Küsimus autorendi kohta

Selline küsimus siis,et kas tõesti ei ole võimalik autot rentida sel juhul,kui juhilubade omanikul krediitkaarti ei ole aga nt kaasreisijal,kellel load puuduvad, on ja tema on nõus maksma tagatise?Avisest seda mulle igaljuhul öeldi.Kas mitte ühestki firmast ei ole siis võimalik niiviisi autot rentida?Isegi siis,kui sõlmida vastavasisuline leping?

Kõigepealt peaksid ikka ütlema, mis riigis kavatsed autot rentida. Üldiselt saab rentida deebetkaardiga väiksemates firmades, pead jätma sularaha tagatisraha, esitama tagasisõidupiletid ja töökoha tõendi (umbes samad tingimused, mis Hiina viisal :)). Ma just Uus-Meremaal ja USAs olles lugesin neid tingimusi ajaviiteks.
Samas on riike ja kohti, kus ei ole isegi krediitkaardi lõhna vaja. Malaisias rentisin näiteks auto päevaks 300 kr tagatisega (muidugi see oli saarel kah).
Samas ei näe ma küll mingit põhjust, miks ei peaks kaasreisija saama oma kaarti garantiiks jätta; kunagi oli mul endal isegi sarnane kogemus (nõuti lihtsalt natukene raha juurde; n-ö lisajuhi maks).

Aga las see kaasreisija rendib auto oma nimel ja paneb sind lisajuhiks. Uuri kas selline variant ei läheks läbi, rentija võib alati ju õelda, et load jäid koju näiteks.

Autot kavatsen rentida Itaalias Bergamo lennuväljalt. Ise arvan samamoodi, et pole ju vahet kelle krediitkaart tagatiseks jääb. Äkki Avisel on teised reeglid:) Kuid kui keegi oskab soovitada, millises firmas selline asi läbi läheb, siis info on teretulnud.

Norsu idee on kusjuures täiesti uurimist väärt:)
Sest ega rendifirma ju ei tuvasta,kas ka tegelikult on inimesel load olemas. Ja aeg ajalt ikka ununevad asjad koju ju...

Sellel konkreetsel juhul oli tegemist perekonnaga, s.t. auto rendilepingu tegi üks abikaasadest ja krediitkaart oli teise oma. Tegemist oli ka ettemaksu ehk vautseriga. Meil isegi ei tulnud pähe eelnevalt küsida, kas nii sobib. Võib-olla on tõepoolest tegemist erinevusega eri riikides.

Rendifirma kontrollib alati juhiloa olemasolu. Ilma juhiloata kindlasti ei saa.
Kõige lihtsam oleks teha ikkagi juhiloa omanikul endal krediitkaart. Juhul kui pank mingil põhjusel ei anna krediitkaarti sulle, siis äkki on mõnel sugulasel (elukaaslasel, õel-vennal, emal-isal, pojal-tütrel jne) olemas krediitkaart, millele saab ilma probleemideta vormistada lisakaardi sinu nimele (ei ole vaja eraldi tõendada sinu maksusuutlikust). Muidugi tingimuseks oleks, et see inimene usaldaks sind :)

Avist konkreetselt ei tea, kuid auto eest saab ka kohe sularahas maksta. Olen ka näinud, et mõned annavad tagatiseks passi ja võetakse hea meelega. See variant muidugi töötab siis, kui tagastad auto samas kohas.

Niipalju siis sain targemaks uurides erinevate firmade käest(Hertz, Sixt)Tsiteerin:

Krediitkaart peab olema rendilevõtja nimeline.
Teie olukorras peaks teie elukaaslane kaasas olema, kes ka
rendilepingule alla kirjutab. Ennast, kui juhiloaga inimest, vormistate
lisajuhiks.

Ilma krediitkaardi omanikku tuvastamiseta on autode rentimine võimatu.

Tsitaadi lõpp

Nii et peaks siis ikka saama sel moel, et juhiloata krediitkaarti omav inimene sõlmib lepingu enda nimele ja juhiloaga krediitkaarti mitte omav inimene märgitakse lisajuhiks. Päris segane lause tuli:)

Kas see Advantage(või muud rendifirmad) on seal Bergamos öö läbi lahti? Plaan oleks võtta nädalaks, aga tagasilend on juba kell 07:20. Ehk mingi kella 6 paiku peaks auto tagasi andma. Probleeme ei või tekkida, et nad magavad või putka kinni vms? Ja kaua see auto tagastamine aega võtab?

Ja kas ette broneerides saab ikka odavamalt kui kohapealt?

Bergamos tõenäoliselt ei ole kell 6 putka avatud - see on vaid suurtes lennujaamades võimalik. Küll aga on tõenäoliselt seal olemas drop-off box.

Kõige lihtsam on kasutada Autoeurope'i vahendust. Suure tõenäosusega saad parima hinna ning seal on alati ära märgitud tarnijate teeninduspunktide lahtiolekuajad ja drop-off boksi olemasolu.

Arvesta aga sellega, et Bergamos on rendiautode parkimisplatsi ja terminali vahel hulk maad - spets buss käib seda vahet. On enam kui tõenäoline, et kontorite kinnioleku ajal see buss ei sõida.

Autoeurope hinnad ikka kõvasti kallimad kui RyanAir pakutud Hertz ja Advantage omad. Aga üldiselt oleks siis mõistlik auto eelnev õhtu seal ära anda ja mingi taksoga kesklinnast lennujaama minna?

Mulle jääb küll segaseks, kuidas RA vahendatud Hertz ja Advantage odavam on - ka praegune kiire otsing nädalaks märtsi annab väikeautol hinnaerinevuseks ca EUR 116 vs EUR 105 AE kasuks. Ja see on ka kooskõlas minu pikaajalise vaevarikka kogemusega rendiautode hinnavõrdlemisel.

Aga jah - linnas ööbimine on mõnevõrra kindlam, lisaks säästad ehk ka ühe päeva rendi. Paljudel hotellidel on taksofirmadega lennujaama kindla hinna kokkulepe. Tegelikult hakkasid bussid samuti suht vara liikuma, minu arust oli lennujaama kodukal see info olemas. Soovi korral võid muidugi ka lennujaamas pinkidel ööbida.

No mulle näitas 15-21 maiks AE ca 50 euri kallimat hinda. Aga tänud vastamast, eks siis peab lootma et takso tellimine problemaatiliseks ei osutu seal :P

Edit:
Fiesta - AE € 230.37. RA hertz pay at location € 170.13

Mnjah, ma tsekkasin ka ja saan 175 Fiesta koos täiskindlustusega hinnaks ae.it lehel. Ja see auto tuleks siis Hertzist. Drop-box on neil kindlasti olemas. Mina see aasta suvel hoidsin ühe päeva raha kokku andes auto ära eelmine päev, sest oli teada, et bussid liiguvad väga varakult ja nii ka oli. Mingit probleemi ei tekkinud.

Käisime perega Sveitsi Alpides ringsõidul ja rentisime Zürichi lennujaamas Mersu (naviga) 5-ks päevaks.Kuna reis toimus mitte-kõrghooajal, siis olid erinevate autorendifirmade pakkumised eriti soodsad seal kohapeal lennujaama ühes tiivas.Parima pakkumise tegi meile ALAMO autorendifirma - 52 eur/ööpäev.
See on tõsi, et rendilepingu sõlmijal peab olema võimalus deposiiti maksta,aga selleks ei pea olema krediitkaart, sobib ka kaart millel on krediitkaardina kasutamise võimalus (selliseid kaarte väljastavad meie pangad) ja loomulikult peab olema pangakontol ka raha.
Deposiit oli 1500 CHR mis broneeriti kohe ja mis vabastati broneeringust alles 9 päeva pärast.
Kui autojuhiks ei ole lepingu sõlmija, siis tehakse rendilepingus vastav märkus ja tasuda tuleb lisamaks, mis oli lausa üle 50% päeva renditasust.

Avisest rentides peab krediitkaart olema juhi nimel kuid on ka olemas teine võimalus, et kasutad kaasreisija kaarti kuid siis läheb ta kirja kui teine juht ja sellega seoses tuleb maksta lisatasu.

Autoeurope pakub väga hea hinna Trifhty autodele, kuid kindlustuse kohta on sellised laused:

•Rental includes Collision Damage coverage. Rental limits potential vehicle damage to an excess of approximately EUR 1,200.00.
•Rental includes Theft Protection for the vehicle. Rental limits potential vehicle loss to an excess of approximately EUR 1,600.00. This insurance is not valid for single party accidents where there is a violation of traffic code or gross negligence of the driver. This insurance will be voided if the client does not complete all required paperwork.

Palun selgitage, mis see tähendab? Kas need on omavastuse summad? Kas peaks juurde võtma mingi lisakindlustuse, et omavastutust vältida?

Hertz pakub näiteks nn. SuperCover't, mis on nädalaks ca 100 eur.

Need on jah sisuliselt omavastutuse määrad. Autoeurope'st peaks siiski saama ka pakkumise koos kolmanda poole kindlustusega. Ehk siis sina vastutad rendifirma ees ja kindlustus maksab sulle hiljem rendifirma poolt õnnetuse vms puhul võetud summad tagasi.

Kui Autoeurope lehel on osade autode ees märge "Fully refundable excess, including tires and windscreen", kas see siis tähendabki täiskindlustust, mille puhul omavastutuse summat kaardilt ei broneerita?

Kahtlust tekitas asjaolu, et odavaima auto puhul on sellise kindlustuseta auto hind ainult 34 eurot odavam (6-päevase rendi puhul).

Jutt käib Bergamo lennujaama rendist.

Endal selline kogemus Hispaanias, Girona lennujaamas Avisega.

Juhiks märgitud inimesel jäi krediitkaart koju. Kaasreisijate krediitkaart lubati kasutada ainult siis, kui see inimene peamiseks juhiks märkida.

Meie esimene eelistus oli ilma juhilubateta inimene- seda ei lubatud. Teine eelistus oli alla 25a, aga 6a juhtimiskogemusega- küsiti noore juhi lisatasu.
Kolmas reisija oli üle 25a , aga vähese juhtimiskogemusega ja seega ise ei soovinud roolis olla. Õnneks see neile sobis, märkisime tema juhiks, kuigi kordagi rooli ta ei istunud.

Kõike seda jama olenemata sellest, et juhiks jäi ikka sama üle 25a reisija ja kohapeal võtsime täiskindlustuse.