Perega Sitsiiliasse (maandumine Catanias)

Tere,plaanime perega ( 2 koolieelikut ). juuni alguses Sitsiiliasse nädalaks puhkama minna. Lennujaamast on plaanis auto rentida ning maanduda majutusse, mis oleks koheselt ranna ääres ( liivarand? ) ja ka ümbruses oleks midagi vaadata. Kas liikuda Cataniast Taormina suunas või pigem Siracusa ja Avola suunas ( mõlemad jäävad 1h sõidu kaugusele, mis võiks olla täiesti arvestatav.Tänud ette kõigile, kes mõtteid jagavad!

Mulle meeldis saare põjapoolne piirkond oluliselt rohkem, kui Cataniast lõuna poole jääv osa. Aga mina olen ka see, kellele näiteks Siracusa üldse ei meeldinud ja samas lemmik oli Palermo oma kaootilise liikluse ja kireva ööeluga, millest hommikuks jälgegi maha ei jäänud.Taormino on muidugi ilus turistikas, aga kuna ta on mäe otsas, siis ei oska öelda, kas päris rannas ka hotelle on. Ja missugune rand.  Ise ööbisin paar ööd Giardino Naxoses ja jäin väga rahule

Käisime ise oktoobri alguses, seega Juuni kohapealt võivad muljed veidi eristuda. Käisime ise mõlemal pool ära ja rannalaadse puhkuse veetmiseks igal juhul Siracuse, Taormina on linn kultuurihuvilistele ja lastel hakkab seal väga igav. Siracuse lähedal on väga palju ilusaid ja suuri ( meie ajal ka täiesti tühjasid ) randasid. Samuti olemas supermarketid jne lähedal. Kindlasti soovitan käia ka Mount Etna mäe otsas, sest see on kogemus kogu eluks. Lisaks veel Catanias endas väga olla ei soovita. Tegu on suhtelislt ebaturvalise linnaga ( eriti öösel ), samuti on öösel raske magada, sest noored lärmavad. Seal on küll suured turud mida külastada, aga muidu on tegu väga räpase linnaga ja mitte just turvalisega. Endal läks tulles kell 06:00 lend ja sõitsime öösel läbi linna ja no turvaline see küll polnud.PS: Ei tea mis ajal te jõuate, aga me jõudsime hommikul kl 9 ja autorendi sabas kulus ootamiseks 5 tundi ( kui võimalus, osta kohe lisa, et poleks ooteaega)

Rannapuhkuseks sõida San Vito Lo Caposse.seal ümbruses avastamist küllaga.

Kui vaatad kaarti, siis suhteliselt Catania all on päris pikk rannariba. Variant on ka sõita mööda kiirteed põhja poole Cefalu kanti. Tunnistan, et olen samuti sellest parteist, kellele põhjarannik meeldis rohkem. Midagi pole teha, aga näiteks Palermos on mingi fiiling, mida Catanias kohe üldse ei kogenud. Taorminasse ei läheks pekstes ka enam tagasi.

Olen teistega nõus, et Palermos on mingi eriline tunne, mida mujal ei koge. Minu jaoks oli see vist segu sellest kunagisest hiilgusest ja tänapäevasest vaesemast elust. Kindlasti soovitaks seal aega veeta ja linnas ringi jalutada. Samas minu jaoks tundus just Catania turvalisem ja ilus linn. Ei ütleks, et üks on parem kui teine, mõlemal on omad head küljed. Catanias on palju randu, millest paljud on küll tasulised, aga ilusad ja puhtad. Catanias on ka see hea, et Etna on lähedal. Taormina on väga turistikas, aga tasub ära käia ikka. Seal on ka selline koht nagu Isola Bella, kus on ilus rand. Kui otsida mingit rahulikumat kohta, siis ise sattusime sellisesse väiksesse linna nagu Gela, kus turiste eriti ei olnud, aga korralik rand on olemas.

Ei sa aru,mida mõeldakse arvamuse all väga turistikas.Ilmselt enamus mõtleb,et palju turiste,aga see on ainult minu  arvamus.Tõenäoliselt on igal ühel mingi oma mõte kui seda ütleb,aga nagu natuke halb alatoon kipub oleme kui sellest räägitakse.Ise kasutaks seda väljendit millegi skitši kohta.Mis puutub Taorminasse siis see on ikka väga ilus linn ja väga erilise koha peal ja,et seal on turiste sellest on veel eriline fiiling.Kes meist ikka sooviks hotellitoas üksinda kallist veini juua,see oleks sama,mis otse kraanikausist alla valamine.ei maksa peljata ega tõrjuda endasuguseid nautlejaid.

Keegi pole öelnudki, et Taormina ilus poleks. Vägagi on. Fiilingu osas meie arvamused ilmselt lahknevad. Lihtsalt sõltub, mida otsida. Pole üks arvamus parem teisest, aga klaviatuuriga võiksid küll midagi ette võtta. Sul tühiku klahv kohati selgelt ei tööta.

Ma soovitaks liikuda Cataniast põhjapoole. Mulle meeldis rohkem sisemaal. Minu arust oli Etna ja ranniku vahel neid ööbimiskohti parasjagu. Mitu ka suisa rõduuksest randa astumisega. Meie näiteks rentisime hotelli asemel basseiniga maja, mis polnud sugugi väga kallis.  Minule Taormina meeldis. Aga turiste oli tõesti meeletult ja see natuke häiris küll.  Etna otsa minnes tuleb ilma jälgida. Käisin korra ka nii, et mäe otsa parklasse jõudes kiskus pilve ja läksin tagasi. Maja oli Etnast alla tunni autosõidu kaugusel. Suits paistis ilusti ära. Kui siis oli selgem ilm, käisin üleval ära. Pilvise ilmaga on sul ainult teadmine, kus oled. Etnalt tehtud pildi järgi on tõesti Catania kõrval arvestatava laiusega liivarannad.

Tänud kõigile info eest. Hetkel võtsime sihikuks Taormina piirkonna ( ilmselt pisut ülespoole Letojanni kanti. )Kuna soov on ka autot rentida, siis kellel on kogemusei jagada Catania lennujaamas pakutavaga, siis tänud ette

Maandusime kell 9 hommikul ja liikuma saime kella kolme ajal päeval. Järjekorras läks 5 tundi. Ise võtsime golcarist, kuid nagu näha, olid järjekorrad igal pool. Tegu oli ka veel madalhooajaga ( oktoober ), nii et suvel võib seal terve päev minna. Väga suurt rolli mängib lennu saabumisaeg. Näiteks kui tagastasime kell 22 õhtul, oli rendipunkt täiesti tühi.

Olen nõus, et Catanias peab auto järjekorras kannatlik olema. Lend maandus 8 paiku ja kuigi teenindas 4 klienditeenindajat, siis liikuma saime poole 10 paiku.  Ma ei mäleta, mis firma oli, aga tundus, et valisin kõige populaarsema. Kui ikka samal ajal maandub mitu lennukit, siis võib pika ooteajaga arvestada.

Lisan mõned värsked ja praktilises nõuanded Catania osas.

Alustuseks - mulle ei tundunud see linn ebaturvaline. Aga me ööbisime ja jalutasime kesklinnas - see on Piazza Universita ümbruses. Isegi parkimiskoha leidsime kahel (ehk mõlemal, kus auto renditud oli) õhtul järjest oma maja lähedale, aga see tundus mõlemal korral lotovõiduna. Auto rentisin Sicily by Car-ist ning nädala sees kell 9:30 hommikul sain poole tunniga võtmed kätte. Teist sama palju kulus auto kättesaamisel dokumenteerimata kriimude kirja saamisele.

Nüüd aga lubatud nõuanded. Lennujaamast kesklinna on kõige soodsam ja siiski üsna mugav, kui sõita lennujaama sisese shuttle’iga parkimisplatsile (paistis shuttle’i “lõpp-peatus” olevat) ja kõndida seal paar sammu peatustesse “Parcheggio Fontanarossa” ja sealt bussi peale L-EX, mis üheeurose piletihinnaga ca 10 minutiga kesklinna bussijaama “P.zza Borsellino” viib. Buss tundub väljuvat iga 10-15 minuti tagant ja ainult seda tiiru teebki (mistõttu saab sama liini kasutada ka lennujaama sõiduks). Alternatiiv on otse lennujaamast ALIB shuttle 4€ inimene, pilet bussijuhilt, aga ei sõida minu meelest nii kesklinna, vaid natuke ringiga. No ja suurema pere puhul tuleb juba hinnavahe sisse.

Nõuanne number kaks. Bussipileti saab kõige mugavamalt osta äpist - AMTS Catania. Seal saab osta nii ühekorra kui perioodipileteid. Ühekorrapilet tuleb bussi sisenedes aktiveerida. Aktiveerida saab ka mitu piletit korraga, kui reisiseltskond suurem (nii lubas teenuse tugi ja tundus loogiline ka äpis, aga ise järele ei proovinud).

Nõuanne number kolm. Catanias, aga ilmselt laiemalt kogu Sitsiilias, Itaalias ja mitmes muus riigis on selline äpp nagu “EasyPark”. Saab siduda nii krediitkaardi kui PayPaliga. Võtab küll teenustasu tunnis kuni 30-40c, (välja arvatud perioodil, kus parkimine tasuta), aga tegi turisti elu ikka väga lihtsaks. Parkimise periood tuleb kahjuks eelnevalt sisestada. Enne parkimise perioodi lõppu saab seda vabalt pikendada (võtab raha juurde), aga ka lühendada (jätab raha krediidiks järgmistele parkimistele).