Lennuhäbi – kas lendamine tuleks lõpetada?

Rootsi termin flyskam ehk lennuhäbi on tänaseks Euroopas päris laialdast tuntust kogunud. Nimi sümboliseeerib Rootsist eelmisel aastal alguse saanud lendamise vastast liikumist, mille eesmärk on sellega vähenda kasvuhoonegaaside teket.

Liikumisega tuli välja sportlane Bjorn Ferri, kuid sai hoo sisse, kui kliimaaktivist Greta Thunbergi ooperilauljast ema teatas avalikult, et loobub lendamisest. Hiljem on sama ideega liitunud veel Rootsi kuulsusi.

Kas flygskam töötab?

Vaatame Stockholmi Arlanda lennujaama reisijanumbreid:

ARN juuni 2019

Rootsi siselennud: 393,966 (-5.3%)
Rahvusvahelised lennud: 2,100,104 (-2.1%)
Kokku: 2,494,070 (-2.6%)

2019 I poolaasta:

Rootsi siselennud: 2,453,442 (-8.5%)
Rahvusvahelised lennud: 9,996,145 (-3.8%)
Kokku: 12,449,587 (-4.8%)

Nagu näha, Arlandas on lendamine tõepoolest vähenenud ja lennufrirmad on seda ka tähele pannud.
Lennufirmad ütlevad aktivistidele vastu, et tänu kergematele lennukitele ja muudele meetmetele na ruleerimine ühe mootoriga väheneb lennufirmade keskkonna jalajälg niigi. Lennutransport toodab umbes 2% maailma CO2 emissioonidest, mis on samas suurusjärgus Saksamaaga.

:D

Minu jaoks on see järjekordne näide sellest, kuidas "heaoluühiskonnas" pikaaegne elamine tekitab mingi omapärase ajupehmenemise.

Aga jõudu neile siis mittelendamisel või lennuhäbi tundmisel.

Issanda loomaaed kui suur ja kirju on. Idioote leidub köikjal ning nad vajavad ka tähelepanu . Ei tahaks kuidagi uskuda, et sellest on tingitud  Arlanda väiksamad reisijanumbrid.

Samas seoses kehvemate ilmadega vörreldes eelmise suvega on reisibyrood myynud oluliselt rohkem reise selleks suveks kui  samal perioodil eelmisel aastal.  TUI +50%  , Ving +40% jne
Kui vaja sooja minna siis pole enam  mingit flygskammi  https://www.dn.se/ekonomi/ingen-flygskam-nar-sommarvadret-sviktar/

Osaliselt võib süüdi olla ka lennipiletitele eelmise aasta aprillis kehtestatud maks, aga flygskam üllatavalt massiline.