Norwegian peab läbirääkimisi Siberi lennuõiguste saamiseks

Odavlennufirma Norwegian on ammu unistanud mitmete Aasia-suunaliste liinide avamisest. Paraku on ajalugu neil igatpidi jalus. Nimelt leppisid toonane Nõukogude Liit ja Skandinaavia riigid (Norra, Taani, Rootsi) aastal 1956 kokku, et igast mainitud riigist on õigus Siberi koridori kasutada (ehk lennata üle Venemaa õhuruumi) vaid iga riigi ühel lennufirmal. Mis üldiselt tähendab, et need õigused on SAS-il.

Norwegian on aastaid noolinud uusi liine Aasiasse, aga ilma Siberi koridori lennuloata pole nendel majanduslikku mõtet. Kuid võimalik, et Norwegian teeb tehingu, mille tulemusel luba saadakse. Nimelt on Norwegian läbirääkimistes, et osta 40 Suhhoi Superjet 100 lennukit. SSJ100 näol on tegemist lennukiga, mida on katsetanud üksikud mitte-Venemaa lennufirmad ning alati on tulemuseks olnud must masendus, sest nende kiire lagunemine on kombinatsioonis varuosade tarneprobleemidega.

Plaanide kohaselt läheks 10 lennukit Norwegiani Argentina tütarfirmale ning ülejäänud 30 jääks lendama Euroopas. On selge, et Norwegian on kursis, missuguse lendava vanarauaga SSJ100 näol tegemist on ja vaevalt, et neile Suhhoisid üldse vaja on. Aga ju siis kaalub Aasia-suunaliste lendude võimalus selle üle. Hinnanguliselt säästaks Norwegian Siberi kaudu lennates kuni viis lennutundi ja kuni 80 000 dollarit ühe edasi-tagasi reisiga.

Venemaale oleks Suhhoisid hädasti müüa tarvis, sest sel aastal on suudetud maha müüa kõigest üks lennuk. Tehing Norwegianiga oleks näo säilitamiseks suurepärane võimalus, sest pole tõenäoline, et mõni välismaa lennufirma neid vaatamata üliodavale hinnale ostma tõttaks. Norwegiani puhul võib arvestada, et juhul, kui selline tehing peaks sündima, jäävad parimal juhul lendama pooled lennukid ja ülejäänusid kasutatakse varuosade saamiseks. Elame huvitaval ajal.

Aitäh lingi eest! See oleks ühest küljest nagu hea uudis, aga mine tea, kuidas seisud tegelikult on. Siiski, läbirääkimised käivad:

the airline has held meetings with Russian authorities and aircraft manufacturer Sukhoi, but that no binding agreements have been made.