privaatonni eest küsiti vaid 300 bahti. Üldiselt soovitaks saarele saabudes ennast esialgu nende vastutulnud taksodel ja bussimeestel kõige pealt White Sand beachile (see on kohe esimene sadamast minnes) viia. Ära sa jalgsiminekule mõtle, mägi liiga võimas. Sealt võta omale roller, max 250 bahti/öp ja edasi hakka kulgema. Kaua ühe koha peal hakkab igav. Seetõttu oli meil ka iga paari päeva järel uus ööbimiskoht ja uued vaated. Sõltuvalt vihmasadudest on saarel 3-4 vaatamisväärset koske džunglis. Samuti saab rolluga ligi nendele kohtadele, kuhu muidu ei viida ja kui hindad vahel veidi privaatsust, saad omale eraranna või siis romantilise supluse kusagil mägijões lubada. Paar sellist kohta jäid ringiga teisele poole saart, nö kagunurka. Söökides pettuma ei pidanud. Meie liikusime sealt edasi Kambodžasse ja piletid ostsime Kai Bae Beachilt mingist teeäärsest kohast, mille vastas oli suurepärane söögikoht. Kui oled juba paar päeva kohal olnud, elad sisse ja saad suurepäraselt hakkama. Venelasi on terve ilm täis, aga seal saarel sai kohtutud ja suheldud vägagi normaalse seltskonnaga.

Huvitav jah, kuidas minust küll venelased "mööda" pääsesid:). Mäletan, et enne reisi sai kusagilt loetud, et n-vahetustel saabuvad kohalikud sinna saarele ja neid seal tõesti oli. See selleks... Ise rollerit ei rentinud aga kusagil soovitati võimsam pill võtta,sest mäed seal üsna järsud. Üldiselt takso tundub seal turvalisem liiklusvahend. Üldiselt söökides pettuma ei pidanud, kui välja arvata vist Kai Baes saadud riisist kärbestega:)

Tänud kõigile vastajaile! Totukene, räägi sellest Kambodžasse minekust veidi lähemalt, palju maksis ja millega/kaua minek kestis? Võibolla valin Krabi/Phuket ja selle ümbruse ka, ehk on mais seal ka veidi vaiksem.

Võibolla kellegil võrdlus Ko Samuist ja Ko Changist?

Sisuliselt terve saar on täis neid kohti, kust saad osta pileteid nii Bangkokki, Pattayale, Kambodžasse Siem Reapi ja Sihanoukville-i. Meie ostsime Sihanoukville-i ja pilet maksis 700 bahti nägu. Pidime ütlema, mis hotellis ööbime ja hommikul oli minivan järel. Hinna sees oli sõit praamiga mandrile ja edasi Koh Kongi piiripunkti. Seal sai kohapealt ostetud Kambodža viisa. Arvasime, et tahetakse USD-d, aga taheti bahte. Meilt millegi pärast 1000.- näo pealt. Teised turistid maksid 1200-1500.- näost. Ise arvasime põhjuseks, miks meilt kõige vähem taheti, olevat see, et kirjutasime occupation-iks viisataotlusesse student. Piiri peale tuli Kambodža poolelt vastu suur buss, mis siis turiste vahetas ja meiega edasi/tagasi liikus. Seal kontrolliti ka seda saarelt ostetud piletit ja osad seljakotireisijad, kes olid omal moel sinna piirini saanud, maksid üsna krõbedat hinda, et edasi liikuda. Sisuliselt läheb kogu selle transa peale terve päev, Sihanuuki jõudsime õhtul kuue paiku. Muideks Kambodžas oli ka üks söögikoha peatus, kus saime päris head nuuma. Millegipärast raha ei küsitud ja me ei hakkand toppima ka. Võib-olla oli see ka pileti hinna sees?

