Muljed Põhja Korea reisilt

Põhja Koreas käisin selle firma abil: www.koreakonsult.com . Käisin individuaal programmiga (üksinda, ilma grupita). Ise valisin kohad mis soovisin külastada ning edastasin Juliale. Julia Dalard on firma omanik ning väga armas naisterahvas. Olen kohtunud temaga ka Eestis. Seega võin tunnistada antud firmat kui väga kvaliteetsed reisipakkujat. Raha reisi eest kandsin nende poolt antud pangakontole, passi saatsin DHL-kulleriga. Viisa saamisega tegeles reisifirma, Teie peate täitma ankeedi ja võtma töölt töötõendi ning koos passiga saatma Juliale. Passi koos viisaga saate 2 nädalat enne reisi Koreasse (mitte varem!). Saatkond lihtsalt ei väljasta viisad varem.

Hinna sees olid piletid Peking-Pyongyang-Peking, 4* hotell, 3xsöök, giid, autohuht autoga, sissepääsud muuseumidesse, viisa.

Oma raha eest ostsin piletid Tallinn-Peking-Tallinn ja 1+1 ööd sinna ja tagasi tulekul Pekingis.

Põhja Koreas veetsin 6 päeva (mulle täitsa piisas ja mis soovisin näha - kõik ka nägin):

1 päev

Lend Peking-Pyongyang (AirKoryo). Pyongyangi lennujaamas ootasid mind giid ja noor poiss. Giid ütles, et kuna poiss õpib ülikoolis vene keelt siis võeti ta praktikale keele lihvimiseks, et ta saaks oma vene keelt selgemaks õppida minuga rääkides. Läksime parklasse kus meid ootas juht autoga. Lennujaamast sõitsime koheselt vaatama triumfikaare. Täpselt samasugune seisab Pariisis. Mitte midagi erilist.

Peale seda sooviti ming viia Yanggakdo hotelli. Kuid kuna kell oli 16.00 siis ütlesin, et soovin jalutada linnas. See osutus suureks mureks giidile, kuna jalutamine ei olnud eelnevalt programmis kirjas. Pidi oma bossidele helistama ning luba küsima. Luba saadud ning õhtul saime jalutada kesklinnas.

P.S. kes soovib sõita ühistranspordiga siis see peab eelnevalt olema kooskõlastatud turismifirmaga ning programmis kirjas. Mina ei saanud ühistranspordiga sõita, kuna ei pannud seda programmi kirja.

2 päev

Kim Il Sungi sünnikoht – ei meeldinud. Igav. Kim Il Sungi plats, Juche torn, Raamatutepood, Korea Töötajate Partei monument – ei saa öelda, et väga huvitavad kohad, kuid sõites sinna-tagasi saate vaadata korealaste tegeliku elu. Kui soovite juua või jäätist, siis giid ostab kioskitest. Korea raha Teile keegi ei anna ja ei vaheta. Võimalik osta suveniiri poodidest endised korea vonid mis olid käigus enne uue raha kasutusele võtmist. Lõunad on kõik restoranides. Samuti külastasime tsirkust. Tsirkus väga meeldis – soovitan.Kimi sünnikoht:

Pildid kõrvalolevast pargist:Pildid Juche tornist:3 päev

Mansudae mägi – koht kus seisavad 2 suurt Korea liirdite monumenti. Panime lilled monumentide juurde (lillede eest minult küsiti raha – dollarid), kummardasime paar korda ja sõitsime vaatama Kumsusan paleed, ehk esimese Korea liidri mausoleumi, enne tema surma oli see tema tööresidents. Hiljem kui suri ka teine liider, pandi tema keha ka sinna paleesse-mausoleumisse. Kontroll paleese on väga range, fotokad ja muud elektroonilist riista (kellad, GPSid jne) sisse viia ei saa. Pilte sees teha ei lubata. Paleed väga soovitan külastada. Väga ilus, suur ja huvitav koht. Kui lähete Koreasse siis kindlasti võtke kaasa mehed - viigipüksid ja särk, naised – midagi sellist mis oleks ametlik riided. Mina olin oma musta T-särgis ja militaarpükstes nagu valge vares kuna kõik vaatasid minu peale nagu idioodile. Korealased väga austavad oma liidreid ning ei luba neid külastada spordiriietes ja muus eba-normaalses riietes.Pilt palee ees:

Hiljem sõitsime vaatama USA Pueblo laeva - ei olnud huvitav minu jaoks. Ning kõrvalseisvat militaarmuuseumit. Vot muuseum mulle väga meeldis. Väga huvitavalt tehtud, huvitavad eksponaadid. Pildid muuseumis ei saa teha.

Peale muuseumi sõitsime metrooga 3 peatust.

4 päev

Sõitsime vaatama Korea liidritele tehtud kingitused teiste riikide esindajate poolt. Koha nimetus on "International Friendship Exhibition". See on koht kus mägedesse on tehtud pikad tohutult pikad koridorid koos ruumidega ning nendes ruumides hoiustatakse igasugused kingitused. Kõige rikkamad kingitused tegi Katar, Iraak, Venemaa, Saudi Araabia. Mega huvitav koht - väga soovitan käia. Pilte sees teha ei lubatud.  5 päev

Kaeson. DMZ zone külastus. Väga meeldis. Soovitan.Teed Koreas on laiad ja tühjad. Kohvi peatuskoht teel DMZ piirile:Põhja Korea ja Lõuna Korea piiril:

Tagasiteel sõitsime mingisugusse linna lõunale:6 päev

Kell 10.00 viidi mind lennujaama ning ma lendasin Pekingi. Pekingis ööbisin ühe öö ning lendasin tagasi Tallinasse.

Üldmulje Põhja Koreast – huvitav, ebastandartne riik. Kindlasti soovitan külastamiseks.

P.S. Üksinda Koreas kõndida Te ei saa, kohalikud koheselt koputavad politseisse ning kui Teid püüakse – siis elu võib lõppeda nagu USA tudengil Otto Wambrier-il. Seega käituge seal väga viisakalt ja austage Korea seadusi.Kaart koos huvipunktidega:https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1c2zJyhMK59irYxNubhaJZxFUuI8&ll=38.99428911218295%2C124.657654046875&z=7

Väga äge. Kui palju seda Potjomkinit välja paistis?Nagu ma aru olen saanud, on pealinn üsna tühi ja valdav enamus inimestest elab mujal?

Palju Korea osa külastus maksma läks?

minu 1 inimese hind oli 2000 eurot (Korea oma). Kuid kui saate sõpru kokku korjata ja suurema grupiga minna siis hind tuleb ka odavam. Kõik hinnad on reisifirma leheküljel + sõltub ka mis soovite külastada, samuti hind sõltub hotelli kvaliteedist (3* hotellid nats odavamad)

Pealin ei ole üldse tühi. Inimesi liigub, kuid mitte niipalju kui ülerahvastatud linnas. Kõik rahulik ja mitte keegi kedagi ei sega.Giid rääkis, et inimestel on keelatud oma elamise linnast lahkuda ilma riigi juhtorganite loata, ehk peavadki elama kogu oma elu ühes linnas. Mida Lõuna Korea piirile lähedam - seda karmim ka olukord. Külades elatakse väga vaeselt, sõidetakse praktiliselt vankrides mis sõidutavad härjad.