Olge Barcelonas tähelepanelikud!

Sain oma nahal tunda (ja see tunne on hiiglama vastik) taskuvarga tegutsemist.Toimus see metroos,tekitatakse trügimine, varas hüppas peale esiuksest viimasena, pani minu käekotile peale õlgkübara ja hakkas toimetama. Tundsin ja reageerisin, kui see pisike vanem tädi sai aru, et rahakotti kätte ei saa ja, et ma asjast aru sain, hüppas enne uste sulgemist maha. Siiski oli ta rahakoti otsa peaaegu kotist välja saanud. Kuna ma aga hoidsin oma kotti korralikult, siis seekord pääsesin. (Edaspidi lukustasin luku otsa kotisanga rõnga külge väikese telef.kaelapaela küljes oleva klõpatsiga.) Tädikesel on 2 nooremat kaaslast, nägin teda ka järgmistel päevadel metroos esiukse juures. Teine lugu oli mägdes, kuhu sõidab ka köisraudtee. Seal proovis asiaadist vennike haarata kotti õla pealt. Minu sakslasest kaaslanna oli kiire ja andis talle mõned hoobid mitte just kõige meeldivamasse kohta. Hirm oli ikkagi naha vahel, sest olime seal ainukesed ja ei teadnud palju vargaid korraga pundis on. Mujal Euroopas ma selliseid asju kogenud ei ole. Kõhukott ei ole ka hea variant, kui ta asetseb nii, et saab rihma katki lõigata.Sakslane kandis raha õhukeses kõhukotis püksivärvli vahel.

Nii, et tasub olla ettevaatlik! Muidu väga ilus linn!

Sama lugu oli maikuus Barcelonas käies. Kahel korral üritati varastada sarnase skeemiga. Tekitatakse trügimine metroos ja kui oled kolm sekundit üllatunud, siis sellest piisab. Teine variant on, et üritatakse mingit papitükki kurva jutuga oma elust nina alla toppida ja selle varjus siis toimetatakse taskute kallal. Paar laksu vastu näppe sunnivad loobuma kiirelt. Olen Barcas käinud korda kümme ja see oli esmakordne juhus, nagu ütlesin: isegi kaks korda ühe reisi ajal. Aga noh, mis seal imestada: tööpuudus Hispaanias suuremgi kui Eestis. Igal juhul on tähelepanelikkus asjakohane.

Minul näiteks tuli mitmel korral maroki ja võttis ümberkaela kinni, nii parallelselt ja hakkas tantsima samas teise käega tõmbab sul rahakoti taskust välja, esimene kord see neil õnnestus teised korrad kui sama skeemi tuldi tegema, andsime sõbraga neile lihtsalt peksa. Soovitan soojalt kõik, mis lahtine ja kaasas tuleks kuhugi kinni panna(isegi taskulukud ei aita)muidu garanteerin, et olete ilma, teiseks tuleks rannas jämmimise ajal olla ettevaatlik kõigi suhtes, kes üritavad punti sulanduda. Rand see kõige ohtlikum koht ongi, tõsiselt 3 nädalat olin ja ainult nuttu ja hala kuulsingi teiste käest, kuis neid oli tühjaks tehtud, kaasaarvatud mind(neiusi tönaval ka ei tasu usaldada). Lihtsalt jube soovitan mitte midagi laokile jätta.

Kaks nädalat tagasi läksin Barcelonas hommikul kella 6 paiku Kataloonia väljakul metroosse. Enne väravaid ujusid ligi kaks kõhetut mustaverd tüüpi ja üritasid suhelda. Ei teinud neist eriti välja ja asusin piletit sissepääsuvärava pilusse toppima. Värav kohe ei avanenud ja mu tähelepanu oli suunatud värava mitteavanemisele. Samal ajal hakkas kaaslane kisama, et vaata, sul ollakse seljakoti kallal. Kohalikud inimesed kisasid samuti ja näitasid näpuga mu selja taha. Tüübil oligi käsi seljakoti välimises taskus, kus olid õnneks ainult müslibatoonid ja vestmik. Pätid olid aga nii nahaalsed, et ei lasknud isegi jalga, vaid hakkasid midagi seletama. Värav oli vahepeal avanenud ja ma läksin sisse, nii nad minust maha jäid järgmist ohvrit ootama. Uskumatu oli see, et nad juba nii vara hommikul olid tööpostil.

Endalgi sarnane kogemus Barcast, kuigi keset tänavat ja ma olin kaunis purjus siis. Rahakoti sain tagasi tänu paljudele õnnelikele juhustele. Igal juhul on Barca vist ainuke koht kus ma särgi all kantava kaelarahakotiga käin.

Endalgi sarnane kogemus Barcelona metroost. Üks tüüp tõmbas tähelepanu endale ja teine hakkas käsi kotti ajama. Olin enne netist lugenud ja teadsin karta ja jõudsin reageerida - vedas.

Paljud Barcelonas käinud kolleegid kurtsid, et on seal millestki ilma jäänud.

Tänud hoiatamast muidugi! Aga võib ka nii minna nagu punapäisel tädil (mina) ja tema blondil tütrel, kes tegid 2009.a septembris taksosõidu arvelt kokkuhoidu. Lendasime Tallinnast Barcelonasse, lennujaamast rongiga linna, väike ümberistumine metroosse ja siis mööda rannapromenadi umbes kaheksa paiku õhtul promeneerisime paarkümmend minti kahe suure kohvri ja käekottidega hotelli, endal linnaplaan näpus. Metroost väljudes mingid turistid meid ka hoiatasid, et tegeleme millegi üliohtlikuga:)) Olime muidugi ka ise valvsad, aga midagi kahtlast ei märganud. Nägime vaid hordide kaupa imestunud silmi. Kasutasime nii promenaadi kui Ramblat paari päeva vältel korduvalt, trügisime turul ja ei kogenud midagi kahtlast või halba. Mõne päeva pärast sõitsime taas rongiga Tarragonasse, ikka kohvrid järel - kaart näpus süsteemiga orienteerusime hotellini. Ei fiestamelus, turul, rannas ega lähirongis kandnud me mingeid kahjusid. Kohtasime vaid ausaid ja keni inimesi. Ainult ühes mõnusas kohvikus, kuhu järgmisel päevl tagasi läksime, küsiti teisel korral sama joogi eest rohkem raha. Ja aeg-ajalt näeme välja täiesti uhmude turistidena, kes vahivad ringi ja klõpsivad pilte teha. Valvas muidugi peab oma vara suhtes olema, aga ei usu, et Barcelona mõnest muust paigast hullem oleks. Mis ripakil, see ära, kehtib ka Tallinnas.

Tänud

Hoiatused on tere tulnud, aga ei ole see asi seal nüüd nii hull ka. Oleme ka mitmed korrad käinud nii Barcelonas, kui ka igal pool mujal Hispaanias ja ei ole meil õnneks seal veel midagi juhtunud. Oleme küll valvsad ka muidugi üritanud olla, sest tegelikult hoiatavad ju kõik reisiraamatud samuti varguste eest Hispaanias. Õige ta aga on, et seda võib ju igal pool juhtuda.

Nii et smileing, ilusat reisi. Lihtsalt silmad lahti.

Tegelikult pole asi nii hull. Mul polnud Barcelonas kordagi sellist situatsiooni, kus keegi vara kallale oleks kippunud. Tuleb ise tähelepanelik olla ja püüda mitte silma paista.

Mulle näiteks meeldib reisida üleõlakotiga, mille üleõlapael on piisavalt tugev, et seda läbi lõigates peaks tükk aega nüsima. See välistab kotijooksu. Võrdluseks, et nahast üleõlapaelast lõikab noaga läbi nagu sulavõist. Samuti kannan kotti nii, et ta on pigem mu ees. Nii ei pääse keegi kotti selja tagant sobrama. Ka asetseb üleõlakott piisavalt madalal, et pätt peaks ligipääsemiseks kummardama ning see poleks enam ju nii märkamatu. Kõigele lisaks näeb kott hästi lihtne ja piisavalt odav välja, et mitte tähelepanu köita.

Hoiatused on asja eest. Kott risti üle õla ja võimalikult vähe asju kaasa vedada. Seal on suureks probleemiks vargused ja see ei ole niisama öeldud, nad on leidlikud.

Vist juba perroonil valitakse ohver välja, sisenetakse teisest uksest ja teeseldakse kiiret väljumist ja sind riivates püütakse nagu mahakukkunud piletit maast rapsata, rapsatakse hoopis su rahakott või mis iganes ja viimasel sekundil enne uste sulgumist - aidaa! Sa oled täiesti teadlik juhtunust, aga järele joosta vargale kuidagi ei saa! Meil juhtus nii Milaano metroos vara hommikul - oli just sobivalt vähe rahvast selle skeemi jaoks ja hajameelsete unustajate rahakotid tagataskus - magus pirukas! - vahetavad sujuvalt omanikku.

Käisime eelmisel suvel Barcelonas. Seltskond koosnes naistest ja kõikidel pead laiali. Lugesime ka eelnevalt Barcelona taskuvaraste kohta lugusi. Meil läks igati õnneks, vargad ei tülitanud. Aga naljaks lugu juhtus La Ramblal, kui hakkasime oma kohvritega hommikul metroosse minema. La Ramblal on sellised väikesed veekraanid (sellised nikerdustega, õige nimetus ei tule meelde) ja üks reisikaaslane jättis oma kohvri meist oma 3 meetrit eemale ja läks käsi pesema. Inimesi tänaval vähe ja kohveri turvalisus jälgitav. Järsku hakkas üks kohalik naisterahvas (tundus, et ruttas tööle) midagi meile kõva häälega seletama. Kuna meie nägudelt peegeldus täielik nõutus, siis seletas ta meile kätega, et kohvrit ei tohi üksi jätta. Meie seletasime vastu, et jälgime, aga tädi tegi meile selgeks, et võtaksime kohe päris endi juurde ja hoiaksime sangast kinni. See pani küll mõtlema, et mis seal tegelikult ikka võib toimuda :)

BBC news näitas/näitab praegu väikest dok.filmi Hispaania mustlas-lapsvarastest, kes töötavad mustlasjõukude heaks. Probleem on väga tõsine. Eriti ilmekalt kõneleb selle eest, et kaaskodanikud tõttavad kohe ohvriks langevat inimest kaitsma. Osatakse näha ohtu.

Rohkem infot selle kohta: http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8226580.stm

Dok.film on õpetlik juba selle poolest, et annab võimaluse näha ohvriks langemist varga poolt, kuna vargusi ja röövimisi jälgitakse varjatud kaameraga.

60 EUR Kooliraha La Ramblal rahakotiga koos. Ei saanud aru hetkes kui raha läks, alles hotellis avastasime. Õnneks ainult ühe päeva kuluraha. Dokumendid-kaardid turvaliselt hotellis. Ei tea kedagi, kes ei teaks kedagi, kes Barcelona kadudeta läbinud.

Meil õnnestus küll Bracelonat kadudeta läbida. Aga olime muidugi ka ettevaatlikud jne, teadsime sealsetest ohtudest ja võtsime hoiatusi tõsiselt.