Kambozdha turistiviisa maksab piiril 20 Usd ehk 700 bahti, kõik ülejäänu läheb immigratsiooniametnike taskusse. Ei maksa soodustada korruptsiooni. Mingeid kviitungeid seal ka ei anta sest seal oleks kohe näha viisa õige maksumus. Aga Ko Samui ja Ko Chang on üsna erinevad, Ko Samui on väga turistikas, palju Euroopa turiste ja hinnad ka kõrged, eriti Chaweng beach, Ko Chang ei ole veel väga turistikas, hipide koht on seal Lonely beach.

Me sõitsime Bangkokist Siem Reapi ja sealt Koh Changile. Seal olime ca nädala, esimesed ööd Lonely Beachil http://www.lonelybeach.net/ , pärast leidsime saare lõunatipus oleva kaluriküla Bang Bao lähedal eriti rahuliku ja tšilli resorti, kahjuks nime enam ei mäleta. Venelasi kohtasime üksikuid, kuna hoidsime suurtest resortidest ennast eemale. Aga neid jätkub igale poole niikuinii.

Koh Changil käisisme 2013 dets, väga vinge koht! 2 nädalat vähe palju.. 1 nädalast piisab.. Venelasi oli.. kuid mitte palju.. Väga lahe oli see, et seal saaarel on võimalik leida randu, mis on inimtühjad ja ilusad valge liivaga palmirannad.. (muidugi tuleb pisut vaeva näha, et sinna saada) (Vaid rolleriga) Söök-jook vähe kallim kui mandril.. Hotell oleks mõistlik valida White Sand Beachi kanti.. siis vähem seiklemist.

Kas keegi läheb märtsis Koh Changi?

Käisin 2014a, venelaste kohapealt nii palju, et mina neid seal nädala jooksul praktiliselt ei näinud. Minimaalselt Rannad on seal võrreldes muu Taiga ikka VÄGA ilusad. Näiteks kui otsid siis leiad saarelt ka 2 inimtühja randa. Üks neist ca 500m pikk, valge liiv otse palmide all. Veetsime seal terve päeva ja kohtasime 2 inimest. (Kohalikud kalurid) Teha on seal ka vägagi palju kui pole pidutseja. Pidutsejate jaoks on jah täiesti mõttetu paik. 1 nädalast ei piisa tegelikult saarte ja kõrvalsaarte avastamiseks. Miinuseks on transport, saarel on pmst vaid 1 tee mis viib hobuseraua kujuliselt ümber saare.. ja on ühest otsast läbimatu. Just seal "teises saare otsas" tegelikult võlud peituvadki! :) Head avastamist.

Iga kell läheks Koh Changi tagasi. Väga mõnus saar! Ilusad rannad, head tänavatoidud! Kuna olin seal perega, siis väga möllukohti ei uurinud ega otsinud. Tundub jah, et öömöllu jaoks tuleb muu koht otsida. Õhtused tänavatoidud aga ajavad siiani suu vett jooksma :) Niipalju veel, et Lonely Beach ei ole kohe üldse lonely aga huvitav koht ikkagi. Meie lemmik oli White Beach aga seal on ka palju teisi ilusaid kohti.

Tere! Sai käidud Veeruaris, esimene tagasilöök oli kui selgus et Estravli kaudu ostetud ja broneeritud Kaca Resort teatas et neil vaba tube ei ole ja broneerimine ei ole nende jaoks kohustus. Kohapealne reisifirma töötaja leidis küll asendus hotelli aga selle hotellini jõudmine jäi küll oma mureks. Kiid ennast näole ei andnud ja lubatustest kinni ei pidanud. Samuti jäid veel toata neli inimest. Saare ranna osa osa oli küll normaalne aga asula vahe kohutavalt räpane ja haises. Soovitan sinna saarele kauemaks kui nädal aega mitte planeerida kuna seal pole midagi teha ega kusagil käia. Päevaga on võimalik kogu saare vaatamisväärsused läbi käia.