Peru-Lima soovitusi

Veebruari alguses siis maandume Limasse...edasi minek Columbiasse. Aga mõtlesime et päris läbisõiduhoovina ei kasutaks Peruud...oleks seal max 10 päeva...5-10....oodatud igasgu ideed,nõuanded, suurimad vaatamisväärsused, rannad? jne

Tuline Peruust ära just 3 päeva tagasi. Limas tasub külastada ja ööbida Barranco linnaosas. Kõige ilusam osa Limast. Kui kõige koledamat osa Peruust tahad näha, siis Lima põhja osa kuni 20km ulatuses on just selline koht. Peruus on rannad, nagu ka ülejäänud loodus, täis prügi. Vähem on prügi vaid Andide piirkonnas. Peruus soovitakski veel Limast põhja poole liikudes (Kolumbia põhjas) vaid mägesi. Cordillere Blanca oli meie jaoks kuu aja jooksul viibides parim osa Peruust. Järved 69 ja Paron. Sellest vaid veidi põhja poole jäävad teed läbi Canyon del Pato ja kohe peale seda Canyon del Tablachaca. Viimane on kohe eriti põnev tee oma kitsuse ja vaadete poolest. Veel põhja poole liikudes on vaatamist ja väikest matka väärt Yumbilla juga. Limast veidi lõuna poole jääb Husccachina, kus saab kõrbe tuuri teha ja selle tuuri sees on ka korduv ”sandboarding”. Meie liikusime Peruus oma sõidukiha, aga kindlasti saab kõiki neid kohti külastada ühistransporti kasutades. Kui mööda maad minna Kolumbia poole, siis suure tõenäosusega jääb ka Ecuador ennem ette?

Kuna linn on mega suur siis nüüd sa andsid esimese vihje mis linnaosas olla :) Google järgi on muidugi rannad nagu kuld...aga ujumine? Machu Picchu jäi su programmist välja? Ise sõidan Eestis igapäevaselt autoga, aga reisidel ple kunagi tahtnud mdiagi rentida....mingi kerge tunne oli ise ka proovida seekord, aga eks näis. Mõlemas riigis peaks rool ikka "õigel" pool olema. Limas me tegelikksues vaid maandume lennukiga reisi alguses, aga siis mõtlesime, et võiks ikka ringi ka vaadata mitte edasi tormata. Aga Columbiasse arvatavasti lendame...ja kas siis Cartagenasse või Medellini. Ecuadori oleks veidi liiast :)

Veider oleks Peruud külastada ilma Machu Picchus käimata ja kindlasti tasub eelnev luba taodelda, et Machu Picchu mäe otsa ronida. Cuzco, mis on mõnes mõttes värav Machu Picchule on täis häid restorane mõistliku hinnaga. Kuna mõte on liikuda põhja poole siis mingi aeg Peruu Amazonases veeta oleks samuti mõstlik. Rannad kus lootust soojale veele samuti põhjas - seal on endal käimata. Paracase kõrb ja Ballestase saare kaitseala oli samuti vinge elamus. Lima traditsioonilisem turistide piirkond majutuseks ja tegutsemiseks on Miraflores.

Machu Picchul sai käidud. Eeldasin, et suund põhja, ehk Kolumbia poole. Selle pärast ka ei hakanud seda pakkuma. Käisime ise hydroelectrica kaudu ja samuti autoga. Machu Picchu otsas käisime pärastlõunase piletiga. Alates kella 13:00 sissepääsuga pilet on vaid 100 solest. Tavalisi pileteid jätkus veel tollel päeval tuhandele inimesele. Pileteid muidugi kindluse mõttes saab osta ette ametlikult kodulehelt ette. Isals Ballestas võta ka kindlasti oma plaani. Mine hommikul esimese paadiga ja siis näed ka väga lähedalt pingviine. Alla 15 euro näed loomi ja linde, mille eest Galapagosel küsitakse vähemalt 120 eurot.

Macchu Picchu etteostetud pilet võimaldab rajale minekut hommikul vara kui rada tühjem - muud põhjust selle soovitamiseks pole! Emotsioon on hoopis teine kui oled päeval esimese 10 hulgas kes tippu jõuavad kui teed seda hiljem kui rajal on sadu inimesi.

mehisk mõtleb selle mäe otsa ronimise all ilmselt ikka Huayna (Wayna) Picchu otsa ronimist.

On kaks mäge Huayna Picchu, ja Machu Picchu. Huayna Picchu otsa ronimine on keerulisem ehk rohkem ronimis kogemus ja mitte nii head vaated arheoloogilistele välja kaevamistele. Machu Picchu mäe otsa ronimine on tehniliselt lihtsam ja sealt avanevad kuulsad vaated arheoloogilistele välja kaevamistele.

Tänan mehsk selgituse eest. Olen käinud Machu Piccul ja roninud ka Huayna Picchule.

Machu Picchut Lima alla panna on natuke liig jah...

