Pagasi hilinemine

Pagasi hilinemine v6i kadumine. Ise praegu filipiinidel ja pagas j2i Helsingisse. Lend TL/HEL/ HONGK Finnairiga. HK saabudes oli pagasi lindil kiri, et v2taksin yhendust kohaliku pagasi terminaaliga. Seal sai mingi avaldus kirjutatud ja lubati 1,5 p2eva siia hotelli tuua. Kui pagasit ei tulegi, ja kui tuleb hiljem /mis ma teen. Kas see kahjutasu asja hakkan siis ajama kui tagasi j6uan v6i pean kuidagi siit kuhugi helistama. Kes oskab aidata....

Nõua kviitungit, kus selgelt kirjas, millal pagas kadus ja millal said tagasi (tagasi saades annad neile allkirja, vastu nõuad endale dokumenti, kus kirjas, millal täpselt sinu pagas tagastati). Vahepeal ostetud hädavajalikud riided, esmatarbed, hügieenivahendid kompenseeritakse vaid tšekkide ettenäitamisel (miinus omavastutus). Loe oma kindlustustingimused hoolikalt läbi, seal peenikeses kirjas kõik olemas. Kindlustusfirmale võid ilmselt hiljem teatada, kuna nad ei saa eeldada, et puhkad vaid levipiirkonnas:) Kui nõuad kompensatsiooni lennufirmalt, siis kindlustusfirma enam topelt ei maksa sama asja eest. Kõiki vähegi vajaminevaid kviitungeid pead kohe koguma hakkama. Kui pagasi kätte saad, kontrolli, mis alles on ja mis mitte. Hiljem on väga raske midagi tõestada. Mul paluti kohe pagasi kadumisest teatamisel teha nimekiri asjadest, mis kotis olid. Sel hetkel ei tulnud ühtegi asja meelde:P Olin aasta tagasi 2 nädalat ilma pagasita Indoneesias - väga mugav on ühest kohast teise liikuda, kui sul pole "asju". Mu varandus koosnes torust, maskist, pikast dressist ja švejki raamatust - soojas kliimas saab hakkama küll. Kahju oli vaid nendest raisatud ootamisepäevadest, mil pagas lubati järele saata. Paari päeva pärast lõin käega ja liikusin edasi vastavalt varasematele plaanidele. Pagasi sain tagasi vaid tänu eestlaslikule kangekaelsusele, teatasin ametnikule mis kell ja mis nr lend minu pagasi riiki tõi, tema ütles ikka, et tal pole sellist pagasit. Lõpuks sundisin teda leitud pagasi ruumi ette näitama ja leidsin oma asjad üles. Suhtlesin pidevalt nii Malaisia kui Indoneesia ametnikega ja kuulsin pidevalt, kuidas mu tuliuus seljakott peadpööritaval kiirusel tiirutab Malaisia ja Bahreini vahet. Kotis oli soritud ja nipet-näpet varastatud. Tänud EMT-le, kellel on vähemalt levi. Kohaliku kõnekaardi viskasin üsna ruttu minema. Ka hädaolukorras tehtud vajalikud kõned kompenseerib hiljem kindlustus, kui asja ära tõendad. Ole ise aktiivne ning kui raha ja pangakaardid alles, siis ei tasu tuju ja puhkust ise ära rikkuda. Edu!

0
0

siis kindlustusse vaja küll kohe teada anda, vaid siis kompenseeritakse, ka pagasi hilinemise puhul hädavajalike asjade hankimine, kviitungid pead muidugi esitama.

0
0

Kindlustusele pead teatama esimesel võimalusel. Alati ja igalt poolt polegi võimalik kohe teatada. Vähemalt Ergo maksis küll nõutud summad välja, kuigi teatasin alles reisilt tagasi jõudes. Kompenseeriti lennult mahajäämine (lennufirma süü tõttu), asemele ostetud uus lennupilet, hilisem pagasi kaotsiminek ja mob arved (rahvusvah kõned pagasiservise numbritele). Tuleks oma kindlustustingimused väga hoolikalt läbi lugeda, seal on kindlasti kirjas mida ja kuidas peab tegema. Kindlustuse kodukal ka üleval kui endal kaasas pole.

0
0

Pagasikindlustus on üldiselt selline tore mäng, kus peavõite tõmbab ainult kindlustusfirma. Vist kõikidel kindlustusfirmadel on kindlustustingimustes sees punkt, et pagasi hilinemisel kompenseeritakse maksimum 500 kr. inimese kohta päevas. Aitab see jah, kui elementaarne läheb enamasti maksma paar tuhat krooni ja pagas hilineb päevi, Iberia sai suisa nädala venitatud. Vahel ei pruugi normaalseid tšekkegi saada. Siis veel toredad nüansid perepoliisi puhul. Üsna mõttetu on selliseid kindlustusi ostagi. Kindlustusega pole kunagi kohe teatanud, kuigi kindlustustingimustes see vist sees on. Mis nad peale hakkavad selle teadmisega, et sul pagas hilineb?

0
0

Tänu neile sain samalaadse kogemuse Türgis. Jalutasin kuu aega kilekott näpus. Kõik tõesti oluline (reisikava ja pildimasin) oli õnneks lennukis kaasas. Seljakoti saingi tagasi alles tagasilennul ja sedagi türgi tüdrukute abiga. KLM'i staffil oli sügavalt savi, ükskõik kui otse nendega suhelda. Valurahaks anti mõttetu sooduskupong.

Niipalju sain targemaks, et soojale maale polegi tarvis rohkem asju, kui lennukisse võib kaasa võtta. Sokke jm nipet näpet saab ju kohapeal osta.

0
0

Ei tea mis selle perepoliisi puhul mõtetut on, nagu Veigo oma postituses märgib ? Endal just USA-sse minek ja mõtlesin kah nagu perepoliisi peale (miks siis igale ühele eraldi teha). Ehk Veigo on nii tore ja selgitab seda asjaolu ka pikemalt ...

0
0

Kuna tegin teema ja nüüd asi lahenenud, siis mõned tähelepanekud. Kindlustusfirma on üldse ja ALATI teisejärguline -ütleb, et asjaamine ja hüvituse maksmine käib läbi lennufirma. Mina loll veel helistasin filipiinidelt eesti kindlustuse esindusse -kõigepealt olin ootejärjekorras 3-4minutit, siis võttis keegi näitsik toru, kuulas minu jutu ära ja soovis ilusat puhkust-kõik (kusjuures minuti hind 60 krooni).Ei ta kirjutanud üles ei nimesid ega poliisi nr. Pagas lubati järgmise päeva lõunaks hotelli tuua. Kui ülejärgmise lõunaks ka pagasit veel polnud hakkasin helistama, alguses HK-seal öeldi, et pagas juba eile Cebusse saadetud. Siis kohalikku lennujaama pommitama-keegi midagi ei tea, antakse jälle uus tel. nr. ja nii 3-4korda. Lõpuks leiti pagas kätte -aga nemad hotelli ei too. Ei jäänudki muud üle kui võtsin takso ja käisin ise lennujaamas järel. Ja nende inglise keel, kes töötavad sellel alal võiks ikka tükk maad parem olla. Kui ma ise ei oleks võidelnud, siis nende pärast oleks minu pagas veel filipiinidel. Kuna kohver oli päris palju räsida saanud- ostsin uue ja lasin tseki peale välja veel eraldi kirjutada ning tegin katkisest kohvrist pildid ka, et hea finnairile esitada. Aga siin on konks, mida peaks teadma -kui kohver on katkine ja tahate uut osta----siis peab sellest lennufirmat 7 päeva jooksul teavitama .Mina seda ei teadnud ja kohvrit välja ei makstud Telefoni arved maksti HK ja Cebu lennujaama kõnedele välja-kuigi taheti põhjendust, miks ma sinna mitu korda helistasin. Tahetakse originaal arveid ja makstakse kuni 70 eurot inimese kohta. Oleks pidanud esimene päev kõigile pereliikmetele 70 euro eest riideid ostma-mina LOLL ja AUS ostsin ainult hädavajalikud esemed- hea seegi, et kaubanduskeskusest ja mitte turult. Kui ei ole tsekke ei maksta kroonigi sulle kahjutasu. Taksosõittu ka ei kompenseeritud, sest polnud tsekke ja kujutan ette, kui ma oleks taksojuhi käest arvet tahtnud- see oleks nagu 1 miljoni krooni küsimus talle olnud... Kokkuvõttes maksis finnair 4x35 eurot ---nii palju oli mul tsekke ainult.

0
0

Siinsetele lugejatele, kes lennanud Finnairiga ja pagas kas polegi veel saabunud või hilinenud - informatsiooniks mille sain Finnairi backofficelt Eestis(Tartus) kuhu kõik pretensioonid laekuvad. teile makstakse kinni esmatarbekaupade ostud 70 EUR ja siis ülejäänud tsekkidest 50 %. Nii nagu Finnair seda ise kommenteerib: selline kompensatsiooni poliitika on HEATAHTE AVALDUS. Ehk tekib ka küsimus : pagasi kaotamine on samuti Hea Tahte Avaldus.

Soovitus kõigile : pöörduge Euroopa Tarbijakaitse ameti poole. Mina sain sealt abi ja Finnair on kohustatud kompenseerima kulutused 100% pagasi kadumise või hilinemisega. Nad sogavad nii palju kui võimalik Ja eriti eestlasi püütakse lohku tõmmata.

Kodulehel puudub neil igasugune info nn sisemisest kompensatsiooni poliitikast.

Ärge andke jonni ja usukuge mind - Finnair on minemas allakäigule : FinnAir pluss punktide aeg lüheneb, joogid tasulised, teenindavad paksu krohvikorra all laiskust täis prouad ....

0
0

Mul läks pagasi 2 nädalat tagasi kaotsi (lend lõppes Helsinkis, mitte Tallinnas)ja siiani väidetavalt leitud ei ole. Olen korduvalt suhelnud Finnairiga, aga targemaks ei ole saanud. Kui küsisin, et kas Finnair kompenseerib midagi kui mu kohver jääbki kaduma (pagasikindlustust mul kahjuks polnud), siis siis nad rääkisid, et tuleb oodata avalduse kirjutamisega 30 päeva. Samas on Finnairi kodulehel info, et kompensatsiooni avaldusi võetakse vastu kuni 21 päeva pärast lendu. Kas kellegil on kogemusi Finnairilt kompensatsiooni taotlemisega ja kas sealt on üldse lootust mingit kompensatsiooni saada?

0
0

Lennufirmade vastutus reisija ja pagasi eest on määratud Montreali konventsiooniga. Artikkel nr 31 p 2 järgi on reisijal pagasi kadumisega/hilinemisega seotud kahjunõue õigus esitada ja selle käsitlemist vedajalt nõuda 21 päeva möödumisel reisimise päevast. Selle aja möödumisel on õigus ka nõuda pagasi hüvitamist selle koguväärtuse ulatuses. Juhul kui pagas hiljem siiski leitakse, on võimalik reisijaga teha nn tasaarveldus. Näiteks ilma pagasita oldud ajal tehtud lisakulutuste osa hüvitisest jääb kliendile ja ülejäänud lennufirmalt juba saadud summast tuleb oma vara kättesaamiseks tagastada. NB! lisakulude kohta tuleb kaebus koos kulusid tõendavate arvete/kviitungitega esitada 21 päeva jooksul pärast hilinenud pagasi reisija valdusesse üleandmist.

Lennufirmal ei ole õigust kehtestada Montreali konventsiooniga määratud tähtaegu ületavaid ajalimiite kaebuse esitamiseks.

Tehtud kulutused peaksid olema mõistlikud ja esemete soetamise vajadus ilmselge. Eelpool nimetatud konventsioon määrab vedaja vastutuse limiidiks reisija pagasile selle hilinemise, kahjustuse ja kadumise korral 1131 SDRi (E.P. tänane kurss 17,647 EEK) reisija kohta. Seega ei saa lennufirma kehtestada mingit summat nn päevalimiidiks kui kulutused on tehtud hädavajalike asjade ostmiseks. Loomulikult sõltub ostude eripära konkreetse inimese elutavadest ja elatustasemest. Seega, ei tasu loota, et lennufirma on nõus hüvitama kallite firmamärkide toodete ostuks tehtud kulutusi kui reisija tavaliselt kõige odavamate lennupiletitega lendab ja pagasi sisu tegelikult ei koosne tuntud brände kandvatest esemetest(pagasi otsinguks on vajalik kirjeldada kohvri/koti sisu).

0
0

tänud Lennuabile põhjaliku vastuse eest! Õnneks mul mingeid täiendavaid kulutusi ei tekkinud. Tekitatud kahju on puhtalt kadumaläinud kohver ja selle sisu (nimekirja olen juba bag tracking´usse esitanud). Nagu ma aru saan on mul mõtet kompensatsioonitaotlus esitada.. Huvitav kas mingil määral mängib rolli ka see, et tegelikult alustasin lendu Rio de Janeirost ja kuni Frankfurdini lendasain kompaniiga TAP Portugal. Finnairi lend oli ainult viimane connection flight..

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased