Mida peab teadma, kui ette võtta perega autoreis Lõuna-Saksamaale?

Plaanime augustis perega (mees ja alla aastane laps) sõita autoga Lõuna-Saksamaale Bondensee lähedale. Reis kulgeks läbi Poola, kus peaks ka ööbima. Kas oskate soovitada Poolas mõnda head ja mugavat ööbimiskohta? Mida peaks teadma ja millega arvestama sellisel autoreisil? Tänud ette vastuste eest!

1
2

Teil tuleb sõita ca 2200 km üks ots, millest 600- 650 on Poolat. Poola läbimise mugavus sõltub nädalapäevast ja ka kellaajast. Sellest lähtuvalt peakski kogu teekonna paika panema. Peale Varssavit on öömaju piisavalt. Ma usun , et ette bronnida ja välja valida ei ole mõttekas, sest tasub sõita vastavalt olukorrale. Tasub uurida värskelt teeremonte Poolas ja ka Saksamaal. Eelmine suvi pakkus üks laevafirma sõiduauto + 2 inimest Leedust Saksamaale. Me olime matkabussiga reisul ja see oli kallim, aga sõidukas + 2 inimest oli soodne ja kui tekkis huvi võiks ju uurida. See oleks super, õhtuks Leetu, öö laevas ja hommikul värskelt läbi Saksamaa kohale.

0
0

Uurisin veidi- sel suvel nii roosiline ei ole. 18 tunni ja 220 euriga saaks auto ja 4 inimest Klaipedast Sassnitzi. Nii et paraku siiski Poola. Kui miskit huvitab, küsige.

0
0

Teadma peab seda, et sellise lapsega saab teil suht raske olema nii pikka reisi teha.

0
0

Väga raske on öelda, kuidas selline pikk reis lapsega sõiduks sobib, iga laps on erinev ning kui mõnega pole 1000 km ühe jutiga probleem, siis teisega on ka 100 km juba paras peavalu. Üldiselt on kõige mugavam ringi sõita just lapsega vanuses 0-9 kuud, pärast seda muutuvad lapsed juba aktiivsemaks ning ei kannata enam pikalt autos istuda. Teine faktor on lapse päevaplaan - mõistlik on kasutada lapse uneaega sõitmiseks ning tema aktiivsemat perioodi puhkuseks. Kui laps magab näiteks öösel 6-7 tundi jutti, siis oleks mõistlik seda aega kasutadagi Poola läbimiseks - teed on tühjemad ning suvehommikul läheb niikuinii varakult valgeks. Marsruut: kui kaardi peale vaadata, siis on kõige loogilisem sõita läbi Praha. ehk siis E67 Tallinnast Prahasse ning sealt E50+E43 Bodenseeni. Kahe ööbimise (Poola alguses ning Praha lähistel) ning rahuliku lapsega on sõidetav.

0
0

Sama plaan augustis Lõuna-Sakasamaale sõita, autoga kahekesi koos naisega (2 rooli), lapsed jätame seekord koju. Plaan siis minna Berliini peale(sõidab mööda) ja sealt mööda kiirteid pidi lõunasse Baden-Baden (termid ja vanalinn)-> Bodensee järv ja järveäärsed külad-> Garmisch- Partenkchn ja muinasjutulised lossid(Neuschwansteini ja Hohenschwangau lossid) -> Kehlsteinhaus (Hitleri kotkapesa)-> München ja vanalinn+õllekultuur->edasi Tsehhimaa Plzen+Sveik -> Praha -> ja sealt Poola Wroclaw -> Warssavi ja tagasi. Suuremates linnades ikka 2-3 päeva kohapeal. Reisipikkus u 2 nädalat. Väljasõit 1/2.08.2010 õhtul-öösel. A Poolas tahaks veel Hundikoopas (Wolfsschanze) ära käia. Kui aeg kattub siis võib mingi maa koos sõita kui huvi on. Kontakt ka [email protected]

0
0

Lõuna Saksamaale reisijatele soovitan Würzburgist alates: http://romanticroad.com/ , kohalikes infopunktides ka palju tasuta materjali saada. Poolas on hea peatuda Etap'i hotellides (enamus GPS-s sees + nädalavahetusel soodushind). Varssaw - Katowice tee on vägagi sõidetav ning lapsed ei sega.

0
0

Hundikoopad Poolas on suht igavad, raskesti leitavad(meie saime kätte alles kohaliku abiga) ja lihtsalt suvalises metsastunud alas ebamäärase kujuga lagunenud ja sammaldunud suured betooni tükid, kuhugi sisse ei pääse, lohutuseks ostsin müügikohast poola armee mütsi (arvatavast sots. aegse).

0
0

Wolfsschnaze on väga vägev koos Giidiga, soovitan soojalt pole kallis.

0
0

Läbi Poola roolimiseks on küll teised teemad, aga kuna antud juhul on siin üks väärsoovitus, siis see kohe sundis sulge haarama. Nimelt - E67 Poola läbimiseks on ikka sulaselge asjatundmatus! Perekond alla 1-aastase lapsega soovib sõita Bodensee äärde ja selleks soovitatakse Poola kõige viletsamat transiitteed! (ma kohe pean lisama iga lause lõppu hüüumärgi). Ainult inimene, kes ise ei ole autoga Poolas sõitnud, soovitab seda küla-külas kinni, vagudes ja väga tiheda liiklusega teed, kus keskmine kiirus ei ületa 70 km/h. Kui lõpuks jõuad pärast ca 300 km läbimist Wroclawisse, siis oled ikka päris läbi omadega ja kui veel väike laps ka autos, siis võib sõit kujuneda veel palju väsitavamaks. Kui on huvi Poolat nautida ja see on sõidu eesmärk, siis võib sõita igal pool, ka E67, aga transiidi puhul on ikka huvi kõige kiiremini kohale jõuda, eeldan. Buldooza: palun ära soovita asju, millega Sa kursis ei ole, "kaardi peale vaatamisest" pole kasu ja trip.ee foorum peaks kajastama just infot, mis ei pärine ainult "kaardilt"! Ära võta isiklikult, kuid antud juhul saadaksid selle pere küll väga vaevalisse kulgemisse võrreldes kiirteedega. Kordan üle, millised oleksid transiidiks kohased teed: kiirtee Berliini suunal, mis algab Lodzi lähedalt Strykowist (Saksamaa piiri lähedal pole kiirtee veel valmis, aga kokkuvõttes väga soidetav tee), ja teine variant kaherealine tee Varssavist Bielsko-Bialasse ja sealt edasi Zilinasse (Slovakkia), kust algab kiirtee ning kulgeb läbi Bratislava, Viini otse läbi Alpide Bodenseeni välja ja mõtlen varianti just läbi Zilina ja Bratislava, sest seal on kiirtee, kuid läbi Brno on päris palju sõita ilma kiirteeta. Läbi Saksamaa (Berliin, Nürnberg, Ulm) on tee ehk lühem (veidi), aga läbi Viini ja Alpide kindlasti huvitavam (ka kiirteelt).

0
0

Reis oli tore ja siiani üks paremini laabunuid(st. ei lõhutud autot 1reis ja ei petetud 1reis).

Sai siis käidud oma autoga marsuudil Warssavi -> Berliini peale (Warssavist umb 50-60 km pärast hakkab kiirtee, niikaua pead kannatama keskm kiirus 50-70km, kiirteele sõit on tasuta, max kiirus 130km/h, mahasõitude eest tuleb maksta, oli vist 12zlotti - mul zlotte polnud siis maksin 5€ millepeale kasiir viskas kohalikku zlotti natuke tagasi, mahasõite oli vist 3 vb 4, tee pole veel kuni Saksani täitsa valmis nii et enne saksat tuleb jälle Poola võlusid nautida).

Sõitma Eestist hakkasime 12 öösel ja kimasime jutti koos puhkepausidega 18tundi - kuni Saksa piirini jäi 200km, siis lükkasin gpsu lähima kohaliku motelli ja läksime öömajale kuna Saksas ööbimine päris kallis (oli vist Motell 2000 - igati korralik koht, parkla valvega, kahene kõigi muguvastega tuba ja hommikusöök kõik kokku 53€).

Järgmine päev sõitsime Berliinist mööda umb 30km kauguselt kiirteed pidi (kuna seal peale Brandenburgi värava ja muuseumide külastamise pole miskit teha, Lasnamäed võib ju siin ka imetleda, see muidugi minu arvamus) ja sealt mööda kiirteid pidi lõunasse Baden-Badeni (termid ja vanalinn).

Baden-Badeni jõudsime lõunapaiku (vahemaad on küll suured kuid auto keskmine kiirus oli 150-170km/h, sõitsime vastavalt küttekulule 4,3-6 l ja ka siis tuli sõita keskmises rajas, saksas kiirteel lubatud max kiirus 250km/h, teeolude halvenedes hakkavad teeäärsed tablood tööle siis piirang max kiirus 150 km/h ja paduvihmaga oli piirang max kiirus 120km/h) peale sellist rallit oligi paras aeg külastada Baden-Badenis Caracalla therme(Caracalla valisime sest naispool oli kategooriliselt vastu minemast kõige kuulsamasse/vanimasse Friedrichspadi kuna seal peab paljalt ringi jalutama millega tema kuidagi leppida ei tahtnud), fantast koht, lõbustused nii sees kui väljas, therm kasutab kohalikke kuuma mineraalvee allikaid, saunad teisel korrusel kus nii mehed kui naised käivad koos alasti, 2tundi 14€ - 1täiskasvanu, ajast täitsa piisab, välisbasseinides soovitan minna suurde ringikujulisse basseini mille sees on veel väiksem ring mahutab püstiseistes 8-10 in. seal iga 15min tagant lastakse õhk jaladaldadele kus suured mullid maseerivad kogu su keha, super) edasi pealelõunat õhtupoole kolasime terve kuulsa, väikse, armsa ja rahuliku vanalinna läbi, ajast täitsa piisab kuna kõik on kui peopeal.

Edasi liikusime Bodensee järv poole Ludwigshafeni peale oli miskit umb 270km ja otsustasime teepeal kuskil siis öömaja vaadata, kuid Saksas siis selline värk, et kui ei ole kohaliku aja järgi ennast enne kl 18.00 kuskile öömajale registreerinud siis üldiselt vali kas hotellis või puu all - vastikud sotsialistid - siis ei jäänudki muud üle kui sõitsime öösel selle maa ära ja magasime autos kuskil paar kilti enne Ludwigshafenit teeäärses paunas.

Hommikul ärgates liikusime Bodensee järve äärsed linnad Sipplingen am Bodensee -> Überlingen -> Meersburg (kõigis linnades fantastiline vanalinn, järve teisel kaldal Sveits ilusasti näha, järv ise kuni 15km lai ja 74km pikk, suurim sügavus 240m), ööbimiseks valisime oma telgiga telkimise Campingplatz-Fischbachi mis oli otse järve ääres(hinnad inim. 2 x 5,80€ + platsimaks autole ja telgile 1 x 7,80€, lisaks veel pesemine ja saun mis on veel eraldi hindadega, kuid meil poldud vaja, järv ju otse külje all)õhtul kolasime mööda kohalikku linnakest ja rüüpasime kohaliku õllet järve kaldal asuvas vabaõhu õllekas.

Järgmine päev sai käidud Friedrichshafenis ja Lindaus sealt otse edasi Füsseni linna peale mille külje all asuvad muinasjutulised lossid (Neuschwansteini ja Hohenschwangau lossid).

Seekord sai jälle varakult telkimisplats ära võetud kuna Neuschwansteini lossi ennelõunat ostetud piletitega pääses sisse alles kl 18.20 õhtul, pilet 9€, käisime sees ainult Neuschwansteini lossis, Hohenschwangaud imetlesime eemalt, hiljem hilisõhtul einestasime Itaalia restoranis vaatega lossile.

Peale telklaagris viibimist mis asus mingi väikse järvekese kaldal kus samuti avanes vaade kuulsale lossile ja peale hommikust kümblust mis kõik oli hinna sees suundusime läbi Austria Garmisch- Partenkchni.

Garmisch- Partenkchn ja Alpid võimas!

Tripis soovitatud Partnachklamm (kaljude sisse ja vahele rajatud käikude ja tunnelitega rada jõe orus, pilet 3€, väga kena koht).

Seejärel sõitsime Saksa kõige kõrgema mäe Zugspitze juurde(2962m, et trammiga üles minna vaateplatvormile, kuid alt piletikassast näidati otse kaamerapilti ülevalt, olid ainult pilved ja sadas vihma ootasime pool päeva kuid ilm ei paranenud, otsustasime raha mitte raisata umb 40€, kahju muidugi.

Võtsime suuna Müncenile.

München ja vanalinn + õllekultuur + poodides sai kolatud, kohati on seal hilbud päris odavad, ise maitsesin õllet ja einestasime mingis kohalikus Bäcceris kus kaalu järgi sai endale praed komplekteeritud, restod Münchenis suht kirve hinnaga, üldiselt on München üks suur õllekas ja kaubamaja koos väga ilusa ja korras vanalinnaga.

Enne Salzburgi käisime ära Berchtesgadenis kus asub Hitleri kotkapesa.

Kehlsteinhaus/Adelhorst/kotkapesa -(Bormanni sünnipäevakink Hitlerile 50 juubeliks, rajatud kaljunukile 1834m kõrgusele, valmis sai suvelõpul 1938, kink anti üle 20 April 1939, fantast vaade Alpidele, väheseid originaal kujul säilinud ehitisi koos tunneli ja kullatud liftiga, hiljem osutus Hitleri lemmik residentsiks, pilet - kaks inimest koos bussisõiduga üles-alla 31€ + all autoparkla 3€).

Saksamaalt sõitsime Austriasse Saltzburgist lõunas olevasse Werfeni linna, mille külje all asuvad maailma kõige suuremad jääkoopad Eisriesenwelt. Üks pilet trammiga üles ja jala alla 14€. Vot see oli alles elamus, esiteks väsinud sinna mäkke ronimisest ja koobastes kõmpimisest kui alla tuli laskuda mööda mägikaljurada mis on kohati 25cm lai ainult, üleval kaljud all kuristik ca 1km. Kohati oli ikka kopp ees küll. Kuigi alla saab ka trammiga(3min üles või alla) kuid valisime odavama-jala alla tuleku, et mis see siis ika nii väga hull on! Allatulek mööda rada umb 1,5 tundi. Praegu on küll hea meel, et siis sai see rada just valitud, on mida meenutada! Fantast vaade oli nii Alpidele kui all orus asuvatele tibatillukestele külakestel alla ronides.

Austrias siis selline lugu kui ei taha trahvi maksta(900€) vaja kohe teedemaksu kleepekas bensukast osta, kõige väiksem oli autole 1 nädal ja 7,90€.

Meil teedemaks olemas siis edasi Prahasse otsustasime sõita läbi Austria Linzi kaudu.

Tsehhis teele jäi Budejovice linn kus veetsime päeva(väga ilus vanalinn, hinnad nagu meil kohati odavamad). Budejovice infost leidsime veel sellise koha Hluboka Nad Vltavou mis jäi ka Praha teepeale (väga ilus Tsehhi loss, kolamine lossis ja aias on tasuta kui just siseruumidesse ei taha minna).

Seejärel Praha, kus olime kaks ööd ja üürisime kõigimugavustega korteri, esimese öö küll läbi majutusfirma kuna jõudsime Prahasse pealelõunat, paras ooper seal öömaja saada kõik kohad on puupüsti prantslasi täis - kel pole ka eriti pappi, et kallimates kohtades ööbida, enamjaolt kõik noored või üliõpilased, saime 1 öö 1500 kohaliku krooni eest, meie rahas tuleb korrutada 0,63ga, järgneva öö leppisin korteri omanikuga kokku kolmandiku odavamalt(korter asus vanalinnas Karli silla lähedal, 1toal korteris kõik olemas, kööginurk asub samas toas, sat, dušš, pesumasin, külmik).

Prahas kui vaja võin kohaliku tel. numbri anda kes üürib korteri otse, ise lepite temaga kokku, tal seal selline äri käib ja kortereid tal jagub, tavaliselt tahab 1200kr kohalikku ööst kuid oleneb kui pikaks ajaks siis kaubelda saab ka, norm vana nii 50-ndates, oskab inglise keelt.

Prahas on ikka mida vaadata, kuid see ei sobi siia teemasse.

Prahast siis edasi otse kodu poole Poola Wroclaw → Warssavi.

Tagasiteel enne suuremat pausi ei teinud kui olime üle Leedu piiri, tagasi tulles läbis Warssavi naispool, nii et hullu selle Warssavi läbimisega pole miskit.

See Poola sõit Prahast Warssavi peale ja edasi Leetu on paras piin mööda E67, kilomeetreid ei arvestanud kuid pakun et Poolat selles suunas kuskil 700-800km, Poolas suurel magistraalil iga kõrvale mineva tee juures piirang 70km ja neid on väga palju! Lisaks veel igas külakes kiiruskaamerad, gps karjus pidevalt hoiatusi.

Kokku siis tuli kodust ja tagasi 5324km. Autoks Volvo S80 2,5 TDI. Tehtud parandused, tonlisti soovitustel.

1
0

Olen ise E67 maanteed läbinud roolis 4x ja bussiga 3x. IMHO mingi tattaeglane maantee see nüüd küll ei ole. Viimati kasutasin seda küll 2008, aga siis kulus Varssavi-Wroclaw peale ainult 4-5 tundi (start kell 10.00 pühapäev, kohal siis u. 14.00-15.00 vahel). Kusagil Wieluni kandis on tõesti mingi lõik, kus päris pikalt tuleb sõita 50-70 km/h, aga muidu probleeme ei olnud. Teekatte kohta pretensioone ei ole, enamus suurematest asulatest on tehtud ümbersõidud. Wroclaw-Kudowa Zdroj läks samuti nobedalt. Varssavi-Katowice läbisin viimati 2006, siis see küll teab mis kiirtee ei tundunud.

0
0

Kohe palju parem (eelkõige ülevaatlikum) oli sinu juttu lugeda, ehkki nii mõneski kohas võinuks ühest nelja kiillausega mõttearendusest teha viis iseseisvat lihtlauset. Aga juttude kirjutamist õpitaksegi koolis esimesest klassist viimaseni, ning pooled ei õpigi selgeks. Pole hullu!

0
0

Tere! Teeks teema aktiivseks kuna eelmisel aastal jäi reis ära.Aga nüüd 15 augusti õhtul asume teele. Oskab keegi ehk öelda mis hind on praegu bensiinil Poolas ja Saksas? Ja trass mida mööda minna? Warssavist Wroclavi ehk E67 seda lõiku laidetakse kõige rohkem? Kas oleks mõistlik minna Warssavist Poznani ja sealt keerata lõuna poole , et kuskil Cottbusi kandis piir ületada ? Või oleks mõistlik juba Berliini lähistele välja jõuda ja sealt siis lõunasse keerata?Üle Praha oleks ka varjant ,aga enne seda on ju see E67..

0
0

Kütuse hind: http://www.energy.eu/#prices

Marsruut oleneb sellest kuhu kanti tahad Saksamaal maanduda. Kiireim ja mugavam on mööda kiirteed E30 selle lõpuni välja. Enne Saksamaa piiri on küll u. 100 km. tee-ehitust kuid Frankfurt Oder`ist saad juba Autobahnil kiirelt ja mugavalt ükskõik kuhu Saksamaale. Läbi Wroclawi olen paar aastat tagasi ka sõitnud ning piiri Görlitzis ületanud kuid marsruut Varssavi-Wroclaw kiireks ja mugavaks läbisõiduks ei kõlba. Turismiks ja vaatamisväärsustega tutvumiseks aga küll :)

0
0

Sõit läheb Shveitsi piiri lähedale Sigmaringenisse. Mida kiiremini kohale saaks seda parem sest kaasas ka väike laps kellega tuleb nii ,ehk naa iga paari tunni tagant peatus teha.Warssavi-Ktovice lõik pidi ka remondis olema nii ,et see langeb vististi ka välja .

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased