Lendude vaheline aeg, et reisikindlustus ikka toimiks.

Novembris Taisse minek ning hakkasin uurima reisikindlustuse asjus, et kui pika vahe ma peaks planeerima kahe lennu vahele (antud juhul Tallinn->Helsinki ja Helsinki->Bangkok) et lennuki rikke tõttu mul kindlustus ikka kehtiks. Saan aru, et jätta 30 minutit kahe lennu vahele on lollus, aga näiteks 2-3h?

Eelmine aasta mäletan, et lugesin midagi 2 või 4st tunnist, kuid nüüd tingimusi läbi vaadates kõik kindlustusfirmad räägivad kavalalt mõistlikust ajaplaneerimisest. On kellegil viimasel ajal kogemusi kindlustusega sarnastes situatsioonides?

1
2

Kui Helsinki kaudu lennata, siis pole ju väga vaja karta. Tallinnast saad ju check-in'i lõpuni ära teha, Helsinkis lihtsalt õigele lennule minna. Ilma selleta soovitab Finnair Helsinkis teha selle lennu check-in 3 tundi enne ning tund enne väljalendu check-in suletakse.

Kindlustus korvab kahju siis, kui tegu on transpordivahendi tehnilise rikke, liiklusõnnetuse või ilmastikuolude tõttu. Kõik muu, näiteks ummik lennujaamas või lennukorraldaja viga jne ei ole kindlustusega kaetud. See on If kindlustuse kodulehel kirjas. Nii et alati ei olenegi kõik ajast.

Ise olen Helsingi kaugu ainult 2 korda lennanud, kuid Tallinnast tulles ei ole kunagi probleemi olnud. Lihtsalt planeeri aega õigesti :)

Vaevalt need kindlustused oskavadki täpset aeg anda, sest kõik sõltub lennufirmast ja sihtkohast.

0
0

Minu teada ei ole see risk kindlustusega kaetud, kui ühest lennukist teise hilinemise tõttu maha jääd. Kui on aga jätkulend, näiteks TLL HEL on ka HEL BKK lennufirma korraldada, siis pole niikuinii probleemi. Kui on erinevad firmad, siis on see minu teada 100 % Sinu risk. Loe kindlustustingimusi, saad teada!

0
0

Ehk siis, kui lähed Finnairiga ei ole vahet, kui jääd maha (nende süül, nt. Tln-Hls lennuk hilineb), siis nad panevad su ise järgmisele lennule (ja juurde maksma ei pea). Kas midagi veel üldse sõidab Tallinnast-Helsinkisse kui Finnair või Helsinkist Bangkokki?

Ja check ini lõpuni teed muidugi Tallinnas.

0
0

KÕIKIDE järjestikuste lendude osas, mis on Sinul ühe ja sama pileti peal vastutab vedav lennufirma 100% selle eest, et Sa tehniliselt järgmisele lennule jõuad. Kui vedajaid on mitu, siis on eelmisel vedajal vastutus toimetada Sind sihtkohta suunduvale järgmisele lennule. See asi toimib väga hästi. Ja selleks ei ole vaja ühtegi reisikindlustust. Praktikas võib see küll tähendada, et Su lennumarsruut muutub (mind on näiteks korra reroutitud Praha asemel läbi Frankfurdi), kuid see ei tohiks nii oluline ju olla. Sina jõuad reisi sihtpunkti igal juhul!

Kui tegemist on eraldi ostetud piletitega, on vastutus 100% Sinu enda kanda.

1
0

Viimane on üldiselt õige, et seal on üks "aga". Nimelt kui samal piletil olevad lennud saabuvad-väljuvad õigeaegselt ja minimaalsest ühendusajast on kinni peetud, on ikkagi reisija vastutus olla õigeaegselt järgmise lennu väravas. Lennufirma ei vastuta juhul kui reisija ennast vahepeal poodidesse või WC-sse unustab ja seetõttu järgmisest lennust maha jääb. Paraku kehtib see ka näiteks turva- või passikontrollide järjekorra osas - lennufirma ei vastuta kui reisija sinna pikalt kinni jääb ja seetõttu lennule ei jõua. Ehk alati on parem jätta minimaalselt lubatavast suurem vahe lendude vahele. Eriti suurtes lennujaamades. Pisikesel Helsinki-Vantaal on üldiselt 45 min piisav (kui lennud samal piletil). Eraldi piletitega alati vähemalt 2h vahet, veel parem 3h ja reisitõrke kindlustus. Kindlustusega võivad lahkarvamused tekkida kui eraldi piletite korral lendude vaheline vahe alla 2 tunni.

0
0

Üldiselt tõrkekindlustus ei toimi sellisel kujul nagu inimesed endale seda ette kujutavad või teenuse nimest välja lugeda võib, vahet pole kas on lendude vahe 2 tundi või 20 tundi. Makstakse välja ainult see mida nagunii on kohustatud hüvitama hilinev lennufirma st. hotell, söök jms. ja sedagi ainult lähtepunktis. Kõige parem tõrkekindlustus on ikkagi see kui lennud ühel piletil.

0
0

Vahel võib kindlustus hüvitada ka näiteks force majeure kahjusid (Kagu-Aasia tsunami ajal jagunesid siin kindlustusfirmad jämedalt kaheks). Sõltub kindlustusest, läbirääkimisest nendega, tutvustest ka vahel :) Mul neid näiteid üsna mitu, kuid siinkohal toon ühe: paar aastat tagasi lennutas Air Madrid inimesed Costa Ricasse, kuid sel ajal, kui turistid puhkust nautisid, pani lennufirma pillid kotti. Jõuludeks oli vaja koju saada ja peale mitmeid ponnistusi lennati läbi Venetsueela tagasi kodumaale. Kindlustus hüvitas ostetud uued piletid (Air Madridist loomulikult keegi mingit lahendust ei oodanud). Reisijatel tuli siiski lunastada alguses tagasisõidupiletid, mille kindlustus pärast kinni maksis. Kasutan ise ikkagi reisitõrget, mine tea.

0
0

Ühesõnaga, kas siis kahe erineva pileti puhul on mõtet teha reisitõrke kindlustus? Mind ikkagi häirib see et reisitõrke kindlustuskaitse ei kehti juhul kui "kahju, mis tekkis lennutranspordi kasutamisel, kui reisi algus-või transiitpunkti saabumise ja sealt lennukiga lahkumise vahe ei vastanud reisikorraldaja poolt ette nähtud miinimumajale." Endal on hetkel kahe eri pileti vahe 4h, ümberistumine Stockholmis, aga vedajaks krooniline hilineja.

0
0

Carolina, Kirjuta kindlustusseltsi(de)le, millised lennud ja mis ümberistumisajaga sul planeeritud on ning küsi nende käest, kas seda loetakse piisavaks ajavaruks konkreetse reisitõrkekindlustuse tingimuste mõttes. Kui peaks kunagi vaidluseni jõudma, on kirjalik kinnitus, et ajavaru on mõistlik (st piisav), üsna tugev ja raskesti ümberlükatav tõend Sinu kasuks.

Ise kasutasin seda tehnikat viimati siis, kui Stanstedis EasyJeti lendude vahele jäi 2,5 tundi. Tookord kinnitas IF, et see on piisav.

0
0

Aitäh, seda ma mõtlesingi teha. Ja juba neli meili on läinud selleks, et qbe inimesele lihtsalt selgeks teha, milles üldse küsimus on (ikka see, sõltub reisikorraldajast, sõltub lennujaamast, noh alates 45 minutist)..

0
0

Minul selline probleem: helistasin Swedbanki, et üle kontrollida, kui pikk aeg peab lendude vahel olema, et esimese lennu hilinemise pärast teisest lennust mahajäämisel reisitõrkekindlustus kehtiks. Mulle öeldi, et see sõltub nüüd hoopis lennujaamast ja iga lennujaama kodulehel on kirjas, mis see aeg olema peab. Üritasin siis Arlanda kodulehelt seda leida, aga tundub, et seal ei ole midagi selle kohta. Teab keegi sellest midagi?

1
0

Ühte kindlat aega ei ole, kuna sõltub ju ka näiteks sellest, kas ümberistumine toimub ühelt Schengeni-siseselt lennult teisele või nt USA lennule. Kui nt SASiga lennata, siis on minimaalne transfer time 30-45 min: http://www.flysas.com/en/be/travel-info/at-the-airport/transfer-times/.

1
0

SAS-il on näiteks sellised ajad - http://www.flysas.com/en/us/travel-info/at-the-airport/transfer-times/ Üldiselt, kui lennud on samal piletil, siis alla miinimumaja ühendust ei saagi osta. Kui lennud on eraldi piletitel, siis see miinimumaeg ei pruugi kindlustusele midagi tähendada. Kindlam on sel juhul ise põhjalikult kindlustuse tingimused läbi vaadata. Mõned reisitõrkekindlustused ei kata eraldi piletitega eriti midagi. Teistel teatud tingimustel ikka hüvitatakse jne.

1
0

Mul oli sama teema poolteist aastat tagasi päevakorras. Helistasin läbi 3 kindlustusseltsi. Küsisin, kas on olemas mingi nn kahe tunni reegel vms, millest aeg-ajalt kusagilt lugenud olen. Öeldi, et mingit konkreetset numbriliselt määratud ühest aega ei ole ja seda "kahe tunni reeglit" pole samuti olemas. Öeldi, et ümberistumise miinimumaeg sõltub lennujaamast ja selle info leiab lennujaama kodulehelt. Võib ka vabalt olla nt 50 minutit kusagil. Toona jäi minu lendude vahele (eraldi piletitel) 1,5 h ja kõik 3 läbi helistatud kindlustusfirmat ütlesid, et see on Ok ja reisitõrge kehtib.

1
0

Aitäh vastuste eest! Ma arvan, et ma üritan otse lennujaamaga kontakteeruda ja loodan, et nad oskavad midagi kindlat öelda selle kohta. Mul on iseenesest Schengeni sisesed lennud ja vahe on 4 tundi, aga eraldi piletitel. Siinsete vastuste järgi tundub see piisav aeg olevat, aga mingitest vanematest teemadest on läbi käinud, et nõutakse isegi pikemat aega.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased