Lennujaamadest. TLL (kuid miks mitte ka teised)

Tallinna lennujaam on olnud viimastel aastatel tõeline õudusunenägu. Lufthansa ja seega ka kogu StarAlliance kuldkliendina olen harjunud, et ükskõik kus maailmas läbin nii check-ini kui ka turvakontrolli 10-15 minutiga, kuid Tallinn oli selles osas ääretult ebameeldiv erand: esiteks puudus ja puudub meil ka praegu eraldi turvakontroll eliitreisijatele (OK, kui päris eraldi turvakontrolli teha ei taha, tehku siis vähemalt eraldi ligipääs, nagu see on nii mõnelgi pool mujal, kus eliitstaatusega või äriklassi reisijad satuvad lihtsalt kohe turvasaba etteotsa) ja teiseks on olnud Tallinnas alati probleem sellega, et Business Class check-inis istuvad näitsikud justkui ei tea, KELLE jaoks nad seal letis istuvad ja teenindavad reisijaid valimatult. Mujal maailmas saadetakse Business ja First Ceck-inidest joonelt minema kõik, kellel selle kiirema teenuse kasutamiseks õigust pole – meil aga on olnud inimene, kes on maksnud selle eest, et omab kiiret ja takistusteta eriteenust, sunnitud ootama sabas koos economy-reisijatega. Me ei ela sotsialismiühiskonnas, kus justkui kõik on niikuinii võrdsed (ehkki ka seal see 100% ei kehtinud). Mingisugustki kriitikat ei kannatanud varem ka lennujaama poolt opereeritav lounge..

Nüüd, pärast uue osa avamist, lennujaama külastades saab rõõmuga tõdeda, et asjad on asunud paranemise teele! Lounge on juba täiesti OK (Linda-loungeks vist kutsutakse) ja ka lennujaama lennuoote osa on asunud meenutama tipplennujaamu nagu näiteks ICN. Ok, miniatuursel kujul muidugi. Aga mis lonkab ikkagi kahte jalga korraga, on turvakontroll – kus ikkagi puutub “Priority access” ja turvatöötajad on “püüdlikumad” (loe: norivamad), kui isegi Ühendriikides. OK, Tel-Avivi omad on võib-olla veel hullemad. Must häbiplekk meie ilusal lennujaamal.

Korrektsemaks on muutunud ka check-in (ei tea, kas on mõju avaldanud ka kasvatuslik tegevus – olen igal varasemal korral neile meenutanud, MIKS ja KELLE jaoks on olemas äriklassi registreerimislaud).

Igal juhul on TLL lennujaam muutunud paremaks. Way to go!

1
234

Vaeseke. Ja, mis meie tripikad peame tegema?

3
0

Saan aru sinu sugavast murest meie lonkava lennujaama ule, kuid noustun Antonioga, et kuidas meie aidata saame.Arvestades koguhulka palju maailmas lennujaamu on , siis arvan et kui uhes nuud natuke kauem passima pidid ja oma "erititahtsainimese" privileege nautida ei saanud ei juhtu suga midagi.Vb ego sai natuke kannatada.Reisimatta sp ju ei jaanud ;)

3
0

Aga kuidas Tallinna lennujaam ise on su murede peale vastanud?

"Mujal maailmas saadetakse Business ja First Ceck-inidest joonelt minema kõik, kellel selle kiirema teenuse kasutamiseks õigust pole..." - Minu kogemus on olnud küll positiivne, et kui järjekorda neis lettides pole, siis nad ise kutsuvad ka sinna turistiklassi reisijate sabast inimesi.

2
0

Raul muidugi oma tuntud elitaarsuses. Kuid selles osas pean nõustuma, et Tallinna lennujaam on teinud suure sammukese edasi, just ootesaal, check-in-i osa jne. See, et Raul peab teiste plebeidega turvasabas passima on muidugi koletu. Aga ilmselt ei maksa sa veel nii palju, et sul oleks 24 h oma turvamees ja eraldi turvavärav- provintsi värk noh. Ilmselt lahendaks selle probleemi eralennuki omamine. Nemad ei käi üldisest turvatsoonist läbi, vaid nö oma töötajatele mõeldud tunduvalt privaatsemast osast.

1
0

Mu kogemus on, et check-in mitmel pool maailmas võtab ette ka economy reisijad, kui esimese klassi leti taga parajasti kedagi ei juhtu olema. Kindlasti leidub nahhaale, kes lühemasse järjekorda hüppavad, aga check-in peaks siis keelduma neid teenindamast. See oleks aus ka nende suhtes, kes economy järjekorras ootavad. Mis puutub turvakontrolli, siis näiteks mitte kõikides briti lennujaamades ja USA LA-s ja SF-s pole eraldi turvakontrolli kallimas klassis reisjatele. Passikontrolli järjekorras peavad reisijad samuti võrdsetele alustel ootama, kui just eriti VIP ei juhtu olema.

2
0

Kes tunneb, et on väga elitaarne ja järjekorras seista ei jaksa, võib alati endale VIP paketi osta. Siis pole ise vaja üldse midagi teha enam lennujaamas.

2
0

Täiesti samal arvamusel viimaste kommenteerijatega. Mulle on korduvalt langenud sülle "elitaarset au" saada teenindatud äriklassi check-inis ja seda mitmel pool maailmas. Värskelt meenub Emirates. "Mujal maailmas saadetakse Business ja First Ceck-inidest joonelt minema kõik, kellel selle kiirema teenuse kasutamiseks õigust pole" - ega ikka alati ei saadeta küll. Check-ini töötaja on omamoodi visiitkaart ja viisakas suhtumine kõikidesse klientidesse on ka nende jaoks oluline. Ja reisinud ja näinud olen ikka väga palju. Kui raha räägib, siis hakkab piinlik...

2
0

Mina olen nahaalselt trüginud Tallinnas edukalt Business check-ini selletõttu, et olin lennukist maha jäämas. Töötaja hädaldas küll, et "mind tapetakse ära selle pärast", aga ju siis ei tapetud. Aga põhimõtteliselt on Raul-R'l muidugi õigus. Kas sa, Myre peaks ka sama normaalseks et kui businessclassis on lennukis vabu kohti, siis sa istud ka sinna, lennufirmal ju vahet pole? Piinlik hakkab su juttu lugedes... Muide, Briti lennujaamades, Heathrows on küll fast-track olemas kallimatele klientidele.

Ma kardan, et siin läheb jälle mõttetuks vaidluseks proled vs uusrikastest ülbikud, aga ma prooviks neid "kõik peavad võrdsed olema" tüüpe natukenegi mõtlema panna. Ühesõnaga teie meelest pole inimene, kes on maksnud 3-10 korda kallima teenuse eest karvavõrragi väärt mugavamat, kiiremat jne. lennujaamateenindust? OK. võrdluseks siis: usun, et teil ei juhtu ka midagi hullu, kui seesama ettevõtja toodab teile 1000 krooni maksvad Levise teksad, mis lähevad kiiremini katki kui 100-eegused turult ostetud kaup. Ostke rätsepateksad, kui mugavat kaupa tahate ja nii elitaarne olete, ütleks meile Maris! Või et takso sõidab linnas 30km tunnis ja juht nähvab teile nagu Mickel079 "ega buss ka kiiremini ei sõida. Pole te midagi nii tähtsad, et natuke hiljem ei võiks kohale jõuda."

Aga praktiliselt tähendab hea businessclass teeninduse puudumine lihtsalt seda, et vähem ärireisijaid sõidab selle firmaga ja kõik odavlennureisijad, Stockmanni trügijad jne. maksavad oma pileti eest paarsada krooni rohkem ja kiruvad lennufirmat. Halval juhul kasutavad järjekordset pankrotipesa nagu OasisHongKong, mida oi kui agaralt on trip.ee's haibitud :D Palju õnne teile.

0
0

mu kommentaar sattus miskipärast liiga ette.

0
0

Antonio tagamõte oli selles, et mis sa meile virised. Räägi seda lennufirmale või lennujaamale. Ja oma meelsust saad väljendada sellega, et ei osta näiteks Tallinnast algavale reisile äriklassipiletit.

2
0

Mulle tundub siiski,et trip pole see koht,kus sellise looga pisaraid välja meelitada.

1
0

Egas Raul ilmselt ei taha kellegi pisaraid väljameelitada ja kaastunnet äratada. Tema jutu point on kindlasti millseski muus-ehk need, kes maksavad pileti eest rohkem,peaksid saama ka paremat teenindust ka maapeal. Üldiselt võttes saab ju sellega isegi nõustuda. Samas tõesti, võiks ju arvata, et lennufirma suhtub tõepoolest kõikidesse klientidesse austusega. Rauli sõnakasutus a´la eliitreisija jne näitab ilmselgelt vaimu-ja rahaeliidi vastandumist. Mul on au olnud mitmel korral ka meie nii mõnegi ministriga ja mitme suurärimehega koos turvasabas passida, ei ole nad keegi silmnähtavat piinilikust tundnud pööbliga ühes sabas seismise pärast.

1
0

Ma olen Rauliga ses mõttes päri, et meie kodumaa on liivakastimängude maa, kus teeninduskultuur, mis 90-te lõpus tundus hakkavat välja kujunema on hiljem täielikult haihtunud. Samas väljendaks end ka oma mätta otsast -TLL on niiiii väike koht niiiii väheste reisijate arvuga, et jõuab need liigsed 15-20 lisaminutit ära küll seista. Ja TLL lõundžis pole teenindajad jõllitanud umbusklikult mu Priority Passi, kui minusugune T-särgi ja teksainimene sisse üritab tungida. Seda võib mõningais maailma paikades kogeda...eks me areneme...vahest meie lapsed on juba hulga tõupuhtamad kapitalistid, kui enamik meie ühiskonda praegu. Siis saab teenindusega asjad paika (teenindaja teab, kust klassist ta on ja iga minusugune kontorirott hakkab igal pool valge särgi ja lipsuga figureerima).

1
0

Selle teeninduse kohapealt julgeks ma vastu kobiseda. Minu meelest ei tea ka paljud nö väljakujunenud kapitalismikantsid teenindusest mitte halligi. Oma elu nõmedamad teeninduskogemused lennujaamades on mulle paradoksaalsel viisil osaks saanud Pariisis, Londonis ja JFK-s. See, et sa oled seal kliendina ainult seepärast tähelepandav, et mingi sisseharjutatud standard teenindajalt seda nõuab, siis inimesena oled sa tõeliselt ümmargune 0. See, et JFK sind tuima näoga turvavestluse pärast jätkulennust maha jätab (kusjuures kahel lennu vaheline aeg oli ca 3,5 tundi!), on minu puhul kujunenud reegliks. Kolmest korrast, mil olen JFK-sse lennanud olen täiendavale vestlusel kutsutud 2-l korral . See ainumas kord kui vestlusest pääsesin oli paradoksaalsel kombel ainuke kord, kui lõppunktiks oligi NY. See,et tänu neile on mu graafik täielikult segi, hotellis ettemakstud ööd tühja läinud jne ei ole isegi nende poolest vabandamist väärt. Vot see liigitub tõeliselt nõmeda käitumise alla (minu meelest). See, et mingi kassatšikk sulle piisavalt laia lõuaga ei naerata, on mulle subjektiivselt suhteliselt savi.

3
0

Eks ma pidasin seda teeninduseteemat vähe üldisemalt silmas. Jah - lennujaamad on kogu maailmas ühesugused masinad, kus töötavad inimesed kipuvad minema ühte nägu ja malli ning nüristuma. Mul on nüüd ka kogemused LAX-ga - üldiselt olin ennegi kursis, et sage idiotism, mis valitseb USA-s ei erine oluliselt Venemaa omast, mis meile hästi tuttav peaks olema - suurriikide ja suurrahvaste teema. LAX oli tõesti eriliselt masendav. Aga üleüldiselt ootaks ka Eesti majandussfääris lõpuks elementaarset normaalset suhtumist, et klient on teenindus- või kaubandusasutuse jaoks eluliselt oluline, mitte vastupidi. Riigimonopolides on seis muidugi kogu maailmas vist ühtemoodi shitt, aga arenenud kapitalistliku ühiskonna erasektor erineb meie omast siiski, nagu öö päevast. OK - sry, et teemast mööda kaldusin.

0
0
1
234
Lennupakkumised
Reisikaaslased