Liiklus Kambodžas

Lugedest õnnetusest eesti neiuga http://helpsilvia.wordpress.com/ tekkis tahestahtmata küsimus, kui halb see liiklus seal kandis on? Olen käinud Tais, Malaisias, Filipiinidel, Balil ja igalpool suht hästi hakkama saanud. Järgmine aasta ootab ees Vietnam ja Kambodža, kas peaks midagi enamat teadama liikluse kohta neis riikides?

1
2

Minu meelest oli liiklus seal suhteliselt samasugune nagu muljal Kagu-Aasias. Enamus sõidab rolleritega ja siis tuk-tukkidega, teed keegi ei anna, üle tee keegi ei lase. Valvsust seal küll kaotada ei saa. Autod sõidavad seal kuidas ja kus jumal juhatab - seal on päris palju jeepe (Lexused ja Toyotad hakkasid eriti silma). Paistab, et valdav osa (nii 90%) elanikkonnast liigub rollerite ja muude kaherattalistega, need 10% auto-mehi on aga eriti rikkad kohalis mõistes ja eriti ülbed - igas mõistes.

Ise liiklesime tuk-tukiga. Rollerit ei oleks julgenud rentida. Isegi tukis taga istudes oli suht kriipi kohati. Aga sama kriipi ka igal pool mujal Kagu-Aasias. Ma olen ise rolleriga liigelnud ainult Phu Quoc´il ja seal oli üsna rahulik liiklus - väike saar ju.

Aga minu kõige-kõige hullem kogemus liikluses on jalakäijana Saigonis (HCMC-s) - vot seal oli küll vahepeal tunne, et ma ei saa kunagi üle tee. Lõpuks aga kogusin julgust ja kohalike jälgedes sai ilusti liikuvate kaherattaliste vahel läbi lipsatud. Korduvalt:)

Eks õnnetusi ikka juhtub. Liikluskultuur ja reeglid on seal meie mõistes olematu.

1
0

No minumeelest cambodia liiklus võrreldes Tai'ga on umbes 100x hullem. Cambodias ei tunnistata kohati ikka mitte ühtegi liikluseeskirja. Seal mingi roller võtta on suht enesetapp, kuna pole harjunud ka selle liiklusega. Lihtsam on tuki sarnaste ollustega ringi panna ning taga õlut juua.

0
0

Vietnam ka kindlasti hullem kui Tai ja õnnetusi juhtub metsikult. Endalgi päris mitmed sõbrad õnnetustesse sattunud ja seda nii jala, rolleri kui ka bussiga liikudes. Saigon on muidugi maailm omaette - seal ma rolleri selga ei istu.

Jama lugu on aga see, et Eesti kindlustusseltside hüvitispiirid on madalad (50-100k EUR) ja vähegi tõsisema õnnetuse korral kui on vaja eritransporti ei piisa sellest summast (nagu ka selle õnnetuse puhul). Vaatadates näiteks UK samalaadseid kindlustusi on hüvitispiirid 5-10 Mio EUR - seega 100x kõrgemad. http://www.worldwideinsure.com/ - on nüüd vist hakanud ka Eesti kodanikele normaalse hüvitise/hinna suhtega kindlustust pakkuma.

0
0

Olen ka Kambodzas käinud ning seal olles mulle kohe öeldi, et kui sa pole mitte kunagi rolleriga sõitnud või sõidad väga ebakindlalt, siis ei tasu riskida. Tean, et seal on ennegi eestlastel rolleriga õnnetusi juhtunud, aga muidugi mitte nii hullusti ...

Pigem soovitaksin tuktukiga sõita. Kuigi Phnom Penhis tuktukiga sõites oli vahepeal väike kartus küll, samas Sihanoukville's ja Siem Reap'is oli täitsa ok.

0
0

Ei tea kas see worldwideinsure.com on usaldusväärne firma? Kas sealt ka hüvitist on lootust saada kui midagi peaks juhtuma?

0
0

Vietnam oli kõige hullem sealkandi liikluse osas. Lihtsalt neil on neid motorollereid seal nii metsikult palju. Saigonis on ka jalgsi ohtlik teed ületada. Samas väiksemad kohad pole nii hullud. Mui Ne-s sai ilusti motikas renditud ja sellega ümbruskonnas sõidetud, mitte midagi erilist ei olnud. Aga Kambodia liiklus oli minu arvates suht uimane. Ok, reegleid võib-olla pole jah aga sellega ei saa siis arvestada lihtsalt ja see on ju teada. Ehk ainus reegel seal, et suuremal ja tugevanmal on eesõigus, st kui Jeebile ette sõidad, siis oled ise süüdi. Ma tõesti Kambodia liiklust ei saa hulluks eriti pidada. Sõitsime ise rendimotikatega Sihanoukvilles ringi (jah, see pidi olema keelatud välismaalastel ise sõita seal aga me riskisime) ja Phnom Penhis sai sõidetud nende motikataksode tagaistmel. Mäletan, et Phnom Penhis oli paar motikaõnnetust iga päev minu silmade all aga kellegiga polnud midagi tõsist, korjasid kokku oma laialikukkunud asjad. Kuna liiklustihedus on seal nii suur, siis see hoiab kiirused väikesed ja ilmselt see neid päästabki hullemast. Ma ei taha kedagi õhutada sealses liikluses liigselt riskima, sõitke selle transpordiga, mida enda jaoks kindlaks ja turvaliseks peate.

1
0

Kolm aastat tagasi oli mu mäletamist mööda Kambodžas liiklus pigem tagasihoidlik. Kaherattalised sõidukid olid tõepoolest enamuses ja uhked džiibid liikusid peamiselt kolonnis. Siem Riepis ja selle ümbruses sõitin ise jalgrattaga ja polnud probleemi. Muidu lasin tuktuki ja motoga end ringi vedada. Hirmu polnud. Hull oli asi Hanois, kus väidetavalt miljon võrri ja võrr asendab ühistransporti. Seal suurel tänaval tagaistmel nende miljoni võrri vahel oli küll paaril korral hirmus tunne. Ise sõitsin rendivõrriga Koh Changil Taimaal, kusjuures tunnistasin rentides ausalt, et pole sellise aparaadiga kunagi varem elus sõitnud ja küsisin, et kas see võib takistuseks saada. Rentija oli imestunud, et miks see takistuseks peaks saama. Ei saanud ka. Kiivri igaks juhuks siiski küsisin. Aga lugu, millest teema alguse sai on küll kurb ja kole. Aidakem võimalusel kindlasti!

0
0

Sõitsin mitme kuu jooksul u aastake tagasi päris mitu Kagu-Aasia maad läbi, Vietnamist ostetud mootorattaga ja pean mainima, et kõige ohtlikum oli sõita just mööda HCMC-Hanoi põhi maanteed. Seda just selle tõttu, et kohati olid riigi peamisel maanteel teedes augud kuhu ilma kirjandusliku liialduseta oleks sõiduauto kenasti ära mahutanud. Ka oli üks ohtlik seik Kambodzast Vietnami uuesti sõites, peale kõige lõunapoolsema piiriületuse läbimist, ühel järjekordsel pikal sirgel sõites. Seal sai hetkeks valvsus kaotatud ja ootamatult oli teel üks suuremat sorti hüpekas tekitatud tee alt läbi jooksva oja truubi ehitamisega. Saime korralikult mõlemad rattad maast lahti, ning nii enda, kui ka tüdruksõbra tagusmendid omakorda istmest lahti. Kokkuvõttes oli õnnelik hüpe ja tagasi mõeldes hirmus naljakas ka! Linnades liigeldes muidugi üks näpp peaks olema pidevalt signaalil ja jalg valmis pidurdamiseks. Rahulikud ja sujuvad manöövrid õnnestusid alati 100%'liselt. HCMC sõitmine oli just väga meeldiv elamus. Kõik vaatavad üksteisele silma ja tundus, et kõige otsustavama pilguga mootoratturil oli alati eesõigus. Muu tsiviliseeritud maailma liikluseeskirjad väga ei kehti, aga midagi ennekuulmatut samuti sealses liikluses ei ole. Vastassuunas sõitmine, punase tule eiramine, politsei peatumismärguandel mitte peatumine muutub u nädalaga sama loomulikuks sinule, nagu see on kohalikele.

0
0

Taimaale, Koh Phangan´i saarele(maailmakuulsad Full Moon Party´d), koguneb täiskuu perioodidel tohutu mass karvaseid ja sulelisi peoloomi. Öösel kummutavad HaadRin´i rannas "Julia, i love you long time fucking strong Bucket´d", päeval kimavad mööda saart rolleritega ringi. Kusjuures saar on jumalik ja loodus on oivaline. Aga see paradiisis ringi kimamine tähendab seda, et tõusude lõpus keerab tee tavaliselt 180. kraadisesse laskumisse, et seal omakorda teha pööre teadmatusse. Sellel saarel oli alles hiljuti kohalike seas populaarseim business omada rolleri remondi töökoda. Nüüdseks on aga enamus remondimehi vahetanud õlised tunked valge kitli vastu ja kinnitanud putka peale mao ja punase risti märgi. Sest...valgekitli amet on valgnahaliste, tätoveeritud Adonis´te seas kordi nõutum ja tasuvam.

http://kohphanganreviews.com/wp-content/blogs.dir/1/files/gallery/FullMoonParty2008/FullMoonPartyKohPhangan2008-06.jpg

http://www.google.ee/imgres?q=koh+phangan+full+moon+party+bucket&hl=et&client=firefox-a&rls=org.mozilla:et:official&channel=np&biw=1280&bih=662&tbm=isch&tbnid=cwWkULnzpSrKjM:&imgrefurl=http://www.fotolibra.com/gallery/882754/full-moon-party-bucket-stalls-ko-pha-ngan/&docid=1PYFLEWKIYq02M&imgurl=http://gb.fotolibra.com/images/previews/882754-full-moon-party-bucket-stalls-ko-pha-ngan.jpeg&w=624&h=405&ei=M43zTreKJbGM4gTK4-CRCA&zoom=1&iact=hc&vpx=960&vpy=160&dur=4557&hovh=181&hovw=279&tx=184&ty=80&sig=117294391296235457074&page=1&tbnh=143&tbnw=192&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:4,s:0

http://www.google.ee/imgres?q=koh+phangan+full+moon+party&hl=et&client=firefox-a&hs=Rip&sa=X&rls=org.mozilla:et:official&channel=np&biw=1280&bih=662&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=GfBnwXi8JJkjFM:&imgrefurl=http://kohphanganreviews.com/picture-gallery/full-moon-party/year-2003/&docid=WqQWEoRDonxriM&imgurl=http://kohphanganreviews.com/wp-content/blogs.dir/1/files/gallery/FullMoonParty2003/FullMoonPartyKohPhangan2003-01.jpg&w=1200&h=900&ei=7onzTpHvOsXe4QThjMmNCA&zoom=1&iact=rc&dur=763&sig=117294391296235457074&page=7&tbnh=135&tbnw=188&start=91&ndsp=16&ved=1t:429,r:4,s:91&tx=90&ty=75

Taikad lähevad aina jultunumaks ja ahnemaks. Harvad pole juhused, kus pärast mingi rolleri või skuutri renti süüdistatakse rentnikku mingi mõlgi või vigastuse tekitamises. Uutmoodi väljapressimismoodus. Ja kaevata või vaidlustada pole kellelegi, sest ka politsei on mestis.

0
0

See pole ainult turistidega, kui Taikas vahel rendib rolleri, siis sama moodi vaadatakse üle, ega kriime vöi mölke pole, tuleb ka endal enne rentimist üle vaadata, kas kuskilt midagi leiad, sest sa ise pruugigi kuskilt kriimustada, aga kui kas vöi pargid kuskil, ning keegi kriimustab, siis ikka ju sina süüdi. Ning minu arvates on see rentidega igal pool nii, mitte ainult Tais. Ja kes see ikka tahab, et kuni paarsaja Bahtise rendi puhul roller ära kriibitud vöi mölgitud.

0
0

Kurb lugu selle tüdrukuga, aga fakt on see kui ikka juhid liiklusvahendit, siis peavad turvanõuded täidetud olema ja kui ikka vaadata kiivreid, mis siin kantakse, siis ega taavaline nokamüts kaitseb samapalju kui siinne munakoor. Nii, et olge ettevaatlkiud Aasias võrri selga istudes. Olete potensiaalsed laibad. Elan ise Vietnamis ja kiman ringi, HCM ja selle naaber provintsides. Kui ikka kogemusi pole, siis sõitke autobussiga.

0
0

Alati tasub rendiautost-rollerist rendifirma taustal korraliku resoga pildid teha. Minul piisas tagastamisel sõna "pildid fotokas" poetada ja kohe oli kõik OK.

1
0

Olen rolleriga (Tai ja Kambodža) ja tsikliga (Vietnam) sõitnud küll seal kandis, samas mul on A-kategooria load kah.

Üldiselt võib sealse liikluse kokku võtta järgmiselt:

  • sinu kui juhi vastutada on see, mis toimub sinu EES, kõik mis toimub sinu taga on sinu taga sõitjate vastutada.
  • kasuta signaali ja anna endast ees pool liiklejatele märku, kui sa hakkad neile lähemale jõudma või neist mööduma
  • viibuta käega ja anna signaali, kui sa hakkad kusagile poole pöörama, et sinu taga liiklejad saaksid sulle ruumi anda.
  • ja nagu igal pool liigeldes, ära tee äkilisi liigutusi :)

PALUN KANDKE KAHEL RATTAL LIIGELDES ALATI KIIVRIT!

Vietnamis, eriti Hanois saab üle tee jalakäijana väga lihtsalt: sa astud vaiksel sammul lihtsalt teele ning kõnnid samas tempos ühes suunas ning lõputu rollerite vooga voolab sinust lihtsalt mööda. Oluline on siin jälle mitte järkude liigutuste tegemine, ära jookse, ära jää seisma, ära muuda suunda. Kohalikud talitasid täpselt samuti.

0
0

Rolleriga sõites on väga tähtis kõrvalteelt peateele (seal kus sina sõidad) pöörajatele signaali anda, et nad märkaksid su tulekut. Muidu nad ei pruugi üldse sinu poole vaadata ja sõidavad ette. Sõrm peaks koguaeg signaali peal olema ning pigem kasuta seda kui mitte (keegi su peale närvi ei lähe ega vihasta kui signaaliga enda nähtavamaks teed).

0
0

Tere, Siem Reap ja Sihanoukville on nii väikesed linnas, et enamus asju saab jala aetud. Rahvast vähe ja liiklus ka väike, et rolleriga on ok liikuda kui oled varem sõitnud. Väga ettevaatlik peab olema, sest nad sõidavad suvaliselt ja liiklusmärke ei tunnista. Samas kiirused on väikesed ja kui hoiad oma sõidusuunda, sõidavad nad ise mööda. Olen siin 5a elanud ja meie linnas oli see paari kuu tagune õnnetus esimene väga tõsine. Samas oli tegu mittekogenud sõitjaga ja kiirus oli ilmselgelt liige kiire selle tee olusid arvestades. Pealinnas võtke tuk, sest see on nii suur ja segane linn, et üksi ei jõuagi kohale kuhugi. Edu, Lauri

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased