trip-krainetrip-ukraine-dark
Lennu tühistamine (lend ei täitu)

Tere

Kas keegi oskab kommenteerida teemat, et kas lennuettevõttel on õigus lend tühistada põhjusel, et lend ei täitunud piisavalt? Saan aru, et kui lennufirma peaks seda teed minema, siis teatatakse sellest vähemalt kaks nädalat ette (vastasel juhul on kliendil nõudeõigus, kui ma olen õigesti aru saanud). Kas viimasel ajal on kellegil sellist asja juhtunud (EL-du sisene lend- Ryanair)?

Kas on kindel informatsioon, et tühistati vähese täituvuse tõttu?

Lennufirma võib lennu tühistada mis iganes põhjusel neile vajalik või kasulik on. Enamasti läheb siis tühistamise põhjusena kirja Operational Reasons vms.

Kui tühistamisest teavitati klienti vähem kui kaks nädalat enne lendu ja tegemist polnud erakorraliste asjaoludega, on kliendil õigus nõuda kompensatsiooni vastavalt EC261/2004.

Tänud vastamast. Mul ei ole sellist varianti otseselt veel olnud. Lihtsalt vaatasin, et lennule kuhu me piletid ostsime, mis toimub vähem kui kuu aja pärast, olime me esimesed kunded. Kuna need lennud on kaheosalised (ööbime transiitriigis) nagu ikka odavlendude puhul, siis püüan probleemi selles mõttes ennetada, et kuidas ma saaks vähemalt kindlustusega ennast nii öelda ette kaitsta.

Mille järgi tegite kindlaks, et olete esimesed? 

Seat map pole indikaator, kui palju pileteid on müüdud, sugugi mitte kõik ei vali pileteid ostes endale istekohta, eriti kui selle eest tuleb juurde maksta. Et tegemist Ryanairiga, siis ei saa ka vist ExpertFlyerist mäletamist mööda vaadata ja oletada palju pileteid võib müüdud olla.

PS. Praeguses olukorras, kus riigid üksteise võidu erinevaid piiranguid välja tulistavad, ei ole ühegi lennu toimumine 100% kindel, olenemata sellest, kas lennuk on täis müüdud või mitte. Soovitan kõik, mis võimalik broneerida vabalt tühistatavana ja loomulikult ka korralik reisikindlustus.

Minul konkreetne asi täna juhtus (Ryanairi edasi-tagasi lennud London Stansted - Hamburg). Piletid olid jaanuari lõppu ja vaadates lennufirma kodulehelt graafikut, kus näha, et need lennud on reaalselt peatatud ainult kolmeks nädalaks, ei saa põhjus olla muus, kui väheses täituvuses. 

Sellisel juhul on lennufirmal loomulikult õigus tühistada, kuid põhjuseks tuuakse "due to operational reasons", täituvusest ei hakka keegi midagi rääkima.

@henry086 

Siin võib olla pigem tegu sellega, et Saksamaa lubab UKst sisse ainult oma kodanikke ja alalisi elanikke ning ka need peavad olema kaks nädalat karantiinis. Seega jah, võib öelda et nõudlus puudub ning lennud tühistati vähese täituvuse tőttu, kuid põhjuseks ikkagi riiklikud piirangud.

Ja igaks juhuks, kui kellelgi midagi sellist plaanis oli, liiguvad kõlakad, et Austria võib lähipäevil keelata lennud UKst, ühtegi ametlikku viidet mul sellele veel pole.

@smallisland

Kas on mingisugust infot, et kui läbin UK-d transiidi eesmärgil ja olen Eesti kodanik, saan siseneda Saksamaale ilma karantiinita? 

Tean, et Stanstedi lennujaamas pole küll transiidiala, kuid teoreetliselt on tegu ikkagi transiidina, sest UK-s olen ainult sellel eesmärgil.

Ei ole seda täpsemalt uurinud. TIMATIC tundub ütlevat, et ei lubata üldse siseneda ja pigem nõustuks sellega

Eriti kui tegemist eraldi piletitega ei ole lennufirmad kuigi riskialtid ning võivad keelduda sind Stanstedis pardale võtmast.

UK-st Saksamaale turismi eesmärgil ei saa (BBC)

PIsut teemaväline, aga mul tühistati eelmise aasta novembris Ryanairi poolt UK-ga seotud 2 lendu palju lühema etteteatamisajaga kui 14p. Mingit kompensatsiooni neilt ei saa, nad lihtsalt vaidlevad/ignoreerivad ja ei maksa, vahet pole, kas pöördud ise, pöördub jurist või pöördub Tarbijakaitseamet. Kuigi hetkel on Flightright'i poolt asi vähe jõulisemas menetluses (sain aru, et nad tegid kohtusse ühishagi oma klientidele ja ootavad lahendust?), siis olen juba aru saanud, et mingit hüvitist Ryanairilt loota ei maksa, isegi kui nendepoolne lennu tühistamine kõik ülejäänud reisiplaanid sassi lööb.

Tänud siiani vastamast. smallisland vastusele viidates- ei tulnud jah selle peale millegipärast :), et kui ma ryanair´i kaudu ostan, siis ei ole nende inimeste kohad broneeritud, kes ei osta juurde: "priority paketti". Viimase reisi põhjal või kogeda, et see on suhteliselt 50/60 :), et kes ostavad koheselt "priority paketi" juurde ja kes mitte.

Kes viitsib veel kindlustuse poole pealt süüvida (reisitõrge). Ma sain eile vastuse BZU klienditeenindajalt, et justkui siis ei ole reisitõrge, kui lennufirma tühistab lennu (minu näite puhul siis neile- teine lend, mis mind viib lõppsihkohta ja seal ma tõin välja põhjuseks- "lend ei täitunud"). Nad väitsid, et siis maksab lennufirma piletiraha tagasi ja see ei ole justkui tõrge kindlustuse jaoks, kuid minu jaoks ju on, kuna ma ei jõudnud sihtkohta tõrketa. Jah nad võivad väita, et osta uus pilet (lennufirma tagastatud raha eest), kuid sellel hetkel võivad need piletid olla oluliselt kallimad jne. Võimalik, et sain valesti neist aru.

Kui keegi viitsib kommenteerida, et kas see on tõrke juhtum või mitte :).

@Mia

5. novembrist kuni 2. detsembrini 2020 kehtis Inglismaal täielik lockdown. Kui see oli lendude tühistamise põhjuseks, siis ilmselt kompensatsiooni loota ei ole.

Ja olenemata tühistamise põhjusest või etteteatamise pikkusest ei vastuta lennufirma sinu ülejäänud reisiplaanide toimumise või mitte toimumise eest.

Lennufirma on kohustatud Teid lennu tühistamisest teavitama – kui Teid ei teavitatud sellest vähemalt 14 päeva enne lendu, on teil õigus hüvitisele.