Lennufirmade õigused/kohustused, kui muudavad ühepoolselt lennuaega?

Ütleme, et ostsin vahepeatumistega lennupiletid kindlateks kuupäevadeks pikalt ette. Lennufirma muutis lennuaegu ja kuupäevi enne väljumist mitu korda. Ütleme, et olin oma bussi, auto, hotellibroneeringud teinud lennupileti ostu järel ja tasunud ka. Nüüd vajab uus lennuaeg kinnitust. Ütleme, et mulle ei sobi uued kuupäevad. Pöördun lennufirma poole, nemad saaksid pakkuda mulle mingit muud piletit, muul ajal sama sihtpunkt aga maksma peaksin juurde selle pileti hinna, mis hetkel kehtib. Millised on siis minu õigused tarbijana. Jääb mulje, et minul pole õigusi- võta või jäta või maksa. Lennufirmal jälle kõik õigused- keelan, poon ja lasen, sina maksa???

Jah, täpselt nii ongi. Kui uued ajad ei sobi, siis maksavad raha tagasi. Ülejäänud tegevuse peaks teoreetiliselt katma kindlustusega.Mu lapsel oli Ryanairiga lugu, kus nad lihtsalt jätsid ära Zürich-Londoni  õhtuse lennu. Ei mingeid asenduse pakkumist ega muretsemist. Pärast võitlust olid nad nõus vähemalt hüvitise tasuma (millest 1/3 läks vahendajale). Tõenäoliselt on selline suhtumine selle sundhüvitisega kaasnev. Ilmselt on Ryanairil ilmselt odavam maksta see hüvitis (mis hoolimata 600 eurosest kulust on suuremate hüvitiste eest kaitsev), kui hakata mingit personali pidama, deski lennujaamas ja teiste lennufirmadega diile tegema. Seega alati peab piletitega ja bronnidega tegema kindlustuse või omama aastaringset kindlustust.

0
0

Sisuliselt su lend tühistati. Sellisel juhul on lennufirma kohustatud reisijat tühistamisest teavitama ja pakkuma võimalikke alternatiivseid reisivõimalusi. Reisija saab sellises olukorras valida kas ta soovib: a) lennukipileti maksumuse tagastamist võib) aktsepteerib uut pakutud lendu. Lisaks on reisijal õigus hüvitisele, kui lennufirma pole lennu tühistamisest teavitanud vähemalt 14-päeva ette ning tühistamine polnud tingitud erakorralisest asjaolust.  Saan aru, et sul on ostetud kaks erinevat piletit. Lennufirma sinu jätkulennu eest ei vastuta. Näiteks, kui sul on ostetud Nordica pilet Brüsselisse, siis on Nordica kohustus vedada sind kindlaksmääratud ajal ja kokkulepitud tingimustel Brüsselisse. See, kui sa oled plaaninud Brüsselist kuhugi edasi minna, Nordicat ei puuduta. Selle jaoks on reisikindlustus. 

0
0

meil just Nordica tühistas lennu mingi kuu tagasi ja pakkus kas raha tagasi või asenduslendu. Kuna Airbalticul oli just soodukas ja ka lennuaeg parem, siis küsisime raha tagasi ja ostsime kohe uued piletid AirBalticule.Lennufirma ei vastuta a la hotellibroneeringute vms eest ja ka teiste lennupiletite eest, mis ostetud eraldi

1
0

no ja alati tasub endal ka guugeldada (võibolla lingitud info kattub omavahel, ei hakka võrdlema hetkel):http://www.consumer.ee/lennureisija-oigused/https://www.tarbijakaitseamet.ee/et/tarbijale/lennureisija-oigusedja ka tänane Postimees kirjutab midagi.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased