Kompensatsioon lennu edasilükkamise eest

Tere!

Minu lend ORD-CDG lükati edasi 3h ja 15 min. Vedajaks Air France. Kas mul on õigus küsida rahvusvahelise lennu eest, mis väljub USA-st, kuid vedajaks Euroopa lennufirma, kompensatsiooni? Lugesin, et kui lend hilineb sihtkohta rohkem kui 3h, siis on õigus saada olenevalt lennu pikkusest 250-600€ hüvitist. Kas see kehtib kohe ka edasilükkamise korral? Kelle poole ja millal peaks hüvitise saamise jaoks pöörduma?

Sellel teemal on palju juttu olnud siin ja veel mitmetes postitustes. Palun tutvu kõige pealt nedega. Sinu küsimusele pole võimalik vastata, sest keegi ei tea, mis oli edasilükkamise põhjuseks. Põhimõtteliselt peaks lennufirma sulle ise kompensatsiooni pakkuma, kuid arusaadav, et seda ei tehta. Pöörduda tuleb lennufirma poole 2 aasta jooksul.

Kui vedajaks on EL vedaja, siis on kompensatsiooni saamise õigus ka nn kolmandast riigist ELi lennates. Samas on oluline, mis on edasilükkamise põhjus. Kompensatsiooni ei saa, kui tegemist on plaanipärase lennuplaani muutmisega, millest teavitatakse pikemat aega ette. Tehnilise rikke korral aga näiteks peaks saama kompensatsiooni.
Veigo viidatud teemas on tõesti põhjalik arutelu sel teemal.

Tripikad räägivad
Eesti suurim reisifoorum. Küsi siin oma küsimus või jaga häid soovitusi