Makedoonia, Albaania

Tere, palun teilt infot nende maade kohta: kuidas on seal teed, ööbimisvõimalused, millised on olulisema vaatamis-: puhkamiskohad, jagage infot heade autentsete söögikohtade kohta. Oleme autoturistid, kes on vist juba sõltuvuses Balkanimaadest. Eelmisel aastal külastasime lisaks Horvaatiale Bosnia-Hertsegoviinat ning ka sellel aastal tahaks avastada midagi uut :). Huvitaks info telkimisvõimaluste kohta.

Albaanias oleme käinud ühe korra. Teed on seal nii, et peamagistraalid on asfalt, aga kõik, mis jääb kõrvale, on sõna otseses mõttes põhjatu auk. Tahtsime jõuda välja Rodoni neemele (Kepi i Rodonit) ja jätsime sinna kogu auto põhjaplastiku. Liiklus on sõna otseses mõttes metsik. Igaüks sõidab nii nagu tahab ja oskab ja vaata ise, kuidas ellu jääd ja auto terveks jääb. Meie seal ei ööbinud. Öömaja oli meil Montenegros. Sõitsime varahommikul Albaaniasse ja õhtul tagasi. Turvalisuse kohta nii palju, et see on see tore riik, kuhu mõni aasta tagasi tegi visiidi Saksamaa kantsler Angela Merkel. Visiiti ettevalmistama läinud julgeolekutöötajad avastasid, et selle riigi siseminister sõidab ringi Saksa riigikantseleilt Saksamaal varastatud soomustatud Mercedesega. Tagasi ta seda anda ei tahtnud. Selleks, et mitte tekitada diplomaatilist pahandust, "kinkis" Merkel selle auto siis "uuele omanikule" :). Selle riigi keskmine palk on 150.- eurot, aga Bentley-sid (kohalike numbritega) tundus seal olevat samapalju, kui meil Land Cruiser'eid (kindlasti ausa tööga teenitud raha eest ostetud) :). Loodus on seal ilus, aga prügi käitlemisest pole nad veel midagi kuulnud. Aga avastamist väärt maa kindlasti!

Käisime Albaanias umbes kolm aastat tagasi. Reisiplaani koostasime nii et Albaanist läksime edasi Korfu saarele ja tagasi tulles jälle Tirana kaudu Eestisse. Albaania jättis väga kustumatu mulje, loodus väga ilus , lahked inimesed ja hinnatase igati meie eestalse rahakotile. Kuigi olime mõned hotelli broneeringud Booking.com kaudu kinni pannud, kuid isegi seda pole vaja. Tirana kesklinnas väljakul on hotell kuhu saab toa 40.- EUR kahele öö ka kohapeal.See oli muidugi kõige kallim öömaja sellel reisil. Muidugi milline marzruut valida meie liikusime serpentiine mööda alla poole et laevaga üle minna ja Korfule jõuda. Söögikohad on kõik võrratud, sest sind võetakse vastu kui külalist ja laud kaetakse väga rikkalikult.

Kas Albaanias õnnestub Tiranasse jõuda ka ilma serpentiinides liiklemata? Kuidas on teed võrreldes Horvaatia või Bosnia- Hertsegoviinia tavateedega, on seal mingi kahesunaline põhitrass ka? Bosnia - Hertsegoviiniat ka algul pelgasime, aga seal küll teed head :).

Tiranasse saad otse mööda riigi peamagistraali ja kuni Tiranani seal serpe ei ole. Serpidele sattud siis, kui lähed kas mere poole ja sisemaa poole. Tirana asub kahe mäeaheliku vahel. Peamagistraal on nagu Tartu maantee, ainult nagu ma ütlesin, liiklus on seal metsik. Tavaliselt 4 realine, vahel ka 5-6 realine. Teekatte märgistus puudub! Vahepeal on keskel põrkepiire, aga seda on vähe. Teeservades, ristmikel, seisavad inimesed, kes ootavad transporti (bussi). Liikumine toimub kiirustel 60 kuni 160 km/h. Liiklusmärkide pealt on kõvasti kokku hoitud ja liiga palju neid ei ole (praktiliselt polegi ja nendest nagu nii ei hoolita). Kui on tarvis midagi reguleerida (veel suurem segadus tekitada), siis teeb seda politsei. Kütuse tankimise kohta ei oska küll midagi öelda, sest ühtegi tuttava (Euroopa) kaubamärgi tanklat ei pannud tähele. Kohalike kütuse kvaliteedi kohta ei oska kommentaare anda.