Aga kui on mõned päevad aega, siis miks mitte. Lenda Limast Cuzcosse ja sealt kohe samal päeval edasi. Cuzcosse ööseks jääda ei soovita - see on 3400m peal, võid saada mägihaiguse nagu mina. Machu Picchu on madalamal, 2500m peal.

Aga eks loe Machu Picchu teemat, seal on täpsemalt kirjas. https://trip.ee/foorum/uldfoorum/info-machu-picchu-kuelastamise-kohta

Ise liikusin marsruudil: Bogota - Quito - Guayaquil - Mancora - Piura - Lima - La Paz - Cuzco - Machu Picchu - Cuzco - Cartagena - Bogota

Me sõbraga planeerime hetkel midagist 5-10 päeva Peruus olla...Nüüd kas siis lennukiga Medellini või siis Cartagenasse....Medellinis töötab-elab meil üks ühine sõber ja seal linnas oleks juba kergem sisse elada ja ringi vaadata.... Machu Picchusse lähme kindlasti....see on lukus....aga kuidas jne tuleb mõelda...kus elada Limas jne...õnneks siit teemast juba palju infot saanud. Ühesõnaga veebruaris Lima lähedalt kohe ple mõtet ranna mõttes midagi head oodata? Ma nii ootan et saaks kohe kuskile vedelema...ja ujuma ka. Aga tundub et vesi külm....vb üldse see rannamõnu lükata Caragenasse.

Reaper sa sellest mägihaigusest lähemalt saaksid rääkida....ma ei tea kui tundlik ma üldse olen kõrgustele...Tenerife kõrgeima mäe otsa sai mindud siis nagu polnud probleemi...see vist ianuke selline kogemus.

Esiteks, mägihaigus on väga individuaalne. Teiseks, mina panin tähele, et päeval ajutiselt võin ka 4000m peale minna (La Pazi lennujaam, El Alto), aga korralikult magamiseks pidin olema 3000m või allpool. La Pazis 3600m peal magada ei saanud. Pidin järgmisel öösel minema äärelinna hotelli 3200m peale. Cuzcos 3400 peal korralikult magada ei saanud. Sellepärast soovitatakse kohe Machu Picchusse edasi liikuda, kuna see on madalamal.

Limas ei ole vist eriti randu. Sest rannik on kõrge kaljuäär, nii palju kui ma seda nägin. Hotell oli mul Miraflores rajoonis, sealt edasi jalutasin ka ringi. Kuni mereni välja. Igati ilus ja turvaline tundus. Kui booking.com kaardi pealt vaatad, siis hotellid on ka just põhiliselt linna lõunaosas. Vanalinna ja sealt ära sõitsin taksoga.

Cartagena oli ilus ja rannapuhkuse jaoks igati sobiv. Aga minu rahakoti jaoks veidi kallivõitu. USA turistid ajavad hinna üles. Mina ööbisin üürikorteris Laguito linnaosas.

Mina olin Limas Miraflorese linnaosas - väga ilus! Linnaosa kõrgub Vaikse ookeani kohal. Rannad on, paraku väga kõrge lainega ja kivised. Päike on pea kohal ja kõrvetab jubedalt, nii et isegi mina (kellele päike kunagi liiga ei tee :)) ei suutnud seal üle paari tunni olla. Kohas, kus rannas olime, oli super teenindus. Väikese raha eest sätivad kohalikud sulle üles päikesevarju ja toovad merest ämbriga vett, et saaksid end kasta ja liiva märjaks teha, sest see on nii kuum, et paljalt seal peal ei kõnni. Sõitsime busiiga Limast alla ka Paracasesse ja kuigi seal oli suht tasane meri ja "korralik" liivarand, siis vette ikkagi ei saanud, sest see rand ja vesi olid lihtsalt nii räpased ja mustad! Tuli leppida basseiniga :) Kuna samal reisil veetsime pool aega ka Ecuadoris, siis kahjuks Machu Picchusse minekuks aega polnud. Küll aga sain Quitos oma mäehaiguse laksu kätte. :) Kui tänaval näed coca lehti müüdavat, võta kohe ära ja kasuta sihtotstarbeliselt. Mina seda rumala peaga ei teinud, õnneks sain abi kohalikust apteegist.

Infot ja nõuandeid tulnud küll ja rohkem...küll küllale liiga ei tee muidugi :)

Tere! Mina käisin Peruus ja Limas küll juba mõnda aega tagasi (2010 vist) kuid mälestus Limast ja Peruust jäi hea! Limas kuldse liivaga randa ei meenu, küll aga sai seal läbitud üks surfitund- ehk siis teatav rand ja vee võimalus on olemas. Ka mina peatusin Mirafloreses (hostelis) ning mulle tundus see meeldiva linnaosana. Läheduses oli söögikohti, turge ja baare, mida külastada. Päeval liikusime linnas peamiselt taksoga. Limast oluliselt põhja pool ei käinudki (veetsin Limast põhjas mõned päevad ühes rannakülas, mille nime enam ei mäleta, aga rand oli ilus!). Lõunast meeldis mulle väga Arequipa linn ja matk Colca kanjonis.