Malta liiklus ja tankimine

Olles lugenud enne reisi teiste kogemusi Malta liikluses, tundus, et ega hullu ei olegi, aga ... Minu kindel soovitus on võtta Maltal automaatkäigukastiga auto ja võimalikult väike ning võimsama mootoriga. Kui tahad vahel ka suurelt teelt kõrvale pöörata ei tea kunagi kui kitsaks läheb tee või suureks kallak. Liikluses hoitakse sulle ikka tihedalt järgi ja tipptund on häirivalt närviline. Gozo oli muidugi nagu maal vanaema juures liiklus ja eluolu. Mul oli tagurpidi mõtlemisega omajagu tegemist ja lisaks vasaku käega kãiguvahetus ei oleks minul küll vist välja tulnud.Bensiini tankimisega saime ka oma kooliraha makstud kuigi olin ka selle kohta lugenud. Maltale minejatele infoks: uuri järgi, millisest tanklast üldse öösel lennujaama sõites bensiini saab, varu 5, 10 ja 20 euroseid ja hakka siis vaikselt tankima. Kaardimakseid vist eriti ei olegi, et saad mõnusalt ühe korraga paagi täis lasta.Tegutsemise järjekord: sisesta raha automaati ja vaata, mis kiri ekraanile tuleb. Ilmselt see, et vali tankur. Siis validki tankuri numbri ekraani kõrval olevatelt nuppudelt. Nüüd vaatad jälle, mis kiri ekraanile tuleb. Ilmselt järgmisena tuleb automaadist välja tšekk makstud raha summa ja valitud tankuri kohta. Alles peale seda annab ekraanil olev kiri teada, et võta lohv ja hakka tankima. Meie panime enne lohvi sisse ja hakkasime alles siis toimetama ja kahjuks sai nn tankimise aeg enne läbi kui üks kohalik ka tankima tuli ning meid õpetas.Kui see juhtub sul päeval, siis saad minna bensiinijaama töötaja juurde ja saad tšeki alusel raha tagasi. Kui aga öösel lennujaama kiirustades, siis pole midagi teha.Aga Malta on mõnus. Nii kergesti talutavat kuumust nagu peale Kariibide ei meenugi. Kirikuid/katedraale vist ühe km2 kohta kõige rohkem maailmas. Rahvas sõbralik ja lahke. Kauplejaid ei ole pealetükkivad. Kõik on puhas (minu jaoks tõeliselt üllatav). Vahemaad on nii väikesed, et võid vabalt bassuga elamise võtta keset saart.

Nii palju tahaks siiski julgustada, et auto rentimist ei peaks pelgama Maltal. Saar küll väike, aga ei kujuta ette, kuidas ilma autota oleks ringi liikunud. Teed üldiselt ei ole kõige paremad, aga seetõttu ei ole ka suurt kihutamist kuskil. Saab rahulikult liigelda ja ringi vaadata. Me võtsime 9-kohalise bussi, kuna 2 peret, et lihtsam koos sõita. See loomulikult manuaal-kastiga. Lisaks siis ei ole bussiga väga palju enne sõitnud. Siis oli küll nii, et öösel lennujaamast majutusse sõites sai ringteedel paar korda mootor välja suretatud, kuna õige käik ei saanud sisse või kojameestega "suunda näidatud", aga teisel või kolmandal päeval juba harjus nii ära, et enam ei pidanud mõtlema selle peale. Bussiga oli see positiivne, et kõrgem ja välja nägi paremini. Suurusega enamasti ei olnud muret, mingis linnas oli tänaval nii kitsas, et peeglid pidi kokku lükkama, et teisest autost mööda saada. Gozol peab kindlasti käima, see on ikka hoopis teistsugune saar. Laevaliiklus on mugavaks tehtud - minnes sõidad lihtsalt laevale (piletit ostma ei pea), pileti ostad tagasi tulles sadamas.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased